![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Hjelp! Det er masse småfluer på Amaryllisen jeg har fått av mamma! Kan jeg bli kvitt dem uten å drepe planten, tro?
|
Sitat:
|
Sitat:
Da prøver jeg det! Blir smårar av å se det kryper og kravler på hele planten!:o |
Sitat:
|
Sitat:
http://www.planteborsen.no/vk_cms/de...dluspin/865/24 |
Få høre om det hjelper da:)
|
Sitat:
|
Vet vi har vært innom dette før, men nå finner jeg det selvfølgelig ikke igjen :rolleyes:
Skal bestille Magnesium fra BigVits og ser at det opererer med 3 forskjellige typer: Mg Citrate, Mg Malate og bare Mg (fra Now Foods). Hva skal jeg bestille? Kunne godt søkt litt på nettet om de forskjellige typene, men har desverre ikke tid til det og må få bestilt dette her nå. |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
For mange mange år siden så hadde jeg en kasett hvor jeg mener å huske at det var barn som sang.
De sang bla. denne linjen her : "gloria in excelsis deo, ære være gud i det høyeste, og fred på jorden i blant de mennesker ........." resten av sangen var på norsk, og jeg kan tonen inni meg, men husker ikke resten av ordene, og derfor finner jeg den heller ikke når jeg googler. Mener det var adventsanger / julesanger. Noen som drar kjennsel på dette? |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Ære være Gud i det høyeste, blant mennesker som har Guds velbehag! Evnt en del av liturgien i den kristne kirke! |
Sitat:
Caps'en er en blanding, men jeg er sur på Now fordi de nekter å oppgi forholdet mellom -citrate/-oksid og -aspartat. Noe som gjør at jeg tror det er MYE -oksid som er billig og tas dårlig opp... Jeg bruker selv 1 caps og 1 malate (anbefalt 3 om dagen) om dagen. På det nivået har jeg ikke noen kramper eller ander ting som jeg vet er magnesiummangelsymptomer. (Jeg bruker caps fra lifeexention da: http://www.bigvits.co.uk/product.asp...id=37&tid=&bid=) Helt generelt sies det at -ate-varianter tas bedre opp enn oksid. En del synes forresten at epsom-salt (i badekaret) eller magnsium"olje" som da tas opp gjennom huden fungerer vel så bra. En liten oversikt over typene: http://www.globalhealingcenter.com/n...-of-magnesium/ En veldig bra artikkel om magnesium, typer og hva som påvirker opptak http://www.ancient-minerals.com/magn...es/absorption/ |
Sitat:
|
Jeg lurer på om dommedagen er begynt i Stillehavet...? De ligger liksom noen timer foran oss. :p
|
fikk nettopp fb oppdatering fra en venn i japan. ingen katastrofe der ennå :p men nå skulle det visst være en viss tidssone og et visst klokkeslett? husker ikke helt, tror faktisk ikke på det. men litt vitl hva folk egentlig gjør. hvis jorda går under hjelper det vel lite å hamstre salt og hermetikk?
|
Sitat:
|
Sitat:
Det var du som visst alt dette her ja, kunne bare ikke finne det igjen i tråden her. Jeg tar noe mg (ikke hver dag en gang, tror det er oksid men sliter ikke med kramper så jeg er nok ikke så sensitiv, vil bare forebygge. Jeg trenger D-vit jeg, kroppen min har et sinnsykt forbruk for jeg sliter med å få opp nivået selv på 5000 IU daglig, men det er ikke faretruende lavt ennå da heldigvis. |
I går bakte jeg kake fra Funksjonellmat (ikke sjokoladekaken, men den andre blandingen som er mer som en basisoppskrift og er sukker- og glutenfri). Jeg laget den som krydderkake, etter oppskrift fra Funksjonellmat.
Smaken var bra, men synes kaken ble noe tørr, til tross for at jeg stekte den 5 min kortere enn anbefalt tid. Sjokoladekaken er jeg superfornøyd med, steker den litt kortere tid en det sier på pakken, og den blir saftig og god. I sjokolademiksen blander jeg bare i olje. I den andre blandingen er det 1 dl rømme og bare 0,5 dl olje. Vil det å bruke bare olje gjøre kaken saftigere ? Andre med erfaringer de kan dele ? |
Er det ok å ta på rå svineribbe og deretter på stekt ribbe, UTEN Å VASKE HENDER FØRST?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat: