Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbo generelt (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Du vet du er på lavkarbo når ... (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=48118)

Veggpryd 08-10-11 19:16

Sv: Du vet du er på lavkarbo når ...

Når du har middagsgjester og serverer kalvesteik med grønnsaker og saus og glemmer å koke poteter... :o

Imse 08-10-11 19:17

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1225697)
Når du har middagsgjester og serverer kalvesteik med grønnsaker og saus og glemmer å koke poteter... :o

:lol:

Hva sa gjestene?

Veggpryd 08-10-11 19:20

De syntes maten var god, og det gjorde ikke noe at de ikke fikk poteter. Det var litt stille i begynnelsen av måltidet... hehe. Jeg husket ikke potetene før vi var ferdige med å spise. Middag uten poteter liksom, hva er det? :rolleyes:

TigerTove 08-10-11 19:50

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd (Innlegg 1225704)
Middag uten poteter liksom, hva er det? :rolleyes:

Fantastisk?

LinLeia 08-10-11 21:21

"Jeg husket ikke potetene før vi var ferdige med å spise."
Så herlig...........

Rioja 08-10-11 21:40

-Når du faktisk glemmer å spise fordi du enda klokka 17 er mett etter frokost!
-Og når buksa er like løs selv om du hadde DEN middagen med koteletter, fløtesaus, masse grønnsaker. Også har du likevel masse overskudd til å rydde litt etterpå istedet for å slenge deg på sofa'n...

Appelsinpiken 10-10-11 14:48

...når du tydelig ser hvilke taster på pcen som blir mest brukt :rolleyes:. Det skinner liksom så fint.

Imse 10-10-11 17:07

Og når jernstekepanna er så innsauset i smør at den i bunn og grunn fungerer som teflonpanne. Selv etter vask med varmt vann( pst, aldri såpe på jernpanner og gryter) er den like fet.

Og folk lurer på hvor du har fått alle kokekunnskapene fra, for plutselig kan man lage bearnaise saus rett i kjelen på minutter og steke biffen perfekt.

Antoinette6 10-10-11 20:47

. . . . og alle lurer på hvordan du har laget DEN gode sausen, - og så er det bare fløte som er kokt ut i stekepanne. :D

Okie 10-10-11 21:01

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken (Innlegg 1227099)
...når du tydelig ser hvilke taster på pcen som blir mest brukt :rolleyes:. Det skinner liksom så fint.

:D lol la ikke merke til det før nå...

lizliz 12-10-11 15:56

... du løper rundt i hele trondheim by for å finne julienneskreller, fordi de er tomt i hele 7 butikker!

Cherry 12-10-11 16:22

...du titter i handlevogna til andre og blir trist når du ser knekkebrød, grovbrød, kalkunpålegg og skummet melk sammen med youghurt og masse frukt.

Og når du blir ekstra trist når du ser den samme handlevogna toppa med to 4pakninger cola, 3 poser potetgull og 4 store plater firkløver.

Dietta 18-10-11 10:26

...du må rengjøre kjøkkenventilatoren mye oftere enn før - fordi den er så full av fett ;)

smgj 18-10-11 10:52

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1232763)
...du må rengjøre kjøkkenventilatoren mye oftere enn før - fordi den er så full av fett ;)

Og man kjøper plumbo dobbelt så ofte som før...

Supera 18-10-11 15:10

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1232763)

Hehehe, kjenner meg igjen i den, ja. Noe av grunnen er jo at jeg lager så mye mer mat nå enn før (i stedet for å steke en pizza, varme opp en fjordlands eller spise brødmat). Og mye av maten stekes.

TigerTove 18-10-11 15:56

Når samboer kommer hjem etter en uventet lang dag på jobb med en halv pakke pølser. Det var det han kjøpte med seg på vei hjem i stedet for boller :lol:

Nupsida 18-10-11 18:18

Supera: LItt offtopic men bor du på moi? I vestagder? Eller Rogaland blir det kanskje? :P
Midt imellom kr.sand og stavanger hvertfall!

Lilleslem 18-10-11 18:49

..når det lukter frsikt og godt på toalettet etter deg...... :)

Dietta 18-10-11 20:50

...når den doble grønnsaksskuffen nederst i kjøleskapet er ALT for liten :cool: det er jo grønnsaker overalt...........

Dollsine 18-10-11 21:28

....når ungene kommer hjem på helgebesøk og ikke finner brød i brødskuffa.... "stakkars" :D

Elinf 18-10-11 22:54

... når du drar på stor vennefest med to mini vinflasker (flystørrelse) for en helaften, og blir glafull selv uten å drikke alt

(før gikk det med ca 1,5 helflaske på denslags kvelder..)

Supera 18-10-11 23:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1233093)
Supera: LItt offtopic men bor du på moi? I vestagder? Eller Rogaland blir det kanskje? :P
Midt imellom kr.sand og stavanger hvertfall!

Jepp, bor på den Moi'en! "Stasjonsbyen". Den som ligger i Rogaland rett ved grensa til Vest-Agder. :ja:

Nupsida 18-10-11 23:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1233461)
Jepp, bor på den Moi'en! "Stasjonsbyen". Den som ligger i Rogaland rett ved grensa til Vest-Agder. :ja:

Seriøst? Det er jo knape 20 min. unna meg jo!!
Bor i flekkefjord jeg! :D

Supera 18-10-11 23:43

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Nupsida (Innlegg 1233465)
Seriøst? Det er jo knape 20 min. unna meg jo!!
Bor i flekkefjord jeg! :D

Så gøy! :snill: Flekkefjord er en herlig by. Jeg bodde på Sira til jeg var åtte år, så Flekkefjord er byen for meg. Egersund lukter bare vondt. :geip: Og jeg gikk VGS i Flekkefjord også. Jeg var forresten i Flekkefjord senest i dag.

Nupsida 18-10-11 23:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1233495)
Så gøy! :snill: Flekkefjord er en herlig by. Jeg bodde på Sira til jeg var åtte år, så Flekkefjord er byen for meg. Egersund lukter bare vondt. :geip: Og jeg gikk VGS i Flekkefjord også. Jeg var forresten i Flekkefjord senest i dag.

Haha, jaja da har jeg hørt det og! :) Ja, flekkefjord er en fin by :)
Er bare litt overrasket jeg, har sett deg flere ganger på forumet, men aldri sett hvor du kommer fra :P

Går Flekkefjord VGS nå jeg ;)

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.