![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som har erfaring med hvordan Ullteppegarnet fra Sparkjøp tover, i sammenlikning med fx finull fra Rauma, Tove fra Sandnes eller Pt2 fra Tryving ?
|
Sitat:
|
Sitat:
Har brukt det mye til toving og er faktisk et av favorittgarnene mine og tove. Tover nokså likt finull fra Rauma (de andre to har jeg ikke testet) men er mye rimeligere :) |
Sitat:
Ha, ha. Da blir det strikking gitt. Tusen takk :blomster: |
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Noen som vet hvorfor jeg ikke får opp skikkelig info på facebook veggen til noen jeg er venn med? Får liksom opp bilder, og hvem som er deres venner, men så kommer ikke nylige hendelser opp, det er altså tomt nedover. Hva er det som er galt?
Og så lurer jeg på hvorfor det kjennes som om jeg har sandkorn inne på øyet? Det begynner ofte på kvelden, og er ubehagelig når jeg blunker. Bruker briller fast for jeg er nærsynt. Det er veldig ekkelt med dette vonde i øyet. |
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Eller at du er blokkert på noe vis? Virker hvertfall mest logisk :) |
Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
@Kanskje: Du kan gå inn ved siden av noe av det du ser på veggen og klikke på en pil der (har ikke FB åpent foran meg så det får bli en slik forklaring). Da du der trykker hide får du muligheten "change what updates you see ..." - der kan du da velge om du vil se alt, noe eller ingenting fra den personen. Kan være at det er den innstillingen du må forandre. Det er en grei måte å regulere hvor mye "spam" man får fra folk som er racere på FB ;)
|
Sitat:
Må all sminke jeg har brukt kastes nå da? |
Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
Jeg vet ellers om flere som blokker enkelte funksjoner, som posting på egen vegg o.l., men det er stort sett for alle. Jeg tenker i alle fall at man skal ha en god grunn til å blokkere for enkeltpersoner. (Som jeg har, for enkelte eldre slektninger som har en tendens til å slarve og trekke egne, gjerne noe underlige, konklusjoner over ting. ;)) |
Sitat:
|
Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
|
Sitat:
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hvordan får jeg ren og blank messing?
Og hvordan får jeg bort flekker av stearin på speilfat? Blir bare gnidd utover og ikke pent. |
Sitat:
|
Uhrm. Jeg har aldri skåldet (skoldet?) mandler før, og lurer på hvor lang tid det tar før de er tørre når de ligger spredt på brett? Ca? Og, skal de smake annerledes etter å ha vært i kokvannet? :o
|
Sitat:
De tørker liksom ikke helt igjen på en måte. Jeg pleier aldri tørke mandlene mer enn kanskje over natten på benken. Ofte går de rett fra skolding til kvern til kransekake og aldri har noen klaget på hverken kransekaken eller marsipanen jeg lager. ;) |
Supre greier, kitt! Da blir de nok fine til i morra. I dag er det ikke nok ork til å gjøre stort annet enn å lime pepperkakehus :D Tenkte jeg skulle forsøke Fristende Lavkarbos pepperkaker nemlig :) De skal det være skåldete mandler i.
|
Kan noen fortelle meg det perfekte blandingsforholdet for melis og vann når jeg skal sette sammen pepperkakehus? Helst i gram/ml/dl, ikke 1:9 osv :o
|
Sitat:
http://www.sintef.no/Byggforsk/Nyhet...pepperkakehus/ Selve forskriftene: http://www.sintef.no/upload/Byggfors...hus%202012.pdf :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01. |