Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Aprilstartere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=54234)

MajaKr 16-05-13 07:04

Sv: Aprilstartere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av ludviga (Innlegg 1443109)
Masteroppgaven er levert!! Hallelujah! Lurer på hvordan jeg nå skal planlegge kostholdet. Begynner i jobb i morgen, og må starte med niste - er vant til å lage varmmat på kjøkkenet på skolen.hm..

Hei og gratulerer med flott start :)

Eg ser at vi har samme mål og samme startvekt (nesten). Her har det vært bom stopp i snart 2 1/2 uke... Så eg lurte litt på kossen ein dag ser ut for deg? Eg burde gått ned meir, for kaloriinntaket er ikkje over forbruket mitt.

Eg spiser som regel, omelett av 1-2 egg, 1 ts philadephiaost, 2 skiver spekeskinke og 1 ss cottage cheese til lunjs (med pepper, litt salt og litt kanel/kardemomme).
Til middag går det mye i kylling, fisk, kjøttdeig i fløte, creme fraishe, yoghurt naturell, med brokkoli/blomkål/løk, og masse krydder.
Til kvelds spiser eg gjerne osteskiver og vossafår, med smøreost eller majones. Evt rester fra middag...
Treningen er litt opp og ned, men sykler til fotballtrening 2 ganger i uka, og prøver å få meg ein sykkeltur ellers i uka òg.

Har hatt 2 utskeielser, ein fest og ein dårlig dag ;)

Har du noen gode råd?
PS: drikker kaffe, vann og (1,5 liter zero i uka)

:)

MajaKr 17-05-13 08:49

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MajaKr (Innlegg 1443113)
Hei og gratulerer med flott start :)

Eg ser at vi har samme mål og samme startvekt (nesten). Her har det vært bom stopp i snart 2 1/2 uke... Så eg lurte litt på kossen ein dag ser ut for deg? Eg burde gått ned meir, for kaloriinntaket er ikkje over forbruket mitt.

Eg spiser som regel, omelett av 1-2 egg, 1 ts philadephiaost, 2 skiver spekeskinke og 1 ss cottage cheese til lunjs (med pepper, litt salt og litt kanel/kardemomme).
Til middag går det mye i kylling, fisk, kjøttdeig i fløte, creme fraishe, yoghurt naturell, med brokkoli/blomkål/løk, og masse krydder.
Til kvelds spiser eg gjerne osteskiver og vossafår, med smøreost eller majones. Evt rester fra middag...
Treningen er litt opp og ned, men sykler til fotballtrening 2 ganger i uka, og prøver å få meg ein sykkeltur ellers i uka òg.

Har hatt 2 utskeielser, ein fest og ein dårlig dag ;)

Har du noen gode råd?
PS: drikker kaffe, vann og (1,5 liter zero i uka)

Tålmodighet var visst løsningen :) I dag skjedde det endelig noe :) 700g ned :D Ha ein strålande 17. mai

Andrine84 17-05-13 09:14

- 0,5 i dag

treningstina 17-05-13 10:44

GRATULERER MED DAGEN, HIPP HURRA :D

Denne uken løsnet det visst, for vekten viste endelig 0,8 kg ned på en uke! Og da hadde jeg en blitteliten utskeielse med smash-is på lørdag til og med :p

Har egentlig ingen problemer med å holde meg til lavkarbo, men jeg har lært kroppen å kjenne, og jeg tåler faktisk små utskeielser en sjelden gang i blandt.

nellie 17-05-13 10:48

Hurra for dagen!:D

Jeg synes også det går greit å leve med litt utskeielser. Tror i grunn bare det er godt for kroppen å få litt mer karbohydrater innimellom. Har en dag i uka hvor jeg kommer opp i 50-60 gram. Ikke så mye, men mer enn 20.:p Treningene blir så veeeldig fine dagen etter det påfyllet.:)Men det er jo noe hver enkelt må finne ut for seg selv. Noen går jo helt i stampe om de får i seg litt mer karbohydrater enn vanlig.

Bruker ketogen kost for å gå ned i vekt og har ikke planer om å forbli på det nivået. Bare noen uker til, så øker jeg på med litt mer karbohydrater på kvelden.

Jaja, i dag skjer det ikke stort. Sparer den der store 17. maigreia til snuppa begynner på skolen. Nå er det bare til å nyyyyyte at denne feiringen heller skjer på 16. mai og ta det helt med ro. Blir vel å overspise seg på grillmat og legge seg tidlig, siden min lille håpefulle bestemte seg for å våkne 05.50 i dag.:o

treningstina 17-05-13 19:08

Akk å ve! Haha :p I dag gikk ikke helt som planlagt. Hadde tenkt å bare være hjemme å ha full kontroll over kosten, men så dro vi til svigerforeldrene mine, og der var det selvfølgelig servering... Den beste Pavlova-kaken jeg har smakt, så derfor ble det 2 store stykker, ellerfulgt av litt vaniljeis. Mmm, kjempegodt!

Men om det var verdt det vet jeg ikke. For nå har jeg den sykeste magesmerten :( Jeg tåler ikke sukker, and I know it, så jeg har bare meg selv å skylde på. Men jeg har i hvert fall ikke dårlig samvittighet for utskeielsen min! Spist ketogent resten av dagen, og på rett spor i morgen tenker jeg.

Er GARANTERT ute av ketose nå, skal teste for morro skyld senere i kveld :p

missK 18-05-13 10:33

Hadde veie dag i går og den viste 77.7, så gått ned 3,8 kg på ca 5 uker. Kunne vært mer, siden jeg ikke har vært så flink i det siste, men kryper da nedover. Var ute i går, tok noen pils og litt chips, og skal ut på tirsdag. Bør jeg vente med å gå inn igjen i ketose til etter tirsdag????

Andrine84 22-05-13 21:41

Stille her.. Henger dere på?

arthas_ 23-05-13 09:43

Jeg henger på :)
4,4 kg på en måned. Har hatt 5 spis hva du vil dager, så kan selv skyldes den trege nedgangen, men det går sakte med sikkert ;D

treningstina 23-05-13 12:06

Jeg henger på! Veiedag i morgen, er så spent :-) Hadde litt utskeielse på 17. mai og resten av pinsehelgen har jeg ikke vært så flink til å telle karber.. Men er på track igjen nå!

treningstina 24-05-13 06:22

I dag viste vekten 0,3 kg ned på 1 uke! Og jeg er strålende fornøyd med det da kosten ikke var på sitt beste i helgen :p

Nå er vekten på 70,7 - gleeeder meg til jeg ser 6-tallet! Kanskje neste uke...? :)

Hvordan går det med vektnedgangen deres?

Walle 24-05-13 08:04

9. april - 115.3 kg
19. april - 112.8 kg (-2.5)
9. mai - 107.3 kg (-5.5 = -8,0 totalt)
24. mai - 104.0 kg (-3.3 = -11.3 totalt)

MajaKr 24-05-13 15:33

Hoppa over veiedagen denne uka... mest på grunn av 17. mai og fest.
Men eg har fått ein svært positiv overraskelse denne uka. Eg kjøpte nemlig ein bluse for et par måneder siden. Og som vanlig prøvde eg den ikkje i butikken. Kom heim, blei deppa siden den ikkje passa og hang den i skapet... MEN i går tenkte eg at siden vekta er 4,5 kg mindre så kaaaanskje den passer! Og den passet!! :)
Det var det eg trengte for å komme meg skikkelig i gang igjen!

Noen som har noen gode snacks-tips forresten? Begynner å gå lei osteskiver og majones...

arthas_ 27-05-13 07:27

Ser nok 6 tallet ganske snart, treningstina ;)
Walle, du er jo helt rå! Moro at det går så fort da :)
MajaKr, gomla masse godteri og mat på 17. Mai, men gikk ned fordet, noen ganger så overrasker vekta :) Deilig at klærene passet da :) Sliter med å finne snacks selv så si ifra om du finner noe nytt :P

Hadde veiedag selv i dag, kan jo poste nedgangen min så langt, kom forresten under 100kg i dag :D

Har hatt 6 spisedager i løpet av tiden, men har gått sånn ca greit fordet.
Er de dagene jeg gruer meg mest til å gå på vekta jeg har gått ned mest, og det er deilig :)

Startvekt: 105.5kg

Mandag 22. April 2013 - Start på lavkarbo
Mandag 22.04.13 - 105,5 kg
Fredag 26.04.13 - 104.3 kg - (-1,2 kg)
Mandag 29.04.13 - 103,3 kg - (-1,0 kg) - totalt 2,2 kg
Mandag 06.05.13 - 103,9 kg - (+0,6 kg) - totalt 1,6 kg
Mandag 13.05.13 - 102,5 kg - (-1,4 kg) - totalt 3,0 kg
Tirsdag 14.05.13 - 101,7 kg - (-0,8 kg) - totalt 3,8 kg (0,8 på en dag :S)
Onsdag 22.05.13 - 101,1 kg - (-0,6 kg) - totalt 4,4 kg (Bra etter en uke med 2 dager med maaaaasse karbo :D)
Mandag 27.05.13 - 99,9 kg - (-1,2 kg) - totalt 5,6 kg (1 dag med ultrahøykarbo. Under 100kg, wohooo!)

Walle 27-05-13 14:39

Gratulerer! Håper jeg kommer under 100 kg (igjen) selv snart. :)

I ketolyse 27-05-13 21:59

Hei! Ny her på Lavkarbo. Startet med Ketolyse kuren 4.april, og har nå gått ned 7,5 kg. Jeg har gått på Ketolyse kuren for 5 år siden, og gikk da ned ca 20 kg og holdt vekta maks et år. Nå håper jeg å klare å endre livsstilen, og leve lavkarbo etter ønsket vekttap! Forskjellen mellom sist og nå er at jeg har færre plager. Sist gang hadde jeg mye hodepine, leggkramper og fikk bla mangel på kalsium. Jeg var svært radikal ifh. inntak av karbohydrater. Denne gang har jeg valgt å være litt mer moderat, og spiser litt mer variert og ikke for mye fett - og har det mye bedre fysisk....ingen kramper og hodepine! Er hele tiden i ketolyse (lyseste lilla) likevel. En konsekvent er at vekta går saktere ned, men jeg har god tid og det viktigste er at det går nedover med vekten samtidig som jeg føler at jeg har det bra fysisk. Har gjort det enklere med vitaminer, og tar kun en multivitamin.
Det jeg lurer på er om noen av dere er plaget med hjertebank? Føler at jeg har en dårlig kondis når jeg er på ketolyse. Litt styrketrening er alt jeg satser på nå.
:rolleyes:

MajaKr 28-05-13 06:49

Veiedag i dag...hoppa over forrige veke, så var spent.
Ikkje noe kjempestort vekttap dei siste to vekene, men ned -600g så eg er veldig fornøyd! Går rette veien :)
2kg til så ser eg endelig 69 tallet igjen :D

I Ketolyse: Eg følte eg skulle besvime når eg trente de første 2 vekene i ketose, men no etter 6-7 veker er eg i bedre form enn på lenge. De første to-tre vekene hadde eg nok med å orke å komme meg på jobb...

Walle:Eg har ein sær ting eg spiser når suget etter noe salt/søtt melder seg, og eg ikkje kan gå i sjokoladeskuffen... Eg blander 20g gresk yoghurt og 25g peanøttsmør (av og til går eg "crazy" og blander i varme bringebær med sukrin på ;) ).
Av ein eller anna grunn så blir dette godt :) Men eg tør ikkje love at alle liker det :)

Lykke til videre alle sammen :)

Walle 28-05-13 14:23

Den var kanskje rettet mot arthas_. ^^

Selv pleier jeg å fryse ned halve skyr. Frossen skyr er så utrolig godt! Det JEG merker denne gangen er at lårene mine blir utrolig fort slitne. I starten hadde jeg skikkelig dårlig kondis, nå nylig klarte jeg å jogge i nesten en halvtime sammenhengende. Det er ganske stor framgang siden 9. april. Men oppoverbakker... jeg blir utrolig fort sliten! Og det nytter nesten ikke for meg å trene styrke i beina. De er utrolig slitne av og til.

TrillTrall 28-05-13 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Walle (Innlegg 1444813)
Det JEG merker denne gangen er at lårene mine blir utrolig fort slitne. I starten hadde jeg skikkelig dårlig kondis, nå nylig klarte jeg å jogge i nesten en halvtime sammenhengende. Det er ganske stor framgang siden 9. april. Men oppoverbakker... jeg blir utrolig fort sliten! Og det nytter nesten ikke for meg å trene styrke i beina. De er utrolig slitne av og til.

Sånn var lårene mine da jeg spiste ca. 40-60 g karber/dag også. Selv etter et halvt års tid var de sånn og da ga jeg opp. Jeg spiser nok mer karber enn mange her inne, men antagelig mindre enn gjennomsnittsnordmannen og kroppen funker som bare det. :)

arthas_ 29-05-13 12:42

MajaKr; Det hørtes veldig spennende ut, men jeg takler ikke yoghurt :P Syns det er helt forferdelig, alle typer og smaker, hehe.

Men har finni en sjokolade som jeg spiser litt innimellom, den mørke fra Sukkerfritt. Syns den er dritgod :D Vet at man ikke skal spise alt dette kunstige, men jeg dynger nedpå med Cola Zero og nå litt sjokolade. Er nok ikke noe hardbarka lavkarboere anbefaler, men er min lille glede på den kuren her. (Velger å si kur, da jeg ikke har planer om å fortsette med dette etter jeg har nådd ønsket mål :P ) Jeg går fortsatt ned i vekt, så da fortsetter jeg med det ;)

Velkommen I Ketolyse :) Kan ikke si om jeg har noe spesielt med hjertebank, for jeg har det med jevne mellomrom. Men nå har jeg ikke trenet så mye kondisjon, trener bare tung styrke. Ikke merket noe der heller, bortsett fra at det har blitt lettere å øke i vekter, men den ligger nok i hodet :)

TrillTrall 29-05-13 13:27

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arthas_ (Innlegg 1444923)
(Velger å si kur, da jeg ikke har planer om å fortsette med dette etter jeg har nådd ønsket mål :P ) Jeg går fortsatt ned i vekt, så da fortsetter jeg med det ;)

Hvis du mener at du etter endt "kur" skal gå tilbake til vanlig høykarbo-kost så vil du med stor sannsynlighet gå opp i vekt igjen. Du bør nok basere deg på et kosthold med mindre karber enn gjennomsnittsnordmannen, men ikke nødvendigvis som ketolyse-kosthold da, det er ikke nødvendig for de aller fleste av oss.

arthas_ 29-05-13 23:17

Hvis man går over til å spise normalt, ikke overspise, men si ha litt mer kontroll på kalorier da, så må man vel greie å holde vekta? Trener jo 4 dager i uken osv. Vet bare at jeg ikke kan leve uten poteter og brød i all evighet :P

Hva vil du si et normalt lavkarbokosthold er? Ca antall karbohydrater? Er nok lettere det enn ketolyse :)

Walle 30-05-13 00:55

Det er en periode jeg er litt nervøs for selv. Er ikke noe problem for meg å ikke spise brødskive og potet, det meste, kanskje ikke alt, av pasta pleier å gå bra uansett. Så lenge jeg passer på å trene og tenke litt over hva jeg spiser, så skal det vel gå bra. Og hvis man følger med, så vet man når man bør trappe ned på karbohydratene igjen og, kanskje?

Må lese litt mer i boka om dette merker jeg.

TrillTrall 30-05-13 09:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arthas_ (Innlegg 1445028)
Hva vil du si et normalt lavkarbokosthold er? Ca antall karbohydrater? Er nok lettere det enn ketolyse :)

Definisjonen på lavkarbo er max. 150 g karber/døgn, noen tåler jo mye mer enn dette, andre tåler nesten ingenting. Så det er ikke sagt at dersom du spiser 125 g karber/døgn så vil du ikke gå opp i vekt, evt. ikke legge på deg, man må bare prøve seg frem.

Jeg spiser veldig lite poteter og savner det overhodet ikke. Fersk gjærbakst er jeg veldig, veldig glad i og spiser litt av det også, men ikke så mye og det går helt fint. Men sett ikke et fat med nystekte vafler foran meg... Da forsvinner absolutt alt som heter selvdisiplin som dugg for sol altså!

Walle 30-05-13 16:07

*SUKK* Vafler. :)

savn.

MajaKr 30-05-13 16:51

Då må eg få komme med litt sjølvskryt:
I 2 dagar har eg vert på skulekjøkkenet og laga 450 kanelbollar og haugar med vaffler, og eg har ikkje smakt ein smule! Og detta er mine to stooooore favorittar!!

Einaste grunnen til at eg klarte å holde meg var at eg skal til New York om 12 dagar, og då vil eg kunna kjøpa meg kjolar i størrelse M og ikkje L :)

Takk gud for lavkarbovaffel!!

Walle 30-05-13 20:37

Kjempebra jobba! Jeg tror jeg skal klare å bli mett på tanken. :) Er bare å tenke over konsekvensene av valgene man tar og hvorfor man faktisk gjør dette, så kommer man fort på andre tanker. Funker hvert fall for meg. New York høres kjempestas ut! Tror kanskje det er greiest for meg personlig å ikke ta ferie (har hatt mye fritid tidligere på året...) og bare jobbe. Da er det ingenting som kan ta fra meg fokusen jeg har nå! Men må si jeg savner syden og bading i gode temperaturer ute. :P Har kun vært i syden to ganger i hele mitt liv, senest i 2010. :)

arthas_ 31-05-13 08:25

150 karbohydrater høres litt mer levbart ut :) Kan nok hende jeg fortsetter med lavt karbo inntak, men ikke kutte helt ut alt, alltid. Blir moro å se når den tid kommer :)
Vafler er jo godta da, åssen er lavkarbo vaflene?

Wow, god tur til New York ;)

treningstina 31-05-13 09:20

Hei og goood fredag!

Var spent på dagens vekt av 2 grunner! Jeg var i konfirmasjon forrige lørdag, og der forsvant ALL selvdisiplin i det kakene ble satt ut, så jeg spise 6 små kakestykker! :D Fy faen så godt! Og i forrigårs spise jeg en kroneis, fordi at jeg ikke klarte å si nei når naboen kom over med is til oss.

Likevel har jeg følt på meg at det har gått rette veien, og jeg har trent masse denne uke. Vekten viste minus 1 kg siden forrige fredag! ;) Nå er jeg ENDELIG på 60-tallet, da vekten viser 69,7 kg og totalt vekttap siden jeg startet 2/4 er 6,7 kg!

Det går kanskje ikke så fort, men det går! Og det er alt som betyr noe :)

MajaKr 31-05-13 20:45

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av arthas_ (Innlegg 1445176)
150 karbohydrater høres litt mer levbart ut :) Kan nok hende jeg fortsetter med lavt karbo inntak, men ikke kutte helt ut alt, alltid. Blir moro å se når den tid kommer :)
Vafler er jo godta da, åssen er lavkarbo vaflene?

Wow, god tur til New York ;)

Vaflene er supergode :) med rømme og rørte varme bringebær :) Var skeptisk til koss de ville oppføra seg i vaffeljernet, men det gjekk heilt fint :)
Eg brukte denna oppskriften:
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012...bo-vafler.html

Takker! New York blir herlig :) Men først til Washington eit par dager, så oppover til N.Y etterpå :)

Noen som kan forklare kvifor mage og rumpe forsvinner, mens lår og armer er like mange cm som når eg begynte?

MajaKr 01-06-13 10:02

Måtte oppdatere tickeren i dag :D
Våkna og følte at kroppen hadde endra seg siste dagane. Og jaggu har eg ikkje gått ned -1,1 kg på 4 dagar...
Eg hadde 3 lange, seige veker for i slutten av april og begynnelsen av mai, der vekta snigla seg ned. Men dette er beviset eg trengte på at det det går i rykk og napp, og at ein må ta la kroppen jobbe på egenhånd når det gjelder vekttapet. Så lenge eg har kontroll på mat og trening, så beveger vekta seg den veien eg vil, nedover :)

Ha ein deilig lørdag alle sammen ;) PS: Siden eg er sterk forkjemper for å drite i janteloven, så skryter eg litt til: Fekk A på norskeksamen i skrivedidaktikk :D Hurra!

Jeiform 01-06-13 14:38

Denne andre runden på ketolyse har gått mye mer sakte enn hva den gjorde for et par år siden, men det går sakte men sikkert ned. Har veiedag hver mandag.

Mandag 22 april: 90,5kg
Mandag 29 april: 89,5kg
Mandag 6 mai: 89, 0kg
Mandag 13 mai: 88,4 kg
Mandag 20 mai: 90 kg :eek:(litt hard helg:rolleyes: )
Mandag 27 mai: 88, 2 kg

Så funderer på om vekta viser 87, 7 kg på mandag.

Mann/gutt her forresten på 185cm, målet er 75-77kg og 30inches i livet..

MajaKr 02-06-13 11:11

Lørdagspresset tok meg, spiste sjokolade og potetsticks i går, for første gang siden eg startet.
Resultat?? UTSLETT i fjeset i dag!
Trenger eg fleire bevis på at sjokolade og chips er noe dritt? Ehh nei!

Prøver og feiler, og sånn går verden framover :D

Amucat 03-06-13 14:06

Hei jenter!
JEg startet også i april, 5 uker før 17.mai etter sjokket over å ikke være i nærheten av å få igjen bunaden.
Jeg kom inn i bunaden, og har til nå gått ned 6 kilo. Men så er det jammen helt stoppet opp også.
JEg er i ketose (urinstix bekrefter bra utslag), trimmer moderat, følger boka til Torkild slavisk og har absolutt ingen utskeielser. Vekttapet har nå stagnert i snart en mnd og jeg er helt rådløs.
Noen tips? :)

Amucat 03-06-13 14:08

Jeg må for øvrig tilføye at jeg nesten blir provosert over for en fin fremgang dere har, enda dere kan unne dere noen små utskeielser i blant :rolleyes:

Kjempeflinke er dere! :)

Andrine84 05-06-13 00:59

Henger på, men hadde en voldsom utskeielse i helga.. Veide meg i dag og var 200 g mer enn på torsdag når jeg hadde veiedag.. Vi får se på torsdag hva vekta viser da.
Har ingen tro på vektnedgang i allefall. Starta opp igjen på mandag med ketolyse, men har ikke tatt en eneste trimtur den siste uka.

MajaKr 05-06-13 06:56

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Andrine84 (Innlegg 1445894)
Henger på, men hadde en voldsom utskeielse i helga.. Veide meg i dag og var 200 g mer enn på torsdag når jeg hadde veiedag.. Vi får se på torsdag hva vekta viser da.
Har ingen tro på vektnedgang i allefall. Starta opp igjen på mandag med ketolyse, men har ikke tatt en eneste trimtur den siste uka.

Samme her Andrine84...
Hadde eit kjemperesultat på fredagen... og av ein eller anna grunn så sprakk det totalt for meg på lørdagen... rart siden motivasjonen var på topp egentlig! Så fekk eg jo straffen då, utslett og vektoppgang... var bare 300g opp når eg veide meg i går, men alikavel.... Og eg som ikkje er så glad i sjokolade ein gang, kunne nå ha tatt ein kanelbolle når eg føsrt skulle sprekke ;)

Jaja, nye muligheter kommer både for motgang og medgang :)

PS: Noen der ute som har gode råd for ferietida? Eg reiser til New York på tirsdag, og er litt bekymra for koss eg skal klare meg i matveien. Har bestemt meg for å unngå karber så godt eg klarer, men er det andre ting eg bør tenke på??

Amucat 05-06-13 13:06

Hei!
Jeg har hatt en noe interessant observasjon. Myggen er ikke like glad i meg som før? JEg har normalt vært en skikkelig magnet, faktisk så ille at jeg ikke kan være ute uten klær tidvis om sommeren. Nå klager folk over mye mygg og stikk rundt meg og jeg SER den knap! :D Noen flere som merker det?

Amucat 05-06-13 13:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av MajaKr (Innlegg 1445901)

PS: Noen der ute som har gode råd for ferietida? Eg reiser til New York på tirsdag, og er litt bekymra for koss eg skal klare meg i matveien. Har bestemt meg for å unngå karber så godt eg klarer, men er det andre ting eg bør tenke på??

Jeg reiser mye i jobben og har med meg kriseløsninger i kofferten. Lavkarbo knekkebrød!
Så kjøper jeg cottage cheese og noen babybel små oster. De er feite og gode selv om de blir svette.
Salater er jo lett å finne, fettet er ofte et problem.

Som i går, kjøpte en omelett med salat til lunsj. Disse cafeene har jo ikke rømme :rolleyes: så da måtte jeg be om en liten smørpakke for å få i meg fett. :o
Overraskende hvor lite jeg har behov for å spise egentlig, spiste halvparten av posjonen og var METT. Mannen min er jo helt forbauset og mener jeg sulter meg, og fikk sjokk når jeg smurte smør på omeletten :D

Walle 06-06-13 06:34

Hva skulle jeg gjort uten jobben min? Dagene mine for tiden er UTROLIG kjedelige siden alt av kompiser har eksamenstid og flesteparten av TV-seriene jeg ser på er ferdige.

Tror jeg har utviklet et kronisk problem med rutinemessig søvn. Sovnet i grei tid i går, men av en eller annen grunn våknet jeg klokka 5 og fikk ikke sove igjen etter det. Merker at jeg fint kan unngå sprekker så lenge jeg vil, men at motivasjonen min er veldig blandet fordi jeg utenom jobben opplever at jeg kjeder meg veldig mye - og hva skjer når man kjeder seg? Man blir fysen på noe... men har ikke skeiet ut en eneste gang (drukket litt mye coca cola zero i det siste, men har ikke vært noe verre utover det).

Men, dag 59 for meg nå og det går fortsatt greit. Siden jeg er våken allerede tenker jeg å ta meg en tidlig morgenstur før jobb, noe jeg ikke har gjort før tror jeg. Trener stort sett på ettermiddag- eller kveldstid!

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:57.