![]() |
Sv: Hva slags benbygning har du ?
Sitat:
Smalskuldret er jeg nok ikke, mulig jeg lener meg litt forover så det ser sånn ut, men jeg merker det jo på særlig jakker og på bilder sammen med folk som virkelig er smalskuldrete. Med det sagt har jeg stort hode, så kanskje det er derfor det ser sånn ut! :p |
Sitat:
Det jeg på knotete vis vil frem til er at vi er alle forskjellig. Noen er smal noen er bred....noen høy og noen lav. To som har kraftig benbygning kan være veldig forskjellig....den ene med brede skuldre og smale hofter...den andre motsatt....den tredje med både brede skuldre og brede hofter. Hvis jeg hadde hatt en BMI på 20, så tror jeg at jeg hadde blitt innlagt:eek: for en annen hadde det sikkert vært supert, mens noen kunne lagt lavere. Hvorfor måtte bruke tall for noe som er så opplagt? Hvorfor skulle folk måtte "forsvare" at de veier 10 kg mer enn naboen? (eller mindre for den saks skyld) Det med at det ikke er skjelettet mitt som tyter utenfor bukselinningen.....det er snakk om MEG. Og at jeg vet hvilken kroppsbygning jeg har, og hva som er trivselsvekten min. Om jeg da veier 70 kg eller 50 kg (er 163 cm) skulle ikke bety noe? Det er fokuset på VEKTEN jeg ikke liker, og hvordan noen føler de må forsvare det. Roper HIPP HURRA for at vi alle er forskjellig:heia: Har du lange flotte ben, fremhev det......har du en smal fin midje, så fremhev det. Har du runde hofter og sprettrumpe, så show it off! Vi er alle flotte på vår måte, og på samme måte som jeg misunner trekk hos andre, så misunner andre trekk hos meg......Hvis ikke ville det blitt kjedelig altså:) |
:eek::eek: Mine håndledd måler 19,5 cm.... Det finnes ikke på tabellen! Er 167 høy. Skjelett ala Mamutt, det forklarer jo hvorfor jeg aldri knekker noe tross i herdige forsøk :rolleyes:
|
Sitat:
|
2 Vedlegg
Jeg kom på et annet flott eksempel på at beinbygning betyr noe. Jeg har bred beinbygning og mye muskler som i kombinasjon gjør at jeg må ligge litt høyere i BMI enn mange andre. Under er et bilde av lillesøstera mi. Fascinerende at hun er så liten og spiser hva hun vil og jeg ble så stor - og vi er helsøsken. Anyway, hun har liten beinbygning, men mye muskler. Tro det eller ei, men hun har en BMI på 19! BMI på 19 og likevel former! Veldig pære med forholdsvis store hofter og stor rumpe og små pupper. Hun ser IKKE skrapet ut akkurat. Hvor ofte ser du legger og lår som det der på ei utrent jente med BMI 19? Den ene storebroren vår kommenterte at hun hadde større legger enn de fleste guttene han kjente. :lol: Jeg har sett henne gå på vekta, så jeg vet at hun ikke lyger om vekta. :geip:
EDIT: Fant et bedre bilde som viste formene. Bikinibilde... Vet ikke hvor keen hun er på at det ligger bikinibilde av henne her, så jeg redigerte bort ansiktet hennes på amatørvis (jobb-PC, har ikke photoshop på denne). |
Sitat:
|
Litt om skjelett og beinbygning. Kan ikke gå god for kildens pålitelighet. Det finnes helt sikkert 1000 andre undersøkelser som finner andre svar. Man finner som regel det man leter etter i enhver undersøkelse....
http://www.vektklubb.no/artikkel/knu...ygning-7522412 |
Sitat:
Et gjennomsnitt finner man som følger: Du tar ca 2 millioner mennesker og finner et middelsnitt av disse. De 10 % som avviker i begge ender (oppe og nede på en graf) eksluderes og tas ikke med i "snittberegningen" Deretter bruker du de tall du har igjen for å si at BMI gjelder for disse.... Da får du en indikasjon/måltall på hva som gjelder for den gjennomsnittlige befolkningsmassen (selv om du ikke tar med de 400 000 menneskene som utgjorde hver sin 10% i hver ende av skalaen). Nøyaktig? Tja, nøyaktig nok for de som er innenfor normen. Veldig unøyaktig for de som faller utenfor normen. Dog, det kan si veldig mye om et folkeslag. Eksvis de norske damene/mennene kontra de amerikanske,eller finske eller spanske osv... Så nøyaktig er BMI.... ;) |
Sitat:
Sitat:
|
Har alltid vært blytung, selv som topptrent 17-åring. Hadde da veldig lite fett på kroppen, og six-packen var fremme. Er 170cm og veide da 85kg. Dette vil si en BMI på nesten 30 og i kategorien overvektig.
Rundt håndleddet er jeg 19cm, altså noe kraftig benbygning :) |
Sitat:
Er man veltrent og med mye muskelmasse, så vil BMI vise "overvektig" noe som jo er feil :) |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46. |