![]() |
Sv: Tråd for junistartere
asså jeg har helt motsatt problem der jeg med rumpe og lår, hehe for de er tynne ;p så jeg må ikke gå ned noe i rumpa heheh ;p ser jo ut som en mellomting av en gorilla og ett spisestuebord..! hehe ;p
satse på det passer litt bedre sammen når non kilo er borte ;D |
har foresten ånden til en gorilla å ;p så ja der er vi tydligvis fler ;P
|
Sitat:
Jaaa lekre er vi og lekrere skal vi bli:D |
Sitat:
|
Startet på maitråden, men går over å skrive på juni nå. Ser lite resultat i uke 4. Litt skuffet, men slik kan det jo være for mange har jeg forstått. Vil fortsette jevnt og trutt videre. Lykke til dere andre med!:)
|
Startet på ketolyse for et par uker siden, men glemte å både veie/måle meg - i tillegg til at jeg tror har vært i en mellomting av ketolyse/lavkarbo :eek: Så jeg tok dagen i går som den første dagen i ny kur... I den forbindelse lurer jeg på: Hva er best? South Beach dietten eller Andersens ketolysekur? Noen som har erfaring med begge?
Ser ellers at andre plages med det samme som meg selv - en ånde som kan ta drepen på de fleste.. ;) Var spesielt morsomt da min datter sto på butikken og sa med høy stemme: "Mamma IKKE pust på meg!! Du har den verste ånden EVER!!" Unødvendig å si at hvis det hadde vært et hull i gulvet, så hadde jeg kravlet meg ned dit :D Håper det ikke går lang tid før den forsvinner.... Prøver også MCT-olje for å se om det setter fart på forbrenningen. Noen som har erfaringer med den? Mye spørsmål - men sånn er det når man er fersking i faget ;) |
Sitat:
Først vil jeg bare nevne at ketolyse hører inn under paraplybetegnelsen lavkarbo. Vil anbefale deg å lese deg opp på de ulike lavkarbo retningene og finne ut hva som passer for deg, noen trives med å være i ketose andre ikke. Her finner du mer informasjon om de ulike lavkarbo retningene. http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6 ”Den” ånden er en tydelig indikasjon på at du er i ketose og for de fleste så går den over etter hvert. Jeg har prøvd MCT olje men synes ikke det var mye til hjelp, men for mange er den et fint supplement for å få i seg nok fett i løpet av dagen. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Hei og hå fra flyplassen!
Dette er den desidert beste dlankekuren jeg har vært på! Måtte ha noe kjapp mat på flyplassen. Mannen foreslo pølse i brød. "Ja takk," sa jeg og tok kun pølse m. Bacon. Masse fett.., skikkelig god slankemat! :-) i tillegg hadde jeg et kokt egg, så da var lunsjen i boks! Deeeeeiliiiig og så enkelt! Love it! Fant forresten noen kokos-godter her m. Lite kh. Kun 3 kh. Pr. Enhet (ca. 30 pr 100g) Ikke akkurat perfekt, men sikkert greit å ha om man bare MÅ. Bedre enn sjokolade og jeg tror jeg kan klare meg med en halv enhet, då da blir det bare 1,5. :-) jeg kjøpte de, mannen har smakt, men ikke jeg! Hehe, har skapene fulle av bacongull (? Det lovlige ihvertfall) og mørsk sjokolade, men har ikke hatt noe behov! :-) cec xxx. |
Sitat:
MEN Cm forsvinner så fort at jeg tror nesten ikke det jeg ser på målebåndet! :) JIPPIII! Det er til stor hjelp for motivasjonen! :) Foreslår å måle cm for ALLE!!! En dag vil vekta stagnere litt, selv om man er i ketose, og da er det til stooor hjelp å se at ting skjer likevel! :) |
Sitat:
klem |
Sitat:
Jeg får prøve meg litt frem. Jeg hadde uansett fullt utslag på ketose-strixsen, det må jo bety at jeg gjør ting riktig? Foreløpig følger jeg oppskrifter etter "de beste GI-oppskriftenes" 14 dagers "kom i gang-meny". Så jeg regner med at jeg holder meg på riktig antall karber. Jeg har ikke komt helt inn i dette med å telle, og vet ikke helt om jeg er så keen på det. Er redd jeg blir litt "hysterisk". Ble litt overfokusert på kcal når jeg var på vektklubben en periode, og det skremte meg litt. Leser jo på etiketten før jeg spiser og sørger for at alt har et lavt innhold av karbohydrater. |
Rettelse: Jeg veier nå 102 kg! :) Starta på 105, så da har jeg gått ned 3 kg. ÅÅÅÅ, som jeg gleder meg til å være under 100!!! :D
|
Sitat:
|
Dette er kanskje et litt intimt/personlig spørsmål, men må spørre likevel. :rodme:
Er liksom ikke så mange andre jeg føler jeg kan spørre om dette. Mitt "problem" er at jeg ikke går på do. (ikke for å tisse altså, det gjør jeg mange ganger daglig :_plystre: ) Har ikke vært på flere dager nå. Er det normalt? |
Sitat:
|
Sitat:
Takk! :) Endelig skjer det noe! :) |
Sitat:
Bare deilig egentlig! liker ikke å tørke mæ i ræva i grunn..:rolleyes: |
Sitat:
Jeg har det også sånn. Magen jobber litt treigere. Tror det er vanlig med forstoppelse når man går på lavkarbo. Det sa hvertfall dama i helsekostbutikken. Med de har noe greier der som skal hjelpe. Vi får jo ikke så mye fiber i oss lengre, som vi gjorde gjennom brødet. Så hvis det blir helt ille så finnes der fibertilskudd o.l. som kan hjelpe=) |
Jau, :) ....
AAAOOO, ser på bakeprogram..det var den LEKRESTE ostekaka ever..... Stekt i ovn, med kjeksbunn og blåbær og ost....den må jeg prøve å lage på et ketolysevis..Noen som er interessert i at jeg skal prøve??? |
Sv: Tråd for Junistartere
Sitat:
|
Sitat:
Du kan bytte ut kjeksa med nøttebunn! Jeg prøvde knuste mandler og smør ut i fra ei oppskrift her inne, men synes det ble litt for mye smørsmak! Det skal gå an å blande nøtter med egg og litt forskjellig ogå steike den..kan være det finnes en sånn oppskrift her inne. :) Jeg skal prøve det neste gang iallfall! :) |
Sitat:
|
Sitat:
savner det ikke jeg heller altså, men synes bare det var litt rart. Jeg får vel vente noen dager og se hva som skjer. Og skjer det ingen ting, løper jeg på apoteket. (hvis jeg tør :rodme: ) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:25. |