![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
vaskeklut; Mamma Mø serien har alltid vært populær der jeg har gitt dem.
|
Mamma Mø!! for et fantastisk navn! Takk, Bente!
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Jeg synes bøkene om Ludde er herlige, det er humor det, for barn, og for dem som leser dem, hehe, men vet ikke helt om det er noe for en 4 åring da .
|
Snuppa elsket bøkene om Jan og Julia (Margret Rettich) til lenge etter at hun kunne lese dem selv!:love:
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Så mange fine forslag dere kommer med! Nå ble det vanskelig å velge :o
|
Mamma mø er knallbra. :D Mannen min høyrde om det på cd i bilen hos ei vi er "tante og onkel" til, i 2010, og han snakkar framleis om tigerkråka.
Eg slår eit slag for Vaffelhjarte også, nydeleg! |
Sp.mål: Noen av dere som har solgt noe på finn.no og mottatt penger via Paypal? Er dette trygt?
|
ZALANDO:
Noen som har kjøpt sko gjennom zalando? Nettside? Noen som vet om størrelsene er til å stole på? |
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvorfor fryyyyyyyyyser jeg sånn, til tross for 50 kg polstring? Brrrrrrr
|
Det kan se ut som facebook profilen til mannen har blitt hacket :mad:
Må han slette profilen sin og opprette en ny, eller kan det fikses på annen måte ? |
Sitat:
|
Sitat:
Men da er faren over altså - når han skifter passord ? (Det har han gjort allerede ;)) |
Sitat:
Og jeg kan ikke si dette ofte nok, og det gjelder alle: IKKE ha samme passord på flere steder!!!! |
Sitat:
Sitat:
|
Ps, ble forsøkt svindlet på Finn.no... Sjekk ut denne infoen fra finn.no sine sider...
En ”kjøper” sender SMS og ber deg svare til en e-postadresse Hvorfor: Kjøperen vil lure deg til å sende fra deg varene eller overføre penger til utlandet. Som oftest foreslår ”kjøperen” at dere bruker PayPal, og sender deretter en forfalsket e-post hvor ”PayPal” sier at pengene er på vei. Som selger bør du imidlertid aldri overføre penger til kjøper, eller eventuelt en person kjøper foreslår! Når de har e-postadressen din kan denne også bli brukt til phishing. Eksempel: Hi, i’m interested in your car listed on finn.no, please tell me the interior condition of the car at abolaso2@gmail.com. I'm ready to buy this car and will be paying you through PayPal (www.paypal.com) |
paypal i seg selv er trygt, brukt det i årevis. men phishing forekommer jo. og jo mer pop ting er, jo flere prøver å utnytte det og lage liksomsider.
nå har vel akkurat det med bil og finn vært ute i media flere ganger, er eposten på engelsk bør det ringe bjeller... de aller fleste i norge kan jo norsk. |
Sitat:
Men jeg fikk også en mail fra finn om at jeg måtte godta at dette var min adresse... Noen som har hørt om: SPid? Fikk denne: E-postbekreftelse fra SPiD Hei og velkommen til din nye SPiD-konto i FINN.no. Bekreft at din e-postadresse er korrekt ved å klikke på lenken nedenfor: |
Sitat:
|
Nei, SPiD er ikke svindel! Jeg har sett det på Finn.no de siste dagene. Det er bare en ny innloggingsløsning de har, det står på forsiden deres :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:21. |