![]() |
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Heisann!
Jeg skal gå ned 43 kg, veier i dag 123 og vil ned til 80.. Da har jeg en bmi litt over 26, så skulle vel kanskje vært nede i 75, men det ser vi den dagen jeg nærmer meg det :) Er på min første uke, (har smugkikka litt på vekta, vet det er fyfy) og ser ut som jeg går ned litt, skal bli spennende å se den første tiden.. Hyggelig med flere som er samme situasjon, istedenfor de som bare sier : "men, det er jo bare å slanke seg" ! |
Sitat:
beste hilsen BiB |
Hei :)
Melder meg inn her jeg :cool: har 30 kilo som må av og startet i går! Ser det er utrolig mange flinke slankere her, og blir inspirert av at andre får det til. Aner ikke så mye om lavkarbo dietter, da jeg tidligere har hevet meg på diverse andre opplegg, som Grethe Roede, Nutrilett, Cambridge osv... alt uten spesielt hell. Har også prøvd Blodtypedietten. Det funket faktisk ganske bra, men synes det var vanskelig å skulle lage egne måltider til ungene som ikke skulle slankes, til mannen som er 0, og til meg som er AB. Uansett, alle kiloene er kommet på igjen +++ Synes det er veldig vanskelig å velge en kur, siden jeg ikke kan så mye om dette, og siden jeg synes det er en utfordring å skulle sette seg inn i alle mulige produkter og nye retter! Virker så tidkrevende...? Vel, jeg er da en 4-barnsmor fra Bergen, som har som mål å gå ned nok til å få gjennomført bukplastikk. Regner med å få denne dekket av RTV. Hører gjerne fra andre som er i samme situasjon. Det hadde vært veldig fint å ha noen å utveksle erfaringer med og kanskje være felles støttespiller. ;) Jeg har ihvertfall begynt. Det går i salater, egg/ omelett/ karbonader/ mer salater osv, og selvsagt mer veske enn tidligere. Jeg har plan om minimum 30 minutter aktivitet / trim hver dag.. noe som hos meg har vært totalt fraværende!! Håper jeg klarer dette!!! Tar imot alle gode tips og råd med takk! Noen som har synspunkter på om man klarer fint å slanke seg uten å følge en bestemt diett, bare man holder seg til lavkarbo produkter? Hilsen optimist ;) |
Sitat:
Jeg har samme mål som deg, og regner med å måtte ned i ca 70 kg. Starta m Atkins og har konvertert til ketolyse som jeg anbefaler fo rfolk m unger, lett å lage noe som passer alle. Anbef også å holde seg til en "kur", sjøl om jeg ser på dette som en varig endring, da det er letetre å finne "feil" om man er tro mot et opplegg dersom vekta står. Lykke til!! |
Ok.... Jeg må nok inn her jeg også.:o
Veide 79 kilo da jeg startet, gått ned 6 kilo så 24 to go.:eek: Har prøvd 100 ganger å lagen en sånn orm med vektvisning, men er nok for dum til å følge anvisningene. Men, nå er jeg her og kan heller skrive det i ny og ne :D Dette skal gå bra. Må bare fortelle at jeg er 1.56 høy, så ingen tror jeg RÅ slanker meg. Intet mål for meg å bli tynn, bare knær og hofter bærer og jeg kan bruke vanlige klær. |
Hei og velkommen, lykke til!!
|
Et lite innlegg her også - siden jeg definitivt hører til her...
Jeg har gått ned nesten ti kilo, og merker det på klærne allerede, og folk på jobben komplimenterer meg... Jeg har ikke gått ned så masse i cm rundt livet, men jeg har blitt merkbart smalere over hoftene og lårene. Og i morgen begynner jeg for fullt på ketolysekuren. :) |
Sitat:
BiB:) |
Jeg har jo faktisk ikke presentert meg her jeg, det må jeg jo gjøre. :)
Jeg skal ned totalt 40 kg (sånn ca), og har hittil klart i overkant av 6 kg. Fortsatt over 30 igjen, men nå har jeg i allefall et lite håp om at målet mitt skal være mulig å nå. Jeg hadde håpet å komme i mål til neste sommer, men er redd for å bli skuffet. Jeg skal ta bukplastikk når vekten kommer ned på akseptabelt nivå, det gleder jeg meg stort til! Har faktisk tenkt å gi puppene et løft og, ikke noe fyll - det trenger jeg ikke - men jeg vil slippe å ha de hengende helt ned på magen så fort jeg tar av BH'en. :o |
Sitat:
|
Mitt mål er også bukplastikk - helst så jeg kan ta den idet jeg begynner på ferie neste år, for å slippe sykmelding. Så jeg har ett år på 32 kilo.
Hvor bor dere? har dere sjekket opp vedr. bukplastikk? Jeg har lest mye på www.bukplastikk.com - der er mye bra å lese! Klem |
Hei...
Jeg har vel 30 kg for mye, men har lissom ikke lagt opp løpet for at jeg skal gå ned alt det. jeg er 1.66 cm og 97.8 kg da jeg starta...første store mål er 80 kg... Så får jeg se da hvis jeg kommer dit om jeg fortsetter..tør ikke å ta i så hardt enda..kan vel hende jeg forandrer målet til 70 senere...:D |
Sitat:
klinikk Stokkan blir nok min arena. Lykke til Sitat:
|
Hei!
Jeg er veldig ny, faktisk ble jeg medlem her inne i dag. Har startet på lavkarbo diett i dag, etter å ha lest masse om det på nett. Skal over på Ketolyse så snart jeg får boka hans i posten. Håper ikke det tar lang tid. Jeg har PCO og har hatt det i 7 år. I disse årene har jeg lagt på meg 60 kilo veldig raskt. Har tatt av 26 kilo til nå med vanlig mat og trim, men nå har det stoppet opp. I tillegg har jeg da lest at lavkarbo kan være bra når du sliter med PCO. Jeg veier enormt mye, og skal ned mye mer enn 30 kilo. Fader og, jeg håper denne kuren er den rette for meg. Jeg er positivt innstilt i hvert fall. Villemo :-) |
Lykke til med kuren Villemo!:)
|
Åh tusen takk! Trenger den vet du...
Du har gått ned endel ja. Så flink du er. :) |
Sitat:
Håper du også vil føle deg hjemme her, som du ser av tickeren min er det absolutt noe for store damer:) klem fra BiB |
Enig med bib...jeg skal ned mye mer enn det som står i tickeren min også...det er bare mitt første mål og komme dit...jeg føler ikke att jeg slanker meg i det hele tatt...har det bra på alle måter på ca 25 karber pr dag...
Etter litt startvansker fra kroppen min ser det ut til att jeg går ned 700-800 g i uka...det er jeg kjempefornøyd med:D Lykke til ...klem fra Nannah:) |
Sitat:
|
Hei. Ganske ny her. Litt om meg selv :
Regner meg selv som en oppegående dame. Er 51 år, gift-bosatt i Oslo. Har en flott datter på 18 år. 1 år med Grete Roede kurs har gitt en vektnedgang på 22 kg. Så stoppet vekten helt opp i 2-3 måneder, selv om jeg fortsatt fulgte kursoppleget . Har etter anbefaling av lege startet med lavkarbo. Er spennende å se hvordan kroppen min reagerer på dette. |
Sitat:
Fo rmeg har dette vært gull verd, Grete R og LIBRA har ikke hjulpet meg, tvert om, men dette gjør susen! :) |
Hei!
Liten presentasjon av meg: trønderjente på 32 år, 2 barn, PCOS og over 30+ da:( Har prøvd lavkarbo en gang før og gikk ned 12 kg, men klarte å rote bort den gode motivasjonen i forbindelse med bl.a. et samlivsbrudd. Siden har jeg slitt med å komme igang igjen! Men 3.sept begynner jeg på Fedon-kurs og da håper jeg det blir fart på sakene! Mitt største problem med lavkarbo-kurer er at jeg blir så innmari lei av egg og eggeretter etter bare noen dager!!! (Tips ønskes) |
Sitat:
Tips: kylling, strimla kjøtt, stekt karbonadedeig forma som hamburger, stekt/grilla fisk, rett og slett middag til alle måltider, det gjør ofte jeg :) |
Først; velkommen du også Lotte74 og Nystolen! Vi skal nok klare dette, som så mange før oss.
Bib; Wow! du har jammen godt ned masse. Det står det respekt av, så gratulerer så mye. Ja, jeg er stor, veeeldig stor. hehe... BMI er langt over 40 hos meg, så det er jammen gale. Men det går veldig bra til nå. Begynte på Ketolyse på mandag, og var allerede i ketose i går, så det er jeg glad for. Vekta går nedover også. Boka har kommet og jeg har lest, og alt er bare velstand, foreløpig. Villemo :-) |
Sitat:
Ja min BMI var over 50 da jeg starta, så jeg er fortsatt stor, men det e rviljen også! Vi klarer det i lag!! klem |
Nå har jeg lusket litt i kulissene her, har "litt" komplekser for vekta mi, så jeg har helst ikke villet rippe opp i den her ennå. Men nå vet jeg jo at det bare er en midlertidig vekt, som om noen måneder er helt annerledes.
Jeg har vært mer eller mindre overvektig i hele mitt liv, men det har tatt litt av de siste 7 årene pga bruk av antidepressive og beslektede medikamenter. Jeg blir ihvertfall ikke lykkelig hvis jeg fortsetter å være fet, så dette er et tiltak både for somatisk og mental helse. Jeg skal ned 30 kilo, men ønsker å greie å gå ned 35 - 40 kilo. Har alliert meg med en god kollega, så vi støtter og oppmuntrer hverandre. Har ikke veid meg ennå, men har mistet 28 cm rundtomkring på to uker (målte meg ikke før jeg hadde holdt på i ca 4 uker). Jepp, lykke til alle sammen :-) |
Så fint at du titter fram!! Virker som du e rgodt i sget, dette kan du klare!! innstillinga di er så riktig: Det e rbare en midlertidig vekt!!
:klem: |
104 her når jeg startet på ketolyse for en uke siden.
var for 6 år siden oppe i 126 kg....men har"stabilisert" meg her på rundt 100 nå siden. nå er det nok og skal ned ....skal bli spennende og følge med på dere!!!! |
Velkommen og lykke til! Du har jo gjort unna en del av etappen allerede :)
|
Hei!
Jeg meldte meg inn her i dag, har også meldt meg inn på forumet til ketolyse.no, men der skjer det ikke så mye i løpet av en dag :rolleyes: . Jeg hører absolutt hjemme i denne klassen. Har 30++ å ta av, er fremdeles så paranoid og skamfull over vekta at jeg tør rett og slett ikke å skrive den her. Men jeg skal nok slanke vekk en hel supermodell:D ! Jeg begynte på ketolyse for snart 2 uker siden og er nesten 5 kilo mindre nå. Det er en flott start for meg. Men jeg er så usikker på om jeg skal bruke ketolyse, eller en lavkarbovariant med mindre fett. Det er sikkert fordi jeg er så redd for å gjøre noe feil nå, har så innmari lyst på å bli kvitt denne overvekta. Og så blir jeg så usikker på om jeg spiser nok,for lite eller for mye fett og mat på ketolyse. Jeg har lest boken, men er fremdeles svært usikker her. Da var det lettere den gangen jeg gikk på GR, med telling av kalorier, ganske håndfaste greier, men et helt pyton kurs for meg. Har insulinresistens som mange andre her, og vet at det er det samme som å slanke seg med bremseklosser.... Jaja, godt å finne et forum hvor det er andre som meg. For første gang i mitt 35 år lange liv er jeg helt seriøst motivert til vektnedgang. |
Sitat:
Vet du hva, det er nesten som å lese om meg selv!! Husker skammen, flauheten og for min del fortvilelsen og håpløsheten.... inntil jeg nå, ca 9 mnd siden jeg starta sitte rher, noenogtredve kg lettere, full av tro på at dette skal gå. Jeg har lyst til å råde deg til å følge ketolysekuren veldig slavisk, da er det lettere å finne mønstre og forklaringer i fht vekta. Husk også å måle deg!! Nopen gange rgår cm fortere ned enn vekt og motsatt. Ikke vær flau over str din, du ser mitt mål - og sluttvekt e rønska til 70 kg. Jeg åt meg sakte men sikkert inni helseskadelig overvekt godt hjuppet av Statens ernæringsråd, Grete R og LIBRA. Har skreve om det i journalen min. Velkommen på beøk der :) Best ehilsen BIB |
Jeg skal nok knote ned vekta mi etterhvert, skal bare tøffe meg litt opp først.
Det du har klart er en enorm inspirasjon. Det viser at det absolutt er mulig. Ser i underteksten din at du tåler karbo dårlig. Det er nok mye det samme her, for det er jo kun det jeg har levd på. Takk for hyggelig tilbakemelding! Tror dette blir et forum for inspirasjon og glede! |
Sitat:
|
Sitat:
Kjenner meg igjen i det å skamme seg over kroppen. Jeg går ofte rundt og føler at jeg må be om unnskylding for at adre folk må se på meg... Tragisk sånn egentlig. Men jeg ahr blitt mye bedre til å bare gi blanke f.... Det synes jeg du også skal gjøre. Vi er nå slik vi er, ofte for en grunn, men nå er vi så mye snillere mot oss selv. Vi er ute etter å være så glade i oss selv at vi har lyst å gjøre noe som er bra for oss, både fysisk og psykisk. Jeg har latt det stå til og har røpet vekta mi, og gjør det gjerne igjen; den er nå 138 og har vært 167 for 2,5 år siden. Så jeg er ingen lettvekter kan du si. Jeg er nokså nybegynner jeg også. I morgen har jeg holdt på i tre uker. Det blir spennende å følge deg! Masse lykke til, og ikke skam deg. ;) Klem fra Villemo :-) |
Sitat:
|
Ja det med å skamme seg, må det bli en slutt på. Marerittet mitt er at jeg blir syk og må innlegges og i en sånn situasjon at andre må løfte og stelle meg. Huff,huff,huff...
Når jeg fikk lillegutt for noen år siden fødte jeg uten smertestillende, ikke bare for å være en sånn kjempeflink dame, men like mye for ikke å høre anestesilegen si at "nei her går det ikke an å sette noe epidural, for mye fett". Å det er masse situasjoner hvor jeg plages av vekta mi, i alle fall nå som jeg har tatt hodet ut av sanden og virkelig begynt å tenke på det. Men jeg lover at fra her av skal det bli slutt på dette etterhvert som jeg krymper inn. Måtte jeg krympe hurtig :rolleyes: ... Takk for øvrig for fine innspill, og det blir spennende å følge med dere også! |
da var det på\n igjen...prøvde atkins for ca 3år siden.funka godt,de få månedene jeg prøvde.MEN, så møtte jag han som nå er min forlovede(det ble vanskeligere å spise lavkarb.)+jeg ble mamma for ca 4mnd siden. siden jeg nå har sluttet å amme, har jeg bestemt meg.DENNE GANGEN SKAL JEG KLARE DET:)
Sist gang fikk jeg masse overskudd, og var i kjempe-form. og ikke minst så gikk vekta raskt ned. Har tatt en prat med samboeren for å få full støtte, og nå er jeg klar som et egg.ønsker å gå ned myyyye i vekt, men tror det er greit med del mål. skal ned tilsammen over 30kg.men har som første delmål å gå ned 7.8kg siden jeg er hjemme med min lille sønn,håper jeg det skal bli litt enklere mat-messig enn sist gang.+at jeg er flink å mosjonere, går tur på 40-50min stort sett hver dag. noen andre som er i start-gropa og skal ned mye? Har også en venninne jeg kan be om råd, hun har gått ned 30kg!!u go girl:) gleder meg til å bli kjent med dere!snakkes:klem: |
Velkommen og lykke til, elle :) :heia:
|
Tusen takk:)
godt at noen svarte...synes det var liten aktivitet her inne...¨ god helg:blomster: |
Sitat:
Velkommen på besøk til meg :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00. |