![]() |
Sv: Folkens, dette er PIZZA!
Blir bunnen crunshy om man lager den tynn nok? Jeg savner crunshy mat! :p
Og btw, hvordan smaker hoppetau? :p |
Hoppetau smaker ... Ekkelt! :p
Bunnen blir litt crispy om du lager den så tynn som mulig ja. Det gjør ingenting om det kommer litt hull når du sprer den utover, for de dekkes under stekingen siden bunnen hever litt. Så press den så flat du baare kan. |
Jeg lagde denne i dag! Men jeg brukte bare halve oppskriften og det var mer enn nok (jeg liker tynne bunner). Jeg brukte masse krydder (oregano, pizzakrydder,grillkrydder osv) + 2 pressede hvitløksfedd. Stekte først 7 min, men synes at når pizzaen var ferdig at jeg burde ha forhåndstekt den lenger for meg alt fyllet så ble den veldig slapp. På min så putta jeg på sukkerfri ketchup, kjøttpølser og masse ost. Ble litt mer karber sånn sett, men jeg unnet meg det i dag :) Ble rimelig fort mett ja.
Godt å ha noe å putte fyllet på! Kjempe digg! Mulig jeg burde ha laget den litt mer deigete i første omgang da hadde den kanskje vært litt mer pizzalik enn hva min ble. Men jeg spiser jo pizza med kniv og gaffel uansett så det har ikke så mye å si. |
Kan man bruke Ketolyse bakemiks til denne?
|
Denne lagde jeg til middag i dag: NYDELIG!!
Brukte sojamel fra Risenta som jeg kjøpte på helsekosten. 21 kr for 250 g. 16 g karbohydrater pr 100 g. og jeg brukte vel ca 130 g. så det ble ikke så mye pr stykke. og den var kjempegod!!!!! bedre en normal pizza!! anbefales!!!:D |
Kan man bruke denne under induksjonsperioden til Atkins?
Jeg har ikke soyaprotein, men soyamel fra spielberger - det med 3,1 g karbo Går det bra? :confused: Er ikke så inne på dette enda, prøvde å se i induksjonsoversikten, men fant ikke ut om jeg kunne bruke soyamel? Det står noe om soyaprodukter, men tror det sto under ost eller noe..? |
Denne hørtes digg ut!!
|
Sitat:
|
Skal man ikke ha mye ost på induksjonen? Står det det i boka? Det kan jeg ikke huske? Men det er lenge siden jeg har lest den da.
|
Denne skal prøves i helgen! Jeg tenkte å lage pizzasnurrer av den også, til å ha som kveldskos innimellom. :)
|
Sitat:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419 |
Vet noen hvor mange karber det blir i bunnen? :)
|
jeg synes jeg kjenner den deilige hvitløkslukten helt hit. mmmm.må prøves:-))
|
Den er fantastisk god. Vi hele familien elsker den.- Men bruker vanlig proteinpulver uten smak. Hele pizzaen er nyyyyyyyydelig:) Hipp hurra for deg;)
|
Så flott. :D Det er mange bunner der ute, jeg tenkte å ta en skikkelig runde og prøve alle som ligger ute her på forumet og se hvilken jeg liker best. Kan tro det blir godt med glutenmel i? Det binder jo slik som hvetemel, det MÅ jeg prøve.
|
Iset: Kan du tipse meg om den beste du kommer over da?:rolleyes:
|
Will do. :D
|
MÅ bare si at jeg er veldig skeptisk til slike erstatninger som dette.. Hehe..
Har prøvd mye forskjellig som ikke har blitt vellykket :mad: Men, jeg hadde sååå lyst på pizza i dag men hadde ikke soja, men fannt på noe annet som var veeeldig smart :D Deigen min ble : 3 klibrød (brukte savmikser så d bare ble små smuler 2,7g pr stk=8,1 karber) 1 ts bakepulver 2 egg 1/2 dl vann 100 g ost 4 fedd hvitløk salt, oregano, litt grill krydder Fikk en god å tykk røre som jeg spredde ut i lang panna, ble ikke en hel lang panne, men 6 store stykker :D Stekte den i 10 min før jeg tok på fyllet og ost.. Så stekte jeg den videre.. Til osten hadde smeltet.. Denne ble sprø i kantene, så neste gang jeg skal lage denne så skal jeg steke den til bunnen er helt sprø først før jeg hiver på fyllet og osten, 5 min under grillen så burde osten være smeltet :D Da tenker jeg at ikke bunnen blir myk i midten under allt fyllet :D Var så sinnsykt digg, men nå er jeg sinnsykt mett :D Takk for oppskrift Iset (selvom jeg gjorde om på den så tok jeg jo utgangspungt i den oppskrift ;)) Hilsen Meg |
Hvilken tomatpure bruker dere?
Finner lissom ingen uten sukker (og stavland sin står det ikke hvor mange karber, bare at innholdet er tomatpure...) |
Sitat:
|
åh Pizza :D Denne skal prøves !
|
Sitat:
|
Nå holder jeg på å lage pizza med denne bunnen!! Spennende, den jeg laga sist var og veldig god:) håper denne er mer.."deig"
Skal legge ut bilde:D |
4 dl soyaprotein (jeg brukte Multipower, syns den smaker bedre enn Vegefuel faktisk)
Kor kjøpe du Multipower soyaproteinet?? Og ka e prisen..... Laga pizzaen fra ketolyseboka idag....heilt grei.... men denne ska absolutt prøves neste gang ;D |
Helsekost, tror det koster rundt 300 kroner men husker ikke helt.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41. |