![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Tannbehandling i narkose er det nok mest barn som får og det gjør de vel bare på tannlegehøyskolen, så vidt jeg vet!
Min tannlege bruker samme bedøvelse som Carisma sin. En slags elektronisk dubbeditt osm kun bedøver den tannen tannelgen skal jobbe med og ikke halve ansiktet! Det gjør minimalt vondt, om noe, og bedøvelsen er ute temmelig fort! Klart det er litt dyrere enn vanlig, gammeldags bedøvelse, men det var ikke snakk om mange kronene så vidt jeg husker! Derosm du skal ha en annen operasjon, bør du ha vært hos tannelgen først! Bakterier går i blodet og kan skape problemer uansett hva slags operasjon du skal ha. Tannlegen min var veldig streng på at jeg måtte få ordnet tannen som trengte rotfylling i god tid før min GBP- operasjon! |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Huff, det er bare to uker til jeg skal ha en operasjon, og jeg tviler på at jeg rekker å få fikset noe på den tiden. Men jeg får iallefall kvinne meg opp til å våge å få noen til å se på det iallefall. Huff :-( Jeg er en kjempepyse. :rodme: |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
http://www.rosenkrantztannlegesenter...lesList_3.aspx Så det finnes nok muligheter. Er man så skrekkslagen som du er ville jeg nok ha gått til et sånt sted til redselen var under kontroll før jeg eventuelt prøvde en "vanlig" tannlege igjen. Jeg var redd, men ikke så ille som deg etter en kommunal skoletannlegeidiot... og jeg kom vel fram til at det var bedre å gå halvårlig og gjøre lite, enn å la det gå lang tid, bli vondt og dyrt... Nå er heldigvis all kvikksølv ute og de siste 10 årene har jeg bare hatt mindre og mindre styr etter at tannlegen min har hjulpet meg å komme fram til rett hygiene for min del, og etter at kostholdet ble bedre & jeg mindre syk. Rart - da jeg la om til lavkarbo og mer naturlig mat samt begynte med den gjærede kålen min fikk jeg mye mindre tannstein. Og jeg har hatt ekstremt mye av sorten... |
Hva er det med skoletannleger, egentlig? Jeg har jo knapt hatt hull i tennene, men min trakk ei tann på meg uten bedøvelse da jeg skulle ha regulering ...
Uansett, søstera mi har det akkurat sånn som deg. Hun får narkose. Om det er vanlig, vet jeg ikke, men ingen får henne inn på et tannlegekontor på noen annen måte! Hun har lett for å få hull også. Til dere som har reflukssyndrom: Er det vanlig å få tungt seigt slim i halsen/svelget når dere har spist? Sånn som nesten ikke går an å svelge ned? |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Finner ikke noe når jeg søker på elektrisk bedøvelse. Og på elektronisk bedøvelse får jeg opp noen treff på dansk. Her bruker man også sprøyte men dosen reguleres elektronisk. Da er jeg jo like langt siden jeg er redd nålen :(
|
Sitat:
|
Sitat:
http://www.tannlege-svendsrud.no/Var...ogi/Bedovelse/ |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hei, eg bur i Bergen og har fått god hjelp for min tannlegeskrekk hjå denne tannlegen: http://www.tannlegenydal.no/tannbehandlingsfrykt Og som du ser er ho ekspert på tannlegeskrekk!! Dei kan sikkert også hjelpa ulike typar bedøvelse.
Lykke til! |
Photo: legger merke til at jeg har litt slim konstant som må svelges vekk, og akkurat nå har jeg en del refluks, så mye mulig det er sammenheng der. men tror ikke det henger sammen med maten.
|
Har ganske ofte kramper i fot og legg:mad: Jeg tar magnesiumtilskudd, 600mg om kvelden, er det mulig at kroppen min ikke tar det opp:confused:
|
Jeg har ofte krampe UNDER foten, i fotbuen, uansett hvor mye magnesium jeg knasker. Dessuten opplevde jeg noe rart i går natt og i natt. Musklene i føttene spente seg og slappet av med en varighet på ca 20 sek. Det skjedde flere ganger selv om jeg var våken og konsentrerte meg om å slappe av.
Det var ala sånn strømtrening,,,, :o |
Sitat:
|
Dersom dere tar magnesium bør dere lese på typen. Er det -oksid så tas bare ca 5% opp... Bytt ut med magnesiumsitrat eller andre magnesium[...]-at-typer, eller en form for magnesiumcaps (blandet type) uten for mye -oksid.
Og i tillegg til det Yrla skriver vil jeg si at ost faktisk inneholder en del k2 (mer enn andre melkeprodukter) - et vitamin som er ekstremt viktig for å få kalsiumen ut av blodbanen og inn i beina. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg havna jo på sjukhus i Karlstad i romjula, og fikk med sjukinntyg (sykemelding) derfra. Men holder dette? Eller må min norske fastlege skrive ut også? Veit at det er spesielle regler innenfor Norden, og atter spesielle regler innenfor EU..
|
Sitat:
Innenfor de første 16 dagene er det jo arbeidsgiver som betaler sykepenger, så det er vel først utover det det spiller noen rolle! Uansett bør du nok ta kontakt med fastlegen her for evnt oppfølging! |
Dette er ganske privat, men det begynner å bli så irriterende at jeg må gjøre noe.
Etter at jeg fikk kobberspiral får jeg et veldig vondt sår på kjønnslepper når jeg har mensen.... Kan det være noe jeg reagerer på i spiralen? Har fått stereoidkrem av legen, men den funker ikke på det. Bakteriedrepende salve ( brulidine) hjelper heldigvis endel. Men utrolig irriterende at det dukker opp igjen så jevnlig! Bør jeg fjerne spiralen for å se om det hjelper? |
Sitat:
Sår som bare dukker opp under mensen, kan være så mangt! |
Går det an å være sykemeldt fra f.eks skolen, men ikke jobben? Og går det an å være sykemeldt fra en jobb og ikke en annen?
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55. |