![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg vet ærlig talt ikke! Bare vet at du langt i fra er alene om å gjøre sånt! Du skulle bodd litt nærmere, så kunne vi satt oss i en sofa og snakket om hvor mye teit vi gjør mens vi drakk vin til vi ble fulle og flirete! Kunne trengt det akkurat nå, jeg også! :p |
Sitat:
|
Sitat:
Fordi du ikke synes du fortjener bedre? Fordi ikke tror du kan klare noe annet? Fordi vaner er vonde å vende, spesielt hvis man mangler tro på forandring? Fordi du bevisst eller ubevisst tenker at endring også kan medføre at andre eller du selv kommer til å kreve mer av deg, noe som jo kan være skremmende i seg selv? |
Er det mulig/ok å få til lavkarbo-"lavkalori", dvs for meg ca 1500-1600 kalorier om dagen? eller blir det veldig vanskelig?
|
1500-1600 kalorier er ikke noe jeg vil kalle kjempe lavkalori, akkurat.. Et helt OK inntak.:) Ikke vanskelig å få til heller.
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Fungerer et lavkarbo kosthold etter en slankeoperasjon? Og evt hvor strengt med karber og fett? Vet mange reagerer på fettet etter operasjonen. Hjelper det å bare kutte på inntak av karber ?
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Dropper poteter, pasta og ris feks, men spiser litt knekkebrød etc. Fungerer bra, det! :) Laget en tråd på vektoperasjon.no om man tåler fett eller ikke. Så langt ikke noe å konkludere med, annet enn at det er andre ennmeg som fint kan spise fett også etter en vektreduserende operasjon!:) |
Sitat:
|
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Kjære o'kloke dere :)
Er det noen som har vært plaget med munnsår her? Dattern min er veeeldig plaget, stadig vekk. Har prøvd å google for å finne ut evt mat hun skal prøve å holde seg unna, men svarene er for å si det mildt, forvirrende :confused: Så da tenkte jeg å spørre dere om dere har egne erfaringer, noe som faktisk funker? Tenker på dette med ph feks, kan det kanskje hjelpe å spise "milde" matvarer? Hun er veldig gla i druer og annanas, og det kan jeg tenke meg er blant de verste ting å spise. Selv blir jeg sår i munnen av kiwi, men får ikke munnsår. Dattern har ofte store åpne sår, gul/grønne :( Ei venninde mente jeg skulle sjekke henne for diabetes, fordi på et kurs hun var på hadde de sagt at det var vanlig med munnsår hvis man har diabetes. Noen som vet? Forslag mottas med stoor takk :) |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Herpes munnsår eller vanlige munnsår? Finnes iallefall noe man kan spraye på de som er i munnen for å lindre, og en gel også tror jeg. På herpessår på utsiden får man en spesiell krem. har en bror som er plaget og bruker denne kremen, i en bitteliten tube.
|
Sitat:
Stress trigger vel gjerne herpes-sår? Spør på apoteket om de har noen gode råd. |
Er det herpessår er det zovirax som hjelper best, men det bør helst smøres på før det blir utbrudd. Smør på når man kjenner murring på leppa. Hvis det har blitt et åpent sår kan faktisk tannkrem lindre mye.
|
Noen som har vært gjennom koronar angiografi??
|
Sitat:
Det er sjelden noen mattyper man reagerer på. Det er heller opplevd stress av alle slag, sol, vind, mensen, forkjølelse og annet som opptrer sammen med nedsatt immunforsvar etc. Jeg har hatt diabetes i noen år, men har aldri hørt at munnsår har noe med det å gjøre! Er nok helt andre symptomer man må se opp for da! Jeg var VELDIG plaget av denne typen munnsår da jeg var yngre, lenge før Zoviraxens tid. Jeg brukte Cleracil hudvann til å tørke ut sårene og med årene har de blitt færre, mindre og kommer mye sjeldnere! De brenner rett og slett ut!:) |
Jeg lurer på HVORFOR kiloene kryper på sakte men sikkert igjen?? hehe... eller, jeg vet hvorfor, men HVORFOR tillater jeg det??? hm... Er ikke så smart jeg tydligvis! ;)
|
Sitat:
Så enkelt og så forbanna vanskelig. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Nytt spørsmål: Noen som vet hvilke butikker som selger billigst brus? (vet det ikke er sunt... cola zero...)
|
Rema?
|
Sitat:
Desidert billigst om du må ha orginalvare! :) Ellers gjelder det å følge med på tilbud på 4- eller 6- pakninger! |
Sitat:
Jeg har mange ganger selv tatt angiobilder, men det er noe annet å være på den andre siden....:o |
Hva annet enn hummus kan jeg bruke tahini til?
|
Blir man like ren av kaldt vann, som med varmt vann?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24. |