![]() |
Sv: Den store film-tråden!
Saw-filmene må sees.....creepy og heeelt genialt:)
|
mine yndling`s filmer er : Ringenes herre,den grønne mil,perfect storm,road to perdition,gladiatoren,dragon heart(både 1 og 2)black hawk down,hestehviskeren,gutter er gutter,istid,identity,snatch,lock stock and 2 smoking barrels,final destination(alle),seven,k-pax,tre konger,the ring,the gift..ja det var en lett blanding :D
|
I kveld på nrk er det en genial og super film, "a beautiful mind" anbefaler den til alle!!
|
Favorittfilmene mine er:
The Crow Sin City Ringenes Herre trilogien Armageddon Bram Stoker`s Dracula Road Trip American Pie filmene(liker litt sånn dårlig humor filmer jeg...) Big Daddy Hm, jeg kommer plutselig ikke på flere... |
Den grønne mil
Harry Potter filmene-alle...(JUPP-jeg eelsker de!!og bøkene...):love: Saw I og II...og nå kommer visst snart III også!! The sixth sense Hmm...kommer tilbake når jeg kommer på flere... |
Harry potter filmene er kjempe gøye :D
|
Sitat:
Og jeg likte 2'ern og:):) Seven er bra!! |
ja,jeg likte 2 også veldig godt..mange som sier den ikke var noe særlig..og jeg har ikke sett den på norsk enda engang hehe..er jo Dagfinn Lyngbø som er gøy..typen min er fra kristiansand så han syns jo det bare er sååå morsomt å mobbe litt med dialekten.. :D
|
Sitat:
Love him! |
I går så jeg filmen "in the land of women" med Adam Brody (Seth i The o.c) og Meg Ryan. http://imdb.com/title/tt0419843/
Nydelig, nydelig, nyyyyyyydelig film! Også de av dere som digger Ryan Gosling - så må dere se Half Nelson... Han er genial der. Og jeg regner med at dere har sett The notebook? Hvis ikke - har dere gått glipp av en gedigen romantisk film..... |
Beste filmene jeg har sett i det siste er Flags of the fathers og Letters from the mothers. Clint Eastwood.
|
Nå har jeg sett to av de beste filmene jeg har sett på veldig veldig lenge.
Passengers med Anne Hathaway/Patrick Wilson, og The curious case of Benjamin Button med Brad Pitt/Tilda Swinton/Cate Blanchett. Spesielt den siste anbefales på det sterkeste - det ventes at den får Oscar for både det ene og det andre. |
Så nettopp "Deception" på DVD og det var en skuffelse!
Selv om denne ikke er av den nyeste sorten vil jeg nevne "IronMan" - kjempekul! Robert Downey Jr. er knallgod! Og Batman - "The Dark Knight" - kjempefilm! En av de filmene som har gjort sterkest inntrykk på meg gjennom tidene er "Requiem for a dream" ! Bør ses! Gjerne sammen med ungdommen i huset! |
Noen som har sett noen bra filmer i det siste?
|
Ja! Har nettopp sett "Karamell" - en libanesisk feel good-film. Deilig deilig film som gjør deg i godt humør.
|
Sitat:
Jeg er helt frelst for Science Fiction filmer, jeg. Jo mer usannsynelig - jo bedre! Vedlig mange Sci Fi filmer får dårlige terningkast, men jeg elsker dem alle sammen! :D |
Jeg er også sci-fi-junkie. Men syns det er kommet lite av den sorten i det siste.
|
Sitat:
Forøvrig, legg merke til markene/sneglene, det må jo være de samme som er gjenbrukt i marksommer noen år seinere? :lol: |
Så nettopp Eagle Eye -og den var OK.....hverken mer eller mindre...
|
Så forresten tropic thunder på søndag. Småmorsom, midt på treet.
|
-Hot Fuzz,
-Adams Epler -De grønne slakterne Er artige filmer syns jeg :) Ser alt for lite film :( Har en samboer som sovner så og si hver gang vi ser film... |
Sitat:
|
Sitat:
|
Vi (meg, mann og gutt på 14) ser ofte film på lørdagskveldene i action /humor sjangeren. Og jeg irriterer meg grønn over all banninga! Og alle de ganske så billedlige beskrivelser av både det ene og det andre - f. eks i filmen Tropic Thunder (bålscenen) Synes det er så unødvendig! Jeg banner jo i hytt og pine vær selv -men det er jo ikke måte på hvor ofte f. eks f**k ordet blir brukt i løpet av en film.....
Jeg kan takle det - men synes ikke det er så gøy med en 15-åring i sofaen.... Jeg ser jo humoren i det - men ikke alltid han gjør det.... |
Sitat:
|
Sitat:
Er inne i en Stephen King runde jeg... skal se alle filmene. Og har også hatt en runde med Tarantinofilmer... OG så hele Twin Peaks på nytt igjen... MANGE TIMER! Og oppnådde bare å bli sur på slutten... |
Max Manus :D kjempebra
og Benjamin Button som Mofe nevnte... |
Ikveld kommer V for Vendetta! :D Det er skikkelig bra! MÅ SES! Eller man burde vel egentlig ta den opp på video, så man kan se den om igjen og om igjen.
|
Dette var en lang tråd, så jeg har ikke lest alt.
Noen av mine favoritter er: Brokeback Mountain, hadde vondt i magen i flere dager etterpå Bridget Jones filmene Sleepers Gudfaren filmene Sjette sansen The way we wherw Jason Bourne filmene |
Twilight!! En utrolig flott og spesiell film :ja:
|
Og The Reader med Kate Winslet..!!
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Var nettopp på kino og så Slumdog Millionaire. Veldig bra :ja:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
For ærlige sjeler så kan man kjøpe Firefly på amazon her. (hmm... tror nesten jeg må kjøpe den den dvd'en selv :D) Og Taken her. |
Sitat:
|
Slumdog Millionaire var en flott film ja.. Anbefaler The Wrestler også.. En flott film det og.. :-)
|
Nå i helga er det premiere på "sannhetsjegeren". Filmen om Fritz Moensaken... Ei i klassen min var på førpremieren og sa den var veldig bra. Jeg skal se den neste uke
|
Trillian78 sa:
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:25. |