![]() |
Sv: Hva har du spist i dag?
Sitat:
|
I dag har jeg spist:
frokost: en skål havregrøt av store havregryn lunsj: salat m skinke, tomat, avocado og fetaost middag: krydret bønnesuppe med pølse (har lagt ut oppskrift her på forumet) kvelds: to fedonskiver med ost og vossafår. Ellers var jeg og veide meg hos tanita i dag, og har gått opp 3 kg etter ammeslutt. Det ante meg, så nå skal jeg kutte ut grøt til frokost og bytte ut med egg. Blir nok omelett m egg, ost og tomat eller noe. lei kokte egg... Jeg skal også kutte ut alle fullkornsprodukter til middag, dvs pasta, ris og byggris. Dette tålte jeg jo fint da jeg fullammet. Ellers har det vært en fin matdag. Ikke sulten mellom måltidene, så det har vært passe. |
I dag er jeg i gang igjen med gode matvaner :)
Frokost: omelett av to egg med bratwurst og en tomat til. Vann og vitaminer. Lunsj: tomatsuppe med egg. Vann å drikke. Mellom: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. En kopp te. Middag: en kyllingfilèt med brokkoli, paprika, purre og sopp. Litt bretagne kyllingsaus til. Et glass Pepsi max. Kvelds: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam. Ca 1,5 liter vann utenom drikke til måltidene. |
ja prøver igjen! :)
jeg er inne i en slitsom peride nu, men prøver å holde fokus på rett mat, kan være en utfordring! Tenker at det jeg spiser må være rett så langt det går. :)) Er også skikkelig lei av salat, makrell, rugbrøg og youplait 0,1 yoghurt.!! :(( Og det er et problem, vært basis... - må lage en ny type salater trur jeg. frokost/lunch: 1 skive fedon brød med laks og majones. vann og kaffe. mellom: 1 yoghurt med nøtter, noen druer. middag: omelett av 2 egg, sopp, løk, paprika, 3 osteskiver, The og vann. etterm/kveld: ! skive fedom brød med laks og majones, noen få biter stekt svinekjøtt, nøtter, druer, kaffe, vann. BÆr med biola eller vanilje kesam. :) |
Sitat:
Jeg bruker mye oppskrifter forøvrig, og har nå bestilt meg Hexebergboka. |
og masse ros tilo deg mama67, du er så flinkover tid - imponerende :))
jeg er så frem og tilbake, og går like fort opp det jeg går ned!! spiser nok for mye av og til , og gal mat av og til og da går vinninga opp i spinninga ;) |
Sitat:
ja jeg har akkurat fått den boka, men har så vidt sett i den. Ja må nok få inn noen nye ideer :) |
Sitat:
Det kommer til å bli bra for deg også, over tid. Det er jeg helt sikker på! Det gjelder bare å hele tiden tenke på hva kroppen har det best med. Selv om det er vanskelig noen ganger. |
Sitat:
|
i dag har jeg spist/skal spise:
frokost/lunch: 1 skive fedon brød med en skinke skive, 1 egg, avocado og tomat. masse vann og kaffe. lunch: 1 egg, stekt svinekjøtt, løk, tomater, litt blomkål ris. middag: fisk og broccoli/blomkål grateng. Kvelds blir nok bær og kesam, nøtter. Er ikke frisk så er hjemme , så det skorter både på matlyst og energi :( |
Sitat:
Og jeg må innfinne meg med at dette er noe jeg må leve med og være bevisst på hele livet. God bedring, forresten :) |
I dag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer. Mellom: en Skyr Lunsj: 3 fiberrik, en med ost, pølse, agurk og majones, to med pølse og italiensk salat. Mellom: reker med majones og avokado. Middag: kyllingfilèt, brokkoli, blomkål, purreløk og sopp woket i panne med sweet chillisaus. Kvelds: en skål bringebær og blåbær med vaniljekesam. |
Frokost: frokostpannekake. Er kjedelig der, det er det samme hver dag. ;)
Lunsj: Hadde planlagt avocado, men siden barselvenninne overrasket med nydelig salat og dressing, ble det det. (Hun serverte kanelboller sist, så jeg forventet noe i den stilen.) Middag. Taco! |
Litt rar meny idag grunnet dårlig apetitt etter oppkastsjau forrige natt.
En atkinsbar Bringebær med sukrin Bringebær med sukrin og tre skiver norvegia lett-ost Et grønt eple En minisalat med iss-salat, agurk og løk med litt olje, sitronsaft og sennep og en pakke med kyllingpålegg. |
Frokost: Havregrøt av store gryn m smør, fruktose og kanel (hadde ikke egg i hus)
Lunsj: Salat fra kantinesalatbar m tomat, feta, løk, agurk, linser og egg Da jeg kom hjem og var sulten: To skiver Fedonbrød med rekesalt og salami Middag: en skål suppe fra i går (men alle pølsene og bønnene var bortevekk ;)) Kvelds (middag): Kyllingfilet m sopp og paprika. Stekt og med rømme. En appelsin Omleggingen går greit, men jeg har fryktelig lyst på sjokolade, noe jeg ikke har hatt lyst på lenge! Det er jo ikke store endringer egentlig, bare litt mer bevisst. f eks på jobben i dag. jeg er ofte på seminarer hvor man blir servert rundstykker osv. Greit de er grove, men hittil har jeg kunnet unne meg disse lunsjene og tenkt at det går nok bra. Men i dag kjøpte jeg altså salat, og det føles bra. Magen min er også mye bedre av å kutte ut hvetemel HELT fra kostholdet. Hvetemel og sukker gjør meg fryktelig oppblåst i magen. Håper disse kiloene som har sneket seg på går raskt av igjen! |
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. Styrte unna nybakte fastelavensboller med krem! *stolt* Mellom: En Skyr, en neve paranøtter. Mellom: reker med majones og avokado. Middag: biff med brokkoli, blomkål, løk, sopp og bernaisesaus. Kvelds: bringebær og blåbær med vaniljekesam. |
Magen har ikke vært helt i vater i dag, så det har ikke blitt så mye mat. Men er bedre nå, så helt galt blir det vel ikke til slutt. Litt for lite grønnsaker.
Frokost: 2 bløtkokte egg med spekepølse og majones. Mellom: en Skyr Lunsj: 2 karbonader med ost stekt i ovn, tomat, salat og løk til. Mellom: en neve paranøtter Middag: lavkarbopizza med kjøttdeig og løk. Kveldskos blir bringebær og blåbær med vaniljekesam. |
Føler jeg begynner å få grei kontroll på dette her igjen. Har jo levd slik i mange år, men må bare få strukturert måltidene igjen. Og venne meg til at det er dette som er tilnærmet mitt vedlikeholdskosthold.
Frokost: To egg, en fedonskive Lunsj: leverposteibiter og syltet agurk (i mangel på annet spiselig) Middag: Pølse fra Bønes gård med squash og blomkål Mellom: Yoplatiuyoughurt og en mandarin Litt kos i form av 70% sjokolade |
I dag har jeg vært ekstremt fysen på noe hele tida! Mistenker at det er fordi jeg har drukket for mye Pepsi max i helgen. Syns jeg har spist hele dagen, så nå blir det greit å skrive ned for å få litt oversikt.
Frokost: 2 speilegg, 4 skiver bacon, 1 tomat. Vann og vitaminer. Mellom: en Skyr og en neve paranøtter Lunsj: restene av pizza fra i går, 4 små biter Mellom: bringebær og blåbær med vaniljekesam Middag: 2 karbonader med ost, salat, tomat og løk. Kvelds: en liten skål yoghhurtis. Totalt unødvendig, men godt var det lell :P |
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, rødløk, tomat og majones. Mellom: en Skyr og en neve paranøtter Middag: 2 bratwurst med løk, sopp, paprika og babymais, gratinert med ost. Mellom: en skål bringebær med vaniljekesam. Kvelds: en karbonade med ost, salat og løk. |
Frokost: 3 egg poppet i mikroen med paprika og urtekremost
Lunsj: Hasselnøtter og 3 babybel ost Middag: Egg & bacon Kvelds: 2 hjemmelagde lavkarbo scones ++ vann, lakriste, grønn te og kaffe med fløte + enda en kopp kaffe med kokosmelk |
Frokost: omelett av to egg, en tomat.
Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk og majones. Mellom: en Skyr og en neve paranøtter. Middag: 2 bratwurst med sopp, paprika, brokkoli og minimais - gratinert med ost. Mellom: en liten skål bringebær med vaniljekesam. Kvelds: en porsjon havregrøt med kanel, litt fruktose og smørøye. Har drukket masse vann i dag! |
Frokost: havregrøt med kanel, fruktose og smørøye
Mellom: en Skyr Lunsj: 2 fiberrik med ost, pølse, agurk, majones, italiensk salat. Mellom: 2 kokte egg med pølse og majones Middag: svinekjøtt med blomkål, brokkoli, babymais, sopp og bernaisesaus. Kvelds: en skål bringebær med vaniljekesam, en neve paranøtter |
Lunsj: 3 fiberrik med forskjellig pålegg, ost, skinke, pølse, tomat, agurk, majones. Mellom: en Skyr og en neve paranøtter, litt frukt. Middag: en kotelett med blomkål, brokkoli, sopp, babymais og bernaisesaus. Mellom: litt bringebær med vaniljekesam. Kvelds: 5 skiver osteknekkis med pølse og majones. Har også spist en Atkinsbar i kveld. Ble litt fysen. Har drukket masse vann i dag også. |
Frokost: 2 lavkarbo scones med baconost
Lunsj: Salat med fetost, italiensk skinke, tomater, agurk og paprika Middag: 1 laksefilet med creme fraiche, 1 avocado, brokkoli og stekt paprika ;) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35. |