![]() |
Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer
Sitat:
Slår ikke ut på mitt blodsukker i det hele tatt! :) |
Nå ble jeg bare mer forvirra... Men kan man trekke konklusjonen at det beste søtningsmiddelet er sukrin?
Jeg trodde også at aspertam påvirker blodsukkeret. Hvor har jeg fått det fra? (Hurra, jeg kan drikke pepsi max av og til!!) Jeg har brukt mye splenda hittil, og skjønner at det må jeg slutte med. Har også vurdert å bruke sukkerfri sjokolade i kake istedenfor mørk eller kakao. Men er det lurt? Som sagt; jeg er stadig like forvirra... http://www.locolobo.net/hilsconfused.jpg . |
Sitat:
Bakekakao er ikke så ille. Det er ikke så mange gram man bruker av det. En spiseskje blir vel ca 1 g karbohydrat. Sukkerfrie sjokolader inneholder ofte maltitol... Som delvis blir til sukker og som i tillegg gjør at veldig mange blir oppblåste og får løs mage. |
Line i bloggen Lilalife skriver at aspartam påvirker blodsukkeret, og jeg er enig med henne i at det er utrolig usunt!
På iHerb.com får man kjøpt mange varianter av stevia som er uten bismak, synes dette og sukrin er fantastiske produkter! Har sjekket blodsukkeret etter å ha spist ren sukrin, og det ga ingen virkning på meg, *elsk* |
Sitat:
|
Sitat:
|
Alt med måte, for de som ikke opplever noen problemer med det:)
|
Menmenmen! (Nå har jeg ikke lest _alle_ innleggene, så jeg må svare på hovedinnlegget, og jeg regner med at det er sannhet i det, siden det står som klistret)
I min "Den nye atkins-dietten"-boken min, står det at sukralose, stevia, sakkarin, xylitol er godkjente søtningsmidler, men at man skal begrense seg til "tre pakker om dagen" i induksjon. (Regner med at amerikanerne har sånne fine småpakker..) Samtidlig står det at man kan ev. spise to atkinsbarer, som er søtet med maltiol. Hvorfor skulle de som står bak den nye atkins-dietten skrive usannheter i boka, når de prøver å gjøre folk tynne? Jeg skjønner at det kan være en partystopper for mange, vi er alle forskjellige - men jeg nekter å tro at et moderat inntak for de som ikke reagerer på det, kan ha noe å si? Hilsen hun som ikke drikker lightbrus, spiser sukkerfrie sjokolader eller har tilgjengelig søtningsstoffer i huset sitt(Dog unner seg en atkinsbar i hungersnøden), men som ser at hvis hun skal leve på denne måten resten av livet, vil ha behov for å kunne spise en sukkerfri variant av godteri på f.eks. en lørdag, i fremtiden! :-) |
Sitat:
Xylitol er ikke et søtningsmiddel jeg ville inntatt hvertfall.. |
Hva med fun light, kan jeg drikke det? Er avhengig av å drikke det hver dag om jeg skal få i meg nok veske. Vann er jeg ikke glad i så om jeg kun skal drikke vann så blir det alt for lite.
Og hva med brus som pepsi max og cola cero? Drikker gjerne det i helgene, er det greit? :) |
Jeg testet blodsukkeret etter inntak av en atkinsbar. Det steg 0,6 på to timer. Det vil jeg si er temmelig marginalt. Så, jeg vet ikke om dette er individuelt, men jeg får ikke så store utslag i alle fall, hvilket vel betyr at jeg ikke absorberer så innmari mye av maltitolen.
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Her er ett søk, her er ett annet. Ikke bare smaksatt flytende stevia som kommer opp, men tror de fleste smakene er med på disse to søkene uten altfor mange andre treff. |
Hmmm.. Jeg fant en nettbutikk i Norge som selger det. Det selges kun som dyrefôr, for det er ikke godkjent som menneske at enda...
|
Sitat:
|
Men hvis maltitol er forbudt, kan jeg ikke spise den mørke Cavalier sjokoladen da?? :( Hvilken sjokolade kan jeg kose meg med på lørdager da?
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har diabetes og spiser cavalier sin mørke sjokolade, mitt blodsukker stiger ikke av denne....
|
Jeg skjønner ikke helt disse greiene her jeg.
Sukrin tar meg ut av ketose, men det gjør ikke natreen. Bør jeg likevel velge sukrin framfor natreen da? Drikker 2-3 krus koffeinfri kaffe med litt fløte og sukketter daglig. Vil dette si at jeg ikke bør ha sukketter i kaffen min eller bruke sukrin? |
Sitat:
|
Nå har ikke jeg bruk sukrin så mye, men jeg har da hatt litt når jeg har laget iskrem med bringebær, og jeg laget en lavkarbobløtekake med sukrin i.
De gangene jeg har spist dette, så har jeg gått ut av ketose ja:confused: |
Sukrin skal liksom være det sikreste søtningsmiddelet (selvom det smaker dritt). Det kan jo være at resten av ingrediensene i kaken fikk deg ut av ketose. Bringebær, fløte, hva enn bunnen besto av. Hvis du testa med stick 2 timer etter siste måltid på dagen, da. Testa du utenom det så er det ikke noe reellt resultat.
|
Sitat:
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:01. |