![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kondolerer Borghild og Kanutten! Jeg føler med dere i sorgen og uvissheten.
|
Kondolerer Kanutten og Borghild. Føler med dere.
Kanutten, to sjokk som det der kan få hvem som helst til å gråte i timesvis. Helt naturlig reaksjon. Håper det går bra med søskenbarnet ditt. |
Sitat:
Takk for svar:) Hvor kjøper du stevia? Helsekost? |
Noen som vet hvordan overvinne panikkangst mot å kaste opp? Har slitt med det i snart 30 år (ble låst inn på do av foreldrene mine og fikk ikke komme ut før jeg var ferdig, for det skulle ikke spys i resten av huset), og legen min fatter ikke hvordan jeg klarer å holde igjen, men det gjør jeg - selvom jeg egentlig bare vil bli kvitt ubehaget :( Nå ble jeg smitta med omgangssyke i går natt - gubben har hatt det i to dager, med ekstrem diarè flere ganger i timen...... Jeg satt i hele går natt på kne foran do'n, men klarte liksom ikke den siste 'kneika'....så roa det seg litt, før det ble ille igjen etter jeg spiste middag - stakk fingeren i halsen flere ganger, men når jeg seriøst begynner å brekke meg, så trekker jeg meg og klarer å stoppe det :(
Det er helt stopp i systemet mitt nå, kommer ikke noe hverken foran eller bak, og nå har det samla seg opp siden onsdag kveld, så jeg må bare få ut no......kjenner jeg har feber og er überkvalm, men hvordan klare å få det opp, når jeg får panikk så fort jeg brekker meg? |
Jeg har ingen løsning, bare litt trøst om at du ikke er alene!:klem:
Jeg har iingen traumatiske barndomsminner, men klarer altså ikke å kaste opp! Er livredd for å ikke klare å stoppe eller vet ikke...... Men jeg har kastet opp i fylla 2 ganger:p og en gang jeg fikk en allergisk reaksjon. Problemet med den siste gangen var at det ble akkurat som jeg hadde fryktet og nå er angsten sterkere enn noen gang! Så i stede for å kaste opp og bli ferdig med det, er jeg kvalm i dagesvis!:o Finnes både avføringsmidler og brekkmidler:eek:, da, om man virkelig må, men jeg!:p |
Jeg tror også at min største skrekk er at det ikke skal stoppe igjen - men det gjør det jo.....tror det kommer av at mamma sa en gang at jeg ikke måtte finne på å stikke fingeren i halsen, for da kunne det hende jeg ikke klarte å stoppe, men det var nok heller bulimi hun tenkte på den gangen, for da slet jeg med anorexi......men, jeg kobla ikke den da :o Og så er jeg supertøff og vil så gjerne, men når brekningene kommer og hjertet begynner å pumpe, ja så klarer jeg ikke å fortsette :( Jeg klarer ikke engang i fylla, og tro meg, jeg har prøvd for da er jeg skikkelig 'modig' :cool:
Har prøvd å lese meg opp på brekkmidler, men det ser ut som er tilnærmet umulig å få utenom sykehus......og så er jeg livredd for å prøve noe som ikke funker, men som bare gjør det enda værre......har prøvd med salt og sånn, og har vurdert kanel - men, det kan jo være rett og slett farlig, og jeg har jo små unger her, så det bør se 'naturlig' ut overfor dem...... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Flippy, jeg vet ikke hvor "alternativ" du er i tankegangen, men tft (tankefeltterapi, en slags kombinasjon av vanlig kognitiv terapi og prinsippene bak akupunktur) skal være supereeffektivt, særlig på veldig konkrete fobier og angst.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk :) Elverum er ikke såååå langt unna ;)
|
Noen som vet....:confused:
Hvor man får tak i Hi-maize?? Hva er det egentlig og finnes det noe annet man kan bruke istedefor det? Leste om ei som hadde brukt det når hun laget løkringer....:):) |
Sitat:
|
Takk :)
|
Sitat:
Er noen tråder om det her inne også!;) |
Ser det er 31% karber i det, men man bruker lite av det... Kanskje verdt å sjekke ut? Jeg har både kokosmel og fiberhusk, og trenger kanskje ikke det der? Er det bedre?
|
Kan noen fortelle meg hvor Immunforsvaret er? Det har glemt å stille til tjeneste... (Det er straffbart å ikke stille til tjeneste, right?:D)
|
Oh lord. Nå tok de vannet på badet mitt. Det skal rives og bygges nytt, fliselagt bad. Si at dette ikke blir å gå OVER neste helg uten dusj??? :rolleyes::D
|
Sitat:
|
Hvordan blir man en god student?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Fikk liksom aldri helt taket på det, jeg!:o Men tok sykepleien med et lite barn og sto jo på et vis! |
jeg har alltid vært en sånn som aldri har trengt å gjøre noe for å få det til. (Skolemessig altså.) Men er redd jeg er blitt skikkelig uintelligent med årene..
Så frykter for fremtiden:p |
Sitat:
Skal love deg det ikke er like lett med høyere utdannelse (ble aldri ingeniør, jeg:o), men det er aldri for sent å etablere gode lesevaner!;) Særlig med et lite barn må du utnytte tiden på dagen godt, så du også kan være mamma om kvelden!:love: |
Sitat:
|
Noen som kjenner til noe annet kvalmestillende enn det som er reseptbelagt og ingefær?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
De hjelper både mot kvalme og kløe fra feks vannkopper!:D |
Blir man slik som karen til høyre hvis man går for lenge på lavkarbo og bygger muskler???
http://go.startsiden.no/go/e/content...y_builders.jpg |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |