![]() |
Sv: Start august
Sitat:
|
Jeg har forandret på antall innlegg på sidene. Ser du hvilket innleggsnummer det har? Står noen nummer oppe til høyre på hvert innlegg.
|
Her går det også fint. Sakte men rolig nedover! :D
spiste en del salt og drakk zero i går, så det har ført til mye vann kroppen. Veier i mogen igjen. Igår var det totalt -2 siden jeg startet 3aug! Jeg er fornøyd! :D |
Ser jo at folk raser ned i et voldsomt tempo. Jeg har jo fra før gått ned ca. 30 kilo, for så å få på etpar kilo, og så stå i ro i 2 år på tross av at jeg har prøvd å få de av igjen. Nå etter jeg startet på lavkarbo har de faktisk gått av, så jeg har gått ned 2,2 kilo siden jeg begynte i starten av august :p
Ikke et voldsomt tempo altså- men ned er i allefall ned :shifty: |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg er ned 2,2 kg denne uka og er sååååååå fornøyd siden jeg har hatt ferie og kosa meg med "lovlig" godis og cola zero!! Og ikke minst kaffe!! Deilig å være på diett!!!!!! :heia: |
Heisann! :) Slenger meg med her jeg - oppstart for meg var 3 august og har til nå gått ned 2,8 kg !
Går rolig nedover og er mett og fornøyd hele tiden - og har aldri hatt det så bra med et "nedivekt-prosjekt" tidligere! :D Jeg har jo endel kilo å ta av - så har ikke satt meg noe fast på riktig hvor mye (kan ta av mye mer enn tickeren tilsier !:rolleyes:) eller for hvor lenge jeg skal holde på ! Jeg trives iallefall så godt med dette, at jeg meget godt kan spise dette kostholdet for resten av livet ! Jeg har ikke vært så ivrig på trimmedelen , men har planer om å ta meg selv i nakken litt der fremover! |
Velkommen til oss august-startere!!!
Og lykke til! |
Sitat:
mmmmm - ja !!! Det er jammen ikke verst når man kan få lov å kose seg med masse godsaker i både matveien og til dessert , OG i tillegg går ned i vekt !!:D Igår lagde vi jordbæriskrem av pisket fløte med frossne jordbær + added bittelitt søtstoff i ! Det ble den deiligste jordbæris jeg noensinne har smakt !!:p |
Jeg er ny her:) Ketolysekuren!
Har øvet meg litt på å spise mindre karbo nå i helga og imorgen slåt jeg til for fullt... men har ikke fått kjøpt diverse bakepulver etc som jeg trenger. Mååå jeg ha det? Har aldri prøvd noen kur før. Veier 63 kilo og vil ned til 55. |
Hvis du skal bake, så lønner det seg å ha bakemix. Og jeg vil anbefale deg å kjøpe tablettene som er også. De har hjulpet meg mot søthunger og jeg har heller ikke vært plaget av kramper i leggene.
|
Hola! I'm back :)
Har hatt pause siden jul, men nå er det nok promping og luft i magen ;) |
Jeg lurer på en ting. Jeg og min mann har gått på ketolysekuren i snart 2 uker. Jeg raser ned i vekt, men ikke han. Vi spiser samme maten, men han spiser sine 3 faste måltid, mens jeg snoker og småspiser mer. Kan det være at han spiser for lite?:confused:
Vi har utslag på sticksen begge to.... |
:mad: Ikke gått ned noe særlig siste uka (200g). Gikk jo ned veldig mye første uka (2,3 kg) så til sammen er det ikke så verst.
Sambo, derimot raser videre nedover. Totalt 7 kg ned på to uker. Men han hadde jo mer å ta av (BMI 28 mot min 24,9). |
Sitat:
MEnn går også ned fortere enn kvinner. Forstå det den som kan. :rolleyes: Alt dette står veldig godt forklart i boka til Torkil! :D |
Gratulerer så mye ;P Gått ned det på 1 uke? ;O)
|
Jeg sitter og trommer med fingrene og venter på å komme inn i ketose igjen... Hvor lang tid pleier det å ta? 1-2 dager?
|
Sitat:
|
Nå har jeg vært "borte" siden jeg startet kuren.
Skal hjem i dag. "Gruer meg", for min egen badevekt viser mer enn den jeg har brukt til nå. Jadda, vektnedgangen er jo den samme, men kjipt at vekta viser 05,kg mer hjemme. :rolleyes: |
Jeg har ikke fått veid meg denne uka siden jeg er på ferie. De har en badevekt her jeg bor, men det er en sånn gammel analog en som viser helt forskjellig vekt ettersom hvor på vekta man står. Så det har jeg gitt opp. Jeg har klart å holde meg i ketose hele uka jeg har vært her, og det er jeg fornøyd med. Jeg synes det er litt vanskelig å spise ute, det blir mest salater da. Nå merker jeg virkelig hvor kjekt det ville vært om spisesteder kunne liste opp næringsinnhold i rettene de serverer!
Men supermarkedene her i UK er topp, de er flinke til å liste opp slikt på produktene sine. Og jeg var i en stor Boots-forretning, de hadde sitt eget merke med sukkerfrie karameller, både med og uten sjokoladetrekk. De var utrooolig gode! Kommer nok til å kjøpe med meg en haug hjem, for jeg har ikke sett disse hos Boots i Norge. Men det blir bare som lørdagsgodt nå og da, kan ikke drive og spise sånt hele tiden. Utvalget i Atkins-barer er også mye bedre her. Ellers har jeg vært på leting etter et merke som heter Russell Stover, men det har jeg ikke funnet her. |
Sitat:
Jeg havnet litt på galeien i helga, og regner med at det er grunnen til at jeg ikke har gått ned så mye. Drakk til og med øl. :rolleyes: |
Dette går greit. Følger ikke noen spesielt diett med holder meg unna brød,pasta og poteter og søtstoff. Var igår ute på en 7 mils tur på sykkel var litt redd for at jeg ikke skulle klare å følge de andre da jeg ikke spiser så masse karbohydrater men det gikk utrolig bra .Så det ser ut som det ikke går ut over treningen.
Tvi , tvi alt er bare velstand om bare været hadde vært litt bedre......:o |
I natt drømte jeg at jeg spiste kake.....et stoooort stykke....:eek:
|
Så deilig! :fnis:
|
Sitat:
|
Jeg var på apoteket i dag. Se hva jeg kom hjem med. :nam:
(klikk på bildet, så kommer det opp i større format) http://img13.imageshack.us/img13/314/90974271.th.jpg |
oj, nammis:D
|
De hadde ikke igjen gummibjørner, det er noe jeg har kjøpt tidligere på et annet apotek.
Men dama bak disken skulle bestille til meg, 3 poser.:p |
bare et tips til dere nybegynnere, prøv å begrens inntaket av kunstig søtt så mye som mulig i starten. Hvis ikke opprettholder dere søtsuget, og det kan bremse vektnjedgangen. Husk at en livsstilsendring også er en rensing av kroppen, la den starte på ny fresh uten alle disse kunstige tingene :ja:
|
Ehh, jeg må ha suketter (natreen) i kaffen, hvis ikke orker jeg den ikke. Brukte melk i før, men nå blander jeg ut fløte/vann.
Men nå drikker jeg snart ikke kaffe lenger. Er vel på 2-3 krus pr. dag. |
æsj og bæsj asså !! Fra igår til idag(krem ja , jeg vet .....skal ikke veie seg så ofte !:o) har jeg gått opp 600 gr på vekten !!:mad:
Tror nok kombinasjonen : stress, for mye baconchips,samt litt for mye sukkerfri sjokolade og vanlig tacokrydder ble litt for mye enn hva jeg skulle hatt kanskje ? Har prøvd å drikke nok vann idag for å evt skylle vekk saltet fra baconchipset - ble litt for mye avd et igår tror jeg !:rolleyes: Så får jeg håpe på at vannet forsvinner fort igjen ! |
Har gått ned en kg siden forrige uke :D
|
Så flott, Thilda :klem:
|
nå har jeg brukt 3 uker på å ¨gå ned en lusen kilo, så kommer mensen og legger på en halvkilo. fortsetter det i denne farten, kan jeg likegjerne gi meg....grrrrr
|
Elinengelen :klem:
Jeg går heller ikke ned så mye at det gjør noe, enda jeg kjøpte stix og fant ut at jeg faktisk er i ketose.... Krysser alt jeg har for at kiloene begynner å slippe snart både på deg og meg |
Huff, jeg har vært hos veileder i dag, og det var ikke så veldig gøy. Fikk ikke så veldig mye skryt, heller ting å rette på. Men jeg ble forvirret. Hun mente jeg burde ha 65% fett, 10% karb og 25% protein, og 1400 kcal. Hmh... Da ble dette plutselig litt vanskelig. Veldig mye regning og frem og tilbake føler jeg. *sukk*
|
Torkil skrev her et eller annet sted:
20 gram karbohydrat gir 80 kalorier. 125 gram protein gir 500 kalorier. Når man skal opp på kanskje 1480 kalorier pr dag (avhengig av vekt og fysisk aktivitet) må man altså ha 100 gram fett i maten, det er ikke så lite. Da kommer: 80/1480 = 5 % av energien fra karbohydrat 500/1480 = 34 % av energien fra protein 900/1480 = 61 % av energien fra fett Der står det ganske greit hvor mye du skal ha av hver. Det eneste er at det ser ut som du skal ha flere karber og mindre protein, men.. |
I følge vekta hadde jeg i går gått ned 600g sist uke, og i dag sier vekta jeg har gått opp 800g siden i går. Merkelig:confused:, men tror ned er rett. Mistenker at for stort proteininntak holdt på å få meg til å skli ut av ketose i går, spiser ekstra fett i dag så retter det seg. Gleder meg til klærne føles løsere igjen, de buksene jeg kjøpte før ferien går bare på under harde trusler:rolleyes:.
|
Har gått ned 800 gr denne uka :)
Gøy å se når det går nedover. |
Jeg har gått litt opp, jeg..
Men har hørt at det ofte skjer i forbindelse med mens, noen som kjenner til dette? Vil jeg gå ned igjen når jeg er ferdig med mensen for denne gang? *håpe* :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:47. |