![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Bente1: Brukte ikke glutenmel for det vet jeg ikke noe om, men Spielberger sin soyamel med 3 karb syntes jeg er ok (har sett at flere bruker det).
Tar to skiver med meg på jobb i dag , hm solen skinner litt over trøndelag...enn så lenge:) |
Sitat:
|
Goood morgen :D
Jeg susa rundt på nettet igår og fant den perfekte leiligheten med den perfekte beliggenheten! Vet ikke hva jeg ska gjøre nå asså...! Har jo egentlig innstillt meg på å kjøpe huset her og får pussa opp alt å få det som jeg vil, men my gaaad så deilig det hadde vært med noe heeelt nytt! :ja: Off, blei mye tenking det her... Sitat:
Appelsinpiken: Godt jobba! :heia: Du er heit ja, synes du skal være kjempefornøyd, droppe vekta og gruke målebåndet med god samvittighet :klem: |
Goood morning!
Appelsinpiken: Steike, du er heit ja ;) Kjempebra med hybel og at du får fortsatt bo i Oslo. Ser du, ordner seg for snille piker :) Lurt med målebånd, har vurdert det samme.. Bente: Så bra at sønnen din har lagt om tenkemåten ang. mat og kost, både før og etter du endret. Reagerer ofte her inne på forum når mødre skriver at de selv har pakket i seg fett og proteiner, men barna på 2-10 år får sjokoladeboller, gele, chips osv med en gang de kommer hjem fra barnehage. Nesten så jeg blir provosert. Bror på 14 er ikke hjelpsom på det området heller. Han kjøper rett som det er snop og tar det med hjem, så sitter mamma å blir fristet og så klarer hun ikke stå i mot. Blir andre buller når jeg reiser hemmat ;) Jeg lurer også på hva som har skjedd...! Kontakte admin? Her har det skjedd mye de siste dagene, det har nærmest kokt under topplokket. Det må vel til en gang i blant. Erfaringer blir man rikere av, synd det er det eneste man blir rikere av når det gjelder NAV. Verre kontorrytteri-bedrift har jeg ikke vært borti. Farlig å bli syk i Norge, får en si. Ny runde i dag i byen, men kommer tidligere hjem. Skal lage den derre eggesalaten jeg har tenkt på i flere dager, samt det fordømte brødet som tar tre dager å lage nærmest :P Blir bra når det er klart til kvelds da :)Ha en fin dag :klem: |
Sitat:
Hmmm, RikkemOr, hvis det er barndomshjemmet ditt, har riktig beliggenhet, du har råd til å sitte med det osv, så tenk nøye før du kvitter deg med huset. Er ikke så vanskelig å få det fikset opp hvis du tar ett rom av gangen. Jeg startet med dette huset i fjor høst, og har allerede fått gjort nesten alt innvendig - neste steg nå er det utvendige. Håper å få gravemaskin til å komme og grave opp hagen i slutten av august - september.....På lang sikt kan det hende du blir langt mer fornøyd med å bli sittende med huset - spesielt hvis du en gang får barn selv;) Sitat:
Ja, både sønnen og datteren min er flinke på å velge sunn mat. Jeg har egentlig alltid likt å lage mat, og posemat , ferdigmat og frossenmat har alltid vært så godt som bannlyst her i huset, alt har vært laget fra bunnen med masse grønnsaker og friske råvarer.:ja: Derfor kjenner jeg også at hele lavkarbo filosofien er veldig enkel for meg å adoptere - og tydeligvis også for barna mine;) Jeg har også alltid vært nøye på å lære ungene til å spise grønnsaker fra de var små, og de fikk bare godter i helgene (heheh - mens jeg selv smugspiste sjokolade når de var lagt om kvelden - ikke si det til noen....hehehe;)) - jeg tror det er kjempesmart å få inn gode vaner tidlig, de er mest påvirkelige mens de er små:p |
Hellu damer!
God morgen til dere alle, titt-titt & <3 til Pruttis, nyt videre til Dollsine, velkommen til Karillen og BOM-CHIKA-WOW-WOW til Appelsinpiken!! :-) Fader for en gjeng! Sitter på jobben, nipper kaffe med cocosa (liker at leppene blir myke som bonus), gløtter ned på beltet som er på innerste hakket og trives med livet. Sjekket ketostix'n i går - var på 4 (midterste) - fornøyd ja. Lagde fløtegratinerte poteter til indrefileten i går, bestemte meg for å unne meg ei skje - la den pent på tallerken, og der ble den. :-) Kategoriserer meg som flink og fornøyd! Skal til legen og ta flere prøver neste uke, spent på om ketosen gir noen overraskende utslag ift verdier på vitaminer og mineraler og alt det andre som skal sjekkes... Faktisk så spent at jeg drømte om det i natt - at legen sa at jeg ikke fikk lov å spise noe fett. Hm..la oss håpe jeg ikke er sanndrømt. Hva skjedde med trefforslaget til Pruttis? Noen som skal møtes i Oslo 1 okt - ? |
Forslår vi drar til Rikke og pusser opp huset ;) Jeg har i alle fall mer enn tid nok :p
Men hadde vært så trivelig, altså! Tro så stemmebåndene hadde fått trimma :D |
Forslår vi drar til Rikke og pusser opp huset ;) Jeg har i alle fall mer enn tid nok :p
Men hadde vært så trivelig, altså! Tro så stemmebåndene hadde fått trimma :D |
Begynt å stamme Pruttis - eller ble du bare ivrig? ;)
Fikkikke med megom de var noe særlig respons, derfor jeg dro det opp igjen. For gud forby at dere hadde avtalt å møtes og jeg ikke hadde fåt det med meg!! :eek: (Heter ikke Nysgjerrig for ingenting liksom) Forresten: hadde du en link med lavkarboviner liggendes et sted? Skal på fest på lørdag...og har planer om å opprettholde ketosen serru'. Klem!! |
...ble visst litt ivrig selv - har ikke tid til å skrive mellomrom lengre...
Går-liksom-i-ett-når-jeg-først-er-i-gang :p |
Hvis dere andre kommer til Oslo den 1.okt, skal jeg også få ordnet det, helt klart- kan ikke sønnen min være hos faren, få jeg ta han med;) - event en malerøkt hos RikkemOr:D :D
-Appropo maling - nå har jeg endelig fått foret sønnen med en god dose egg og bacon, så nå må jeg komme meg ut mens været er bra. Skravles igjen i kveld skjønningene:klem: |
Ooookey, where to begin?? :p Skravlekjærringer :D
Først Prutti'n, sender litt kjærlighet og en goood klem din vei :klem: Kan ikke være greit å sloss med papirmølla når man er syk, hva er det man sier: "Man skal være rimelig frisk og oppgående for å være syk i Norge" Håper det ordner seg :klem: Appelsinpiken: Glemte meg jo helt bort istad, du blenda meg med bildene!=) GRATTIS MED HYBEL!! Bente: Angående barndomshjemmet... Tok en prat med mamma og lurte på hva hun syntes i forhold til å kjøpe leiligheten jeg kikka på (avtale med banken imorgen, spent på om jeg kan få såpass i lån)... Hun svarte med: Neeei, hva jeg hadde tenkt? Jeg tenkte vel at du skulle bli boende der noen år jeg :p Hu er søt vøttø=) Men hu vil altså ikke selge enda, for hu tenker at om 8-10 år når hu og mannen pensjonerer seg at de kanskje da flytter hit... Hu flytta jo dit og fikk seg jobb der for han, og hu er veldig porsgrunnspatriot så jeg skjønner godt at hu vil tilbake hit når hu får mulighet til det.. Også har hu tankt som så at nåt hu har mulighet og klarer å beholde huset her mens hu bor der vil hu altså gjør det... Så da blir nok ikke barndomshjemmet mitt innafor rekkevidde for min del de nærmeste åra... Angående den leiligheten jeg har kikka på på finn... Det er ikke begynt bygging enda, de begynner å bygge i oktober og er forventet ferdig i april.. Det ligger her på "vessia", altså PERFEKT beliggenhet, hvor jeg er oppvokst og vil bli boende, det blir jo heeelt nytt og jeg håperhåperhåper at det ikke er solgt før jeg får svar av banken..! Ble lagt ut igår eller forigårs og 2 av 6 er allerede solgt :eek: That worries me, ALOT..! HER er forresten leiligheten(e) :love: Og iforhold til treff, det hadde vært sååå stas!!!=) Men vet ikke om jeg kan komme meg unna det familietreffet som er planlagt den datoen asså :( |
Takk alle.
Skulle veldig gjerne kommentert alt det dere sier også, men jeg fikk totalt 2 timer søvn i natt og har akkurat våknet nå (måtte jo legge meg igjen klokka ti for å prøve å sove litt og det funka!). Appelsinpiken = zombie! Innflytting på hybel skjer i morgen og jeg har så vidt begynt å pakke. Må på butikken i zombietilstand og huske å få med massevis av gratiseskene og svarte søplesekker. OG isoporeske fra dyrebutikken til å frakte akvarie og fisk i. Sove litt til? Ja? Zzzzz |
Hei! Gratulerer med både hybel og flotte bilder!! :) Hot er du! :D
Jeg har fortsatt ikke kommet skikkelig i gang med lavkarbo, men jeg holder det til moderat inntak da, og nå har jeg jammen gått ned en halv kg til :o Så jeg skal ikke skravle så mye om hva jeg spiser :p vil ikke ødelegge for dere her inne. Men jeg følger med dere og leser så mye jeg klarer...dere skravler jo værre enn..... :p Hadde vært morsomt med lavkarbotreff i Oslo, jeg bor jo her, så jeg kan sikkert komme om det blir flere av dere da. |
Sitat:
|
Kjempebra at vekta faller Foksy! :heia: Hvordan går det med løpingen din?=)
|
Sitat:
Det er lavkarbotreff for "hele forumet" 1. okt på Djengis Khan i Oslo. Vi trenger vel ikke ha samme dato egentlig? Vinene ligger på bloggen, både rød og hvit, de fleste med restsukker-innhold, så de skal være trygge. :) Sitat:
Så, saken er den (og nå kommer alt bare strømmende); jeg får ikke sykepenger denne måneden fordi regnskapsfører på legekontoret jeg jobbet for ikke har sendt inn lønnsopplysninger. Flott. Jeg får ikke sosial stønad å leve for fram til eventuelt sykepenger blir utbetalt fordi selvangivelsen ikke er klar + at skatteetaten ikke har til vane å skrive bekreftelse på slike ting (noe NAV også krevde). Jeg får heller ikke sosial stønad fordi bostøttekontoret ikke heller har til vane å skrive bekreftelse for innlevert søknad. Hvordan kan NAV kreve noe som div. instanser ikke "har til vane" å oppdrive? HALLO?! Fint å leve med psykdom - den er til en viss grad gjenkjennelig når den melder seg. Men stresset rundt å håndtere den, leve et liv og være positiv, gå i behandling, ta vare på seg selv..... det må man nesten gjøre MED PENGER! Det var dagens. Sitat:
|
I dag fikk jeg mama lupes tortillas på døra og akkurat nå spiser jeg quesedilla med kylling, ost og guacamole. Akkurat som vanlig tortillas (men de lukter potetlompe).
Greit, nå er jeg ferdig med å spise. Var så godt at jeg ikke klarte å skrive samtidig som jeg spiste. Ble egentlig litt mett, men jeg tror jeg prøver meg på en til allikevel. Anbefales folkens! |
Off, det høres ikke greit ut det der Prutti'n :hearts: Forferdelig når man må ha papirer derfra for ditt og herfra for datt og ingen er behjelpelige med de papirene man trenger :confused: Beundrer deg virkelig som står på :love: Håper det snart ordner seg sånn at du kan fokusere på deg selv :klem:
Og kjeft litt på de du! Selvsagt ikke akkurat den personen sin feil at det er et sånt byråkrati å skulle komme seg igjennom, men da kan de i det minste yte maks og ha forståelse for at ikke alle sykdommer er synlige i den grad at man har et stort sår eller halter, og at det er akkurat de sykdommene som faktisk er værst og krever mest..! Jeg er overbevisst om at den runda her er mye tyngre for deg enn den ville vært for en som har brukket bein og kun trenger styrke i armene for å hoppe seg rundt på krykkene og fikse opp i papirer her og der (og jeg kjenner ei som akkurat har vært sykemeldt i et halvt år akkurat pga et brukket bein faktisk, og hu la ikke sjul på at det værste med det hele var faktisk den psykiske delen ved å være sykemeldt.. ikke beinet i seg selv)... :klem: :klem: :klem: |
:blomster: <3 Nå skal jeg bake brød og få ut litt frustrasjon. ;)
|
Sitat:
Og den leiligheten så kjempefin ut, altså. Krysser fingrer og tær for deg at det ordner seg med banken i morgen:4klover: Sitat:
Sitat:
Sitat:
Skjønner veldig godt frustrasjonen din kjære venn. -Og få det ut her inne du - sitt ikke der alene med frustrasjonen:klem: Det er ikke så mye praktisk vi kan gjøre, men vi kan støtte deg, tenke på deg og sende deg mange varme tanker i alle fall:love: Dagens malingsøkt er ferdig, gikk egentlig raskere enn jeg hadde trodd, så er ganske førnøyd med meg selv. I morgen er det også meldt godt vær, så regner med å fortsette da. Greide å søle litt mindre i dag, malte dør og vinduskarmer i grått - og jeg er jo egentlig ganske stolt over at jeg enda ikke har fått grått hår, så da ville det jo vært litt kiipt å gjøre det grått med maling.....;) |
Mamma var på vippen til å bestille flybillett i dag, hun var så forbanna :p Glad hun ikke gjorde det, det hadde ikke hjulpet særlig ;) Det er nok systemet som er, som du sier, tunggrodd. Var ikke den eneste der med tårer i øynene!
Mamma har også begynt å male lister på de tre siste veggene vi har igjen i stua hennes. Spennende om hun klarer det alene. Reiser vel hjem snart, så da blir det enda mer maling. Men skal unne meg noen fridager, dra en tur til faderen (er vel på tide, har ikke vært der i år) og bare NYTE livet. Penger får bare være akkurat nå, for nå ligger alt i andres hender. Nå skal jeg konsentrere meg om maten og komme til dit jeg vil. BASTA! Sammen er vi sterke, er det ikke det de sier? Eller som Bente nok kommer til å si; sammen er vi dynamitt ;) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Tror det blir rundt 20 skiver, og hele brødet har i underkant av 12 karber.
Tror kanskje ikke jeg ville brukt soyamel - blanding av knuste nøtter som du tåler og sesam eller solsikke frø er nok bedre;) Her er forresten et kokosbrød Dollsine postet for en stund siden. Det er også veldig godt - men en kan godt kutte ned eller helt ut søtningen i det. Dette er også godkjent av sønnen min;) Cornelias lavkarboloff 6 egg 100 g smeltet smør 2 ss Sukrin 1/2 ts salt 90 g kokosmel 1 ts bakepulver 2 ts fiberhusk Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig. Stek i bakepapirkledd brödform (1,5l) på 180 grader i ca. 50 min. |
Sitat:
Hvis jeg var deg ville jeg målt opp 75g nøtter og forskjellige frø du kan spise, knuse det m stavmikser eller foodprosessor, tror det da blir lignende konsistens og smak;) |
Crap! Jaja, nå står alt i brødformen. Fulgte oppskriften din, men la til linfrø og soyamel som erstatning for mandelmelet. Ble veldig kremet, men får se. Har ingredienser til Cornelia-brødet hvis dette blir fatalt. Lukter dessverre soyamel. :( Får prøve! Skader ikke ;)
|
Jeg har fått pakke fra iherb idag og sitter nå å koser meg med en kopp te med litt stevia i=) Blir nok mitt nye favorittsøtningsmiddel :) Hadde kjøpt kokosmel (som jeg allerede hadde kjøpt på helsekost fordi jeg ikke hadde tid til å vente :p), kokosolje og 2 forskjellige steviadråper (uten smak og med vanilje) pluss pulver=) Alltid stas med pakker i posten :D
Skal snart farte ut litt igjen på besøk, bare drikke teen min først :hearts: |
Iherb ja... Hmm... Mon tro om jeg trenger noe derfra. Stevia, sier du. Hmm. Mer kokosmel. Hmm. Kan fort bli dyrt ;)
Nå koker eggene og de gleder seg til å bli eggesalat. Brødet er snart ferdig, og gleder seg til å jarves. Hvis det er godt, da... Soyamel... Hmm.. Fikk en grovis i stad fra paps: En truse, en BH og en underkjole hang på et tørkestativ. BH`en grep ordet: Jeg er den beste av oss, jeg får puppene til å strutte og mannfolka til å tenne! Trusen protesterte: Det er jeg som vokter inngangen til det aller helligste og er målet for de siklende mannfolkene! Underkjolen gjespet og sa: Kan dere ikke holde kjeft, jeg har vært oppe i hele natt! :D |
Håper brødet ble bra selv med soyamel, Pruttis:) Du får ta på masse eggesalat ;) mmm - det må jeg forresten lage meg en dag.
Stas med pakke da, RikkemOr, det lå lapp til meg i dag også, men har ikke rukket å gå ned på postkontoret -må kanskje vente til en dag det regner - og i vanlig vestlandstradisjon tar vel ikke det så lang tid.... Vi har akkurat spist middag, chorizo pølser, blomkålmos og salat. Min ny-frelste lavkarbo-sønn tok med seg baby bel ost da han gikk ut av huset etter frokost:D |
Ågud. Brødet smakte møkk. :D Hahaha. Går rett i søpla. Knekkebrød med eggesalat får gjøre susen. Tynn middag i dag, så får se om det blir en porsjon grøt. :)
|
Sitat:
|
I kveld har jeg vasket og ordnet klær - sønnen min hadde jo flere fulle vaskemaskiner med skittentøy da han kom hjem fra speidertur, og først nå i dag rotet han seg til å rydde ut alt -tenåringsgutter;)
I tillegg har jeg laget lavkarbiis. Denne gangen lot jeg den bollen til ismaskina stå 15-20 minutter på benken forst, som vi fikk råd om, men likevel ble det pinn-frosset rundt kanten...:rolleyes: Står og hakker det løs med kniv etterpå....gir til slutt opp, og det som er fastfrosset blir kastet. -Men isen i midten er fantastisk kjempegod da:D Frøs en del i pinner i fryseren, samt at det ble en god skål hver til meg og sønnen å kose oss med i kved;) Det var stille her inne i kveld, for meg blir det nok veksling pc - tv en liten time til, så er det nattatid:) |
Etterlest! Og som dere jabber!
I morgen kommer vi hjem igjen - gleder meg. Borte bra men hjemme best. |
Sitat:
Sitat:
Endelig hjemme igjen jeg og=) Det er koselig å være på besøk, men jeg må si jeg trives veeeldig godt hjemme i sofaen :ja: Og nå er det jo nesten bare å sove, stå opp og så i banken.. Er så spent! Det bør jo gå bra, men vet jo ikke hva de mener :confused: Off, stresser litt for det der kjenner jeg.. Men håååper =) Har sitti å tenkt på innredning idag=) Ikke det, jeg har jo god tid til det uansett da, er en stund til april liksom :p Aaah, nei nå må imorgen bare komme så jeg kan få det unnagjort=) Kanskje skal jeg på fotballkamp imorgen og, hvis jeg klarer å finne noen som vil være med? Er så drit at ingen andre er så ivrige som meg når det gjelder fotball :o |
Rikke: Lykke til i banken i morgen! Antar du roper ut i glede eller forbannelse når du kommer hjem! Krysser fingrene ;) :klem:
Dollsine: Savn. :hearts: Bente: Her har det gått i julegave-planlegging-på-nett, blir litt tverr i øynene av det :p Men! 7 jule- og bursdagsgaver til under 500 kroner er ikke å forakte. Jeg som er vant til å bruke flere tusen på store, fine gaver får ei utfordring eller 13 denne jula :rolleyes: Natta alle mine snusker små :love: Avslutter en relativt fin dag med en artig vits: Den vidløftige, unge og vakre kvinnen grudde seg fryktelig for å gå til tannlegen. Da hun omsider tok mot til seg og møtte på tannlegekontoret, sa hun: Jeg ville heller få barn enn å gå gjennom dette her! Tannlegen så på henne og smilte: Da får du bestemme deg nå frøken. Jeg har redskap til begge deler... |
I
Sitat:
Filler'n,- jeg som tenkte det ville fikse biffen. Kanskje jeg skal prøve å la den stå enda lenger! Får teste det i helga. Det er jo endelig fredag ! Gruelig deilig, for nå har jeg snart FRI...... Seinvakt i dag og ikke jobb igjen før onsdag !! Og fredag morgen/natt bærer det til varmere strøk. Ha en god dag, folkens! |
Skravlebøtter!
Bare innom for å si hei. Nå skal jeg straks opp for å vekke pappa og han skal hjelpe meg å rulle sammen madrassen min (en sånnn tjukk fin sak, som heldigvis ikke er bredere enn 90 cm) så vi får den inn i bilen, og så skal jeg lempe på fem 75% fulle svarte søplesekker med klær og dyne og hele TO bananesker (og to små pappesker og to kurvbokser fra kremmerhuset). Når det er gjort, skal jeg hente bestevenninna mi og lempe henne inn i forsetet før vi drar på rådhuset og forhåndsstemmer. Sånn er det nemlig når man skal flytte til en annen by enn der man kan stemme! Så bærer det inn til Oslo for å se på hva slags grusom studenthybel jeg har fått hvor jeg må dele kjøkken med 5 eller 6 andre og kanskje bad med noen også. Er vist noen som ikke deler bad, så krysser fingrene for at jeg slipper å måtte forholde meg til andres toalettvaner. Wish me luck! |
Godmorgen alle sammen!
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Jeg liker også å handle en del på nettet - jo, der og da koster det litt, men synes jeg sparer en del på det i det i forhold til å gå og handle i butikk. Kjøpte feks alle hvitevarene jeg trengte til huset på nettet - levert på døra + noen av møblene. Møblene var også billigere enn det jeg ville fått tak i her + en del har fri frakt. Kjempefornøyd med nesten alt jeg har valgt å kjøpe på den måten:p (bortsett fra den teite ismaskina:() Hehehehe - ingen som kan komme med groviser som nordlendinger:D Sitat:
Ny dag med sol - for meg betyr det maledag i dag også. Må vente til sønnen står opp da, synes det er så koselig med felles frokost. Har alltid prøvd så langt det er mulig å få til koselig frokost og middag sammen med ungene. Det betyr at jeg har måttet tilpasse meg ganske mye etter dem, men er vel verd det. Hyggelige samtaler rundt bordet tror jeg er med og skape åpenhet og en samtalearena med barn og unge;) |
Sitat:
Skal sjekke vinbloggen - hehe - se om jeg finner noe. Har jeg flaks så er noen av favorittene mine listet opp der, så jeg slipper å handle. Leste utblåsningen din Pruttis - blir helt matt på dine vegne, forstår godt at du stanger.. Men...klarer du deg da? Uten penger? Høres ut som om en del av frustrasjonen din har gått over til motivasjon, det er bra. Hev hodet du - det kler deg. Forresten - god morgen og fin dag øsnkes damene!! Klem! |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:30. |