![]() |
Sv: Kari J. - Lavkarbo er bortkastet
Sitat:
Jeg tar 1500 mg omega 3, har gjort det siden jeg fikk svar på blodprøver tatt på Lindbergklinikken, i september -10. Etter en tid var det som det la et lokk på smertene, de ble dempet og adskillig lettere å leve med. Men har fremdeles dårlige perioder. Burde jeg kanskje opp i høyere dose? kan spørre om det ved neste tlf konsultasjon altså;) |
Jeg tar 2g daglig og regner med å fortsette med det iallfall 6mnd framover. Men det beste er nok å be om en blodprøvevurdering sånn at du får vite hva som passer nettopp deg best. :)
Dette skriver apotek1 om tilskudd: Sitat:
NB - viktig å lese det de skriver om omega3-innholdet i tran... man må altså opp i MYE tran om man skal ha 3g omega3... |
Takk for godt svar!!Tok nye blodprøver sist jeg var der, i september, går utifra at svarene kommer snart! Men så vondt som jeg har akkurat nå, kan det kanskje være en ide å øke det til 2 gram daglig hvertfall, frem til tlf timen neste uke.:rolleyes:
|
Sitat:
Får man bedre allmenntilstand? Får man bedre psyke? Får man direkte og varig vektreduksjon? Dette er et sett med myter og ideer som tar utgangspunkt i kalori inn, kalori ut teorien. Man skal IKKE nødvendigvis gå opp en trapp istdenfor heisen hvis man er 150 kilo. Man kan sikkert legge til seg vaner om å gå opp trapper istedenfor en heis hvis man er lettere overvektig, men om det har noe som helst med verken bedret allmenntilstand eller vektreduksjon over tid vil jeg gjerne se dobbelt-blind studier på før godtar slike gammeldagse forestillinger. Og ja jeg har erfaring nok til å mene noe om det.. |
Sitat:
Med noen unntak (bl.a. situasjonen du beskriver, at man veier 150 kilo), har de fleste kropper godt av å gå i trapper istedet for å ta heisen. Det samme med turen til matbutikken, hvis den ligger i praktisk gang- eller sykkelavstand, er det helt allright å la bilen bli hjemme. Men; fører disse handlingene til redusert overvekt? Neppe! I alle fall har ingen klart å bevise at slik adferd gir en vektreduserende effekt. Kroppen har en fantastisk evne til å opprettholde status quo. - |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:20. |