![]() |
Sv: Skrekkfilm-anbefalninger!
Paranormal Activity - så den i god tro om at det ikke var skuespill omg uff ødelagt for livet!
Braindead, og Bad Taste for splatter film humor :P Skal litt mer enn vanlig til for å skremme meg dessverre :( |
Sitat:
Lamia, var det visst. http://www.imdb.com/title/tt1127180/ |
Sitat:
Jeg så nylig en japansk film som fikk Hostel til å fremstå som en episode av Drømmehagen på barne-tv. Men så ble den også forbudt i Storbritannia. For at en film skal bli forbudt i 2009 (den er helt ny) skal den være ille, altså, og det var den. Jeg angrer litt på at jeg så den. Sitat:
Paranormal Activity setter de fader ikke opp på vår kino, ser det ut til, JEG VIL SE DEN. :( |
Om det er kategori 2 kino, eller enda lavere kategori, kommer ofte noen av filmene brått, og går kun en uke. Noen ganger rekker den ikke komme inom Kommende filmer i det hele tatt, siden det blir bråbestemt at nå skal den sendes videre fra de største kinoene.
Så det er bare å følge med på kinoprogrammet hver fredag når det kommer nytt. Plutselig kanskje er den der. Men, dessverre er det jo også ofte at de mindre kinoene ikke får alle filmer da. :( |
Jeg skal absolutt følge med, må inn og se nå, og så kan jeg jo maile kinoen og høre om de har planer om å sette den opp. Stavanger kino suger så jeg håper de setter den opp i Sandnes, der er det mye flottere. Bedre lyd og setene er kjempegode i alle salene. Skam at en by som Stavanger har så elendig kino. Og litt ironisk med tanke på at de nylig var Norges kulturhovedstad. :lol:
|
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Jaa, nå på lørdag er det den store kinodagen. Må høre om svigers kan ha ungene, fader altså, om de ikke kan det så utgår den dagen. :( Men det er jp i grunnen ikke så mange filmer jeg har lyst å se for tiden heller. Kanskje jeg hiver meg på Michael Jackson-filmen.
|
Ja, stemmer. Det er såpass lenge til, ja! Håper den blir satt opp her på Løkka, har ikke fått testa ut den nye kinoen ennå.
Nå skal jeg, gæren som jeg er, sette på siste episode av The Stand. Kul serie, altså. Digger Flag-karakteren rått! :D Og Molly Ringwald! Hun må ha åttitallets peneste munn (og still going strong i -94 ;)). Ikke minst artig å se Rob Lowe i en rolle som døvstum :p |
WEEE Paranormal Activity kommer! 4. desember. Usj, lenge til. Men den kommer hvertfall hit.
http://www.filmweb.no/sfkino/sandnes...icle225032.ece |
Sitat:
Heldigvis ikke av Lamia da, men jeg kvekker litt til når øyet til kjerringa popper opp. |
Hehe ja hun er grusom. Herregud for et oppsyn! Og så ser hun jo relativt søt og snill ut i virkeligheten. :p
|
Sitat:
Og, ja! Jeg elsket The Stand! Litt sånn mye nag om Gud, men ellers -fet serie! Og igjen, haha, han duden som spiller Randall Flag er jo bare helt konge :D |
Photobscura: Jeg spurte langt foran i tråden her om du hadde sett Switchblade romance / Heute tention, men tror den drukna litt i all den avanserte filmpraten her:p Bare luuuuurer.
|
Sitat:
Nå har jeg sett Darkness Falls. Den synes jeg var teit :p. Kunne ha vært bra, begynte faktisk bra, men det får virkelig være måte på å finne folk som skal være en karakter tolv år etter -de likna ikke et sekund! Kjedelige var de også. De som skulle spille dem som unge var jo litt spesielle, hadde vært kult om de ikke hadde fulgt det opp med to døve strømlinjeforma nikkedukker. |
Haha enig. Den begynte veldig bra, den lyden heksa eller hva det er (lenge siden jeg så den, så den på kino) lager satte meg helt ut, noe så creepy?? Men så ble det bare fjernt.
|
Sitat:
|
Sitat:
Nå har jeg lastan ned både The Diaries of Ellen Rimbauer og Red Rose, for så å komme på at jeg har sett alt sammen før :p |
Ok, nå har jeg sett Gravedancers sånn på morraskvisten, og jeg må si meg helt enig, Iset. Åh! Det er så irriterende, hvordan en film som potensielt kunne vært kul og skummel bare spinner fullstendig av! Hvorfor må filmmakerne miste så fullstendig hodet? :rolleyes:
SPOILER! De tre som sto opp fra døden kunne ikke vært mindre skumle, de så jo ut som Eddie the Head, alle sammen :lol: Det er virkelig noe av det dummeste jeg har sett i en film som ellers ser ut til å ha hatt et helt kurant budsjett, og som overhodet ikke er slasher. Det hadde vært MYE mer skummelt om de hjemsøkte dem og så ut som seg selv mens de var i live! Særlig han duden som hjemsøkte hun Kira, haha, han så ut som noe fra en spøkelsestur på tivoli. Og ellers mangla jo filmen fullstendig oppbygging. Jeg satt og strikka, liksom, og lo litt av det digre hodet som jagde dem på slutten. Uffamei. |
Jo mer jeg leser her om amerikanske "skrekk" filmer, jo mer får jeg lyst til å se noen ordentlige, asiatiske rysare! Til helga kanskje.,.. :rolleyes:
|
Sitat:
Husker godt den scenen i huset, der de ble skremt halvt ihjel, DEN var skikkelig creepy. Men det var vel i grunnen det eneste som var skremmende i hele filmen. :sur: |
Sitat:
|
Ja, da er jeg på an igjen, leser gjennom tråden enda en gang.
Sitat:
Sitat:
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Både Riget og Kingdom Hospital er bra! Slike skumle saker likar eg! Såg Kingdom Hospital først, då sambo er Stephen King fan. Where's your head at! Og såg så Riget seinare, men den ville ikkje han sjå, han påstod han vart sjøsjuk av filminga!:D
|
Sitat:
Råtne lik og spøkelser og sånt er faktisk det som skremmer meg mest i filmer. Men det må være gjennomført da. Et kritthvitt skjelett som løper etter noen folk er ikke min greie altså, det må være stemning over det. Jeg elsket RR, og ble spesielt skremt av de ekle, råtne likene. :angst: |
Hm, jeg tror bare jeg synes det var litt lite overbevisende, de var FOR monstroøse. Jeg blir mer skremt av spøkelser. Og da snakker vi ikke om råtne lik eller sterke lys, men kanskje litt mer det flytende flakkende transparente, eller som ser ut som vanlige mennesker, du vet ikke at de er døde før det har gått en stund, etc.
Sitat:
Jeg har lasta ned antichrist nå, men vet faktisk ikke om jeg tør å se den :p |
Hvis dere ikke har fått med dere alt nytt innenfor skrekksjangeren går det kanskje an å hente noen tips på Scream Awards 2009 på NRK3 i kveld?
Sitat:
|
Filmatiseringene av Stephen King`s bøker er stort sett møl alt sammen.
Eneste måten å oppleve hans visjoner så langt er egentlig å lese bøkene. Som etter min smak kanskje er blandt verdens beste innen horror! En god skrekkfilm som er lite nevnt er "Event horizon". Dette er en sci fi horror med filosofiske undertoner. Kult eh??! ;-) |
Trillian, takk for tips, bortsett fra at jeg er allergisk mot tv :p. Så, vi får håpe det går på nett-tv i morgen?
Og du med det lange navnet som jeg ikke orker å skrive (ikke minst fordi jeg mangler en av bokstavene i navnet ditt på tastaturet mitt, sorriii :o), jeg har sett Event Horizon, den var kul, men jeg var litt ukonsentrert. Hva angår Stephen King-filmer så er det litt diverse synes jeg. Mye møl, mye ufrivillig morsomt, men innimellom den enorme produksjonen så glimter det til med noen riktige perler :) Jeg har i alle fall Kingdom Hospital snart nede, enn om det ikke er av King's opprinnelige ideer, så har han jo regissert den. Spennende! |
Synes "From dusk till dawn" filmene av Tarantino er flotte!
|
Sitat:
|
Hva med John Carpenters Vampire-filmer?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Nå har jeg sett [rec]. Veldig slitsom i starten, men tok seg defintivt opp på slutten! :_oy:
|
Hva med Stephens King Stomr of the Century?? Den varer i 4 timer og 9 min. Og er en kooooselig grøsser. :p
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:01. |