![]() |
Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!
Sitat:
Helt utrolig at allergien din forsvant med lavkarbo. Skulle ønske det skjedde her, men det gjør det nok ikke. Da er det isåfall århudredets mirakel. Hvor lang tid hadde du gått på lavkarbo før allergien forsvant? |
Mat i går!
Frokost: Skinke, paprika, agurk Lunsj:kyllingvinger, paprika Middag: kyllingfilet, blomkål, smør Kvelds: brocoli, smør Og masse vann. I dag våkna minstemann 5.30, det er umennskelig. Så jeg er stup trøtt og sur i dag med hodepine. Men det blir vel bedre utrover dagen. I går var jeg på ballkjoleshow og så masse nydelige kjoler da, nå vil jeg bli slank og kjøpe meg kjole, ikke det vet ikke når jeg skulle få mulighet til og bruke noe sånnt da. |
Sitat:
Ja, jeg også synes det er ganske utrolig, men jeg har hørt om en del andre tilfeller her på forumet, så det er jo gode nyheter! Jeg har hatt allergi mot pelsdyr, pollen, sitrusfrukt og nøtter. Nøtteallergi pådro jeg meg i tenåra. Og pelsallergien begynte jeg først å merke godt etter at jeg flytta hjemmefra og ikke ble eksponert for dyrehår hele tiden. Men jeg merket først og framst i våres at jeg ikke reagerte på pollen. Glemte helt å forberede meg med allergimedisin fra februrar som jeg pleier (som hjelper sånn halvveis), og først i april kom jeg på det. Men jeg reagerte knapt! Og så merket jeg at da jeg var på besøk hos foreldra mine, så kunn jeg kose med bikkja uten å klø eller å måtte skrubbe henda mine etterpå, jeg reagerte i jula, da også på julestjerner, så det må ha skjedd etter at jeg gikk over fra såkalt generell lavkarbo til Atkins i februar at ting falt fullstendig på plass. Etter disse oppdagelsene, så kjøpte jeg inn syrtec og hadde klar en stor flaske vann og prøvde meg forsiktig på nøtter over flere dager, og jeg tåler nå alle nøtter:D Mandler har jeg ikke turt å prøve enda, for jeg har hatt de mest heftigste reaksjonene på dem, så jeg venter litt til enda. Nå skal det sies at jeg aldri har vært superallergisk, men reagert moderat, vi snakker middels til stort ubehag, og aldri noen grunn til å ringe rødbilen! Jeg er dog dødelig allergisk mot bl.a biestikk, så vet ikke om jeg tør å leke med dem for å se hvordan jeg reagerer nå, hihi. Sitat:
|
Jeg var veldig fornøyd da jeg gikk på vekta i dag. Den viste 1 kg mindre enn den gjorde på mandag. :D Jeg har ikke vært helt tro, har bare måttet ta meg litt TabXtra om morningen. Men ellers har jeg holdt meg unna søtningsstoffer, ost, fløte osv...
|
Sitat:
Hvis jeg ble bedre av allergien hadde bare det hjulpet mye, får se til vårsesøngen igjen. For regner med at nå lever jeg lavkarbo resten av livet. Hørtes veldig gøy ut med ball hvor man drikker seg drita ja, kanskje jeg skal satse på noe sånnt når jeg er ferdig slank, kan jeg feire. Da holder det sikkert med 2 drinker så er jeg drita. Eller være en hel gjeng i ballkjoler ute på byen drita. |
Sitat:
|
Sitat:
|
God helg og lykke til med 5 dag dere! Har akkurat lødd ved på morgenen... Det var slitsomt... har masse igjen.. 2 favner omtrent. Trenger kanskje ikke å fyre så hardt til vinteren, nå som jeg er blitt varm.. Tidligere når jeg gikk på GR-kurs satt jeg og frøs i 28 grader og mannen min satt i unikken og klaget på at det var så varmt- sånn er det ikke lenger.
|
Sitat:
hahaha... jeg er med! :full: |
Jeg er også varm, - bare ikke akkurat i dag. Deilig. Det er tull det de sier på "slanke-kurs" at det er bra å fryse for det betyr at du har mistet noe av den beskyttende fettlaget som tidligere har holdt på varmen. TULL, sier jeg. Det betyr kun at kroppen har satt ned forbrenningen og ikke orker å holde kroppen varm, men konser om vitale organer. Når fett forbrennes og vi ikke er på sparebluss blir vi varm.
Lurer på om kroppen kan lagre søvn. Natt til onsdag og natt til torsdag måtte jeg legge meg 2130 pga var SÅ trøtt. Sov til 0700 og våknet uthvilt. Det blir gode 9 timer søvn, og kanskje litt i overkant. Men her kommer det. I går var jeg ikke trøtt. Fikk ikke sove. Lys våken til ca 0130. og ikke på den trøtte måten der en prøver å tvinge seg selv til å sove. Etter jeg sovnet våknet jeg igjen 04.30 - noe lunde "lys-våken", men heldigvis klarte jeg å sovne igjen. Så stod jeg opp 0700. Er bittelitt trøtt, men det tror jeg er fordi det er så stille på jobb i dag. Har jeg lagret søvn? Mat i dag: Frokost: 1 skive lolli-brød Lunsj: en kotelett og 3 skiver lolli-brød. Middag: Reker og hummer (visst kjæreste har trekt og det er hummer i teinen) Kvelds: Bryter rens-regel ang alkohol ettersom jeg skal tulle i meg litt nydelig rødvin i kveld. Som del av sosialiseringsprossess med naboer. Phyo! Fått penger av kjæreste til ny jeans. Lee. Prøvde den i går. Må visst kjøpe 31" i livet, noe som er aldeles formidabelt! Han måtte kjøpe den til meg etter jeg fortalte hvor killer jeg så ut i den. Det er jeg glad for. Snille kjæreste. Veiet fortsatt 75 kg i dag. Jukseveier meg hver dag! Fint at du stikker innom Photo! Velkommen igjen =) |
Hodepina er borte!! :heia: men fullsjuk hver morgen :p det går vel over
Og jeg tangerer Lokke biff - 2,2 kg her også siden mandag.. :D:D:D:D dette går jo så det suser... :cool: |
Denne VARMEN har jeg aldri kjent noe av, hmmm... men det kan vel ikke ha noe å si med tanke på at jeg ikke går ned?... tror ikke jeg kjente den varmen når vekta gikk nedover heller...
Men... til mandag.... da viser sikkert vekta NOE ned for meg også. Føler det på meg :D |
Ok., jeg innrømmer å være litt bombastisk. Og jeg fryser egentlig mye i dag. Kanskje det ikke har noen sammenheng. Husker bare jeg gikk 14 dager på den galeste riste-kuren under det de kalte faglig oppfølging. Var tilslutt så utmattet og syk at jeg trodde jeg skulle daue. Da frøs jeg! Det var ikke mye friskt., men nå skal de sies at jeg kastet opp disse shakene helt uten kontroll pga de var så ekkel. Så hadde nok ikke mye næring i kroppen. Fikk barre litt assosiasjoner til det prosjektet. Fysh!
|
Altså fordi de mente det var bra at jeg frøs, - det betydde vekttap. Får være måte på lidelse. Har ikke hatt den følelsen igjen, heldigvis!
|
Sitat:
er interisert i å høre hvordan det er med dere andre jeg... kjenner alle denne varmen?... hmm... kanskje lage en egen tråd?... hvis jeg leter kanskje det allerede er :D |
Jeg er også varm! Og vekten har minket med 1,5 siden mandag.
|
Jeg er ikke varm, eller får vel heller si jeg er begge deler, fryser og er varm litt om hverandre.
Og jeg har gått ned lite siden mandag. |
Jeg fryser masse... Brrrr.... :(
Men av og til, innomellom, får jeg et plutselig anfall av varme, en bølge liksom. :confused: Men stort sett er jeg frossenpinne. Og jeg har gått ned. |
Jeg fryser ikke men at jeg er glovarm vet jeg no ikke. Er vel slik som vanlig tenker jeg..
Hoppa på vekta i dag ååå jeg... klare ikke la være da var det samlede vekttap på 1.5 kilo :D:D. Skal bli spennende og se på mandags morning :D |
Sitat:
Hvordan gikk det med medisterdama? :D |
Mat i dag:
Frokost: Kyllingklubbe, paprika, agurk Lunsj: kjøttdeig, smør, brocoli Middag: Samme som lunsj Kvelds: Blir vel en tomat stekt i smør Ellers masse vann. Det går veldig enkelt det her, så hvis resultatet er vekttap til mandag så fortsetter jeg. Her har jo vekta hoppa masse opp og ned, så veier meg ikke før mandag nå, for jeg blir jo bare forvirra. |
[quote=Tussi jenta;346114]
Det går veldig enkelt det her, så hvis resultatet er vekttap til mandag så fortsetter jeg. quote] Enig med du! Litt vekttap og jeg er hekta :D |
Sitat:
har ikke vært der ennda, men når er det tomt i fryseren så jeg må sta og kjøpe i morgen.......... |
Vektnedgang til i dag er = 0 kg.... ja, dette var oppløftende .. NOT! Jeg tror det sitter i hodet på meg.. Kanskje jeg skulle prøve hypnose eller tankefeltterapi i stedet.. nja...
|
Sitat:
eller gjør du det kansje? |
Når jeg gikk på vekta nå, så hadde jeg gått ned 1 kg fra i går. Dvs. at jeg har gått ned 2 kg fra mandag. :eek: Jeg er kjempefornøyd. Jeg skeiet ut både med vin og Atkins bar i går da. :o
|
Dette må være feil, for jeg har gått ned enda mer. Det betyr to kilo ned siden mandag. Jeg må slutte med snikveiingen, for hvis det går feil vei så blir jeg så sur.
|
Sitat:
|
Sitat:
snikveier meg hele tiden uff det er travelt :( klare ikke slutte med det :( |
Ja, er du gal - jeg er veldig glad! :D Men det er bare så deilig å se at vekten går riktig vei igjen. Jeg har jo vært stabil i seks uker, og nå skjer det endelig noe igjen!
|
Frokost dag 4: Omelett av to egg, vann, salt, pepper og 2 vårløk, stekt i masse smør. 4 skiver Gouda på toppen. 1 ts cocosa, 1 ts tran.
Lunsj: Omelett av to egg (som over), 4 skiver svinestekpålegg. Ingefærte (av fersk ingefær). Mellommåltid: 3 skiver svinestekpålagg. Middag: Stekt kjøttdeig med hjemmelaget tacokrydder, løk og hvitløk. To skiver gouda. En halv avocado i terninger med limeskvis over. Kjempegodt! Kvelds: 1 svinekotelett med tykk fettrand. Snacks: Resten av limen og litt maldonsalt. Man får innbille seg Tequilaen i midten. :o |
Sitat:
|
jeg bruker å fryse... for ett par uker siden frøs jeg sånn at jeg satt under dyna på sofaen... og gubben hadde fyrt opp og svetta som en gris... så kom det en kompis på besøk og han lurte på om vi prøvde å lage badstu her... så sjekket vi temperaturen her... og da var det hele 34 grader her inne :eek: men jeg frøs.. og dagen etterpå svetta jeg som pokker ( dette var lenge før jeg ble syk!) men hadde ikke gått ned i kg bare i cm....
|
Knubbelubba: du går glipp av VELDIG viktige næringsstoffer ved å kutte ut grønnsaker helt fra kosten!! I lengden er det lite lurt, mener jeg da, med ettertrykk!!
Det har mer med hvilke grønnsaker man spiser. Om du i hvert fall begynner med brokkoli og blomkål, så er mye gjort. Litt smørdampet til flest mulig måltid burde bli bra;) |
Har jobbe mye i det siste, så ikke så mye tid til å være inne her, men jeg må si at alt går bra! Jeg har spist meg mett og holdt meg i sånn passe aktivitet (gått til og fra jobb, hehe) og drukket veldig mye vann, hatt en god men avslappet koll på sakene.
Nå skal ikke jeg foregripe begivenhetenes gang i og med at jeg ikke måler meg før mandag, men jeg synes da virkelig at den nye vinterjakka mi har blitt litt løsere? (eller så er det fordi den er av cord og nyvaska og rett og slett strekker seg ut). Men magen er sånn helt flat når jeg ligger, prøver alltid å se hvor mye tak jeg får på den i liggende stilling, og nå er det litt vanskelig å få tak i den (lett nok når jeg står, skal vite...) Veldig spent på resultatet, i og med at jeg har drukket kaffe på daglig basis uavbrutt siden jeg var seksten. Men grønn te rules, det altså. |
Dagen i dag - som dagen derpå- Fysh
Drakk en ufordragelig mengde rødvin i går. Men det var veldig veldig godt! I dag - ikke så godt. Mat i dag: Frokost: 2 skiver lollibrød med leverpostei og agurk. Masse fiber, altså. Lunsj: Salat med kylling. isberg, tomat og kylling Middag: Litt pizzafyll, biffkjøtt, paprika, ost, sjaminjong, skinke, tomat. Lørdags snop: Grønnsaker med dipp Er aldeles ikke sulten. Godt mulig jeg ikke spiser nok. Noen har imponerende menyer, men merker at det kan ikke jeg ha. Klare ikke å spise så mye (Altså når jeg ikke inntar karbs., da går alt ned i store mengder) Metthetsfølelsen fortoner seg som lett kvalme og da skjønner jeg at jeg må slutte å spise. Og ingen hormoner som skilles ut i hjernen som "trigger" følelser og lyster. Ellers har jeg i dag vært i byn med en venninne. Kikket og gått rundt i 3-4 timer. Da jeg kom hjem reiste jeg ut i båt med kjæresten min og trakk hummerteiner. Har gått tur og hatt en super dag i nydelig høstvær. Veiet meg igjen i dag. Totalt vekttap siden tirsdag = 1,4 kg. Ønsker alle en fortreffelig lørdagskveld |
Arrrg, i dag aner jeg ikke hva jeg vil spise! Er nesten lei av laks!!
Jeg forbanner den dagen jeg ble veggis, iii....!!!! Jedrans politiske korrekte meg. |
Med den matdagen du postet nylig, så skjønner jeg at du er lei av laks! :klem:
Prøve med litt økologisk kylling ...? :uskyldig: |
ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆ..... Tørikke....
|
Kanskje du kan legge labbene på litt rype i disse jakttider, da ..? :D
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36. |