![]() |
Sv: Hjelp til fettfastemeny
Sitat:
|
Sitat:
|
Tusen takk for godord alle sammen! Det er skikkelig digg etter 8 uker stillstand :)
Prøvde masse klær i dag, i en str mindre enn før, men nå vil jeg vente litt til før jeg kjøper noe. Fått blod på tann :) |
Er inngangsbilletten ketose eller kan man starte f.eks. når man har tryna i potetgullposen etter 2 strenge uker uten resultat? :o
Skal leke meg litt med diett.no og se om jeg kan sette sammen noe lurt.. Er ikke glad i å spise ofte, tror utfordringen ligger der. Trives med to måltid for dag... Har forøvrig alltid lagt på maks 1200 kcal... |
Ideen er vel at man skal gå fra induksjon over på fettfaste dersom man har stått stille leeeeenge!
|
Sitat:
Hadde en glipp for to uker siden, helt uten mål og mening (ut av ketose pga. en fetaostsalat porsjon for mye...), to uker på og i dag falt jeg i potetgullskåla fordi jeg var så kvalm (spysjuka??) og trengte noe salt. Var hos en venninne, så var eneste tilgjengelig. Var ikke mye, da. Hvor lenge må jeg være i ketose for å starte, eller kan jeg starte i morgen? |
Jeg er ingen ekspert på området, altså....men jeg tror nok du kan prøve nå.. Dette er jo en ekstrem diett, og det vil den jo være uansett om du kommer fra ketose eller ikke..:D
Lykke til! |
dag 2 og - 700 g
totalt på to dager - 1,4 kg:D gårsdagens fordeling så slik ut: Energi: 987 Fett: 97.38 Karbohydrat: 9.64 Protein: 16.75 til frokost spiste jeg 50 g bacon lunch 40 g macamadianøtter middag blomkål og brokkolistappe m rømme og smør (100g blomkål, 50 g brokkoli) kvelds 50 g fromasje lagd av sukkerfri gele og kremfløte snack 1 bit bounty (lavkalori) |
Sitat:
Som fofa sier kan du sikkert starte rett på, men vil tro det er lettere hvis kroppen allerede er i ketose. |
Okei. Kult. Foreløpig synes jeg det ble vanskelig igrunn, for jeg stoler ikke helt på diett.no:rolleyes:
|
Et par oppskrifter:
Fat Fast Flan 6 eggs 1 cup SF vanilla syrup (can try other flavors) 2 cups heavy cream You will need a 10" pie pan and a larger pan you can set the pie pan into, like a big roasting pan. Spray a 10" pie plate with cooking spray. Preheat oven to 325 degrees. Mix eggs and syrup very thoroughly. Very slowly, stir in the cream. Pour the mixture into the pie pan. Set the pie pan in the larger pan, and pour water into the larger pan until it is halfway up the side of the pie plate. This is called a "water bath" and it is a gentler way to cook the custard. Bake at 325 degrees for 1 hour. Cool on a rack, then cover and refrigerate. Cut into 8 slices. Each slice is one Fat Fast serving. I sprinkle mine with a dash of nutmeg. I have also tried using peach SF syrup, but didn't like the taste as much as either vanilla or French vanilla. You might be able to use a 9" pie plate but it will be dangerously full. Modified flax cereal: 2 T ground flax, 1 T designer whey protein powder, 1/4 t salt. Mix well and add 1/2 c water. Microwave on high for 2 minutes or until no longer soupy. Add 1 pat butter and 1 T cream Stor T er spiseskje og liten er teskje. |
Hm.....er litt interessert i denne kick off'en. Hva spiser dere i løpet av en dag? Jeg kan ikke spise nøtter e.l. slik jeg ser noen gjør. Setter pris på å se eksempel på dagsmeny!
|
Sitat:
|
WAAAAW foksy, gratulerer:))
Så moro. Spennende med deg og frøke, lykke til:) Pruttilutt, i atkinsboka så står det at man først skal leve to uker på induksjon. HVis ingenting skjer med vekta så kan man prøve fettfasten. Ketosen hjelper til med å ikke bli så sulten... Det er jo greit. Jeg har gått ned en kg nå med mindre mat. Men drar på ferie om et par dager, har vært superhektisk hele uken, men når jeg er tilbake om 3 uker, da..... Gleder meg til å følge dere videre. Deilig å gå ned, gir økt selvtillitt og selvbilde!:) |
Sitat:
Det var vanskelig å få ned proteinnivået ser jeg når jeg prøver meg frem på diett.no. Men jeg tror jeg fant noe jeg kan leve med i noen dager. Hvis jeg i løpet av dagen spiser: 50g kylling 60g fløte 1 avocado 45g cocosa/smør/olje Frokost: 25g kylling + 23g cocosa Lunsj: 60g fløte Middag: 25g kylling + 22g cocosa Kveldsat: 1 avocado Regnet med cocosa: 100,5g fett (92%) 16,4g protein (7%) 2,57g karbohydrat (1%) 996 kcal Og i tillegg kutte ut både kunstig og naturlig søtning de dagene. Kutte det helt ut har jeg ikke lyst til. Sitat:
|
Sitat:
Bruker kokesjokoladen til sukkerfritt. Når jeg har trukket fra sukkeralkoholene sitter jeg igjen med 2 karbs pr 100 g. Og så er det stor forskjell på kokosmasse. Viktig å lese på pakken. |
ned 500 g siden i går:) Hodepinen var kun første dagen, sult har jeg ikke hatt noe problem med.
|
Sitat:
Sukkerfritt sin mørke sjokolade: Karbohydrat 50 g (hvorav sukkerarter <0,5 g og sukkeralkoholer 48 g) = ca 26g netto karbohydrater Sukkerfritt sin melkesjokolade: Karbohydrat 56 g (hvorav sukkerarter 6 g og sukkeralkoholer 49 g) = ca 31,5g netto karbohydrater Kokosmasse er kokosmasse i min bok så lenge den er usøtet. Hvis en råvare varierer litt på pakkene men ingredienslista er lik, så tenker jeg bare at vanninnholdet er forskjellig. |
Sitat:
|
Jeg har lest meg gjennom tråden, og ser at det er lagt ut noen tips til dagsmeny. Jeg skal se om jeg kan mekke en jeg blir fornøyd med. Hvordan skal en spise når fettfastedagene er over? Gå tilbake til slik en spiste før? Eller er det gitt mål på hvor mye av hver ting da og?
|
Sitat:
Har spist endel sukkerfri sjokolade på ketolyse, uten å falle ut av ketose. Så da tenker jeg at i min kropp blir det ikke tatt opp iallefall ;) |
Sitat:
Som sagt tidligere i tråden så er ikke dette en hastekur for utålmodige, det er istedet et ganske slitsomt tiltak for de som har stått stille LENGE på vekta og har flere kilo å gå ned... ikke bare et par kilo for bikiniformen, liksom. Før man begynner på fettfaste bør man nok i ALLE FALL først ta noen uker på å rydde opp i eventuelle feilsteg i nåværende (ketogent) kosthold - dvs fjerne sukkerfrisjokolader og bær og nøtter og fokusere på ren mat. Det kan godt hende dét er alt som skal til. :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Og det er ikke slik at jeg spiser masse av de. Ikke hver dag engang. Et par små munnfuller, det er alt. Og får i meg masse deilig fett som jeg sliter med ellers. Og da er det terninger med et tyyynt lag sjokolade over og under, så det blir minimalt med sjokolade. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:08. |