![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Sitat:
Enig i at jenter bør og kan hjelpe hverandre, skulle bare ønske alle gjorde det!! Skulle vært en lojalitetspakt liksom. Å være snill, lojal og kunne glede seg over andres lykke. Omtrent som her inne, ikke sant? Tror du at det er den ene brødbiten?? Magen er i alle fall større enn den biten jeg spiste.... Godt jeg ikke spiste mer da. Menn ja....De er stort sett fornøyd de, - med seg selv og kroppen sin. Hm - skulle hatt mere av det genet der gitt. Sitat:
Blir du bedre av lavkarbo eller? Har du testet forskjellige medisiner - eller er den du har god nok? |
Sitat:
Her har jeg faktisk sittet ute en stund på verandaen - slå alarm! ;) Kjenner det svir i min jeg-har-rødt-hår-og-fregner-hud på armer og hender. Litt godt. Skal gå en tur litt senere, vi har promenade fra her jeg bor og ned til en strand, det er en herlig tur med frisk bris fra sjøen som går langs hele promenaden. Godt for kropp og sjel med bølgeskvulp. Kanskje jeg skal ta med en bok og sette meg på toppen og skrive litt :) |
Mmm - hørtes nydelig ut Pruttis!
*følger mentalt etter på tur* Men - hvordan gikk det med skinnkesteken da? :D Ble det mange rundt bordet el..? |
Heihei alle=)
Har vært lenge våken og lest meg opp underveis idag, har bare ikke orket skrive.. Vet ikke hvorfor jeg er sånn noen dager, men alt bare blir et ork liksom :o Jeg driver å prøver å manne meg opp til å ringe en fra jobb å spørre om han kan være referanse for meg... Søknadsfristen er imorgen, så jeg MÅ spørre nå liksom.. Synes bare det er så vanskelig med han, jeg sliter litt med å lese han og derfor er jeg liksom ikke sikker på om han er skikkelig fornøyd med meg... Scary as shit den samtalen liksom, og ja jeg vet det er fjollete... Men jeg får sånn vond klump inni meg når jeg tenker på å plukke opp tlf.. Ved siden av det driver jeg å forbereder litt for å reise til Bergen imorgen.. Litt lite motivert ja, men det blir sikkert greit... Usannsynlig kjedelig å være en uke i en by hvor jeg ikke kjenner noen da, meeen men=) Sitat:
Sitat:
Håper du koser deg med stek og besøk(?) Prutti'n :love: |
Sitat:
Kan godt være brødet, men kan jo selvfølgelig være at alkoholen også spiller inn - uansett så er det ute av kroppen i morgen:D Sitat:
Sitat:
Spennende med ny jobb da - er du litt lei av å drive og reise ut kanskje? Jeg har vært borte hos datteren min og skravlet en stund - veldig koselig :love: Ellers var det grillribbe med blomkålmos og salat til middag i dag. Rikelig med fett, så en blir god og mett av det ja;) |
:D
Sitat:
Håper du fikk en deilig tur. Hørtes egentlig veldig godt ut -litt sjeleterapi |
Sitat:
Så kos med pratestund med dattera :love: Og middagen hørtes kjempegod ut :sikle: Jeg har spist 3 kokte egg med salt på jeg :p |
Hei.Er bare innom og leser meg opp. Blir nok lite aktivtet fra meg de neste dagen, med tanke på jobb og besøk. Men jeg leser!!
Kos dere så lenge:D |
Sitat:
|
Sitat:
-Og nå tar du den telefonen og får det unnagjort - sier mamma-bente;) |
Sitat:
|
1 Vedlegg
Klarer rett og slett ikke henge med dere, jeg.
Masse spørsmål om hybelen altså :). Her et bilde av senga/sofaen min. Vedlegg 8928 Har det ikke blitt koslig? Så langt har jeg bare seng og bokhylle her. I morgen blir det TV og TV-benk. Og håper jeg klarer å få tak i et fint bord og stoler også. Det står på SiO sine nettsider at hybelen er 10-11 kvadratmeter. Har målt selv, og funnet ut at selve oppholdsrommet er 11 kvadrat. Men så er det en liten gang og et helt eget bad, så tilsammen ender det på 15 kvadrat. (pluss fellesområde med gang og kjøkken) I kveld er første kveld på hybelen. Litt trist og ensomt. Men jeg har heldigvis internett :D! |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Appelsinpiken: Ble jo kjempetrivelig det der! Gleder meg til bildene i morgen ;) Rikke: Krysser fingre, tær og lår og det som verre er for at det ordner seg med jobb! :klem: |
Sitat:
Bente: Ja, jeg hørte på deg og ringte :ja: Det var kjempeskummelt og jeg hadde stooor klump i halsen og magen, men han sa ja - så det er jo supert=) Også la han til at det var veldig bra at jeg søkte, så jeg velger å ta det som at han synes det er bra ikke bare for min egen del (tryggere jobb osv), men at han gjerne vil ha meg videre :o Nå må jeg rette opp cv'n min ;) |
Appelsinpiken: Så koselig du har fått det! Håper du vil stortrives, både på hybelen, i Oslo og med studiene:)
Pruttis: Du og mamma vet nok bedre enn oss andre tenker jeg ;) RikkemOr: Så kjekt at han ville hjelpe deg, det er jo kjempebra for deg når du søker! -Definitivt vel verdt den telefonen;) Og så kjekt at han var så positiv til at du søker - det er jo et veldig godt skussmål for deg! Skal holde fingrene krysset for at jobben blir din:4klover: Nå begynner det å nærme seg leggetid - tror jeg har blitt "smittet" av Dollsine sin hodepine i dag, så tenkte jeg skulle prøve å komme meg tidlig til sengs og sove det av meg. Ønsker dere alle en god natt:sove: |
Sitat:
Sov godt kjære deg :love: Håper hodet ditt også blir bra :klem: |
Godmorgen alle sammen, ønsker dere en god dag:)
Hodet er bedre i dag, det er den nakken som har stivnet litt, et varmt bad i går kveld og noen timer søvn i natt har mykt opp litt:) Veiedag - og for første gang, fikk jeg røde tall i dag - 200g OPP:rolleyes: Lurte på hvordan den fysiske aktiviteten denne uken ville spille inn, men trodde da ikke den ville gi oppgang.... Ja,ja, jeg vet i alle fall at jeg har spist som jeg skal, og på ett tidspunkt måtte det vel stoppe opp her også - har jo hatt kontinuerlig nedgang så lenge nå.... Men det var litt kiiipt likevel altså.....:rolleyes: |
Sitat:
Sitat:
Jeg glemte helt av veiinga i dag, så får drøye det til i morgen. Har ikke helt trua etter en del utskeielser i helga, men men. Nok en travel uke i vente (skjønner ikke at det går an å ha det så travelt i perm! :p ): * I dag må jeg vaske hus og dra til byen og hente kjole og dress fra renseri * I kveld skal jeg ha møte om utdrikningslag * i morgen skal jeg hjelpe bestisen å lage bryllupsstæsj samt å skrive tale til bruden som gifter seg på lørdag. * På onsdag kommer mannen hjem, og vi må bestille pass til barna * Torsdag reiser jeg til Bergen på RIHANNA KONSERT!! :heia: * Fredag kommer jeg hjem igjen * Lørdag er det bryllup PUH! :p Og jeg må bare si at kinoen i går var fantastisk! Anbefaler Bridesmaids på det varmeste. Den var hysterisk morsom, jeg lo så jeg grein :D |
Sitat:
Var litt småkjedelig i går, men glad jeg har internett så jeg kunne tenke ut hva jeg skal ha på ikea etterpå. Får hjelp av kjæresten når han er ferdig på jobb (om et uendelig antall timer). Sitat:
|
MariaB: Oi, litt av et program! -Men det hørtes jo ut som masse kjempekjekke aktiviteter da, så du får nok en kjekk og innholdsrik uke - og så får du mannen hjem igjen - deilig tenker jeg:love:
Appelsinpiken: Er vel litt overgang å bo alene på hybel....Du vet du alltid har oss her inne å skravle med om du føler deg alene, vennen:klem:Kos deg med shopping på ikea i dag! |
Fri fra jobb i dag og har planer om å bake litt til ferieturen.
Regner med at frokosten på hotellet kan bli en utfordring. Vanligvis byr greske og kypriotiske hotell på stort sett hvitt brød, syltetøy, honning og kanskje litt ost og feta..... Nå skal jeg ikke være helt pesimist da.... en kan jo håpe på litt egg i det minste. Men har tenkt å ta med meg et "brød" i beredskap. Har noen av dere prøvd å fryse ned disse muffinsene m/ost ? Jeg har ikke tall på hvor mye bakst jeg har kastet. Har prøvd forskjellige oppbevaringsmåter. I kjøleskap, i bokser, kurv på kjøkkenbenken osv. Det meste blir ekkelt i kjøleskap, synes jeg. Bortsett fra brødet. Jeg er egentlig ikke spesielt glad i å lage mat, så jeg synes det er greit å lage litt, når jeg først er i gang. Da er jo fryseren grei og ha. Men kresen som jeg er, så synes jeg mye lavkarbo blir uggent etter tining !! |
Sitat:
Jeg er vel ikke så glad i ting som har vært frossent uansett jeg, synes nesten all mat taper seg veldig i fryseren - med noen få unntak.... Så jeg lager heller mindre porsjoner og har maten fersk:) Når jeg lager muffins, lager jeg helst ikke mer enn 12 i gangen - da holder de seg fint til de blir oppspist.....-Men nå skal det sies at jeg egentlig koser meg litt med å lage mat da;) |
Sitat:
|
Sitat:
Har du nett - har du oss veit du. Sitat:
Sitat:
Kos deg og nyt fasen - uansett. Klem til damene!! |
Sitat:
200g er ingenting. Et glass vann liksom.. Ikke tenkt på det. Har du spist som du skal så er det det du skal tenke på, du er flink og kroppen din er en levende sak. Gudskje lov! |
Sitat:
|
Sitat:
Hvordan oppbevarer du dine muffins da ? Jeg spiser lite "brødmat". Har sikkert et brød i 3-4 uker. Så jeg deler det i 2-3 og fryser det ! Jeg hadde tenkt jeg skulle ta med en muffins eller to på flyet. For der er maten heller uspiselig ! Prøvde meg på å spesialbestille, men det nærmeste jeg kom lavkarbo var diabetikermat. Og den passet slett ikke likevel.... Men kanskje maten blir konfiskert i sikkerhetskontrollen ? (selv om den ikke er flytende) :p |
Sitat:
|
Sitat:
Men jeg har jo ingen å dele det med. :) Ikke ti ville hester ville fått gubben over på lavkarbo..... Jeg baker heller ikke mye. Har prøvd meg på en rundstykke-oppskrift en gang, men det ble drepen. Oopsier er gode. Kaker har jeg aldri prøvd meg på. For meg er det viktig at jeg ikke vender meg til alle disse erstatningene..... |
Sitat:
Jeg baker bare muffins en sjelden gang - og kun når sønnen er her, for da begrenser det seg fort hvor mye det blir på meg;) Mandel og Kokos-brødet mitt og Cornelias lavkarbo-kokosloff, har imidlertd veldig lite karber, så det tillater jeg meg litt mer av - når jeg da først baker det.:p Jeg har også droppet søtning i den loffen, så da blir det bare egg, smør, kokosmel, litt fiberhusk og bakepulver, som burde være helt ok:ja: |
Sitat:
|
Sitat:
Kanskje ikke like mange som du hadde da.. :) Det er jo mye fet og god ost på Kypros. Jeg vet fra "gamle-høykarbodager" at lunchen gjerne blir til middag,- og så blir det middag om kvelden også..... iallefall når baguetter og denslags er fyfy..... Da er det greit med knekkebrødene... Cocosa skal jeg også drasse med meg. Gubben rister på hodet ! |
Sitat:
Cocosa ja - der sier du noe. Kjøpte det jo første gang i forrige uke - sitter å nipper nå (kaffe). Synes det er godt jeg, tilfører bittelitt søtsmak på et vis. Også blir jeg så glatt og myk på leppene. Når reiser du da? Blir du 2 uker eller? Fikk lyst på en sydentur jeg nå... Varme og strand høres fortreffelig ut. :-) |
Sitat:
Det sier litt om hvor fett det er. :) Jeg reiser på fredag morgen. Dvs. vi reiser til Bergen på torsdag og overnatter hos yngstemann. Ellers hadde vi måttet reise hjemmefra før kl. 02.00. Litt lang vei, kan du si..... Og vi skal være der i 2 uker. Skal bli deilig !! |
Sitat:
2 uker er best - skal man på en ny plass så tar det tid å orientere seg - og skal man et sted man har vært før så går det med tid til å få bekreftet at gamle favoritt resturanger fortsatt er favoritter. Ferie er godt uansett det. Hehe - lett å drømme seg bort her jeg sitter på kontoret og ser ut på den regntunge grå hovedstaden ja... Tenker på all den gode greske maten..mmmm... Og sånn grillet ost... feta saganaki! - ååhhh DET er godt det.. Yum-yum! :p |
Hei:)
Er det noen av dere som har en god oppskrift på muffins med ost....? Har funnet flere på forumet, men hvis dere har en som er god, hadde det vært fint å få den:) |
Sanna og Nysgerrig nok: Jeg liker også veldig godt hvordan leppene blir av cocosa. Har ikke hatt tørre sprukne lepper siden jeg startet med cocosa i teen. Kjekk bieffekt:D
Lille Venn: Har dessverre ikke noe jeg har prøvd ut. Men jeg tenkte også å prøve å finne noe som skolemat til sønnen når skolen begynner, så kommer du over noe godt, så post det gjerne her;) Som jeg fortalte hadde gutten min skikkelig stort kviseutbrudd etter speidertur og veldig mye sukker og mel i kosten. Nå har han levd lavkarbo i underkant av en uke, og det er faktisk nesten helt borte. Helt utrolig at en liten uke med "skikkelig" kost kan gjøre så stor forskjell altså. tror han er frelst lavkarbo-fantast etter dette;) Egentlig burde alle med store kviseproblemer blitt anbefalt lavkarbo kost istedenfor å bruke masse penger på alle slags hudprodukter:rolleyes: |
Hei alle sammen! Dere er så herlig aktive! Gleder meg til å komme på bussen og lese gjennom det siste på tråden:). Jeg unner ingen hodepinen min Bente, så hvis du har fått den fra meg så vil jeg ha den tilbake med en gang! Jeg sitter med varmepute på nakken nå og skal innta sofaen en kort stund. Det er luksus for oss som er ferdig med småbarnstiden og du har noe å se fram til Maria:). Dere andre også, som ikke har begynt enda:D
Første dag på jobb er unnagjort; gikk greit å stå opp 0545 i dag, men jeg er trøtt nå kjenner jeg. BLe litt seint i går kveld også; sånn er det nå med besøk. Godt å treffe kolleager igjen da; de er en viktig del av hverdagen vår. Jeg tok cocosa før frokosten i dag , og det spørs om det trengs - huden både på hendende og i ansiktet er knusktørt. Merkelig tenker jeg, siden jeg spiser feit mat? Kikker på den udo'greia, men må vente akkurat nå. Finansene er ikke av de beste:( for tiden. Lille venn: jeg har ikke sett oppskrift på muffins her inne, annet enn de jeg baker. De er med philadelfiaost; er det det du mener? Muffins 1,25 dl sukrin 3 ss splenda 150 gram meierismør 6 egg 200 gram philadelphiaost 32 dråper vaniljeessens 3 ts bakepulver ½ dl fiberhusk 2 dl mandelmel. Sukrin og splenda piskes porøst med 150 gram romtemperert smør i terninger.Visp eggene inn i den porøse massen. Ha i osten, vaniljedråper, bakepulver, fiberhusk og mandelmel. Alternativ: Før en har i mandelmelet kan røra deles i to. Ha i kokosmel i en og mandelmel i den andre. Ha i litt mandelmel i den med kokos slik at den blir litt fastere.Fordel i muffinsformer og stek ved 200 grader 20-25 min. Følg med stekinga på slutten. Hvis du liker de mykere, stek litt kortere, liker du hardere litt lenger. Jeg syntes 25 min er akkurat passe. Men når vi først er i gang med baking; har noen av dere prøvd å lage sukkerbrød? Jeg er bedt i selskap om 2 uker og ble spurt om jeg kunne tenke meg å ta med en bløtekake. Klart det; regner med å finne noe jeg kan bruke? |
Lille venn.
Her er oppskrift jeg har. * MATMUFFINS. 113 gram malte mandler 113 gram malte valnøtter 80 gram smør 113 gram revet ost 4 egg (medium eller store) 1 ts bakepulver Ovn forvarmes til 180 C. Former pensles med oliven olje. Mal mandler og valnøtter, mix alle ingrediensene. Hvis mixen blir tørr, bland litt vann i. Fordel røren på 12 former. Bak i ovnen 15 min. Gode med ost & smør. Hvis man bruker papirformer er det best å ta de av når muffinsene er blitt kalde. |
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:21. |