Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

Lillemy71 12-01-13 10:54

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1417397)
Angående denne influensaen som går, er det nok å føle seg rar i magen og veldig trøtt? Poden og jeg har hatt det slik en uke. Det er liksom vondtrart i magen på en måte jeg aldri har kjent før. Poden kaldsvetter i tillegg. Vi spiser lite fordi tanken på mat frister ikke.

Har hørt om en del som har det sånn ja og tror det er influensaen, det er ihvertfall noe som går siden flere har det sånn.

God bedring :)

nellie 12-01-13 15:04

Hvor lang tid kan man minimum vente med å begynne trening etter et brista ribbein? Kardio går vel greit så fort det ikke gjør vondt lenger, men hva med styrke?

Kitt 12-01-13 15:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1417481)
Hvor lang tid kan man minimum vente med å begynne trening etter et brista ribbein? Kardio går vel greit så fort det ikke gjør vondt lenger, men hva med styrke?

Tenker det samme om styrke, jeg da! Så fort du kan gjøre øvelsene uten smerter, er det fritt frem! Er jo "bare" en brist!;)

nellie 12-01-13 15:58

Kjennes ut som jeg heller vil brekke skuldra igjen, akkurat nå.:p

Kitt 12-01-13 16:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1417497)
Kjennes ut som jeg heller vil brekke skuldra igjen, akkurat nå.:p

Da stopper det seg jo selv, på en måte!;)

Desverre tar brist i ribben som regel ganske lang tid.Man er jo liksom nødt til å puste og sånt! :p

Kanutten 12-01-13 16:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1417501)
Da stopper det seg jo selv, på en måte!;)

Desverre tar brist i ribben som regel ganske lang tid.Man er jo liksom nødt til å puste og sånt! :p

Jeg knakk to ribbein for endel år siden. Det tok laaaaaang tid før jeg klarte belaste. Ti år senere ble jeg gravid og poden i magen klarte jammen meg sparke opp bruddet! Går det virkelig an? Det var de to nederste ribbene.

nellie 12-01-13 17:04

Ja, mange som får sparket brudd på ribbeina.

Jeg brista ribbeinet på samme måte for fire år siden. Ganske nøyaktig på dagen for fire år siden.:p Lurer på om det er fordi at jeg har skoliose.. Skjer på den siden hvor ting er litt trøkka sammen. Og når jeg sitter og hoster..

Den gangen var det vondt i litt over ei uke. Ikke vondt når det skjedde, men dagen etter var det jævlig også ble det mye bedre i løpet av 2-3 dager.

Men da var jeg gravid og satt på ræva.

vaskeklut 13-01-13 11:56

hvordan får jeg løsna og vaska bitedingsen på camelbak-flaska mi? also: tåler flaska oppvaskmaskin?

Rin 13-01-13 12:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1417676)
hvordan får jeg løsna og vaska bitedingsen på camelbak-flaska mi? also: tåler flaska oppvaskmaskin?

Gummi-dingsen kan du trekke av og, tja, skylle? Jeg fant ut at det energiøkonomiserende alternativet var å kjøpe 5-pakninger med sånne på ebay ("camelbak bite valve" eller noe sånt) og bytte ut regelmessig. :o Flaska har tålt oppvaskmaskin greit - men greit å skylle etterpå for å være sikker på at det ikke er såperester igjen inni der, seff.

vaskeklut 13-01-13 12:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Rin (Innlegg 1417677)
Gummi-dingsen kan du trekke av og, tja, skylle? Jeg fant ut at det energiøkonomiserende alternativet var å kjøpe 5-pakninger med sånne på ebay ("camelbak bite valve" eller noe sånt) og bytte ut regelmessig. :o Flaska har tålt oppvaskmaskin greit - men greit å skylle etterpå for å være sikker på at det ikke er såperester igjen inni der, seff.

oh, smart. hva heter det på engelsk? regner med jeg får litt artige resultater om jeg søker etter "bite thingy" eller lignende :cool:

vaskeklut 13-01-13 12:54

nvm, leste litt raskt. så du skrev det nå. takk!

BenteR 13-01-13 17:01

Når man er rettighetspasient og garantert utredning/behandling fra en avdeling /sykdomsområde, er fristen overholdt om man i stedet sendes til en annen avdeling/annen sykdomsutredning?
Jeg er rettighetspasient og har rett på hjelp fra endokrinologisk Rikshospitalet innen 27.januar, men blir i stedet innlagt på gastroenterologisk?
Betyr det at jeg da "bruker opp" retten til utredning med tanke på endokronolgiske sykdommer?
Vurderer og ringe sykehuset i morgen og spør hvorfor de sender meg til annen utredning....

ElisaT 13-01-13 19:48

Etter mye tankevirksomhet har eldstemann endelig funnet ut at han har lyst til å studere til å bli marinbiolog. Undrenes tid er ikke forbi! Men han mangler biologi og matte (R1) fra videregående. Han har funnet ut at de har et sommerkurs med fagene på Høyskolen i Ålesund, men da må han ta fag der. Han har sett på medisinsk og marint årsstudium her, og er villig til å ta det første året der for å komme videre. Det kan være en start på en bachelor i biologi.

Jeg har søkt opp og ned i mente etter (sommer)kurs i Bio 1 og 2 + matte R1, men enten er de veldig dyre, langt borte, osv. Så slo det meg, kanskje vet noen her på forumet om liknende? De har mattekurset som nettkurs ved UiA, men det koster over 10 000,-!

Carisma 13-01-13 21:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ElisaT (Innlegg 1417789)
Etter mye tankevirksomhet har eldstemann endelig funnet ut at han har lyst til å studere til å bli marinbiolog. Undrenes tid er ikke forbi! Men han mangler biologi og matte (R1) fra videregående. Han har funnet ut at de har et sommerkurs med fagene på Høyskolen i Ålesund, men da må han ta fag der. Han har sett på medisinsk og marint årsstudium her, og er villig til å ta det første året der for å komme videre. Det kan være en start på en bachelor i biologi.

Jeg har søkt opp og ned i mente etter (sommer)kurs i Bio 1 og 2 + matte R1, men enten er de veldig dyre, langt borte, osv. Så slo det meg, kanskje vet noen her på forumet om liknende? De har mattekurset som nettkurs ved UiA, men det koster over 10 000,-!

Hva med sonans eller disse andre private gymnasene?

Sjekk også universitetet i Bergen. Sambo har studert fiskeoppdrett(!) der, og det er mange fag felles med marinbiologi. På universitet er det vel ofte enklere å mikse og sette sammen egne fag enn på høyskolene.

vaskeklut 13-01-13 21:31

Hvem bestemte at tjukkaser ikke trenger ullundertøy? Jeg skulle hatt et par tre ord med'n :realmad:

Photobscura 13-01-13 21:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1417817)
Hvem bestemte at tjukkaser ikke trenger ullundertøy? Jeg skulle hatt et par tre ord med'n :realmad:

Nå vet jeg ikke helt hva du legger i tjukkas-begrepet, men jeg mener bestemt at Eva-serien til Spar Kjøp har ullundertøy i store størrelser!

TrillTrall 13-01-13 21:41

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1417817)

Ullundertøy finnes da i store størrelser? Devold har dame opp til XL i alle fall og herre opp til XXL. Janus har dame opp til XXL.

Kitt 13-01-13 21:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 1417819)
Ullundertøy finnes da i store størrelser? Devold har dame opp til XL i alle fall og herre opp til XXL. Janus har dame opp til XXL.

Det er da ikke store størrelser! Ikke når de er små i størrelsene og min da 11 år gamle datter ikke kom inn i L!

vaskeklut 13-01-13 21:52

Store størrelser meg bak :o Jeg trenger 56+...

vaskeklut 13-01-13 21:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1417818)
Nå vet jeg ikke helt hva du legger i tjukkas-begrepet, men jeg mener bestemt at Eva-serien til Spar Kjøp har ullundertøy i store størrelser!

Joo.. Men de er ikke store nok :o:(

nellie 13-01-13 22:01

Ebay?

TrillTrall 13-01-13 22:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitt (Innlegg 1417823)
Det er da ikke store størrelser! Ikke når de er små i størrelsene og min da 11 år gamle datter ikke kom inn i L!

Øh? Jeg er 44 år og har former så det holder og bruker glatt str. 14/16 i Devold sine barne-trøyer. L svømmer jeg i. At en normalvokst 11-åring ikke kommer inn i voksentøy i str L har jeg vondt for å tro.

vaskeklut 13-01-13 22:06

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1417828)
Ebay?

har prøvd.. ikkeno resultat..

TrillTrall 13-01-13 22:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut (Innlegg 1417824)
Store størrelser meg bak :o Jeg trenger 56+...

Arbeidsulltøyet til Janus kommer garantert i stooore størrelser, men da snakker vi nok om ulltøy for digre arbeidskarer og jeg vet ikke om de selges i butikk eller kun direkte til firmaer. Send dem en mail og spør?

Photobscura 13-01-13 22:09

Kjøre mannestørrelser da, kanskje?

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49.