![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Palmeolje er vel ikkje heilt heldig?
I Belgia frityrsteiker dei tradisjonelt sett frå gammalt av med oksefeitt, såkalla "ossewit". Visstnok toler det sterk varme, og inneheld ikkje transfett. Men det hjelper kanskje ikkje når det er poteter dei frityrsteiker...:rolleyes: Men godt, ja? Åhja! |
Sitat:
Husker ikke hvor, men har også lest at palmeolje har fått ufortjent mye pepper og at den bør brukes mer, men hva er riktig og hvem skal man høre på???:confused: |
Blir sprø jeg, men nå har jeg kaldpresset olivenolje, rapsolje og meierismør i huset:confused: noen sier det ene og noen det andre. Photo - ja jeg spiser meieriprodukter. Cherry- gikk nedover med en gang det ble kuttet, ikke mye. MEN ned.
|
Hjælp, noen som kan noe om SAP metodikk? Og kan gi meg en kjapp innføring i hovedpunktene?
|
Sap??
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Eeee den var litt tøff du.... Vi har SAP som hovedsystem der jeg jobber, og selv har jeg som hovedområde innkjøp, kontrakt og relaterte prosesser.
Men SAP er et veeeeeldig stort system, da det dekker de fleste behov en har for datasystem; F.eks. dekkes behovene en bedrift har i forbindelse med bestilling, lagerstyring, fakturering/finans, kontrakter, utstyrsinformajon og personell (HR)/lønn, men også andre behov er inkludert i systemet. Du kan lese myyyyye om SAP på deres egne sider http://www.sap.com, men jeg vil kanskje anbefale å gå inn på denne siden; http://www.sap.com/solutions/index.epx Skal se om jeg finner igjen de presentasjonene jeg har som viser litt overordnede begreper mm Og ja - det er morsomt med prosesser, for de er nesten alltid tilpasset den bedriften en jobber for. Selv om de er like på overflaten (de fleste benytter f.eks. rolle-inndelinger for å unngå at samme person både melder inn behov for produkter, godkjenner behovet og bestiller dem), så har de aller fleste bedrifter sine egne særegne tilpassinger som en må ta hensyn til :D |
Motorolje på gressklipper.
I stedet for å betale fem hundre (!) for å få byttet plugg og olje på klipperen, har jeg gått til innkjøp av en oljepumpe (20 kroner) og en halv liter gressklipperolje (38 kroner). Pluggen hadde jeg. Noen som vet om det bare skal fylles til det er nesten fullt, eller kan det bli for mye olje på klipperen? God helg, alle :) |
Er visst ikke mange med gressklipper-erfaring/kunnskap her inne, Ignite...
Jo mere fett jo bedre gjelder antagelig ikke for gressklippere(for mange karber i gress antagelig:cool:) Den gang jeg hadde bruk for gressklipper...så var det noen andre som tok ansvaret for vedlikeholdet av klippern. Jeg bare brukte den jeg:o Sorry:o Kanskje det står noe på oljeflaska du kjøpte...? |
Hvor i alle dager kommer alt dette støvet fra?? Jeg støvsuga jo i går jo!!!
|
Sitat:
|
Nei, nei, nei! Du må ikke finne på å støvesuge!:eek::eek::eek:
Da ser alle de hjemløse hybelkaninene at det er ledig hos deg og så flytter de bare rett inn!:D Har sluttet å støvesuge, har bare lært opp de kaninene som bor her til å gjemme seg i skapet når vi får besøk!:lol: Jeg bare tuller, altså!;) |
Sitat:
Kanskje bare jeg skal gjøre det å ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Å ja, Anne, gress har masse karbs! :eek: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Varmepuma mi blåser alle hybelkaninan ned i kjellertrappa mi, så da kan æ bare plukke dem opp hver gang æ tar mæ en tur ned ;) og vi har for tida 8 katte:hearts: men de 6 små røyter ikkje da...såååå søte...noen som vil ha en lodden liten pus forresten???:rolleyes:
|
Noen som har peiling på hvor mye gips på et helt bein veier sånn noenlunde ?
Kunne vært artig å prøvd seg på vekta i dag :lol: Eller kanskje ikke så lurt :confused: |
Har du gips på tottisen din?:confused:
Åffor det, da? Vet du, jeg aner ikke hva den veier, men den nye gips- typen er jo tilnærmet vektløs! ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17. |