Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Ny Giv 2012, blir DU med? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50027)

Nnem 09-01-12 18:26

Sv: Ny Giv 2012, blir DU med?

Ned 2,2 kg av de 5,4 kg jeg gikk opp under julemåneden. Fornøyd. Bare å kjøre på som før og håpe på mer nedgang neste uke.

Kjente det uansett i uniformen i dag. Bedre plass;)

langaard 09-01-12 18:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Lindemor (Innlegg 1279939)
Deilig ny uke! Jeg har startet med en økt på treningssenteret og jobber på.

Vekta rikker ikke mye på seg og av og til tenker jeg at jeg trener for mye for jeg passer nå inn i str 38 både oventil og nedentil, men er ikke for normalvektig å regne. Akkurat dette forstår jeg ikke helt, men jeg ser jo samtidig at jeg har fått en anderledes kropp utseendesmessig og jeg kjenner jo at jeg har blitt mye sterkere.

Så var det bare dette med et ønske om å ta knekken på de siste kiloene da! Får bare stå på og se om det skjer! ;)

Husk at muskler veier mer enn fett, og er desuten mye penere og se på;)

Lindemor 09-01-12 21:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1280110)
Husk at muskler veier mer enn fett, og er desuten mye penere og se på;)

Tusen takk for en kjekk på minnelse! ;) :blomster:

Fridaen 11-01-12 11:57

Jeg og er med! Ca 20 kg skal av, men vekttap eller ikke, lavkarbo for livet :)

index 11-01-12 12:40

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Fedona (Innlegg 1279903)
Men spiste pinnekjøtt i går...
og 2 kg OPP?? Arrghh! Får håpe at det bare er saltet i kjøttet som har bundet vann...

Det har skjedd med meg hver gang jeg har spist pinnekjøtt også! Opp ca 2 kg dagen etter, og så går det noen dager før det slipper taket igjen. Men så lenge det bare er vann er det ungen krise, det slipper taket før eller senere..

Jeg har blitt kvitt julekiloene pluss en liten kg til, så dette går bra. Fryktet en liten vektoppgang i forbindelse med at jeg begynte på treningsstudio for halvannen uke siden, men så langt ser det ut til å gå bra.

Fedona 11-01-12 13:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av index (Innlegg 1281187)
Det har skjedd med meg hver gang jeg har spist pinnekjøtt også! Opp ca 2 kg dagen etter, og så går det noen dager før det slipper taket igjen. Men så lenge det bare er vann er det ungen krise, det slipper taket før eller senere..

Jeg har blitt kvitt julekiloene pluss en liten kg til, så dette går bra. Fryktet en liten vektoppgang i forbindelse med at jeg begynte på treningsstudio for halvannen uke siden, men så langt ser det ut til å gå bra.

Du har rett! Nå er de 2 kg borte igjen :) Men sliter med vektnedgangen da... Har fra i går av kuttet ut Atkins barer for å se om det hjelper, hvis ikke må andre tiltak til.

Spiser nå en blanding av SDS mat og LCHF. Men når mannen reiser bort om en uke så blir det bare SDS en stund for å se om det vil gi meg et kick.

Har stått stille i over en måned nå, men så har det jo vært jul da... Men gir meg ikke!

Kanutten 11-01-12 18:52

Jeg var hos fastlegen min i dag etter å ha gått med 24timers.
Blodtrykket hadde økt kraftig. Legen vet at jeg har gått på lavkarbo ganske lenge og lurte på om jeg fremdeles gjorde det. Jeg svarte som sant var at det var ikke SÅ helhjertet nå som tidligere. Da ba han meg gjøre det helhjertet igjen fordi kroppen min trivdes tydeligvis bedre da.

Da jeg gikk ut døra sa han til meg mens han lo: Meeen du trenger kanskje ikke spise smør med skje samt drikke ribbefettet.

Lilleslem 11-01-12 19:57

Har gitt ALT på trening! Gått opp 300g etter å ha gått ned to kilo etter jul! Kanskje litt muskler, men....
Må skjerpe meg med å få inn mer fett. Ser andre har problemer med vann. Har kjøpt inn bacon og tatt fløte i kaffe. Får se om det hjelper til neste uke!

aktivjente 12-01-12 23:09

Nå har jeg trent hver eneste dag siden søndag; ikke ned et gram, men ikke opp heller= jeg er fornøyd :blomster: Deilig å være i god form!

I dag trente jeg ei dobbeløkt (step styrke + zumba) - og drakk nesten en liter vann før jeg var ferdig. Kanskje det er løsninga på vannproblemet?? Bare å røre på seg, så blir man tørst? :D

ToreH 12-01-12 23:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aktivjente (Innlegg 1282050)
Nå har jeg trent hver eneste dag siden søndag; ikke ned et gram, [...]

Wow, du hadde ikke forventet det vel? :D Du må nok trene hver dag i flere måneder og kanskje går du opp tilogmed....then what? ;)

Kanutten 12-01-12 23:47

Jeg fikk tredemølla mi i dag! Gleder meg til å begynne trene i morgen.

langaard 13-01-12 00:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1282066)
Jeg fikk tredemølla mi i dag! Gleder meg til å begynne trene i morgen.

Gratulerer!! Husk sikkerhetslina da:)

Dietta 13-01-12 00:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1282071)

- og badering hvis du bor i nærheten av sjøen...... :p

langaard 13-01-12 00:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1282078)

:lol:

Efterår 13-01-12 08:35

Jubiiiiiiii minus 1,3 kg på en uge og ialt 2,1 siden d. 1 januar :D

Dilly 13-01-12 10:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Efterår (Innlegg 1282151)
Jubiiiiiiii minus 1,3 kg på en uge og ialt 2,1 siden d. 1 januar :D

Fantastisk :) Gratulerer :blomster:

Bonitta 13-01-12 13:29

Ned 3 kg her, og jeg startet 2.januar!

Kanutten 13-01-12 17:25

Og jeg veier 0.2 kilo OPP fra startvekta. :o Men nå er knekkebrødene spist opp og jeg skal IKKE lage flere; de er nemlig farlig god, men ikke bra for kroppen.

Tredemølla er som sagt kommet i hus og det samme er en sportsbh. :heia:
Så fra og med i morgen og ut neste søndag er det 3 km om dagen med ei fart på 6 km i timen; dvs ti min pr km, burde klare det jeg?? Skal seff bruke pustemaska når jeg går. Skal fra neste mandag gå 4 km hver dag til og med søndagen etter.

Kanutten 13-01-12 17:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1282071)

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1282078)

:ja: :lol:

Kanutten 13-01-12 20:18

Herrrrrrrlig! Jeg har nå gått/løpt 3 kilometer! Jeg hadde aldri verden trodd at jeg skulle klare det, men I did it! :heia:

Sportspuppebestyrelsen jeg hadde kjøpt funka perfekt! Puppa er SÅ i ro når jeg løper at sambo er fullstendig knust.. :p

langaard 13-01-12 20:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1282471)
Herrrrrrrlig! Jeg har nå gått/løpt 3 kilometer! Jeg hadde aldri verden trodd at jeg skulle klare det, men I did it! :heia:

Sportspuppebestyrelsen jeg hadde kjøpt funka perfekt! Puppa er SÅ i ro når jeg løper at sambo er fullstendig knust.. :p

Hurra for sportspuppebestyrelsen:lol:

Dietta 13-01-12 20:51

Sitat:

Gratulerer :heia:
Ja, regner med at det var en skikkelig nedtur, han som trodde han skulle stå bak å holde........... :p

Fedona 13-01-12 21:44

Sitat:

Hvilken Sportpuppebestyrelse endte du opp med da? Stakkars samboen da ;)

aktivjente 14-01-12 14:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1282056)
Wow, du hadde ikke forventet det vel? :D Du må nok trene hver dag i flere måneder og kanskje går du opp tilogmed....then what? ;)

Nei- du forsto visst ikke den? Jeg trener alltid fem ganger i uka (styrke, kondis og intervall) og når man ØKER treningsmengde og/eller belastning har kroppen en lei tendens til å samle vann :mad: Når jeg så har trent såpass mye (7- 8 timer ila en uke) og likevel ikke går opp i vekt, da vet jeg at noe fett er blitt borte;) - derfor denne lettelsen :p.

Fortsetter trenden, og i dag er det i tillegg minus 1 på vekta:D

ToreH 14-01-12 16:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av aktivjente (Innlegg 1282874)
Nei- du forsto visst ikke den? Jeg trener alltid fem ganger i uka (styrke, kondis og intervall) og når man ØKER treningsmengde og/eller belastning har kroppen en lei tendens til å samle vann :mad: Når jeg så har trent såpass mye (7- 8 timer ila en uke) og likevel ikke går opp i vekt, da vet jeg at noe fett er blitt borte;) - derfor denne lettelsen :p.

Fortsetter trenden, og i dag er det i tillegg minus 1 på vekta:D

Jaja, resultatene de kommer. Må bare ha tålmodighet og skynde seg langsomt. Se på meg, har brukt lang tid på å oppnå dagens veltrente kropp. I tillegg blir man i meget god form også....

aktivjente 15-01-12 13:30

Ja- og så er det den ulidelig vanskelige kunsten å holde vekta, når man endelig er fornøyd. Var nede i 65 kg i sommer, og nå ... opp 6- 7 :o og jeg har IKKE hatt noen spisefest!! Har bare blitt tvunget til "normal" kost (sykehus), som jeg tydeligvis ikke tåler...

Menmen her er det bare å gå på igjen med krum nakke; jeg vet jo at det virker! Vet også at en del kilo er vann.. men guri så herlig det er å få trene masse igjen og føle at formen og humøret bygger seg opp igjen :p
- Er ikke bare adrenalinjunkie, men også ketosejunkie. Den oppturen er bare super :D

Lykke til med tredemølle og ny sportspuppebestyrelse Kanutten!!
(Lånte ei tredemølle hos ei venninne en gang og så et spennende TV- program mens jeg trimmet. Da gikk det unna gitt!)

Kanutten 15-01-12 13:44

Da har jeg gått/jogget 2 km på mølla! Det er mer på en gang enn på de to siste årene tilsammen. :p Sportspuppebestyrelsen var perfekt! Puppene duvet ikke en gang, til sambos store sorg. :lol:

Charlott 15-01-12 17:38

:heia: til alle flinkingene og et stort GRATTIS til normalvektige! :D

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1276003)
Ble operert i går, men siden formen er rimelig upåklagelig og smertene ikke verre enn at jeg fint orker å lage meg skikkelig mat, begynner jeg for fullt i dag!

Starten ble litt utsatt, var ,som vanlig, eplekjekk, ble komplikasjoner samt infeksjon, noe som førte til akutt innleggelse og ny operasjon.

Men, nåååå kan jeg begynne så smått! :D

11 dg sengeliggende etter operasjoner m div medikamenter, og jula tilsier en vekt på 88.7. Opp drøyt 4 kg fra før jul.

Starter litt pent, og fokuserer på riktig mat og nok vann.
Så håper jeg det bare er å telle minus-kilo fremover :p

ToreH 15-01-12 17:55

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1283326)
Da har jeg gått/jogget 2 km på mølla! Det er mer på en gang enn på de to siste årene tilsammen. :p Sportspuppebestyrelsen var perfekt! Puppene duvet ikke en gang, til sambos store sorg. :lol:

Fulgte du programmet jeg sendte deg?

Victory 15-01-12 18:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1283326)

Navn på denne puppebestyrelsen!!???????!!!! T R E N G E R en slik en!
:D

Ja, og bra start på møllekarieren

Kanutten 15-01-12 18:19

Slik ser den ut:

http://swegmark.com/CommonResources/.../14071-910.jpg

Den er fra Swegmark, men kjøpt på Lindex for 299,-

ToreH 15-01-12 18:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1283472)
Slik ser den ut:

http://swegmark.com/CommonResources/.../14071-910.jpg

Den er fra Swegmark, men kjøpt på Lindex for 299,-

Kan jeg gi dere et tips på en meget bra løps BH? Kona har big boobs og er kresen. Interessert i tips? Billige også.

Kanutten 15-01-12 18:21

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1283474)
Kan jeg gi dere et tips på en meget bra løps BH? Kona har big boobs og er kresen. Interessert i tips? Billige også.

Kom med tips du!

ToreH 15-01-12 18:24

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1283475)
Kom med tips du!

Det er Shock Absorber Level 4 Limited. Har vel vunnest flest tester og lovprist av aktive, big boobs women...
Fra spøk til alvor. Den er meget bra ifølge fruen og andre som har litt å støtte opp.

Figleaves link: http://www.figleaves.com/uk/product....=Multicoloured

Wiggle.co.uk link:

http://www.wiggle.co.uk/shock-absorb...un-sports-bra/

http://s.wiggle.co.uk/images/sa-B449...-med.jpg?w=350
Jeg handler mest fra wiggle....hehe, raske på levering er de også.

Kanutten 15-01-12 18:31

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av hypah (Innlegg 1283476)
Det er Shock Absorber Level 4 Limited. Har vel vunnest flest tester og lovprist av aktive, big boobs women...
Fra spøk til alvor. Den er meget bra ifølge fruen og andre som har litt å støtte opp.

Figleaves link: http://www.figleaves.com/uk/product....=Multicoloured

Wiggle.co.uk link:

http://www.wiggle.co.uk/shock-absorb...un-sports-bra/

http://s.wiggle.co.uk/images/sa-B449...-med.jpg?w=350
Jeg handler mest fra wiggle....hehe, raske på levering er de også.

Hva blir totalsummen for en slik en? Frakt, toll, mva etc et

Victory 15-01-12 18:45

Kan du høre om disse er små eller store i størrelse?

Kanutten 15-01-12 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Victory (Innlegg 1283493)
Kan du høre om disse er små eller store i størrelse?

Jeg vil også vite. :ja: Jeg bruker 90 E.

Dietta 15-01-12 19:25

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1283453)
Starten ble litt utsatt, var ,som vanlig, eplekjekk, ble komplikasjoner samt infeksjon, noe som førte til akutt innleggelse og ny operasjon.

11 dg sengeliggende etter operasjoner m div medikamenter, og jula tilsier en vekt på 88.7. Opp drøyt 4 kg fra før jul.

Å stakkats deg Charlott. Det var trist å høre. Håper på speedy recovery, og MANGE minus kilo snart :klem:

Kanutten 15-01-12 19:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Charlott (Innlegg 1283453)
:heia: til alle flinkingene og et stort GRATTIS til normalvektige! :D

:rodme: Kjempeflau over at jeg ikke har sett denne!

:klem: Så kranglete alt ble for deg. Håper inderlig at ting går seg til nå og at du øyner fremgang. Jeg skal heie på deg jeg! :klem:

ToreH 15-01-12 20:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanutten (Innlegg 1283480)
Hva blir totalsummen for en slik en? Frakt, toll, mva etc et

Hvis den må fortolles og mva etc, så blir regnestykket grovt regnet slik:

Selve BH: 34 GBP=306,-
Inkl mva: 382,50,-
Inkl frakt: 427,50,-
Inkl forenklet fortolling fra posten: 547,50,- ferdig levert rett på døra di fra wiggle.

I verste fall....men ofte opplever jeg at posten ikke hverken tar toll eller fornklet tollbehandling for varer fra wiggle. men regn med det er nå det greieste.

Går den rett gjennom betaler du kun selve BH til 306,- og frakten på ca 45,-. Totalt drøyt 350,- kroner da.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.