![]() |
Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Velkommen og lykke til:D
|
Hei, jeg er en av oss som trenger og slanke mer enn 30kg :goodluck:
Jeg kom til Norge når jeg var 23 år og veide 56kg! I løpet av 7 år klarte jeg å legge på meg 45 kilo og nå prøver å ta de av. Jeg har ikke noe forklaring på hvorfor dette skjedde med meg, men stress og dårlige vaner tar første plass. Min plan er å gå ned til 65kg i første omgang og å ta resten som det kommer. Jeg er i starten av min tredje uke på lavkarbo diett som jeg komponerte først selv etter å ha lest flere artikler og nå prøver jeg å følge noe mer strukturert. Jeg har klart å gå ned 3 kg på litt over to uker og håper på å gå ned 6-7 kg i mnd. Jeg trener 2-3 ganger i uka og skal prøve å øke til 4 ganger med to treninger med lav- og to med høyt- intensitet. Det er veldig motiverende å se at det er flere som har allerede klart å gjøre det! Gratulerer til dere alle og lykke til til alle som er på riktig vei :heia: |
Hei og velkommen hit!! :D
|
Velkommen! Her er det godt å være:p
|
Nå har jeg 'bare' rundt 20 kilo å kvitte meg med, men du verden for en inspirasjon jeg får ved å lese denne tråden! Vi trenger et http://www.emagine.co.nz/smileys/bow.gif ikon
:) |
Hei!
Ja, det er sant det at vi over 30 kg overvekt står overfor enorme utfordringer, men vi får være positive og optimistiske på at dette skal vi klare. Selv vil jeg gjerne ned 40 kg, men får ta en dag av gangen. Har ikke begynt på kuren ennå. |
hei! jeg skal ned 35 kilo,med hjelp av ketolyse kuren.
|
Lykke til cheeca og monki!
Ketolysekuren er en bra kur. Den er hard til tider, men de aller fleste oppnår kjappe resultater, og da er det mye lettere å holde motivasjonen oppe ;) |
Det er vel utfordringer uansett hvilken kur man velger. Men jeg synes ketolysekuren er så bra fordi jeg sjelden er sulten. Får jeg i meg nok fett, er jeg akkurat passe mett store deler av dagen. Utfordringen er å se andre spise sjokolade. :o Jeg blir fort besatt av sånne tanker så lenge jeg ikke "får lov" til å spise noe.. men så fort jeg tenker at "det er jo bare å gå på butikken og kjøpe sjokolade om det er så viktig", så er det ikke like viktig lenger. :p Det er kanskje normalt å ville ha det man ikke kan få? Motivasjonen for å holde meg unna sjokolade finner jeg på vekta. :D
|
Hei! Her er jeg. Jeg har helt siden jeg meldte meg inn visst at jeg hører til mer, men i dag har jeg veid meg, så nå føler jeg at jeg kan skrive her. Vekten var faktisk ikke så ille som jeg fryktet, men jeg må likevel ned minst 30 kg. Jeg ser hvordan det går med 15 først, og hvordan jeg føler meg da. Jeg har alltid vært tung, og måtte alltid veies flere ganger hos helsesøster når jeg gikk på skolen, fordi ingen trodde på resultatet... Så jeg tror nok jeg skal se litt mer på klesstørrelser enn på vekt. Og apropos det, så har jeg et spørsmål. Hvor kjøper dere klær?? Selv synes jeg klesshopping er veldig vanskelig. Noen tips?
|
Lindex og Kappahl er vel de to "vanlige" kjedene som har størst størrelser. Ellers har jeg kjøpt en del hos Sportmann (Smart Plus), de har mye fint. :)
|
www.zizzi.no . Gå inn på concept stores, så finner du hvor de har butikker. De har ikke nettbutikk, men de har endel fine klær til OK priser:) LItt dyrere enn H&M og KappAhl, men billigere enn mange rene stor-mote.butikker. De har klær i str 42-56.
|
Klær kjøpte jeg på http://www.herremagasinet.no/ da jeg var på mitt største, men siden jeg allerede har kvittet meg med nesten 20 kg så kan jeg nå handle på dressmann og en del andre butikker som har 2XL. Som gutt har jeg det kanskje enklere, går stort sett i jeans og t-skjorte, og t-skjorte får man jo lett bestilt på nett fra det store utland.
Apropos store klær, jeg har en dress fra herremagasinet som jeg kjøpte for et par år siden som nå er altfor stor! Snakk om luksusproblem. Dressen var ganske dyr i sin tid også, men det gjenstår å se om jeg er liten nok til en dress fra en mer normalstørrelse-butikk ala Dressmann. Ser herremagasinet fører "festklær fra størrelse 44 til 74", og jeg ligger på vippen 42/44 nå. Dressmann fører så vidt jeg vet opp til 44, så spørs om jeg ikke havner mellom to stoler akkurat nå. Uansett skal jeg ned en del centimeter til før jeg kjøper dress (bryllup i sommer) så en fin dress skal det nok bli på meg også :-) |
Sitat:
Den ene butikken i 2. etasje på gunerius har merket, men de er litt dyrere, og har litt mindre utvalg enn zizzi-butikken på triaden på lørenskog, som er "ren" bare for det merket. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Vil ønske Nillomien, Idaella, Brimstone, Monki, Cheeca og Blåbær velkommen hit...
Zizzi er en av mine favoritt butikker..og den er endelig kommet til Trondheim. endelig får jeg kjøpt stilige jeans..som passer perfekt.. Var på ferie Danmark i august, fant en stormote butikk i Ålborg sentrum.. og kom ut to timer senere:rolleyes: med to fulle handleposer og bare 1200,- fattigere.. De hadde salg på alle sommervarer....prisene var utrolig billige.. men "desverre" begynner mye av klærne jeg kjøpte å bli for store :eek:. :p ett lite luksus problem kan en vel si...:p |
Har kjøpt ganske mye klær både på Lindex, KappAhl og bib-avdelingen på HM, men jeg er så lei av de klærne! Og så føler jeg meg alltid som en idiot som må gå i en egen avdeling for å kjøpe klær...
Zizzi har jeg aldri hørt om, så det gleder jeg meg til å sjekke ut! Litt dumt å kjøpe masse klær som forhåpentligvis ikke passer om noen måneder, men det er jo greit å se noenlunde ok ut i mellomtiden også... :) Vet at denne posten sikkert hadde passet bedre i skravle-forumet, men jeg måtte jo svare der de andre innleggene var... |
Et lite tips for de som ikke har handla på Zizzi før: str. går fra S-XL, ikke 4XL og sånn ;) Så S er 42/44 og XL er 54/56. Skjønte ingenting da jeg gikk inn første gangen og tok med meg XL, hehe..=) Og klærne er store i str. Jeg bruker 42/44 nå, men veldig mange av toppene deres i S er for store..
Så fortsatte jeg visst å skravle i presentasjonstråden... |
Jepp, det er en av grunnene til at jeg er veldig glad i den butikken... plutselig 2 str mindre liksom :D
|
Jeg hører vel til her jeg også... har nettopp kommet i gang, men skal ned godt over 30 kilo. Ganske surt, siden jeg hadde gått ned 30, hadde bare 10 igjen.. så gikk jeg opp 25. Sukk... :rolleyes:
Intr at dere diskuterer klær... jeg er IKKE flink med klær i str. hest. Jeg gruer meg til å prøve klær, og hater å bruke penger på klær jeg vet at jeg ikke vil ha i skapet. Har forresten vært jojoslanker i årevis! Og har tidligere gått ned med å spise sunt, regelmessig og variert. Jeg har drukket mye vann, og trent ganske bra. Nå har jeg fått litt sansen for lavkarbo, men vet alt for lite til å vite hvilken vei jeg skal gå... synes det virker litt innvikla. Mye å sette seg inn i.. Ketolyse synes jeg virker skummelt, Atkins litt fanatisk og fedon litt sånn bob bob.. Men jeg leser og leser. Har fedonboka, så har lest en god del der! Håper å få litt mer forståelse jo mer jeg lærer =) I hovedsak starter jeg med å kutte ut de verste karbobombene, som brød, hvetemel, potet, ris, pasta og de verste sukkerfellene. Jeg eeeelsker sjokolade! Og lider nok til tider av tvangsspising når jeg ikke er motivert. Så jeg har nok litt å jobbe med oppe i hodet mitt også! :) Gleder meg til å være her, få mere kunnskap å bare se kiloene forsvinne :D |
Velkommen mamseboms.. (hærlig nick, foresten:))
Her inne kan du lære mye, og det er lov å spørre hvis det er noe du lurer på.. Jeg begynte på Fedon.. så byttet jeg til atkins.. nå ligger jeg vel sånn midt i mellom.. og det fungerer for meg... Går ikke så fort ned.. men litt etter litt.. En må finne en filosofi som en kan leve med.... |
Velkommen hit, Mamseboms, og lykke til :)
|
Takk for velkomsten :) Dette går strålende :) Jeg trives virkelig her på lavkarbo :)
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46. |