Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Andre bøker (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=78)
-   -   Hva leser du nå? (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=47046)

langaard 06-04-12 22:16

Sv: Hva leser du nå

I dag har jeg begynt på: Saras nøkkel av Tatiana De Rosnay:)

gamlebyen 06-04-12 22:35

Dance with dragons er lest ut. På tide å finne noe annet. Lenge siden jeg har lest hitchiker's guide.

Brimstone 07-04-12 05:16

Bram Stokers Dracula. Gratis nedlastning til Kindle :D

Photobscura 07-04-12 06:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1326699)
Hvor langt har du kommet?

Jeg har ikke mer enn kanskje femti sider igjen, tror jeg.

Yrla 07-04-12 17:50

snart tre bøker som er på veg til nærbiblioteket:
biografien om den hellige birgitta med hennes åpenbaringer, og to bøker av emanuel swedenborg:det nye jerusalems lære om herren + det nye jerusalem og dets himmelske lære.

Kitsu 07-04-12 22:24

"Do Androids Dream of Electric Sheep?" av Philip K. Dick.

gamlebyen 07-04-12 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1327083)

En klassiker og svært annerledes enn filmatiseringen

Kitsu 07-04-12 22:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av gamlebyen (Innlegg 1327088)
En klassiker og svært annerledes enn filmatiseringen

Jeg har lagt merke til det, ja, men god er den. Jeg liker språkbruken til PKD. Jeg er utdannet innen litteratur, after all. :P

gamlebyen 07-04-12 22:48

Hvordan kan man ikke like ham...

Kitsu 08-04-12 17:08

Sant, sant.

Ble akkurat ferdig, så har jeg startet på "Rivers of London" av Ben Aaronovitch. Urban fantasy, beskrevet som "what would happen if Harry Potter grew up and joined the Fuzz." Den virker ganske underholdende så langt.

Carisma 08-04-12 18:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1326795)
Jeg har ikke mer enn kanskje femti sider igjen, tror jeg.

OK, oppdater gjerne hva du syns når den er lest ut, jeg er nysgjerrig på hva andre syns omd en (Jeg kan ikke si noe for å ikke spoile :rolleyes:)

Photobscura 08-04-12 18:24

Will do! Tipper jeg leser den ut i kveld. :)

Jabba 08-04-12 18:30

Jeg leser Nostradamus Testamente`- den nyeste til Tom Egeland.....
Kooooooser meg!!! :D

Sweet Pink Kitty 11-04-12 22:29

Fanfiction, hehe

Jabba 11-04-12 23:34

Ferdig med Egeland......nå er jeg i gang med "Den hellige løgnen" av Luis Miguel Rocha....

Elvira 12-04-12 08:01

Vinterbarnet som jeg i farten ikke husker forfatteren på.

Qlio 12-04-12 09:11

Har startet på en bok, Ildmannen, glemt den litt bort da jeg fikk fire bæreposer med KK og Camille..... som passet bedre i påsken enn bok plutselig. ;)

gamlebyen 12-04-12 11:16

Plukket frem Ian M. Banks' Against a dark background igjen. Kanskje hans mørkeste Culture-roman.

Klara 12-04-12 11:44

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kitsu (Innlegg 1327083)

Min favorittboktittel! :smile:

*

Akkurat ferdig med City of dragons av Robin Hobb på Kindle iPhone-versjon. Funker overraskende greit å lese på iPhonen!

Litt irriterende at det bare er en halv bok!

madamode 15-04-12 12:29

de hvite englene av julia gregson - akkurat begynt :p

Imp 15-04-12 21:38

Leser "I en skumringstund", en bok jeg fant i huset etter min avdøde grandonkel. Fin bok skrevet av en som vokste opp der jeg er fra, i starten av dette århundret, i trange kår, men med enkle og store gleder...lærer en å sette pris på det man har.

langaard 15-04-12 21:52

Vurderer og lese Hamsun om igjen:)(markens grøde)

Stabukken 15-04-12 22:41

I helgen har jeg lest Lærer`n av Frank McCourt. Leste Engelen på det syvende trinn og Ja så menn for mange år siden. Anbefales! Har ikke for vane å gråte så lett men da holdt det hardt.

Photobscura 15-04-12 23:47

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av langaard (Innlegg 1332010)
Vurderer og lese Hamsun om igjen:)(markens grøde)

Fine boka!

Av alle ting leser jeg nå en biografi om Marcello Haugen. Var veldig fascinert av han som barn. Men han som har skrevet den burde virkelig revurdere forfatteryrket. Stivbeint og lidenskapsløst!

Carisma 17-04-12 08:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1332101)
Fine boka!

Av alle ting leser jeg nå en biografi om Marcello Haugen. Var veldig fascinert av han som barn. Men han som har skrevet den burde virkelig revurdere forfatteryrket. Stivbeint og lidenskapsløst!

Men, har du blitt ferdig med engleboka til knausgård?

Photobscura 17-04-12 08:59

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1332847)
Men, har du blitt ferdig med engleboka til knausgård?

Ja, dæven. Det glemte jeg!
Ja, jeg synes den var utrolig bra, helt til slutten der han, som jeg føler det, mister helt sporet og plutselig nærmest er tilbake i boka før det igjen ... (Kan ikke si for mye og spoile, i tilfelle noen som abbonerer på tråden vil lese den). Så jeg syntes den sånn sett bare ble hengende i lufta. Synd for alt fram til det, og til et visst punkt da han går i seg selv, er himla (pun ;)) bra og interessant!

Carisma 17-04-12 09:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1332853)
Ja, dæven. Det glemte jeg!
Ja, jeg synes den var utrolig bra, helt til slutten der han, som jeg føler det, mister helt sporet og plutselig nærmest er tilbake i boka før det igjen ... (Kan ikke si for mye og spoile, i tilfelle noen som abbonerer på tråden vil lese den). Så jeg syntes den sånn sett bare ble hengende i lufta. Synd for alt fram til det, og til et visst punkt da han går i seg selv, er himla (pun ;)) bra og interessant!

Akkurat det samme jeg mener (bortsett fra at jeg ikke har lest boka før, og at han dermed virka spik spenna gæærn i konklusjonene på slutten! :lol:) Men, det har fått en ny dimensjon med en dag ved sjøen f.eks. :D
Noe av det han skrev, f.eks historien om Noah og hans familie var såpass bra at jeg vurderte å revurdere mitt syn på Knausgård.

Photobscura 17-04-12 09:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1332858)
Akkurat det samme jeg mener (bortsett fra at jeg ikke har lest boka før, og at han dermed virka spik spenna gæærn i konklusjonene på slutten! :lol:) Men, det har fått en ny dimensjon med en dag ved sjøen f.eks. :D
Noe av det han skrev, f.eks historien om Noah og hans familie var såpass bra at jeg vurderte å revurdere mitt syn på Knausgård.

Ja, alle de bibelhistoriene han tar for seg er utrolig drivende og velskrevne. Skrive, det kan han! Han tangerer stemninger og det uutalte på en måte som river meg med! Jeg har IKKE lest Min Kamp-bøkene, og tviler på at jeg kommer til å gjøre det. Jeg føler jeg vet nok om han fra Ute av Verden, enn om den er halv-fiction, forsåvidt. (Og det er litt morsomt ettersom jeg har lest den, hvem han identifiserer seg så tydelig med bibelhistoriene i En tid for alt. ;))
Jeg synes han kunne ha sluttet lenge før, for å si det sånn. Sånn ca om han først skulle dra inn seg selv på slutten (nå prøver jeg igjen å ikke spoile), der han er med faren og broren sin og lyser krabber.

Carisma 17-04-12 09:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1332860)
Skrive, det kan han!

Men jeg tror ikke han er så god på wrap ups :rolleyes: Kanskje derfor han brukte så lang til på den siste Min Kamp boka også?...

Photobscura 17-04-12 09:34

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1332865)
Men jeg tror ikke han er så god på wrap ups :rolleyes: Kanskje derfor han brukte så lang til på den siste Min Kamp boka også?...

Njei ... Tjukkelsen på alle bøkene hans tyder jo på at han muligens har litt vondt for å avrunde ... :cool:
Hadde jeg vært forleggeren hans, hadde jeg nok vært temmelig streng på akkurat den avslutninga der, altså. (Morsomt nok er det jo det yrket jeg sikter mot også. :D Stakkars forfattere. :p)

Yrla 18-04-12 09:52

denne skal jeg begynne på snart
http://bokelskere.no/Thula/boksamling/1799236/

gamlebyen 26-04-12 09:53

Zero History av min gamle helt William Gibson. Fy f..n for en bok!

Klara 26-04-12 09:56

The hunger games. Så filmen i går, fikk lyst til å lese boka!

Yrla 28-04-12 15:19

Leser? Etter at jeg slutte å sitte på trappa å røyke ser jeg ingen anledning til å lese:(;)

vaskeklut 28-04-12 19:17

Nå leser jeg "Mestring av depresjon" av Roger Hagen og Rolf W. Gråwe som en slags forberedelse til en mulig praktikantplass :) Veldig interessant bok, og godt å bruke hjernen litt igjen, siden den bare har smelta bort siden studieavslutninga i desember :o

The Cat 29-04-12 21:35

Orkideens hemmelighet ��

langaard 29-04-12 22:56

Hevntørst av Sandra Brown:)

vaskeklut 29-04-12 23:27

"Psykopatene blant oss" av Anne Brudevold.

-Må ta meg sammen her for å ikke skrive tittel og forfatter etc som referanseføring i en oppgave på skolen :p Har det liksom så i fingrene at fagbøker skal skrives på den måten :D

Klara 30-04-12 08:00

Catching fire, bok 2 i The hunger games-triologien

Mill 01-05-12 19:41

1984 av George Orwell.
Fascinerende, deprimerende og uhyre dyp!
Anbefales :)
(Hører den forsåvidt på lydbok, har blitt heeeeelt avhengig av det!)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.