![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg har så veldig lyst til syden og få en uke med sol og varme, men nå vil ikke kjæresten min til Tyrkia i år. Vi har vært i Alanya de siste 4 årene, på samme stedet og er blitt godt kjent med de som bor og jobber der. Det jeg er ute etter er et sted som er rimelig. I Tyrkia så lever man billig. Får store gode måltider for småpenger. Ja, det meste er rimelig. Er man heldig så får man også reisen billig. Er ufør, så det er liksom ikke så greit hvis det går for masse penger. Synes også det er viktig at man er trygg der, reiser ikke til bulgaria f.eks. Gjerne strand så man kan bade,
Problemet er at jeg aldri har vært andre steder. Jeg vet bare at mange steder er mye dyrere enn tyrkia. Hadde blitt glad for noen forslag slik at jeg kan gi en liste til kjæresten min, så kanskje jeg får ham med meg på en liten ferie i år også :-) Kjenner virkelig jeg trenger en dose sol og varme, komme vekk fra hverdagen, god mat og drikke, andre omgivelser ... ja - ferie :) |
Planlegger innkjøp av en ordentlig kjøkkenmaskin eller food processor (er vel mye overlapp i hvilke oppgaver disse takler nå?) etterhvert, men jeg er mest interessert i en hvor mest mulig lar seg vaske i oppvaskmaskin. Dette er ikke den informasjonen som listes ivrigst i de produktomtalene jeg finner, så... tips?
|
Sitat:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Takk for tipset Anarko :-) Skal skrive Kreta på listen
Hehe ser for meg Bulgaria som sånn skummelt land hvor man bli kiddnappet og voldtatt osv. Flere med anbefalinger? |
Vasker alt til Kenwooden i oppvaskmaskinen, MEN både maskinen og bollen er store og tunge!
Hadde jeg valget på nytt, hadde det blitt en mindre letter maskin, feks denne fra Bosch. Jeg har rett og slett ikke armer til å holde på med den store, tunge greia fra Kenwood og har skaffet meg en håndmikser med stativ i tillegg for å slippe å dra frem Kenwooden hver gang jeg skal gjøre noe på kjøkkenet! De aller fleste deler kan vaskes i maskin i dag, så det tror jeg ikke er noe problem!:) |
Sitat:
Jeg har vært i Bulgaria og ikke noe skummelt der. ;) Drar du til Albena så er dessuten hele stedet inngjerdet... Tyrkia og Alanya har jeg vært to ganger og kan ikke skjønne den fascinasjonen mange har. Andre gangen dro jeg dit t.o.m fordi jeg hørte andre skrøyt så fælt og måtte tilbake for å se om jeg hadde gått glipp av noe. Det var det IKKE... Dessuten var Tyrkia myyyyye dyrere enn Bulgaria og jeg synes ikke det var stort billigere enn Hellas eller Spania. :nei: Mallorca ligger mitt hjerte nært, så anbefaler en tur dit! :D |
Sitat:
Kreta syns jeg er et søplete overturistifisert høl. :o Mallorca er mye bedre da, siden de har pusset opp øya endel, men det er ganske dyrt. Forøvrig er Egypt mye billigere, mye finere hoteller og mer eksotisk. Men om det er snakk om sommerhalvåret har mange snakket varmt om Kroatia i det siste. Skal være billig også. |
Sitat:
|
Sitat:
Er det mye turister der, ja det kan jeg love deg men det er det nå gud-hjelpe-meg både i Spania, Tyrkia og Bulgaria også. Det kommer veldig an på hvor du velger hotel og jeg anbefaler på det sterkeste og leie bil og ta seg litt rundt i den lokale faunaen :D Tør du ta deg litt opp i fjellene og utenfor allfarvei kan du oppleve fantastisk mat, gammel kultur og gjestfrihet. Kan gi deg mange anbefalinger. Dersom du velger hotell på de største turiststedene, spiser på tursitrestaurantene og følger strømmen som en annen sau, så vil det nok virke som et overturistifisert høl som andre påpekte, men det gjør de fleste sydenplasser spør du meg. Uansett hvor du velger å reise så er det kun du som kan gjøre det til en flott ferieopplevelse. Det blir rett og slett det du gjør det til selv. |
Sitat:
Jeg visste spørsmålet kom til å dukke opp snart da sønnen på 15,5 fikk seg kjæreste. Først spurte jeg pappan, slik at vi skulle ha samme mening. Da spørsmålet dukket opp ble svaret ja, det er i orden. Siden jeg alltid har hatt et åpent og greit forhold til mine barn var det naturlig og si noe om at jeg ikke ønsket å bli bestemor ;) Jeg snakket med sønnen og kjæresten om dette med å ta ansvar for egne valg osv. Tilfeldighetene gjorde at to ungdommer i nærheten akkurat hadde fått barn, og det var derfor naturlig å snakke om dette. De har nå vært sammen i 3,5 år og det ser ut til at de kommer til å holde sammen i overskuelig fremtid. De skal hvertfall ikke ha non unger føøør de er 25. Dattern på nå akkurat 17 hadde sin første overnatting da hun var 16,5. Og fikk stort sett samme beskjed som de andre ;) Tenker at det er viktig å snakke om evt konsekvenser, det være seg positive eller negative, av det å debutere seksuelt i såpass ung alder. |
Sitat:
|
takk for reisetips :-) Nå gjelder det bare å overtale ham til å ønske sol og varme hehe.
|
Fra syden til brodder... Hvor får man kjøpt skikkelig gode brodder? (Butikk)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk :)
|
Hva slags kjoler bruker 11 åringer på skoleball? De er jo gjerne lange, tynne og hengslete, ikke noen former som fyller ut en kjole som passer for ungdommer, og gjerne for store for barnekjoler. Midt i mellom liksom. Fint om noen kan linke noen eksempler. Er bare tante, men dette med kjole viser seg å være vanskelig.
|
Sitat:
http://i1.ztat.net/large/M4/02/1C/02...21-917@1.1.jpg |
Sitat:
Noen av jentene hadde hatt vanlige sommerkjoler, andre mer selskapskjoler. Jeg synes det var spesielt morsomt at Snupsa mi kjøpte kjolen selv, for egne penger, da vi var på Kreta i fjor sommer nettopp med tanke på nyttårsballet. :) |
Sitat:
|
Eg har snowline spikes chainsen light, dei er lette å få på og av og er gode å gå med. Eg har også eit par Yaktrax, og dei fungerer for så vidt, men dei er meir plunder å få på og av, og dei sklir meir.
Yaktrax kjøpte eg på Intersport, Snowline på Gmax. |
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54. |