Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Ketolysekuren (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110)
-   -   Maistarternes veietråd! (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33414)

Matgud 16-06-10 12:02

Sv: Maistarternes veietråd!

Usikker, dem sier jo du burde sjekke på samme tidspunkt, og helst ikke om morgenen.. prøve igjen i morgen kveld?

Lill-B 16-06-10 12:19

Stixene skal helst brukes på kvelden og to timer etter siste måltid sies det. :)

Mammamiia 16-06-10 12:28

Okey, - da skal jeg huske på det. Tusen takk! :) Prøver en allerede i kveld, - og ser hvordan det går.

emgra 16-06-10 12:59

Jada! Veiedag idag!

Uke 1: -1.3kg
Uke 2: -700g
Uke 3: -300g
Uke 4: -1kg!! :D Jippi!

-5 cm til er borte, så nå er den totale summen -28cm.
D å tvinge i meg 1,5l vann hver dag før jeg kan kose meg med Pepsi Max har virkelig gjort nytten! Dumme meg som ikke trodde at vann kunne være så viktig. Der tok jeg feil gitt!!

imorgen 16-06-10 17:56

Da har jeg gått fire uke på ketolyse. Har gått ned 5,6 kilo og er kjempefornøyd men merker at det går tregere nå enn i starten. Håper på 2-3 kilo til den neste mnd så får jeg bare være flink å spise nok og drikke nok vann så er det vel håp.

Matgud 16-06-10 19:13

I dag har jeg gjort noe gøy:)
Tenkte jeg skulle dele det med dere om dere vil lese da:D

BLOGGEN MIN <--- har vært på sminke konsultasjon og shoppet!

:D

Paris 16-06-10 21:57

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 892021)
I dag har jeg gjort noe gøy:)
Tenkte jeg skulle dele det med dere om dere vil lese da:D

BLOGGEN MIN <--- har vært på sminke konsultasjon og shoppet!

:D

Så gøy!! Og du er jo kjempe-lekker! Flott å unne seg noe sånt i hverdagen:)

Dessuten tror jeg at jeg må begynne å spise litt mer. Jeg er aldri sulten mer, og tvinger derfor bare i meg litt no og da. Dessuten så står vekta nokså stille - men magen og kroppen ellers har blitt mye bedre og jeg merker stor forskjell! Til og med gubben er i siget:p

Matgud 16-06-10 22:12

Takk:D

Du må huske på å spise vetu, hvis ikke går du ikke ned. Jeg går mer ned ved å spise omeletter og grønnsaker, enn å spise brøderstatninger osv.

Så blomkål, brokoli, herlige salater er best!!!

Synes folk skulle hatt bilde på nettet her. Er så koselig å se ansiktet til folk.
Skjønner og at folk kanskje ikke "tørr" å vise pga dem er overvektig osv. Men hallo, vi er alle vakre, og vakrere skal vi bli... Skulle samlet oss og stashet oss opp med sminke og fine klær å dratt på byen..

Mannfolka hadde blit kliiiin kokkos etter formene våres!!

Gubben er redd for at ræva mi skal forsvinne..:D:D:D:D:D:D den har minket med 5 cm på en uke!

Mammamiia 16-06-10 22:38

<----- jejeje.... bilde skal bli! :rolleyes: Slik ser jeg ut. Eller så ut.... for ca 4 år siden. Men vekta da var den samme som vekta da jeg begynte her :)

Benedictee 16-06-10 22:43

Tror jeg forflytter meg over til Junitråden da jeg strengt tatt bare har vært i ketose og engasjert i ketolyse i to uker! den første uka var bare fjas!

whynn 17-06-10 00:29

det jeg har gjort å det ;)

whynn 17-06-10 00:39

imorgen: du må huske at første uka/ene er det mye vann som forlater kroppen vettu.. er vel litt derfor det går så fort i starten...

hadde en sprekk dag i forrige uke jeg, og la på meg 5 kg...!! men er klart det må jo være mye vann.. spiste jo ikke 5 kg mat en gang hehe huff.. rett tebake på start gitt... men men da lærte jeg det;p

rik 17-06-10 08:14

Flytter over til junitråden. Har slitt med å få resultat, men har vært flink med å holde meg til lite karbo. Skjønner at flere har det slikt i uke 4. Må vel bruke tolmodigheta si. :forvirret

whynn 17-06-10 10:54

tomodighet er en dyd,også her...! spessielt vis man har hatt en litt pangstart i begynnelsen med masse vekttap, å ikke husker på at det er mye vann, så kan fort de neste ukene bli treeege...!

stå på vidre Rik ;)

hanne42 17-06-10 11:45

Etter en ruskete forrige uke har jeg tatt meg i nakken denne uka. Spiser under 20 karbo og er selvsagt smakk tilbake i ketose, med pafolgende plager som leggkramper, diare, darlig ande og slitne bein i oppoverbakker og trapper:(. I morges orket jeg nesten ikke lofte armene for a vaske haret. Men heldigvis ogsa gode bivirkninger som vektnedgang og flat mage;).

Jeg trenger visst litt tid pa a bli kjent med hvor jeg skal legge meg karbo-, fett- og kalorimessig for a fortsette a ga snilt og pent ned. Har jo bare et par-tre kilo igjen og har egentlig ingen hast med a fa dem raskt av, men jeg vil jo ikke ga opp heller! Mistenker na at det kanskje er best a kjore ketose pa de siste kiloene og sa prove pa nytt a legge om til et lavkarbokosthold uten ketose (ala Fedon) nar jeg har kommet ned. Kanskje jeg ma ga gjennom Atkins-stigen for a fa litt system pa det hele.

Ellers: kjempebra jobba pa mange andre maistartere!!!:)

Hanne

Hevingen 17-06-10 13:25

Jeg har jukset litt... Dvs en mellomveiing i dag. Og endelig har jeg gått litt ned igjen. Så nå er jeg spent på om dette holder til mandagen, som er offisiell veiedag.

Paris 17-06-10 21:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 892102)
Takk:D

Synes folk skulle hatt bilde på nettet her. Er så koselig å se ansiktet til folk.
Skjønner og at folk kanskje ikke "tørr" å vise pga dem er overvektig osv. Men hallo, vi er alle vakre, og vakrere skal vi bli... Skulle samlet oss og stashet oss opp med sminke og fine klær å dratt på byen..

Mannfolka hadde blit kliiiin kokkos etter formene våres!!

Gubben er redd for at ræva mi skal forsvinne..:D:D:D den har minket med 5 cm på en uke!

DET syns jeg vi skal gjøre!!!!:D:D

Hehe...gubben her i gården er bare glad for alt som forsvinner;)

(skal se om jeg tørr å legge inn bilde...)

Matgud 17-06-10 21:36

Det er så koselig hvis vi skal ha treff etterhvert osv! Tenk vi skal holde sammen for alltid:D

Paris 17-06-10 21:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 892680)
Det er så koselig hvis vi skal ha treff etterhvert osv! Tenk vi skal holde sammen for alltid:D

Ja tenk det;) Jeg trenger ihvertfall dere!!! For ikke å falle...

Matgud 17-06-10 21:52

isåfall skal jeg ta deg i mot og hjelpe deg opp igjen;);)

whynn 18-06-10 00:49

ikke no tvil om at det hjelper mye og ha et sted og støtte seg på asså...

tenkte på det jeg leste ett sted om vg's Vektklubb.. og at de hadde gått ned så og så mye sammen.. men de har jaggu betalt mange millioner sammelakt for og få være med å.. her har vi vår egen vektklubb helt gratis og men kjempe sammhold og støtte.. bedre blir det ikke...

(å sammenlakt ville jeg tru vi har gått ned vel så mye)

:)

Frøkengiraldriopp 18-06-10 08:26

Klarte jo ikke å la være å veie meg i dag heller jeg da - og ble hoppende glad - måtte gå på vekta fire ganger for å klare å tro det jeg så. Siden siste fredag har jeg gått ned 1.4 kg :D HURRA!!! Totalt nå: 5,5 kg.

Matgud 18-06-10 11:00

Fllink du er :) Hurra! :heia:

Frøkengiraldriopp 18-06-10 12:08

Tusen takk :) Klapper meg stolt på skulderen :) Så langt har helgene vært en utfordring - hver lørdag har jeg gått i karbofella, og i morgen skal jeg på fest igjen - men nå er jeg veldig motivert til å ikke drikke alkohol - sånn at jeg ikke detter utpå igjen. Dette skal være en lavkarbohelg :) Hurra!!

Matgud 18-06-10 18:01

har såååå lyst på noe søtt jeg:( uææææh åså hadde dem ikke aktinsbar på butikken..iiiiik 70% kokesjokkis istede..

whynn 18-06-10 19:00

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 893111)
har såååå lyst på noe søtt jeg:( uææææh åså hadde dem ikke aktinsbar på butikken..iiiiik 70% kokesjokkis istede..

Lag gele av fun light saft... nyydlig asså fun light og gelatin.. også litt fløte på toppen når den er ferdig..!

Matgud 18-06-10 19:18

:P frister ikke..mer lyst på brownies!!! lurer på om jeg skal llage:p

Paris 19-06-10 15:13

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 893137)
:P frister ikke..mer lyst på brownies!!! lurer på om jeg skal llage:p

;) gikk det greit eller?? Finnes en "lovlig" brownies-variant? som er god?

Paris 19-06-10 15:15

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Matgud (Innlegg 892689)
isåfall skal jeg ta deg i mot og hjelpe deg opp igjen;);)

Tusen takk!! :klem:

Matgud 19-06-10 16:41

lovlig og lovlig...:P har ikke laget nei..spist så mye annet idag..stappfull i magen...

Jeg verker i kroppen:(

Paris 19-06-10 19:32

Noen av dere som er på facebook? Kanskje vi kan holde kontakten der også?? jeg trenger ihvertfall litt støtte i hverdagen;)

Lill-B 20-06-10 10:24

Da har jeg nådd en ny bestenotering :heia:Og det er såå motiverende:ja:
Jeg er over halvveis og bare 4 kilo fra første delmål. :D
start : 94.7
Uke 1: - 2.8
Uke 2: - 1.2
Uke 3: + 0.5 :eek:
Uke 4: ferie
Uke 5: ferie
Uke 6: - 1.3
Uke 7: - 0.9
Tilsammen: - 5.7 :w00t: :D

Alouis 20-06-10 10:30

Hei og hå.

Jeg er på en noe ufrivillig pause. Skal gifte meg om tre uker, og hvis jeg minsker mer nå så blir det vanskelig å fikse kjolen. Den er allerede for stor sånn som det er nå. Så da blir det ingen ketolyse på meg - men lavkarbo skal jeg fortsette med, for det er mye bedre for helsa.

Håper et lavkarbokosthold vil hjelpe meg til å holde vekta der den er nå - og at jeg ikke går opp i vekt i alle fall.

hanne42 20-06-10 11:02

For en deilig uke! Ketose er et vidundermiddel :hearts:

Startvekt 68 kilo
Uke 1: -3,5 kilo
Uke 2: -400 gram
Uke 3: -500 gram
Uke 4: -300 gram
Uke 5: -700 gram
Uke 6: +900 gram:mad:
Uke 7: -2,4 kilo:visemuskl

Nå-vekt 61,1 kilo, ned 6,9 kilo til sammen siden 2. mai. Har ikke veid så lite på 8 år!

Gratulerer til dere andre som har gått ned! Og stå på, dere som har hatt en dårlig uke!

Hanne

Lill-B 20-06-10 11:41

Så flink du har vært Hanne42 :klem:
Vi begynte samme dag men du ligger litt foran ser jeg. Hadde jeg ikke kost
meg 14 dager i Bulgaria hadde vi gjerne hatt samme resultat. :o

hanne42 20-06-10 14:26

Hei Lill-B

men den ferien var sikkert fullt fortjent og veldig deilig! Og vi har jo brukt noen uker eller måneder (eller år) på å legge på oss, så det er greit at det tar litt tid å få det av.

Jeg har tenkt litt på hva som gjør at dette fungerer så godt for meg, og hittil ser det ut til at dette har vært og er viktig:
1. Jeg har ikke insulinresistens eller PCOS eller noen andre diagnoser. Når jeg leser trådene i dette forumet slår det meg hvor mange som har smerter og som plages av diverse sykdommer og hormoner på ville veier. Jeg er helt frisk, og det kan være en viktig faktor ved vektnedgang.
2. Jeg har en "streng" samboer som støtter meg veldig. Han kjøper aldri inn noe høykarbomat, han klager aldri over menyen, og han er veldig klar og tydelig hvis jeg skulle få lyst på is eller sjokolade.
3. Jeg har en kjempeflott kantine på jobben som serverer to varmretter og masse ulike salater hver dag. Minst to dager i uka er det fisk. Er det noe høykarbo på dagsmenyen, som pasta, er det alltid noe rent kjøtt i tillegg, som svinefilet eller kyllingbryst eller pancetta etc. Dette betyr at jeg slipper å tenke på å ta med meg mat, og lunsjen holder meg mett til middag.
4. Jeg trener flere ganger i uka, og mest styrketrening.
5. Jeg prøver å være aktiv på dette forumet og blir inspirert av andre!

Hanne

Matgud 20-06-10 16:21

Huff jeg har vippet SÅ i vekt siste dagene..Lurer på om det er pga en tyggis jeg spiste..Hadde så dårlig ånde å bare måtte, så da spiste jeg like godt hele pakka :-| Er i ketose altså, men likevel.

Så nå er jeg på samme sted som for en uke siden :confused::confused::mad:

Blæh, man lærer vel av sine feil.

Vatti 20-06-10 23:13

Jeg har vært på fotballcup med barna. Har hatt strålende vær, styrt unna ulovlige fristelser, og har egentlig kost meg. Helt til i dag... da jeg så blider av meg selv. Fy søren så lei meg jeg blir!! Jeg vet hva jeg veier, men den Vatti jeg ser på bilder stemmer overhodet ikke med den Vatti jeg ser for meg inni hodet.

Jaja, jeg har printet ut og hengt opp til skrekk og advarsel.

Vatti 20-06-10 23:19

Blir fryktelig imponert over dere, alle sammen.

Om bare jeg klarer å justere noen småting her nå så håper jeg at jeg også skal begynne å krympe i racerfart.

Matgud 20-06-10 23:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Vatti (Innlegg 893815)
Blir fryktelig imponert over dere, alle sammen.

Om bare jeg klarer å justere noen småting her nå så håper jeg at jeg også skal begynne å krympe i racerfart.

JEg vil og krympe mere:(

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.