![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Jeg lurer på hvorfor det alltid er noe dritt å strikke sokk nr. 2;)
|
Sitat:
|
Sitat:
Men det JEG lurer på er hvorfor fløten skiller seg når jeg lager fløtegratinert sellerirot. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Vi er da dannede for f**n :w00t: |
Sitat:
|
Sitat:
Kjøpte denne http://www.tanum.no/tanum/product/pr...=9781603425339 og dermed var dilla i gang:D |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Kan noen forklare meg hvordan Imodium virker? Det stopper jo diare. Men hva er det som gjør at det stopper diareen? En bitteliten pille. Gjør den noe i magesekken, eller i tarmen, eller spres noe i blodet vårt ? Signaler til hjernen eller til tarmene om å suge til seg væske?
Og finnes det andre ting enn imodium som stopper diare? |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
http://www.imodium.no/slik-virker-imodium |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Takk Carisma :-)
Hva bør man drikke når man har diare, for å få i seg næring/elektrolytter? Har nå googlet, og det er utrolig selvmotsigende. Ett sted er cola bra, et annet skal man ikke drikke søtt. Farris og eplemost går igjen. Salt og sukker i vann går igjen. Kullsyre er ikke bra. Så jeg har rørt ut kullsyren i cola, og drikker svak funlightsaft. har ikke Farris i hus, men om det anbefales, så får jeg prøve å få kjøpt inn. Er alt dette bare kjerringråd, eller har det noen funksjon? |
Da guttungen hadde langvarig diarè, fikk vi beskjed om og mose ei gulrot kokt i grønnsakbuljong og la ham spise 1 ts av dette så ofte han klarte og også gi ham Cola uten kullsyre
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Eneste funksjonen med Cola, av hva jeg vet, er at det på forunderlig vis stiller kvalme veldig effektivt.
|
Kan kolesterolet gå OPP av for lite fett?? Søstera mi går på lavkarbo aka ketolyse. Hun har fått økte kolesterolverdier og har fått beskjed av legen sin om å kutte ut lavkarbo. Er det mulig at lite fett gir høye kolesterolverdier?
|
Det jeg har hørt på diabetes.com er at det er helt normalt at kolestreolet går opp når man begynner på lavkarbo, og at det faktisk kan være forhøyet i opptil et år før det faller fint på plass.
Der forklarer de det med at når man starter fettforbrenningen så vil fettet i vevet bli skyllet gjennom blodet, om jeg har forstått det rett, og i starten vil dette altså føre til at kolestreolet går opp. Aner ikke om det stemmer, men de aller fleste der forteller altså om erfaringen at kolestreolet går opp i starten (mitt gjorde også det, før det falt til tilnærmet perfekt resultat). En annen ting er at om man har en TSH (stoffskiftet) på over 2,5, så vil også kolestreolet stige |
Jeg lurer på hva det var jeg nettopp slo på pcen for å sjekke ...
|
Hvor lang holdbarhet har en åpna kartong alpro soyamelk? Sånn ca?
|
Hvorfor liker ikke jeg at noen starter en setning med:
Vel,..... Det virker så hoverende og belærende, eller hva? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Veldig mange skriver "på datan" likt som de prater. Dette vil uansett bli veldig individuelt og situasjonsavhengig. Jeg kan godt gjøre det i enkelte sammenhenger, andre ikke.
|
Og: er ikke "prat på datan" "ekte prat"? Prater man ikke med hverandre om man skriver til hverandre via e-post eller IM?
|
Hvorfor er jeg så utrolig selvdestruktiv? Sitter våken til langt på natt, dytter innpå karbo, prokrastinerer alt mulig... Og dette er de snille tingene, det er mye mer!
Jeg vil ikke ha "snakk med en profesjonell", bare litt brainstorming fra de høyst ufaglærte på evnet :o |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29. |