![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Er det veldig komplisert? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hadde en diskusjon her om dagen, hvor ble diskutert om det var det samme hva man drakk. Jeg har hørt at det er vann som er tingen. Vann skal rense kroppen og nyrene. Om man drikker 2 liter kaffe om dagen, eller saft, eller brus, eller te så er vel ikke dette like bra som å drikke vann? Eller har det ikke noe å si hva man drikker så lenge man drikker ?
|
Jeg har ikke fakta, men jeg føler meg absolutt best når den største prosentandelen av det jeg drikker er rent vann! Og om det er bare kaffe/te med koffein i så føler jeg meg helt råtten.
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Dersom målet er å få i seg så og så mye væske, spiller hva man drikker liten rolle, vann, melk, saft, brus, te, kaffe, juice.............. så lenge det ikke er alkohol med i bildet. Alkohol virker inn på det antidiuretiske hormonet(ikke- tiss hormonet) i kroppen og med fører at man mister mer væske enn man tilfører. Kaffe og te har en tendens til å "renne tvert igjennem", men tar ikke med seg mer væske enn det tilfører! |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Men kan te virke skadelig inn på noe vis? Jeg er veldig glad i te og drikker gjerne 2-3 krus om dagen. Bruker suketter og ikke sukker.
|
Hvorfor har ikke menn dårlig samvittighet? Hvorfor er det bare vi som f.eks må bekymre oss over familien, helsa, vekta, jobben osv?
|
Jeg lurer på en ting! Nå som jeg har lagt om livsstilen min til lavkarbo, og kutta sjokoladen heeeelt ut, kan jeg begynne så smått å spise dette igjen etterhvert...?
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Jeg har fjernet gips på en fot (onsdag) etter tre uker, og tok av det elastiske bindet av foten nå i dag. Den er hoven og litt blå (som forventet), men huden er veldig tørr. Er det noe jeg kan gjøre med hovenhet og tørrhet? Prøvde en vanlig fuktighetskrem, men vet ikke om det hjelper, og våger ikke smøre på operasjons-såret. Har ikke fått noen instruksjoner om hva jeg skal gjøre.
|
Sitat:
|
Sitat:
Jeg ville begynt forsiktig og vasket/skrubbet foten med en klut før jeg smurte på en feit fuktighetskrem. Du må nok gjenta dette noen ganger før all den gamle, tørre huden blir borte. Hovenheten bør blir borte sakte, men sikkert, etter som du belaster mer og mer! Overdriver du, vil foten bli mer hoven og vond igjen. Lytt til kroppens signaler når det gjelder dette. Den vet ofte best selv! ;) God bedring og lykke til fremover!:) |
Sitat:
Og hvorfor skal han bekymre seg og ha dårlig samvittighet? Jeg klarer det som regel for oss begge!;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.pernille.info/livmortappen.htm Brukes som ett av tegnene i noen av metodene for Naturlig FamiliePlanlegging. :) |
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55. |