Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

silje21 04-12-12 21:15

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Spør her også, tror dere jeg kan bruke noe annet enn kokosolje i denne oppskriften??

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=51703

Bountykake altså ^^

Dietta 04-12-12 21:23

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Huldr (Innlegg 1408214)
Nei, SPiD er ikke svindel! Jeg har sett det på Finn.no de siste dagene. Det er bare en ny innloggingsløsning de har, det står på forsiden deres :)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1408217)
Phu!! Hadde allerede trykt Dietta, godt å høre at det var ok Huldr. :)

Da tar jeg tilbake alt jeg har sagt :D
Har ikke vært på Finn de siste dagene, så dette var jeg ikke klar over.

Godt vi har Huldr her til å berolige oss :heia:

Huldr 04-12-12 21:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1408228)
Da tar jeg tilbake alt jeg har sagt :D
Har ikke vært på Finn de siste dagene, så dette var jeg ikke klar over.

Godt vi har Huldr her til å berolige oss :heia:

Hehe, jeg så det tilfeldigvis, så da kunne jeg berolige ;)

Marella77 04-12-12 23:37

Hehe ;)

Lillemy71 04-12-12 23:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1408066)
Sp.mål: Noen av dere som har solgt noe på finn.no og mottatt penger via Paypal? Er dette trygt?

Har aldri brukt paypal via finn.no, men bruker det på ebay og andre utenlandske sider i åresvis. Har både betalt med og mottatt penger via paypal og aldri hatt problemer med det. Paypal har også gode garantiordninger dersom det blir disputt om vare og betaling.

Marella77 05-12-12 01:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71 (Innlegg 1408288)
Har aldri brukt paypal via finn.no, men bruker det på ebay og andre utenlandske sider i åresvis. Har både betalt med og mottatt penger via paypal og aldri hatt problemer med det. Paypal har også gode garantiordninger dersom det blir disputt om vare og betaling.

Tusen takk for svar :)

Marella77 05-12-12 11:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1408216)
Kjöpte meg ett par stövletter der til jul, og jeg bestilte samme str som jeg er vant til. Og superflott med gratis frakt/retur og 30 dagers betalingsfrist ;)

Tusen takk, jeg ble i tvil da jeg så målene på størrelsene i cm på foten. Målte min fot, og da måtte jeg visstnok opp 2 størrelser... Men da prøver jeg å kjøpe den samme størrelsen som jeg pleier da ;) Takk igjen for svar Catwoman! Ha en fin dag!! :)

silje21 05-12-12 11:48

noen her som vet hvorfor det (for enkelte!) kvinnfolk (og mannfolk), tar så sykt lang tid å "stelle seg". og hva som ligger i å stelle seg, for det kan jo være mye forskjellig. Ei venninne jeg har bruker svært lang tid, hvis hun sier hun kommer hit snart, skal bare stelle meg, så venter jeg ca en times tid før jeg gjør meg klar. Er det bare meg som er sær som ikke bruker så sinnsvakt lang tid på stell?

Anyway, et spørsmål til, hva gir man en far man nesten aldri ser, og som man egentlig ikke kjenner så godt, til jul? Han kommer forøvrig til å feire jul hjemme her hos oss...

smgj 05-12-12 11:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1408415)
noen her som vet hvorfor det (for enkelte!) kvinnfolk (og mannfolk), tar så sykt lang tid å "stelle seg". og hva som ligger i å stelle seg, for det kan jo være mye forskjellig. Ei venninne jeg har bruker svært lang tid, hvis hun sier hun kommer hit snart, skal bare stelle meg, så venter jeg ca en times tid før jeg gjør meg klar. Er det bare meg som er sær som ikke bruker så sinnsvakt lang tid på stell?

Anyway, et spørsmål til, hva gir man en far man nesten aldri ser, og som man egentlig ikke kjenner så godt, til jul? Han kommer forøvrig til å feire jul hjemme her hos oss...

1) Nei... Iallfall ikke om jeg ikke er av "de sære" også. Bruker sjelden mer enn en halvtime på stivpyntet, og 10 min på hverdagsmorgenen...

2) Bøker?

Sugarpill 05-12-12 12:04

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av silje21 (Innlegg 1408415)

Vel, jeg er en av dem som kan bruke innmari lang tid på å gjøre meg klar - ikke hvis jeg bare skal bort til en venninne, da, men hvis jeg f.eks. skal på date med en ny flamme kan jeg lett bruke en time bare på å prøve, forkaste og så velge ut antrekk. :D

Og det er klart at vi som bruker primer, foundation, pudder, blush, mascara, mascaraprimer, eyeliner, øyenskyggeprimer, tre forskjellige øyenskygger og gjerne konturpudder og highlight til ekstra festlige anledninger, bruker litt mer tid på å gjøre oss klar enn de som bruker litt mineralfoundation og mascara.

Er ikke noe galt i at enkelte er mer jålete enn andre?

Anarko 05-12-12 13:21

Har prøvd å google det uten å bli vesentlig glupere, så legger stoltheten til side og spør her; hva er en primer?

Marella77 05-12-12 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill (Innlegg 1408425)
Vel, jeg er en av dem som kan bruke innmari lang tid på å gjøre meg klar - ikke hvis jeg bare skal bort til en venninne, da, men hvis jeg f.eks. skal på date med en ny flamme kan jeg lett bruke en time bare på å prøve, forkaste og så velge ut antrekk. :D

Og det er klart at vi som bruker primer, foundation, pudder, blush, mascara, mascaraprimer, eyeliner, øyenskyggeprimer, tre forskjellige øyenskygger og gjerne konturpudder og highlight til ekstra festlige anledninger, bruker litt mer tid på å gjøre oss klar enn de som bruker litt mineralfoundation og mascara.

Er ikke noe galt i at enkelte er mer jålete enn andre?

Hehe.... Jeg var sånn mascara og id-foundation før, men har nå blitt en slik jåledukke, hehe... Artig med sminke syns jeg. Men primer bruker jeg ikke. Hva er det, og hva skal man med det?

Er konturpudder et sluttpudder for å feste sminken?

Jeg bruker dagkrem (Clarins), Concealer (Diorskin Nude), foundationkrem (Capture Totale, Dior), pudder (Kanebo Sensai), Solpudder (Guerlain Terracotta) Blush (Chanel), Øyeskygge (Chanel) og 3 andre øyenskygger (Dior), eyeliner (Chanel), Mascara (varierer) og tilslutt litt Pudder (Kanebo igjen). Og så lipgloss... Så enig med Sugarpill, dette kan ta litt tid ;)

Men om morgenen går dette unna i en fei, da bruker jeg "bare" 30 minutter... Men om jeg skal "ut", kan det ta en time. For da fikser jeg mer på håret, som også tar tid...

Men det er jo fint når du vet at venninne dine bruker lang tid da, for da vet du hva det vil si at det bare skal "ordne seg litt" ;)

Ps, men skjønner den frustrasjon. Jeg brukte lite sminke før som sagt, og jeg ventet mye på vennene mine, så brukte uttrykket "hoppe i dusjen"... Men som egentlig betydde noe helt annet!! haha

Marella77 05-12-12 13:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1408423)
1) Nei... Iallfall ikke om jeg ikke er av "de sære" også. Bruker sjelden mer enn en halvtime på stivpyntet, og 10 min på hverdagsmorgenen...

2) Bøker?

sp.mål... Er det 10 minutter inkludert alt, fra du er opp fra sengen og til du er ute av døra, eller er det bare sminken? Er jo mye man skal gjøre om morgenen... Do, dusj/vask, klær, sminke, hår... Rekker du alt dette på 10 min er du god!!! :) Selv min mann bruker 20 minutter, enda han sminker seg ikke, og fikser ikke hår...

Ikke misforstå, det er ikke noe galt med å bare bruke 10 minutter, men jeg er bare så imponert... Føler meg pluttselig veldig treg som bruker 30 min ;) Og en time om jeg skal føle meg helt vel ;)

smgj 05-12-12 13:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1408442)
sp.mål... Er det 10 minutter inkludert alt, fra du er opp fra sengen og til du er ute av døra, eller er det bare sminken? Er jo mye man skal gjøre om morgenen... Do, dusj/vask, klær, sminke, hår... Rekker du alt dette på 10 min er du god!!! :) Selv min mann bruker 20 minutter, enda han sminker seg ikke, og fikser ikke hår...

Ikke misforstå, det er ikke noe galt med å bare bruke 10 minutter, men jeg er bare så imponert... Føler meg pluttselig veldig treg som bruker 30 min ;) Og en time om jeg skal føle meg helt vel ;)

Nei, det er ikke alt. Det er do, klær, hår & sminke - som for meg begrenser seg til øyekrem (om jeg er trøtt og ser ut som en panda) og mascara. Dusjer ikke hver dag og tannpussen tar jeg etter mat, så den er ikke innregnet. Men jeg bruker stort sett 35-50 minutter fra senga til jeg er i bilen og da har jeg som regel spist frokost, alltid laget matpakke (om så bare pakket en boks makrell og en tube majones) og kanskje en liten kopp te også.

Marella77 05-12-12 17:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1408447)
Nei, det er ikke alt. Det er do, klær, hår & sminke - som for meg begrenser seg til øyekrem (om jeg er trøtt og ser ut som en panda) og mascara. Dusjer ikke hver dag og tannpussen tar jeg etter mat, så den er ikke innregnet. Men jeg bruker stort sett 35-50 minutter fra senga til jeg er i bilen og da har jeg som regel spist frokost, alltid laget matpakke (om så bare pakket en boks makrell og en tube majones) og kanskje en liten kopp te også.

ok, hehe, da har jeg full kontroll på deg, neida, hehe...

TrillTrall 05-12-12 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1408195)
Eksempel:
Hi, i’m interested in your car listed on finn.no, please tell me the interior condition of the car at abolaso2@gmail.com.

I'm ready to buy this car and will be paying you through PayPal (www.paypal.com)

*haha* Jeg fikk tre slike, nesten likelydende sms'er i løpet av noen få dager for en tid siden. Ikke at jeg har avertert bilen min for salg akkurat! Men bilen min får du aldri! :D

Kanskje 05-12-12 22:40

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Horfor hender det at Windows Live Mail plutselig laster ned mailer som jeg fikk for flere dager siden, og som for lengst er slettet - til innboksen ??

Hender det plutselig ligger 400 mailer i innboksen, og så er det altså gamle mailer som jeg har lest for lenge siden og altså slettet. Og noen ganger så kommer de dobbelt opp også.

Det tar jo en masse tid å gå gjennom en gang til og slette disse.

OG

Hvorfor fryser jeg sånn?? Burde jo ha polstring nok alle kiloene tatt i betraktning

Sugarpill 05-12-12 22:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Anarko (Innlegg 1408439)
Har prøvd å google det uten å bli vesentlig glupere, så legger stoltheten til side og spør her; hva er en primer?

Primer er noe man "grunner" med før annen sminke for at den skal legge seg penere, holde lengre etc. Øyenskyggeprimer får selv crappy øyenskygger til å holde hele dagen.

Marella: Konturpudder er noe man bruker for å konturlegge ansiktet, skape en illusjon av f.eks. høyere, finere kinnbein ved å skape en illusjon av skygge under dem. :)

BenteR 06-12-12 02:19

Diskusjonen om sminke skal jeg holde meg utenfor siden jeg ikke bruker noe som helst sminke, og dermed klarer meg lett med ti minutter til dusj og klargjøring for dagen :D

Jeg lurer rett og slett på hvor mye pinnekjøtt jeg rekner pr snute, nå når 80% av de som skal spise julemiddag er lavkarbere......?
Har også medisterkaker, sosisser og rotmos av både kårot og sellerirot.

Ziltoidia 06-12-12 02:37

Lurer på om folk har noen artige gaveinnpakningsideer for å gjøre pakker som inneholder CD-er, DVD-er og bøker litt mindre åpenbare? :p

BenteR 06-12-12 02:43

Knytte plastposer og legge rundt boka/CD-en/DVD-en i dulter før det pakkes. eller pakke f.eks. stein i bunnen av pakken slik at vekten forvirrer.

smgj 06-12-12 09:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1408586)
Diskusjonen om sminke skal jeg holde meg utenfor siden jeg ikke bruker noe som helst sminke, og dermed klarer meg lett med ti minutter til dusj og klargjøring for dagen :D

Jeg lurer rett og slett på hvor mye pinnekjøtt jeg rekner pr snute, nå når 80% av de som skal spise julemiddag er lavkarbere......?

Rent kjøtt bruker man å regne 200g pr pers av (med tilbehør), men ribbe (som jo har bein og mye fett som iallfall ikke høykarbere pleier å bruke for mye av) har jeg sett beregninger helt opp i en halvkilo pr pers. (Det tror jeg er mye da...)

smgj 06-12-12 09:37

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1408588)
Lurer på om folk har noen artige gaveinnpakningsideer for å gjøre pakker som inneholder CD-er, DVD-er og bøker litt mindre åpenbare? :p

Gjem gaven og la vedkommende få "ledetråder". Enten i form av et rebusløp fra postkort til postkort, eller en tynn fiskesene i kryss og tvers rundt heimen fram til pakken... (Må være "usynlig (tynn blank eller tynn sort) sånn at den ikke er for åpenbar før man finner fram.)

Eller ta sånne smellestrips fra smellbonboner og føy inn i innpakningen...

langaard 06-12-12 09:53

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av BenteR (Innlegg 1408586)

Pinnekjøtt har mye bein da, så jeg bruker og beregne ca 500g pr person (voksne:))

Appelsinpiken 06-12-12 10:05

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia (Innlegg 1408588)

Jeg har kjøpt grå poser på ebay (vanlige gaveposer, bare i tykt gråpapir. Syns det er litt mer koslig en mange av de glorete gaveposene man får kjøpt, for disse kan man jo pynte selv!), men har sett de har tilsvarende på nille. Da syns det ikke hva som er oppi når man bare ser på selve gaven. Boka/cden/dvden pakker du inn i feks bobleplast, og så kan du legge oppi noe som gir ekstra tyngde. Til slutt stifter du igjen toppen, slik at man ikke kan se oppi gaveposen. Da må man rive opp gaveposen for å komme til gaven.

Eller så kan du ta den irriterende varianten: En kjempestor eske fylt med isoporkuler og boka/cden/dvden gjemt midt inni all isoporen et sted.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.