![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
hva med bare et "javel :) " for å indikere at du ikke ønsker fokus?
|
Sitat:
Jeg har ei venninne som alltid svarer "javel" til kompliments, og da blir jeg litt usikker. Har jeg sagt noe galt lissom? Om jeg sier; Så fint sminket du er, og hun sier "javel", så blir jeg litt satt ut. Hun har forklart meg at hun tenker; var jeg ikke fint sminket før eller? Jeg sier ikke at du ikke skal svare det Vaskeklut, men jeg selv blir litt usikker når jeg får et slikt svar. |
Sitat:
Jeg venter alltid et "ka du mein me det?" etter vel og javel. |
Må si meg enig med Marella og Kanutten her jeg.
Hvis jeg gir noen et kompliment og blir møtt med et "javel", så tar jeg det som noe negativt. Mulig det er forskjellig mening med "javel" i dialektene våre, men jeg ville tatt det negativt, og vært redd for å ha fornærmet noen med komplimentet mitt - ergo ville jeg vært redd for å gi en positiv tilbakemelding en annen gang. Jeg ville enkelt og greit ha sagt Tusen takk :) |
Det handler litt om tonefall og mimikk også da, ikke bare ordene i seg selv.
Nå det er sagt. Jeg skjønner Ziltoidia med at hun synes det er vanskelig å forholde seg til slik. Det er ikke alle som nødvendigvis mener det som en kompliment. Jeg for min del synes det er vanskelig å forholde meg til at noen sier noe som helst om kroppen min og foretrekker at folk lar være å si både positivt og negativt f.eks. Vi er forskjellige. |
Sitat:
|
Ikke sant.. man vil jo si takk til et kompliment, men "du har blitt tynn" kan jo like gjerne være en bemerkning. Jeg vil nødig være den som gjør det eksplisitt at det er bedre å være tynn enn tykk, ved å si takk.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
det er helt normalt, men jeg gjør det kun pa venstre øre. det er visst en nerve der inne som styrer hosterefleksen. øreleger liker det ikke og sier man da har q-tipsen aaalt for langt inn. jeg bruker qtips allikevel da.. og har faktisk ikke lagd vokspropp som de hyler om at man gjør :p
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg så liksom for meg et stent midt ute på et jord jeg - med skilt om peker til både øre og svelg :p Litt sånn midt i mellom tuntreet og brønnen ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Samtidig skal det lite før man høres ut som om man vrir seg unna komplimenter bare for at den andre skal gjenta det. :p |
Sitat:
|
Hva gjør man når poden som går i 10. spør om han kan få ha overnatting? Jeg sier jo seff 'ja'. Men mållaus ble jeg da jeg oppdager at overnattingsbesøket er ei jente. Er ikke det litt tidlig?
|
Hvor gammel er man i 10.? 15-16?
|
Sitat:
|
Sitat:
Når de var hjemme, da!;) Da Sønnen var 13, fikk han kjærestebesøk fra Sverige. Jenta hadde fyllt 14 og moren kontaktet meg på mail og sa at det var helt greit for henne at datteren sov på samme rom som Sønnen! :eek: |
Jeg vurderer å gi sambo flybilletter til en storbyweekend i bursdagsgave. Hva ville dere gått for av Berlin eller London? Jeg har aldri vært noen av stedene, sambo har vært en veldig kort tur i London så vi er egentlig helt på scratch i forhold til begge. Det blir i midten av april, om det har noe å si.
|
Sitat:
|
Morsomt dette med overnatting i forhold til alder osv. Husker når jeg var 15 overnattet jeg ofte hos en guttevenn, og sov sammen med han, uten noen "ulumskheter". Nå idag er det vel kanskje annerledes, men alt jeg har å si er: om ungdommene deres vil ha sex, så finner de garanter en tid og plass til det Uansett. Det eneste jeg vet om som tips er å sørge for at ungdommen din er klar over hvor viktig beskyttelse er, om de går så langt. Og at du selvfølgelig viser/sier klart ifra at du håper de venter, men om de skulle lure på noe, så må de bare spørre.
Var det min mor sa til meg, og jeg var 19 og i et fast forhold første gang, så hvem vet, kanskje det hjalp til min "sene" debut :-) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:16. |