Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=136)
-   -   Prøvere (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=38524)

Cho 21-06-11 10:26

Sv: Prøvere

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dakota (Innlegg 1142752)
Takketakk :D

Bare hyggelig det:blomster:

Harmoni 21-06-11 18:23

Mangler 5 kg til August, de SKAL av. BASTAAAA

trener dere mye i tillegg til lavkarbo?

dakota 22-06-11 13:08

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Harmoni (Innlegg 1144212)
Mangler 5 kg til August, de SKAL av. BASTAAAA

trener dere mye i tillegg til lavkarbo?

Jeg trene ikke, men går turer i skogenmed hundene mine. Regner ikke med det blir de store fysiske utskeielsene de neste 9 mnd :D

Klara 23-06-11 06:39

Da er jeg nok desverre tilbake som prøver.

Gleden ente i SA i går :(

Bøtt 23-06-11 08:53

Uff da Klara det var synd ....:(:(:(god :klem: fra meg...

Cho 23-06-11 11:53

Huff Klara det var veldig trist å høre:(
Stor :klem: fra meg.

Klara 23-06-11 11:58

Takk for klemmer! :klem: Vi prøver igjen, og håper at det går bra neste gang!

Cho 23-06-11 12:22

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Klara (Innlegg 1145837)
Takk for klemmer! :klem: Vi prøver igjen, og håper at det går bra neste gang!

Lykke til med prøvingen igjen:heia:
Håper du fort blir gravid igjen:klem:

Klara 23-06-11 12:28

Takk, det håper jeg også! :klem:

dakota 23-06-11 19:22

Huff, så trist :( Håper det går bra med deg og at dere får det til neste gang :klem::goodluck:

Tonje85 26-06-11 21:21

Hei. Kan jeg få lov til å slenge meg på her?

Jeg er ei jente på 26 år som bor i Oslo og har prøvd lavkarbo flere ganger før og gått ned, men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket. Tenkte nå å prøve en gang med lavkarbo lite, altså kutte ned på poteter, pasta, ris og sukker. Så får vi se hvordan det går. Jeg burde i alle fall kvitte meg med 10 kilo som her kommet på de siste årene.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å kalles en prøver. Jeg sluttet på p-piller rundt juletider og vi hadde tenkt å begynne å prøve nå etter sommeren, men så skal samboeren min studere et år til, så da kommer vi ikke til å begynne å prøve skikkelig før om et år kanskje, men tenker sånn at dersom det skjer så skjer det. Jeg håper virkelig at det bare skjer, for min store frykt er at vi skal begynne å prøve og ikke få det til. Tenker derfor at jeg må prøve å gå ned litt for å være så godt rustet for å bli gravid som det går an.

Hva spiser dere i løpet av en dag? skulle så gjerne blitt litt inspirert.

Bøtt 27-06-11 18:44

Velkommen Tonje 85 :heia:

Herregud jeg er også blitt gravid !!!
En uke for sein mens her tok test for en uke siden men den var negativ tok i dag og den var positiv!

dakota 27-06-11 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1148450)

En uke for sein mens her tok test for en uke siden men den var negativ tok i dag og den var positiv!

Bøtt!! Gratulerer så mye!!! :lol::lol:

dakota 27-06-11 19:58

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tonje85 (Innlegg 1147933)
Hei. Kan jeg få lov til å slenge meg på her?

Jeg er ei jente på 26 år som bor i Oslo og har prøvd lavkarbo flere ganger før og gått ned, men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket. Tenkte nå å prøve en gang med lavkarbo lite, altså kutte ned på poteter, pasta, ris og sukker. Så får vi se hvordan det går. Jeg burde i alle fall kvitte meg med 10 kilo som her kommet på de siste årene.

Jeg vet ikke helt om jeg kvalifiserer til å kalles en prøver. Jeg sluttet på p-piller rundt juletider og vi hadde tenkt å begynne å prøve nå etter sommeren, men så skal samboeren min studere et år til, så da kommer vi ikke til å begynne å prøve skikkelig før om et år kanskje, men tenker sånn at dersom det skjer så skjer det. Jeg håper virkelig at det bare skjer, for min store frykt er at vi skal begynne å prøve og ikke få det til. Tenker derfor at jeg må prøve å gå ned litt for å være så godt rustet for å bli gravid som det går an.

Hva spiser dere i løpet av en dag? skulle så gjerne blitt litt inspirert.

Velkommen til oss, her kan du så klart får være :D

Min dagsmeny kan se omtrent slik ut:
Frokost: bacon + egg + litt revet ost + majones
Lunsj: middagsrester
Middag: tomatsuppe med egg, en klatt rømme, parmesan, og noen lavkarbopølsebiter
Snacks: baconchips, noen ruller med ost og røkelaks, cottage cheese med kanel og en ørliten dæsj syltetøy :o, lavkarbomuffins, atkinsbar.

Jeg ligger et sted mellom 20 og 50 karber pr dag og er egentlig fornøyd med det nå når jeg er gravid :D

Carisma 28-06-11 02:02

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Tonje85 (Innlegg 1147933)
men gått alt opp igjen hver gang jeg har sprukket.

Det kan være lurt å begynne med å se på hvorfor du har sprukket tidligere. Stress? Dårlig planlegging? Sosialt press? Trøst?
Så er du mye bedre forberedt til ny runde.

Catwoman 28-06-11 09:11

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1148450)

Gratulerer kjære Bøtt!! Nå er jeg virkelig glad på dine vegne her :love: Krysser alt som krysses kan for at dette går bra :suss::heia:

Bøtt 28-06-11 11:28

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av dakota (Innlegg 1148505)
Bøtt!! Gratulerer så mye!!! :lol::lol:

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Catwoman (Innlegg 1148966)
Gratulerer kjære Bøtt!! Nå er jeg virkelig glad på dine vegne her :love: Krysser alt som krysses kan for at dette går bra :suss::heia:

Tusen takk dere:love:
Jeg er så glad,bare alt går bra nå fremover så :heia:Har ventet så lenge på dette:love:

Tonje85 28-06-11 12:18

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Carisma (Innlegg 1148869)
Det kan være lurt å begynne med å se på hvorfor du har sprukket tidligere. Stress? Dårlig planlegging? Sosialt press? Trøst?
Så er du mye bedre forberedt til ny runde.

Trøst er det bestandig. Er en helt forferdelig trøstespiser. Det er mye derfor jeg trenger å gå ned noen kilo nå. Ellers har jeg syntes det har vært veldig vanskelig å ikke kunne spise forskjellige ting og har tenkt at jeg kan spise alt, bare jeg ikke spiser så mye av det. Men sånn funker det ikke desverre.

Jeg har nok også vært alt for streng med meg selv når det gjelder hva jeg har kunnet spise, noe som har gjort at jeg tenker på mat absolutt hele tiden og prøver å finne erstatninger for det jeg har lyst på. Denne gangen skal jeg prøve å ikke vær fullt så streng, og heller ta tiden til hjelp. Den gangen jeg gikk ned masse med lavkarbo var jeg ikke streng i det hele tatt, kuttet bare ut potetgull, brus, sukker, potet, og til en viss grad pasta og ris. Jeg spiste fullkornsbrød og knekkebrød og sånn.

Catwoman 28-06-11 13:36

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Bøtt (Innlegg 1149053)
Tusen takk dere:love:
Jeg er så glad,bare alt går bra nå fremover så :heia:Har ventet så lenge på dette:love:

Blir jo helt "verpesjuk" her ;) Min gutt er jo ett lite under, og det ble aldri flere barn på meg. Nå håper jeg det blir noen "barnebarn" snart! Älsklings døtre er jo voksne :p
Gleder meg til å følge deg videre Bøtt! Du har virkelig en spennende tid foran deg :suss:

Nutta 28-06-11 14:50

Hei :) da titter jg innom jeg også. Vi har akkurat nærmet oss sluttfasen i utredningen. Jg har PCOS og sliter med å få eggløsning som følger av det. I tilleg har jeg vært veldig overvektig, men jg nærmer meg sakte men sikkert målet :) I August (fikk time idag) så skal mannen igjennom en biopsi i bitestikkelen fordi det er påvist null svømmere på begge prøvene. Finner de noe levende der, så setter vi igang med prøverør -altså ICSI :) Vi er utrolig spente, men samtidig så er det veldig skummelt.

Så nå er vi begge innstilt på lavkarbo hele sommeren og høsten, å se om vi kommer oss enda mer ned i vekt. vil jo være så sunn som mulig når vi skal prøve å bli foreldre :D

Netti1985 28-06-11 20:15

Jeg å slenger meg på her! Jeg skal begyne på pergo time neste gang jeg får mensen, alltså juni.. Er ganske så spent på om det fungerer på oss.. Håper det skjer et mirakel innen di 3 måndnene vi skal prøve di.Fungerer ikke di så skal jeg videre til haugesund å sjekke om egglederne er tette.. Er dem det blir det prøverørs:mad: gruer meg.... men får håpe på det beste..

Går på lavkarbo og har gjort det siden 30 mai, å har gått ned 3 kg. Går sagte men sikkert ned, men er gla jeg bare går ned...

dakota 29-06-11 19:02

Velkommen, Nutta og Netti1985! Håper å få se at dere også lykkes :4klover::4klover::goodluck:

Nutta 29-06-11 22:19

takk :D

Cho 29-06-11 23:02

Velkommen så masse Nutta og Netti1985!

Klara 04-07-11 09:45

Bøtt, så fantastisk!!!

Gratulerer så mye :heia: Nå ble jeg skikkelig glad!
Masse lykke til med svangerskapet :klem:

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25.