![]() |
Sv: Starter 1.juni - Blir du med?
Något att prova för de som trots att de tänker på allt ovanstående ej lyckas gå ner i vikt. Dr Dahlqvist brukar i sådana fall rekommendera kost med 80 gram fett, 80 gram protein och (max) 20 gram kolhydrater dagligen. Detta blir 1120 kalorier varför det på detta sätt liknar svältkoster. Skillnaden är att man får i sig relativt mycket av alla essentiella fettsyror och aminosyror, samt lite av aptitstimulerande kolhydrater. Därmed lär man tåla det bättre i längden än fettsnåla svältkoster. Enligt Dr Dahlqvist ger detta ofta bra resultat för personer som tidigare haft svårt gå ner i vikt.
Själv tror jag dock detta låga dagliga intag fungerar bäst på kvinnor, för män skulle jag nog rekommendera lite ökade mängder. 90g protein, 105g fett, max 20g kolhydrater kanske? (1400 kalorier). Alla får prova lite för att se vad man klarar, utan att gå alltför hungrig. Här finns en intressant diskussionstråd på KiF om 80/80/20. http://s4.kostdoktorn.se/wp-content/..._grey_bar6.jpg Dette er fra kostdoktorn.se For å følge med på antall gram fett, protein og karbohydrater, - må en vel veie maten da. Og det har jeg helt allergi mot, etter å ha vært på Vektklubben for en tid tilbake.... |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
Sitat:
Jeg var da altså ute på byen i går... kan trygt si at det ble konsumert enorme mengder alkohol :rolleyes: Men hadde det knallbra da, og ble ikke dårlig. Heller redusert i dag ja... skikkelig skjelven. Men går greit. Spiste rekordlite snacks på vorspiel, og på byen ble det en Fedonburger. Tar 'spist er spist' og fortsetter lavkarbo her med godt mot. Men med dèt, og alkoholen da OG det faktum at jeg fikk MENSEN i morrest (første gang på 2 år) så har jeg særdeles lite håp om vektnedgang på mandag. Men, håpet er der da. |
Men jenter - har dere sett månedens deal hos Prix nå??? http://i391.photobucket.com/albums/o...nicsmiley2.gif
NAM! det ble lunch i dag gitt, og skal jammen hamstres fremover. |
Sitat:
|
Sitat:
Ja, man må vel veie hvis man skal følge fanatisk med. Det har jeg aldri brydd meg noe særlig med. Da tror jeg at det bikker raskt mot lite motivasjon og særdeles lite lyst til å lage mat. Lag mat du liker med lite karb og mest mulig fett. For min del er jeg ikke så nøye på om jeg i det hele tatt får i meg karb, har flere uker på rad lagt på under 10, f.eks. Spis når du er sulten og spis til du er mett :love: |
Sitat:
|
Sitat:
Får det etterhvert i fingertuppene :) F.eks. middagen i dag ble en variant av suppen jeg linka til istad. Kjøttdeig: 1 karb per hundre: 4 karb totalt. Tacosausen: 3 karb totalt (bruker alltid Landlord sin saus) Rømme: 2 ss: vekt cirka 40 gram - 1,60 karb Sjampinjong: 1 boks, totalt 3,1 karb Middag totalt: 4 + 3 + 1,6 + 3,1= 11,7 karb. Til kvelds skal jeg spise ostesskriver rullet med kokt skinke og majones. Kanskje 2 karb. |
Pruttilutt: Helt greit at du "preker" for min del ;) Så lenge vi har respekt for de som gjør det litt anderledes! Ketolyse er for mange en ganske heavy omlegging av kosten, og iallefall jeg trengte noen uker på å bli vant til tankegangen. Kankskje venner jeg meg litt til det ennå ;)
Jeg prøver å legge inn det meste av kosten på diett.no enn så lenge, greit med litt kontroll til å begynne med! Det som overrasker meg mest er hvor "lett" det er å komme over 20 karb, og hvor vanskelig det er å få i seg fett :p |
Sitat:
Tok meg noen uker også, for jeg er bolloman og elsker alt som har med gjærbakst å gjøre. Gomlegomle. Savnet og abstinensene var helt forjæ... Ja, du skjønner. Viktig at alle finner sin vei gjennom dette - vi får alle vår egen måte å gjøre det på; telling, matoppskrifter, foretrukne ingredienser og preferanser :) |
God kveld/natt:p
Jeg er klar over at jeg er litt dårlig til å skrive her inne, men jeg følger med og leser hver dag altså=) Idag har jeg laget pizza til middag, den var overraskende god!:D Oppskriften ligger her og kan virkelig anbefales!=) Dagens meny: Frokost: 1/2 frokostpannekake Lunsj: Resten av pannekaka MM: Noen biter Strandamør og noen skiver Gräddost Middag: 3 biter pizza med peppes rømmedressing (topping på pizzaen: kjøttdeig med tomatpurè, skinke, bacon, rødløk og litt jacobs baconpølse og MASSE ost) Idag har jeg også vært kjempeflink til å drikke vann- 3,5liter!:) Bortsett fra litt lite grønt idag- hva tenker dere om dagsmenyen? Mulig det blei litt mye karb med den pizzaen.. Ellers har jeg blitt ekstreeeemt solbrent etter noen timer i sola hjemme i hagen idag UTEN solkrem, men med bodybutter... Ja, dumt.. Jeg vet jeg fortjener å blir rosa når jeg er så teit:) Håper alle dere andre har en knallfin helg og koser dere masse:) |
Sitat:
"Men jenter - har dere sett månedens deal hos Prix nå??? http://i391.photobucket.com/albums/o...nicsmiley2.gif NAM! det ble lunch i dag gitt, og skal jammen hamstres fremover." Takk for tips! Dit skal jeg på mandag :D I dag (og i går) har jeg drukket 2 l.vann (og vel så det...), og har fokusert mer på å få i meg nok fett. Har ikke 'krympet' noe siden i går, men føler meg mindre stappa. I tillegg har jeg kjøpt loppefrø og -nå håper jeg dere tilgir meg min åpenhet- håper på en mer samarbeidsvillig mage framover :geip: |
Jeg var forresten på apoteket idag å kjøpte ketostix, bare for å sjekke at jeg er på rett spor( trodde jo jeg var det altså, men blir liksom usikker likevel).. Sjekka nå, og er i ketose:D Da kan jeg sove godt:p God natt alle sammen:):)
|
bytausa: kommer det opp et pip når du skal ta neste? jeg fikk med en gang opp et bilde av en flaske med 500 ml og siden jeg nå har drukket det så lagret jeg det og da stod det at jeg hadde 1500 ml igjen i løpet av dagen
|
Sitat:
|
God morgen, mine frender. Håper alle har sovet fortreffelig og at lørdagskvelden gikk som smurt.
Fikk i meg 7,5 dl vann i går - det er såååå dårlig av meg! Må vel slå på applikasjonen igjen så jeg får påminnelsene. Savner vannflaska mi som er på jobb, den synes jeg er morsom å drikke av. Er en Camelbak-flaske :) Veiedag i morgen :D |
Sitat:
Sanna 1: Magen min er typisk trønder; treg... så knekkebrøene i seg selv hjelper ikke mye. Fortsetter med loppefrø & vann :o |
Hie folkens! Kan jeg slenge meg med dere? Er ingen nystarter i juni, men siden jeg ikke får det til å fungere er jeg alltids en nybegynner :p.
Startet i fjor sommer, ramlet ned 2 kg momentant og der er jeg fortsatt sånn ca. Hopper opp og ned og varierer med alt fra 1,5 - 3 kg siden jeg startet. MEN - kroppen fungerer mye bedre. Og jeg har faktisk ikke lagt på meg. Og magen fungerer strålende (som var grunnen til at jeg kuttet ut brød i første omgang). Har brukt mye tid på å finne ut hvorfor dette ikke fungerer for meg; tenker meg ned 15 kg (til 70), så det er litt å ta av. Trimmer (går tur 2 g/uke, styrke 1-2 g/uke), drikker vann ca 2 l/dag, spiser nok fett, lite KH osv. Har prøvd flere varianter, til og med Skaldemans ekstreme variant ett par uker. Det hjalp der og da, men var ingen løsning for meg over tid. Har prøvd å finne ut om jeg har noen "stoppere", men ser ikke noe mønster (annet enn rødvin:D). Nå velger jeg å være fornøyd med at buksene slenger litt mer enn de gjorde for 2 måneder siden; at mannen min plutselig en dag sa at magen har krympet "nedenfra" (...og han er ikke typen som ser slikt....). Velger å ikke fokusere på målband og vekt, men tar hver dag som det kommer:o. Har heller fokus på trivsel, sammensetning av mat, nok vann og bevegelse. For mye fokus på vekt er for meg en "stopper" faktisk. Ellers er jeg midt i det meste; både livet og i landet. |
Ser det er mange som har bilder i profilen.
Det har jeg også, men det vises jo ikke når jeg skriver et innlegg ? |
Sitat:
|
Sitat:
Ahh, føler meg sååå mye bedre i dag altså :D Tjihji, er ikke mye høy i hatten dagen derpå egentlig... :p Men, ny dag i dag da! Og veiedag i morgen, wææ! |
Dollsine - velkommen blant oss :)
|
bytausa, jeg kunne bare legge inn før middag og på et tidspunkt hver dag, litt teit
|
Sitat:
Uansett! Velkommen til Dollsine. :) |
Sitat:
|
Jenta 26: Du kan velge 'Add a Reminder', da kan kan du sette påminnelsen til f.eks: 'Every 2:30 (2 1/2 t.) eller oftere om du vil, starttidspunkt og slutt-tid på kvelden. Her kan du også velge lyd etc. Lykke til :)
|
Nå er jeg på vei hjem fra kjæresten etter å ha vært hos han i helgen.
Det var så utrolig deilig å få støtte fra han! Han ventet med å spise pizza til jeg dro, så jeg skulle slippe å sitte der og sikle etter maten hans, og i tillegg måtte lage noe til bare meg. Så istedet har vi lagd mat sammen i helgen. Lavkarbomiddag nå på sommern er jo bare supert. Kjøtt på grillen og salat som tilbehør med en feeeeet hjemmelaget dressing. Perfekt! Nå skal jeg reise bort på en hytte i noen dager. Blir spennende å se hvordan hun jeg skal reise med takler at jeg ikke spiser karber. Har jo ikke fortalt henne at jeg kutter karber enda. Tror jeg fikk i meg for mye karber i går. Var på restaurant, og ble oppblåst og rar etter middagen. Spiste sånn som jeg tror er riktig, men mistenker at jeg har blitt lurt av en saus... Har tilogmed med meg makrell i tomat som "nødmat", og nå sitter jeg på toget og er småsulten... Men har ingen gaffel og spise nødmaten med. Nedtur. |
God kveld alle sammen=)
Tenkte jeg skulle legge ut dagens meny jeg.. Akkurat spist desserten min nå og det var helt fantastisk etter å ha sittet på forumet og lest om forskjellige søtsaker! Blir jo såååå fysen da jo :p Frokost: 2 stykker restepizza fra igår med Peppes rømmedressing Lunsj: 2stk Jacobs baconpølser og 1/3 brokkoli gratinert med ost Middag: Som frokost Dessert: 4 mellomstore jordbær kuttet opp i skiver med ca 1dl stivpisket krem ved siden av :sikle: Drikke: 4,2l vann så langt idag:stortsmil og 2,5 kopper kaffe.. Imorgen er det veiedag og jeg er så spent nå! Har holdt meg unna vekta i flere dager- det er det sjeldent jeg klarer! Andre enn meg som har veiedag imorgen??:spent: Imorgen blir siste veiing for meg på et par uker fordi jeg reiser på jobb og ikke har vekt der, men noen andre som har erfaring med å holde seg i ketose ved Offshore-jobbing? Syntes det er litt vanskelig jeg- når jeg ikke lager maten selv :forvirret |
Tjo hei! Håper alle har hatt en finfin helg? Her har vi virkelig nytt det gode sommerværet... Herlig! Desverre lar Ketosen og vektnedgang vente på seg. Står helt bom stille, ikke så mye som et gram hverken den ene eller den andre veien. Har forøvrig laget lavkarbo ostekake i helgen for å få i meg litt ekstra fett... NAM! 3.16 karb per stykke - ikke dårlig!
|
Så bra at du får støtte av kjæresten din Appelsinpiken!!=) Hytteturen går nok kjempefint den, som du sa er jo lavkarbomat helt supert nå som det er sommer og grillsesong:D
|
Hei hei!
Da er søndagen her etter en hektisk helg :) Må si jeg smågruer meg til veiing imorgen....Har ikke spist mye karber, men blitt en del junk allikevel. Bacongull er digg dagen derpå, men av erfaring vet jeg at salt gjør meg tyngre. Dessuten er tanta på besøk, og betyr straks et par kg opp. Jaja, morgendagen vil vise ;) Dagens meny: Frokost: eggerøre av 3 egg og 40 gram bacon Lunsj/middag: Grillede kyllingvinger og to grillpølser Kvelds: to lavkarbo lapper med brie og spekeskinke Snacks: Pepsi max og bacongull |
Oioi nå er matlysten helt borte her. satt i kake selskap idag og kake virket bare kvalmende. nå har jeg trent og ligger på kun 1450 kcal idag:confused: er overhode ikke sulten. spiser ala skaldeman. masse fett. andre dager har jeg kommet oppi 2300 kcal +. ifølge min bmi skal jeg ligge på 2000 kcal. hva synes dere jeg burde ligge på for å få fart på vektnedgangen?:)
er jeg teit når jeg spiser etter trening selv om jeg ikke er sulten? er redd for å få platå og gå inn i sparebluss. vil ikke ødelegge ketosen med for lite næring. anyone!? orker egentlig ikke telle kalorier heller. men for lite kcal kan hindre deg å gå ned i et høyfett kosthold? |
Sitat:
2) Ikke spis etter trening. Spis når du er sulten og spis til du er mett. 3) Drikk vann før trening, under trening og etter trening. Spis en kotelett før trening - noe tungt som kroppen kan jobbe med, ta energi fra. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Men dere.. jeg lurer på om jeg gjør noe fullstendig feil?
Spiser så mye fett jeg klarer, og skriver inn alt på diett.no, men får i meg mer proteiner enn fett.. og nå, ca en halvtime etter å ha spist, så føler jeg meg nesten sulten igjen!? Og jeg var så mett at jeg ikke klarte spise opp det jeg hadde på tallerkenen... Akkurat i dag har vært litt vanskelig, siden jeg har vært på jobb, og så måtte reise hjem uten å få spist noe først. Jeg bor i en annen by enn jobben nå i sommer, og jeg må ta tog :( ) I dag så sånn her ut: Frokost: 2 svinekoteletter og tzaziki (2.2 karber, 43,7 fett) Lunsj: Salat med fetaost og allemulige grønnesaker (ca 9 karber, 15 fett) Middag: Foliebakt laks og creme fraiche (2.9 karber, 101 fett) Totalt har jeg spist ca 2000 kalorier, hvor halvparten av dette var i laksemiddagen. Men så er jeg sulten igjen allerede !? Igår var jeg stappmett nesten hele dagen, og da spiste jeg jo omtrent likt. Koteletter (og full salat) til frokost, salat med feit dressing og olje til lunsj, og restaurantmiddag som jeg forsøkte å av-karbe så mye som mulig (men som jeg tror jeg ble litt lurt av på sausen som jeg skrev i en post tidligere i dag). What to do !? |
Sitat:
Er du sulten skal du spise, selvfølgelig. Vel og merke lavkarbo. Det kan dog være lurt å ha en liten neve salte peanøtter på lur - i tilfelle blodsukkeret går så langt ned at du blir dårlig. For "vanlige" mennesker er det normalt å pakke i seg banan etter trening - dette for å fylle glykogenlagrene igjen - altså fylle opp sukkerlagrene i muskler og lever igjen. Det er det vi ikke vil. :rolleyes: |
Sitat:
Fettandelen skal alltid - uten unntak - være høyere enn proteinandelen. Overskudd av proteiner lagres som fett i kroppen. Har du ikke nok fett til å få det ut igjen, så havner du på platå eller får vektøkning. Du er sulten igjen fordi proteiner metter ikke - fettet gjør. |
Jeg har også et spørsmål her på søndagskvelden ;)
Disse stixene.... jeg vet at man ikke skal henge seg for mye opp i de, men som nybegynner synes jeg det er et greit verktøy. Mine stix blir aldri skikkelig lilla! De varierer fra lys- lys rosa til mørk rosa. Her på forumet leser jeg at utslag er utslag, men i ketolyse boka forstår jeg det som om at fettforbrenningen ikke er optimal ved svakt utslag? :confused: Det skal sies at jeg drikker ganske mye vann i løpet av en dag...men..hva sier dere? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22. |