![]() |
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
Hei
Ok, det hadde jeg ikke fått med meg. Jeg har tenkt til å klare det uten operasjon. Noen som har noe å motivere meg med? |
Har aldri hatt noen problemer med min egen overvekt, sånn egentlig. For jeg har bestandig vært stor og det er liksom sånn jeg har vært vant til at det skal være. Jeg begynte å irritere meg over meg selv når jeg ble andpusten av å gå opp 3 trappetrinn, og jeg ble skikkelig lei meg når jeg ikke lengre fant klær og måtte bestille dem i størrelse 50 og over. Dråpen kom i desember 2008 når jeg tok passbilder og hadde den dobbelhaken. Dessuten fikk jeg ett svart hår på haken og ble overbevist om at jeg hadde PCOs - nå skal det sies at jeg er både kvart, fungerende hypokonder og bakteriefob så det skal ikke så mye til.
Så bestemte jeg meg, nok var nok. Jeg vet ikke hva jeg veide på det meste da jeg aldri har turt å veie meg, men jeg var nesten størrelse 54, og det er mange kg fordelt på mine 160 cm. I dag er jeg størrele 44 og får høre at jeg er ett halvt menneske av jeg var. Jeg ser ingen vesentlig forskjell bortsett fra at ræva mi er borte:p, så det er nok en selv som merker det sist. Jeg turte å gå på vekta her for ett par uker siden og har prøvd å følge det jevnt opp etter det. Men jeg merker at det blir en mani som jeg har lyst til å sjekke hele tiden, så jeg tror jeg skal la det være. Nå tør jeg heller ikke spise rent ketolyseisk fordi jeg raser ned i vekt av det, og jeg har fått litt slapp hud. noe som er mitt mareritt. |
Sitat:
Jeg har prøvd egenkomponert, og det gikk rett i dass;) Kunnskap er makt, skaff deg i det minste noen bøker, les og lær og ikke bland vidt forskjellige teorier sammen. |
Hei=) jeg har ingen før og etter historie, da jeg nylig startet. Jeg er 160 høy og veier 78 kilo!! Det sier seg selv at jeg må ned.....Har alltid vært lubben, men jo-jo slanket meg i så mange år...Noe som alle vet ikke fører til noe varig...Nå er målet mitt 18-20 kilo, og jeg skal bli der!
Jeg klarte å slutte med røyken, da klarer jeg også å komme i form=) Alle innlegg og før/etter bilder/ historier motiverer meg, så denne siden blir brukt fremover! Stå på alle nybegynnere=) |
Sitat:
Vil ned gjerne like mye som deg, men det blir for langt å tenke, skal under 70 kg i første omgang. |
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv dere slankehistorie her!
Hei..tenker å begynne å Atkins diette nå, men trenger MYE hjelp for jeg lurer på utrolig mye ettersom jeg skal gå ned cirka 5-8 kg som sitter som limt fast...hvor finner jeg siden der hvor det står hva jeg kan spise i oppstartsfasen og hvor mye..hvor lenger varer den forresten??
|
Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv dere slankehistorie her!
Sitat:
Og her er Atkins trådene! Lykke til!:heia: |
Hei så inspirerende tråd! Er det flere historier der ute for oss som trenger motivasjon i startfasen? Ser det er stoore forskjeller på tempoet! Hvordan er statusen deres i dag? Godt vedlikehold og videre nedgang:-)
|
Hei. Jeg er ny her, men.... Jeg har gått ned 26 kg siden starten av desember.
Har egentlig bare gått over til å spise så tilnærmet 0 karbo pr dag som jeg klarer. Vi er heldigvis to siden jeg har sønnen min på 18 med meg. Mitt mål er 25 kg til frem til sommeren. |
Sitat:
Det er jo fantastisk bra!!! :) Hadde vært interessant å se hva du spiser i løpet av en normal dag? Gidder du legge ut...?;) |
Sitat:
|
Normaldag...
Frokost: Havregrynsgrøt, 2-3 skiver med makrell eller lignende, egg og bacon eller omelett (2-3 egg) Lunsj: Skiver, omelett eller atkinsen sjokolade. Middag: Stekt laks med stekte grønnsaker og en blandet salat. Lasagne av lavkarbo pasta og masse salat. Wok med kylling eller svinefilet eller biff og salat. Ettermiddag: Blandet salat med bacon og kylling Kvelds: Omelett med skinke eller annet (bacon) Drikker vann, mye te med neutrena og ett glass eller to rødvin. Dette er generelt for meg, men er ganske representativt for meg og sønnen min. Han er som mange ungdommer vanskelig i kosten, men har valgt å bo fast med meg for å få hjelp med kosten. Vi trener på helsestudio 2 ganger i uka. Jeg sliter med en del bevegelser siden jeg ødela ryggen i ett fall for noen år siden. ( derfor jeg la på meg så mye også.) Målet mitt er å komme ned 25 kg til frem til sommeren..... |
Sitat:
Vil bare tipse deg om at havregrøt overhodet ikke er ketolysevennlig, det er ganske masse karbs i og bare på en porsjon er du godt over minimumsinntaket på 15 g for dag. Atkinsbar bør høre med til sjeldenhetene og ikke hver dag. Lykke til :) |
Sitat:
Dersom h*n har gått ned 26kg siden starten av desember:heia:, burde vi kanskje spise havregryn, vi også, Fungirl |
Sitat:
|
Sitat:
Men som i innlegget over så skrives det at man har levd på 0 karbs om dagen omtrent og det er ikke mulig med havregrøt i kroppen og da blir jo også skaldeman og ikke ketolyse heller :) |
Dere har sikkert rett, men havregrøt på vann er ikke så mye karbo. Ellers er det ikke så mye totalt med karbo som dere legger frem. Jeg klare å gå ca 1 km 2 ganger i uka så noe må være grunnen til vekttapet.
|
Vi er alle tydeligvis forskjellige! 26 kilo siden desember - med brødskiver, pasta og havregryn på menyen. :eek: Det er veldig bra! :) Det er mer enn 8 kilo i måneden.
Er det lavkarbobrød som du baker selv, eller er det brød du kjøper i butikken? |
Vel, en porsjon havregryn veier ca 50g og inneholder da 30g karbohydrater. Det er dobbelt så mye karbohydrater som man skal ha i løpet av et døgn på ketolysekuren!:eek:
Du kan si hva du vil, men dette er ikke akkurat mat man kommer i ketose av! Ketose eller ikke, det ser jo ut som om det virker veldig bra for deg, uansett hva du kaller det!;):heia::D |
Baker selv med oppskrifter herfra med min tvist. Proteinbrød feks. bruker mye gryn og frø i deigen. Bruker mindre kli og heller litt proteinpulver. Har gjerne litt malte mandler i for smak. Ellers prøver jeg litt forskjellig. Har heldigvis litt grunnlag siden jeg har vert kokk og stuert i mange år tidligere. Bruker mindre kli for da synst jeg brødene ikke smaker så mye av " sagmugg ".
Ellers kan dere kalle kuren hva dere vill. Jeg spiser grøt en gang i uka eller kanskje mindre. Tester med stikk av og til og da ligger jeg på mellom 5 og 10. Går ellers mye på salat ( isberg, tomat, paprika, avocado, rødløk, bacon, sprøstekt løk. Balsamico og olivenolje ) Dette følger nesten alle måltid, eller som egne måltid. Dette er også fast skolemat for jr. |
Sitat:
Jeg har enda ikke funnet ett lavkarbo brød som jeg liker :rolleyes: |
Det er veldig bra! Gratulerer så mye med fantastisk vektnedgang! :klem:
|
hold ut og husk du har klart mange kg. det er verdt det. ellers går en raskt opp igjen. så på
|
For ca 30 år siden, etter flere svangerskap og et generellt svært bedagelig og bortskjemt liv veide jeg 88 kg. Det var en ganske så stor fettmasse som hang på min utpregete spinkle beinbygging:eek:
Lavkarbo var ennå ikke noe særlig kjent som "slankemetode". Men sykehuset jeg arbeidet på dengangen brukte minimal-karbo diett til å kontrollere epilepsi hos barn der medisiner ikke funket. En av bivirkningene var jo vektnedgang som den øvrige dietten måtte kopensere for. Så jeg tenkte at jeg skulle benytte samme opplegg på meg selv. Jeg kuttet ut alt som het karbo i en periode - husker ikke nå hvor lenge - og kiloene raste av. Jeg gjeninnførte karbo langsomt - og da jeg under et år senere veide 53kg gikk jeg tilbake til normalt kosthold. Riktignok var jeg blitt mer bevisst på hva vi som famile spiste, men å kalle det lavkarbo ville være helt feil. Uansett, noe må ha skjedd med metabolismen min for jeg har holdt denne vekten stabilt i nærmere 30 år. Riktignok, etter lange ferie-utskjeielser ol hendte det at jeg hadde lagt på meg litt, men ikke mer enn at en uke eller to uten carbs rettet det opp. Nå er jeg her fordi jeg i 1 1/2 har vært helt inaktiv. den bevegelsen musklene mine har fått har stort sett kommet fra fysioterapeuter som har strukket og dratt i meg. Og jeg har utviklet en sann kjærlighet for ferskt, hvitt brød, kaker og sjokolade. Mine 53 kg har fått selskap av 17 til:eek: Nå er jeg istand til å gå for egen maskin selv om det er langt igjen til man egentlig kan snakke om trim. Men om noen uker kan jeg begynne på vannbasert trening ( noen sår må gro helt først) Og jeg er altså tilbake på lavkarbo - startet for 10 dager siden og har gått ned 4,5 kg.:) jeg er så glad for at jeg har funnet denne siden som er så utrolig positiv! Selv om jeg ikke tviler et øyeblikk på at dette skal gå greit - har jo egenerfaring - så er det både oppmuntrende og lærerikt å lese her. Ikke minst er alle oppskriftene en sann velsignelse i en familie der takeaway liksom har vært redningen når vi har ønsket et godt måltid til hverdags. |
Min historie i korte trekk:
Opp 25 kg i første graviditet. Ned igjen... Opp 35 kg i andre graviditet. Ned igjen... Opp 44 kg ved tredje graviditet...(da veide jeg tilslutt 104 kg. 4 kg baby og en gooood del vann, men akk, sikkert 20-30 kg fett og vel så det, "Takk til Freia Melkesjokolade") og såååå varig ned igjen ved hjelp av Atkins/slutt på barneproduksjon. Har de siste 4 årene veid mellom 60-65, men trives definitivt aller best på 60 og det tallet jakter jeg på nå. Synes alle historier og bilder er FORMIDABELT IMPONERENDE! Flinke folk da gitt! :D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:45. |