![]() |
Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose
Jeg har lett for å stappe i meg mye usunt når jeg drikker... Hehe... Ikke bra!
|
[quote=ELLINOR;85354]
Sitat:
Men da må d vell være ren barcardi? Ikke med smak av apple, razz, lemon ? Eller? |
[quote=nattie;979997]
Sitat:
Bacardi apple feks har 95g/l rest sukker!:eek::eek::eek: |
Jeg er veldig glad i Jcobs creek shiraz cabernet, og på polets sider står det 1,0 g sukker pr liter.
Betyr det 1 g HK pr liter? Hvis det ikke gjør det, hvordan kan jeg regne ut KH innhold? :) |
Sitat:
Ekke så ille det, akkurat!:D |
Sitat:
|
Sitat:
Jeg var full en hel kveld på 2 små glass champis en av de første gangene jeg drakk i ketose!:eek: |
Jeg begynner å forstå hvorfor jeg sovnet uanstendig tidlig to kvelder på rad forrige helg. :flau: Heldigvis var jeg visstnok søt som trøtt. Sikkert bare fordi jeg holdt kjeft. :p
|
Jeg hadde flere glass forrige helg og opplevde at jeg ble dårlig dagen etter,noe son jeg aldri vanligvis er .
|
Skal bli spennende å se hvordan kroppen blir i helga. Begynte med lavkarbo i går, og skal selvfølgelig fortsette med dette. Den store irritasjonen min er at jeg ikke kan drikke vanlig øl. Jeg er en stor Heineken-elsker, og å kutte ut favoritten blir vanskelig... Men jeg får begynne å blande ut sprit og lightprodukter istedet da. Og vin kan jeg godt drikke. Funker sikkert bra dette, men frykter at ettersom jeg er vant med stort sett bare øl (og Irish Coffee) så blir det noen justeringshelger etter hvert angående inntak... :D
Kjenner at jeg grugleder meg til helgen! :p |
Sitat:
|
Jeg elsker hvitvin og har lagt min elsk på 3 favoritter. det er rosemount, black tower rivaner og riesling. er svært kresen på vin. men dette er vel ikke tørre hvitvin? er redd de inneholder masse karber :confused: vet dere hva de inneholder?
drikker dette istedetfor øl og cider. men er sukkerfri cider ok? hva er karbeinnholdet her? tåler ikke vodka, gin, sprit and so on :p |
Sitat:
|
Sitat:
|
huff jeg synes alle disse tørre lavkarbo vinene smaker bittert og mildt sagt dårlig. noen som har et par friske å anbefale?:)
|
Jeg har hatt et par runder med alkohol i vår, nå sist var på lørdag. Det har tatt meg 1 dag å komme i ketose igjen, og jeg blir ikke fyllesyk lengre!! 18 juni er det sommerfest med jobben, på'an igjen :D
|
Sitat:
|
Jeg fikk anbefalt rødvinen " Robert Vic" på polet for 1 år siden (jeg spiste ikke lavkarbo, men har prøvd å unngå fett og sukker..hehe) Robert vic skulle ha 0,02g kh pr liter vin! Den er faktisk god :) De har en tørr hvitvin også med like lite i, men husker ikke navnet. Bare at den var vond!
Jeg er i begynnerfasen på lavkarbo nå, og magen min sier at jeg IKKE bør prøve meg på noe vin-sprell med det første. . . :( Kanskje like greit.. |
Kan for min egen del si at alkohol på denne kuren ikke funker så bra en blir fort dritings og så blir en liksom ikke edru før det har godt laaaaang tid over det som ellers er normalt :D
Ser dette med karbohydrater og øl eg lurer da på om hvor mange dager det går før du blir kvitt karbohydratene etter å ha drukket 12 halvlitere normale pils ikke ligt . |
jeg drakk ca 0,5 liter med vodka igår. ble ikke så fll jeg. men nå skal sant sier at vi drakk fra kl 12 på dagen til kl 02.00 på natta, så brukte jo mange timer på det:D hehe.
vi seilte i gummibåter å drakk, var vel en 200 stk:D knall morro. spiste no pølser på turen, ellers bare ketose mat, pølsene hadde 4 gr karb pr stk. spiste 3, å spiste noen bit av en middags pølse å. men tisset på stikk når jeg la meg, den slo ut, så var tydeligvis ikke ute av ketosen eller? |
Hvorfor tåler man alkohol dårligere på lavkarbo egentlig?
Jeg slokna midt i vindrikkingen min sist, enda det ikke var mye i det hele tatt:eek: Og dagen derpå var heller ikke god... |
har funnet min favoritt nå, bare drukket en gang i ketose, følte ikke jeg tålte noe mindre jeg da.. drakk 0,5 med sprit, men over 14 timer, så er nok derfor jeg ikke ble serlig full.. hehe
til lørdag skal jeg på fest. stoor jordefest.. så da skal jeg ha med meg sprit, sprite zero og fun bringebær å fun appelsin.. det er kjempe godt å bande med:D å egentlig fun ice te å.. blander sprit å sprite og har i litt saft.. namme nam |
Sitat:
|
jeg var på polet å kjøpte noe vin her om dagen. spurte ang lavkarbo osv, å hun viste meg en chardonay eller noe, hun skannet den å det var 0,4 gr sukker pr liter..
hun kunne ikke få opp karbohydrater pr liter, men sukker.. men funker det? det var en tørr vin, kan jeg da drikke den? |
ikke så mye saft, smaker det til. men tenk at brusen er vannet liksom, jeg liker ikke så sterk saft da. men det smaker ikke sprit. hehe
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:39. |