![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Har ikke du nytt kjøleskap, liksom? ;) |
Sitat:
|
ikke morro.. tilbake pa jobb. 2 timer igjen og jeg far vondt i magen, og nar jeg gar pa do finner jeg blod i trusa. ene operasjonssaret er rett over musa.. skal jeg stikke innom lege pa vei hjem tro :/
|
Sitat:
|
operasjonssåret ser helt flott ut og nesten grodd.. så blodet kom ikke derfra... så gudene vet hvorfra o_O
|
Sitat:
|
går på psprøyte og jeg har ikke hatt noe blødning på lenge.. og blodet var helt "øverst" så det så ut som det hadde rent ned fra under bandasjen. jaja.
|
Hvem i all verden er det som har lagt tre bilder av meg som Lucia i 1983 i postkassa? Har spurt flere, men det er ingen av dem...
Koselig å få, men litt dumt å ikke vite hvem jeg har fått dem av... :o |
Poden ringte nettopp litt småbekymret.
Han har mistet mye av følelsen under føttene. Dvs selve fotbladet som er i kontakt med gulvet, ikke fotbuen. Har har også mistet mye av følelsen i begge rompeballene og nå lurer hsn fælt på hva det kan være. Noen som har ideer? Kan det være dårlig blodsirkulasjon grunne mye sitting både på skolen og hjemme? |
Sitat:
|
Sitat:
Nerver i klem er noe jeg også har fundert på.. |
Da har poden vært hos lege... Han sier det er ms-nervene som krangler så han skal utredes for ms.... :(
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Både en god venn kamerat av oss og svigermor har ms, og det er virkelig noe skikkelig dritt :( |
Sitat:
Sitat:
Sitat:
For det første, godt han blir tatt på alvor og utredningen satt i gang så kjapt! Det er slett ikke vanlig! For det andre, han skal bare utredes, han har ikke fått noen diagnose enda i det hele tatt. Symptomene kan være så mangt! For det tredje, ms er en sykdom ingen vil ha, men man må huske på at kun en tredjedel blir skikkelig dårlige og pleietrengende. En tredjedel lever så og si helt normale liv uten at sykdommen blir merkbart verre og de symptomene de har er fullt ut til å leve med. Så ingen grunn til å ta sorgene alt for mye på forskudd, altså! |
Sitat:
Våre 2 er hardt rammet, og det er ikke noen dans på roser nei :nei: |
Sitat:
Har en bekjent som er i full jobb som brannmann mange år etter at han fikk diagnosen og hadde en tidligere nabo som døde svært ung pga ms, så det er langt mellom ytterlighetene! Jeg har selv vært til utredning for ms- liknende symptomer over mange år(20 år faktisk) og fikk først i år diagnosen tynnfibernevropati, som betegnes som lillebror til ms. Samme sykdomsårsak, bare andre nerver som blir angrepet! Gir tildels samme symptomer, bare i svakere grad. Det var godt å få et navn på ting. Faktisk kom det noe godt ut av at vi plutselig tilhørte Drammen sykehus og ikke Riksen!;) |
:klem: Tusen takk alle sammen!
Da har vi vært en runde på sykehuset. Fikk ikke vite noenting. Skal tilbake på mandag morgen klokken 08:00. |
Sitat:
|
Sitat:
Forøvrig så måtte jeg vente et år på relevante undersøkelser etter at første åpenbare MS-markør dukka opp, så jeg synes det er flott at det går fortere hos andre! :) |
Sitat:
Senere ble det konkludert med hjerne- og ryggmargsbetennelse, men siden det ikke var heeeelt sikkert, har utredningen fortsatt, særlig etter at jeg fikk fibromyalgi for 10 år siden! Først denne våren fant en lege på nevrologen på Drammen ut at han skulle teste for tynnfibernevropati! Og det var det jeg hadde, ja! Og da fikk jeg plutselig innvilget 100% uførepenjon også, gitt! Den diagnosen svart på hvitt kunne ikke nav tulle seg bort i fra!;) |
Jeg har akkurat laget bounty etter denne oppskriften :D Nomnomnomnom.
Kunne tenkte meg at den var enda fuktigere inni, så da lurer jeg på om noen har noen gode forslag til hvordan jeg fikser det. Mere fløte kanskje ? |
Hva i all verden skal jeg kjøpe til mamma til jul?!
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01. |