![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Pinnekjøtt: 500g pr pers. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Takk for svar smgj og langaard.
Vi blir 7 voksne mennesker, så da rekner jeg 4 kilo slik at jeg er sikker på at det er rikelig. |
Sitat:
|
Jeg lurer på hvordan man kan ha høy CRP og føle seg ca frisk?
Jeg hanglet litt og hadde mistanke om lungebetennelse (stygg hoste, kunne ikke puste helt inn uten å hoste, feber osv). Innen jeg kom meg til legen (etter 1,5 døgn) var jeg så frisk at hun ikke kunne høre noe på lungene, men tok CRP av meg likevel og den var ikke superhøy, men høy nok til at hun ville at jeg skulle begynne på penicillin med en gang (fikk noen piller på legekontoret) og ikke vente en dag til medisinen kom på butikken... Grunnen til at jeg gikk til legen var at jeg hadde feriedag, så jeg ville gjerne ha den tilbake. :geip: Trodde ikke jeg var syk nok til at jeg burde ta medisiner... |
"Høy crp" er vel ganske relativt. Hvor høy var den?
Jeg hadde mykoplasma lungebetennelsen i fjor, men var overhodet ikke i dårlig form. Bare kjente det i lungene litt innimellom. |
ifølge min lege sier ikke crp om hvordan du har det akkurat nå, men hvordan du hadde det for 1-2 døgn siden.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Uhm ... Hvor lang tid tar det for en pose isbiter å fryse i en vanlig fryseboks (i kjøleskap)? Jeg var tom for isbiter, og lagde noen for en halvtime siden. Men jeg vil ha ferdig med eksamen-rom & colaen min nå! :(
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
hvor lenge skal jeg "tolerere" å ha vond i mage/tarm regionen? 14 hrs and counting, akkurat nå. jeg var innom legen imorges da jeg er delvis sykemeldt og ikke kan bruke egenmelding, der sa de at de skulle ringe om legen ville ha meg inn til time. det har ikke skjedd. men akkurat da hadde jeg ikke supervondt, men stikkende smerte i blindtarm regionen begynte så smått akkurat da. og siden har det bare blitt vondere. har en time til legekontoret stenger, og jeg vil heller gå dit enn til legevakta ikveld om jeg skulle bli gal.. lang ventetid og dyrt -.-;
|
Sitat:
Snart er det helg og alt blir så mye vanskeligere. Man kan gå med "irritert" blindtarm lenge,uten at den er så ille at de "gidder" fjerne den. Stå på at du nå har hatt dette av og på så lenge at det går ut over livskvaliteten og forlang å bli tatt på alvor og undersøkt skikkelig! Du er jente og mye kan være galt "ned i der"! Lykke til og god bedring!:klem: |
jaja. da sitter jeg pa akutten i tonsberg og venter. forhapentligvis sa tidlig pa en fredag at jeg ikke sitter her hele natta
|
Sitat:
Jeg var ikke så fornuftig, min betente blindtarm sprakk!! Det sto om livet en stund:eek: Masse god bedring:klem: (håper det ikke er noe alvorlig, da) |
da det var min tur hos turnuslegen forsvant seff smertene. sa han trodde det ikke var blindtarmen. venter pa blodprover, men sa kommer han tilbake med kirurgen. nar han pirker meg pa magen gjorde det dritvondt. sa, 80-90% blindtarm. kikkhullsoperasjon senere ikveld. skummelt. aldri vart i narkose før.
|
Sitat:
|
Sitat:
Kikkehullsoperasjoner og narkose er noe disse folka gjør mange ganger hver dag, så du er i de beste hender! Husk å puste ordentlig når du våkner og ta i mot alt de vil gi deg av smertestillende! http://www.vektoperasjon.no/forum/im...s/storklem.gif |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:44. |