![]() |
Sv: Januartrening 2012
Sitat:
|
Sitat:
|
13. januar
30 minutter yoga 14. januar 60 minutter på ergometersykkelen. 1650/3000 |
Sitat:
Men hva jeg hang meg mest opp i var "vintersko", jeg tenkte da at de kanskje hadde noe foring også? Eller er det bare grepet du tenkte på? Har noen fantastiske asics som jeg elsker, men nå er de helt ubrukelige - foten blir jo til is i det jeg går ut døra. Så litt polstring hadde vært fint. Så til dagens innsats:
|
Så flinke alle her er.
Jeg har trent yoga 15 min Styrke 15 knebøy og ryggøvelser Sykkel 30 min puls 120-130 ca 6 km yoga 30 min Leste om kettlebells her, det har jeg også vært nysgjerrig på. Skal kjøpe meg det! Føles bra! |
Sitat:
Da vil jeg heller anbefale Salomon Speedcross 2 eller 3, evt Salomon XA skoene, evt VJ Sarva eller Icebug Anima BUGrip om du må ha pigger.... Kjøp deg også slike gamasjer på skoene hvis du skal løpe i snø, da slipper du bli kald rndt ankelene. Se på disse her fra Inov-8 (jeg bruker disse): http://www.inov-8.com/New/UK/Product...r-32.html?L=26 Kjøpes på www.wiggle.co.uk for slikk og ingenting |
Søndag:
120 min skitur 45 min snømåking Har vært helt desperat etter peanøtter siden middag og etter lang tids forhandlinger med meg selv kom jeg fram til dette kompromisset: 50 min gåing til bensinstasjonene for å kjøpe peanøtter. NB: Evt. svar med utregninger som viser at jeg tok feil, vil ikke bli godt mottatt. :geip: |
Sitat:
Du kan trygt spise peanøttene dine i trygg forvissing om at du har gjort et bra valg ;) |
16. januar
30 minutter yoga 60 minutter stram opp puls 17. januar 30 minutter yoga 60 minutter zumba 60 minutter stram opp 60 minutter qigong 1950/3000 |
Yes! Da er vi endelig i gang igjen
Oppvarming: 10 min på ellipse, med innlagte intervaller Tabata-trening for kjerne (planke) hoveddel: 45 minutter styrke for bryst og rygg (5x5) |
Tilegg til 15. jan:
1 time gåtur 16. januar: 1 t 35 min rask tur |
16.jan:
6x800m intervaller uten pause mellom hvert intervall bare litt roligere tempo i 400m. Sone i4 på 800m og sone i3 på 400 running recovery. Blei vel ca 10 km inkl oppvarming og nedjogging. Dette er en knallhard økt og ment å "skylle" systemet. Hvis noen vil prøve den så ta kontakt så kan jeg forklare den. Avsluttet med 25 min styrke og 10 min bevegelighetstrening. |
Jeg vil og være med! Er aldeles utrent, så håper kondisen kommer seg snart:) Starter rolig, for vet jeg går lei om jeg sliter meg fullstendig ut i starten.
Søn 15.01: 20min rolig gange m/økende hastighet, 3x2min intervall gange i raskt tempo, 5 min lett jogging og 5 min rolig gange. Ble svett, og kjente blodpumpa jobbet godt, og storgleder meg til ny økt i mårra!! :) |
Sitat:
|
Oida, forsvant helt fra lavkarbo.no, så ble ingen oppdateringer forrige uke.
Denne uka planlegger jeg forsiktige 200 minutter trening. I dag: 15 minutter ellipsemaskin i høyt tempo 30 minutter styrketrening, armer og bein 45/200 Som jeg har nevnt i en annen tråd her inne også... Jeg har nesten ikke gått ned noe i vekt siden jeg veide meg i midten av november, og først ble jeg litt demotivert av det... Før jeg innså at jeg har gått ned 2 cm i livet, 10 cm rundt magen og 6 cm rundt hoftene! :D |
Ja, merker det allerede! :p Drømmen (MÅLET) er å kunne ta på seg skoene og bare løpe så langt jeg vil.... :) DET går ikke pr dags dato assa :p
|
Her er jeg, mye energi en dag, og så totalt mangel på energi andre... Ja, ja, er i gang med riding i dag i hvert fall. Så får vi se, blir forhåpentligvis litt større intensitet i morgen.
12/1: 70 min riding - 35 min Jillian - 5 min tøyning - 10 min bekkenbunn - 6938 skritt 13/1: 8448 skritt 14/1: 35 min Jillian - ekstra tøying - 110 min skitur - 2600 skritt 15/1: 4751 skritt 16/1: 5405 skritt 17/1: 70 min riding http://tickers.TickerFactory.com/ezt...F/exercise.png http://tickers.TickerFactory.com/ezt...O/exercise.png |
16.01
30 minutter ellipse, styrke på skulder, rygg og armer, 15 minutter ellipse 17.01 40 minutter spinning, pilatesmageøvelser. |
Sitat:
|
17. januar:
Gå til jobb: 20 min x 2 Jillian: 30 days shred. Level 1,2 og 3. Litt moderering på noen av cardio og styrkeøvelsene. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Tirsdag 17.jan:
RLT 60min i sone i1-i2. Kroppen føles meget bra, noe smerte i venstre achilles, eller ikke smerte, men det "er" noe der. Blir bedre med nedising. Ikke bra, så skal trene litt alternativt en ukes tid. 55-65km løping hver uke er jo hardt for beina, så forebygging må til. neste uke skulle jeg øke dosene, men antakelig må jeg holde der jeg er til det går over. Så da skal jeg ikke løpe på tredemølla hjemme denne uka, men forsøke meg på den ellipsemaskina vi har stående. Er ellipsemaskin det samme som en crosstrainer? Altså ei slik maskin hvor man bruker armene også, nesten litt sånn skigangemaskin? Kjøpte ei grisedyr slik maskin for mange år siden, men den er ikke brukt da vi har ei tredemølle som er mer spesifikk. Men nå skal det børstes støv av den andre greia. jaja, og sånn går no dagan :) |
20min gange med økende hastighet, 5x2min RASK gange (føttene gikk som trommestikker:P), 2 min "hvile" i mellom, 15 min raskere gange, og 5 min lett jogg til slutt.. Sliten i beina, men herlig!!
Mulig det er dagsformen som spiller inn, men syns jeg merket forskjell fra søndag... (sikkert bare noe jeg innbiller meg, men det motiverer!) ;) Ny økt torsdag! :-D |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55. |