Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Frokost og kveldsmat (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=116)
-   -   Hva har du spist til frokost i dag? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2494)

Zillah 19-10-10 04:23

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Kanskje litt tidleg for frukost, men...
Eg åt middagsrestar frå i går, dvs nokre bitar gratinert svinekotelett fylt m blåmuggost. Erter, broccoli og aspargesbønner. Litt smør på toppen, og så vatn å drikke til.

frode73 19-10-10 08:41

2 fiberrik knekkebrød (fordi jeg synes det er godt) med masse meierismør og 2 egg. Drakk ett stort glass vann. 1 stor kopp kaffe med en god dose kremfløte. Nå er jeg mett og det holder kjempefint til lunsj.

Carisma 19-10-10 21:25

Kjøttdeig-omelett

Nita75 19-10-10 21:32

Er skikkelig ny her, og like skikkelig ny på dette med lavkarbokur. Jeg vil gjerne bruke det som en booster til å gå ned i vekt. Kan noen engler her inne dele med seg f.eks. en ukesmeny på lavkarbo? Jeg aner nemlig ikke hva jeg går til... :o

Anne 20-10-10 08:21

To fiberrik med mye Jarlsbergost:)

Zillah 20-10-10 08:38

:spisesnakMens eg gjorde i stand matboksar til ungane, snaska eg i meg to osteskiver med smør, ein munnfull kylling frå i går, ei halv valnøtt, ei teskjei heimelaga yoghurt og to bitar raud paprika. Trur det blir med det i dag, er eigentleg langt frå svolten.

Bøtt 20-10-10 08:48

2 knekkis lagd i mikroen med edamer ost og agurk.Kaffe med fløte ved siden av:)enkelt og greit.

Petin 21-10-10 09:44

Ostekjeks av kavli skivet ost, tar bare en liten stund i mikroen så blir de spø deilige ostekjeks som passer til det meste av pålegg :D

frode73 21-10-10 09:56

3 fiberrik
1 - Mye smør, makrell i tomat, mye majones
2 - Mye smør, røkt ørret, 2 skiver
3 - Mye smør, skjærgårdsalat, kjøpt i sverige
Vann til drikke

Kaffe med en god del kremfløte når jeg kom på jobb :-)

Klistine 22-10-10 19:21

2 pannekaker laget kun av fløte og egg.

Hadde en med fårepølse i midten, og en med natreen :) nammmm

lady jaja 25-10-10 17:57

Laga gerd si ostekake i går, så det blei eit stykke av den :o og 0 karbo pølse

Supera 25-10-10 23:18

Jeg hadde rester av taco som jeg lagde i går. :snill:

Iset 26-10-10 00:17

2 sånne Kavli pepperoni-osteskiver i mikroen (osteknekkis?) med smør og blåmuggost.

ekenna 27-10-10 12:36

To tynne skiver med nystekt lavkarbo brød, med masse smør, et halvt hardkokt egg på hver og masse majones. Namme! (kan jo ikke bli lei av egg og bacon:p)

TrillTrall 27-10-10 13:27

ca. 100 g falukorv, stekt + 2 stekte egg, kyllingkrydder og sukkerfri ketchup på. :sikle:

Supera 27-10-10 13:35

Fire kokte egg med masse smør

TrillTrall 27-10-10 13:39

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 956099)
Fire kokte egg med masse smør

Godt å høre at det er flere som spiser både 3 og 4 egg i slengen! Jeg begynner jo nesten å lure på om jeg er normal når jeg leser her inne om flere som spiser "1-2 kokte egg + 3 strimler bacon til frokost og da er jeg mett helt til middag!" Det hadde vært å bare tirre opp magen min... Jeg hadde i alle fall ikke holdt i 6-7-8 timer pådet!

Supera 27-10-10 20:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall (Innlegg 956100)
Godt å høre at det er flere som spiser både 3 og 4 egg i slengen! Jeg begynner jo nesten å lure på om jeg er normal når jeg leser her inne om flere som spiser "1-2 kokte egg + 3 strimler bacon til frokost og da er jeg mett helt til middag!" Det hadde vært å bare tirre opp magen min... Jeg hadde i alle fall ikke holdt i 6-7-8 timer pådet!

Vel, kroppen min trenger ca 2500 kcal bare for å leve og jeg liker å spise få store måltider i stedet for mange små. Men de fire eggene holdt i fire timer. 11:30 var jeg ganske sulten igjen. En vanlig frokost er type 150g bacon og 3 egg. Jeg reagerer også litt på folk som spiser så lite, men tenker at de spiser oftere enn jeg gjør og at de er mindre enn meg. Jeg spiser to eller tre måltider til dagen.

TrillTrall 27-10-10 21:19

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Aeryth (Innlegg 956371)
Vel, kroppen min trenger ca 2500 kcal bare for å leve og jeg liker å spise få store måltider i stedet for mange små. Men de fire eggene holdt i fire timer. 11:30 var jeg ganske sulten igjen. En vanlig frokost er type 150g bacon og 3 egg. Jeg reagerer også litt på folk som spiser så lite, men tenker at de spiser oftere enn jeg gjør og at de er mindre enn meg. Jeg spiser to eller tre måltider til dagen.

Jeg spiser 3-4 ganger om dagen. I dag var det frokost kl. 7, 100 g falukorv stekt og 2 stekte egg, kl. 11:30 spiste jeg ca. 5 valnøtter / 8 mandler / 30 g jarlsbergost og kl. 14:30 lunsj bestående av 3 kokte egg med smør, pepper og kaviar og salat (en finsnittet skalk hodekål + agurk + paprika), men jeg var ikke akkurat utsultet da heller til tross for mange timer siden frokost. :) Middag i 17:30-tiden, en liten porsjon svin og linser i rømmesaus med agurk og fetaost. Mmmm...

Supera 29-10-10 09:55

En nakkekotelett med garam masala-saus (garam masala + CF).

Licota 29-10-10 11:01

To fiber balance knekkebrød med bremykt, masse kalkunfalukorv og majones. :D

Zillah 30-10-10 05:54

• 1 liten avocado
  • 3 (skulle-ikkje-bli-men-blei-hard-)kokte egg med meierismør (normalsalt)
  • 1 stort glas Grønn te m mint (Lipton)
  • 1 stort glas vatn

BlirFjong 30-10-10 10:49

Rester fra gårsdagens lavkarbo-lasagne. Blir aldri lei av den altså :)

Idarull 30-10-10 11:16

Skyr med fløte, masse fløte!

Carisma 30-10-10 13:21

Microknekkis med camembert.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.