![]() |
Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?
Bor bare 20 minutter fra grensa og tror ikke jeg hadde klart lavkarbo med norske priser. Kjøper alltid masse kyllinglår og kyllingvinger, pluss seff blandingsfærs, bacon, fetaost, egg, sojamelk, proteinpulver og myyyyyyyyyyyyyyyye mer:D
|
Sitat:
|
Haha, samme sier jeg, Veggpryd!
|
Vi var i Sverige sist uke og kjøpte en del kjøtt. Og så fant jeg Gøl-pølser, med lite karber i. Det var svarte poser med tykke, små pølser i, forskjellige smaker. Bla bratwurst, ost, chorizo, osv. Fra 1-3 karber pr 100 g. Spiste bratwurst i går, de var kjeempegode. Saftige og smakfulle! 40 kr for 9 pølser tror jeg det var, husker ikke hvor mange gram i en pakke.
|
du IMP, er de pølsene grove? jeg greier ikke grove pølser med ekle biter.....
|
Sitat:
|
Huff, hva mener dere med grove da? Syns ikke de bratwurstpølsene hadde noen biter i alle fall. De andre typene jeg har kjøpt har jeg ikke smakt på. De var grovere enn Gildes wienerpølser liksom. Men de var så gode, så jeg syns dere skal prøve uansett! ;)
|
Passet fint å oppdage denne tråden nå :) Kjører en tur til Gøteborg om et par uker!
|
I går var jeg på Nordbysenteret, og vi kom veldig sent, så rakk ikke å orientere meg så mye i de andre butikkene, men fant på helsekosten i andre etg (Guns hälsokost)
Udos choice liten flaske 179, stor 299 (tror jeg), stor boks bakepro 299 samt cocosa extra virgin 199 svenske. Her kjøpte jeg ikke noe, men bare forhørte meg om pris, og jeg husker heller ikke de norske prisene, så ante ikke om det var billig eller ikke. Tenker det er greit å skrive sånt her inne, så kan man sammenligne i ro og mak på nett osv før man drar en sånn tur:) Forøvrig hadde de ikke JBKM der, bare den typen som er mørk, en slags kakaoerstatning, og det blir ikke helt det samme.. Inne på Maximat hadde de Risenta soyamel (250g) til samme pris som nevnt tidligere i tråden her, 11 og noe (11,70?) Så fant jeg også noe sukkerfritt syltetøy som inneholdt hhv 8 (jordbær) og 6 g kh/100g (tyttebær), så tyttebærtypen fikk bli med meg hjem. Ellers fant jeg ikke de pølsene som er nevnt flere ggr her inne, men derimot en annen type i flere smaker/varianter, ca 0,5 gkh i de også (noen lavere også) De het Meister Paul som hovedmerke, de ulike pølsene het meistergrillare, meister vitløksgrillare osv. De var ganske dyre og små pakninger, men likevel.. |
Kjører på ferie over helgen å lurer på om det er noen som handler
kosttilskudd på helsekosten der å eventuelt har noe å ambefale? Har lest gjennom hele tråden å notert flittig :D |
Jeg kjøpte
- 4 forskjellige pakker pølser fra Gøl, og en stor falukorv fra Scan eller noe sånt, den hadde 4g per 100 gram. - 3-4 liter fløte, en stor boks rømme en stor boks creme fraiche og to store bokser Meze yogurt som skal være god (3g karbo). - Noen plater sukkerfri sjokolader, elsker Cavalier sin hvite *sikle*. Kjøpte noen mørke også, husker ikke navnet. Fant en Belgisk sukkerfri en jeg ikke hadde sett før, så tok med et par av den og. - 3 poser sukkerfri werthers original, de smaker som de med sukker!! - 6 glass med peanøttsmør - 8 bokser kokosmelk. 4 av de var sånn ekstra kremete saker! - Soyabønner x 5 - Grønne bønner (aldri smakt) - Et brett sukkerfri Red Bull - Diverse ost - 2x mascarpone |
Jeg bor også nære, så er på Nordby iallefall 2 ganger i mnd. F.eks fløte er jo under halve prisen. Den svenske creme fraishen inneholder mer fett en den norske (om jeg husker riktig) og er billigere.
Så kjøper jeg medisterdeig, den inneholder ca 50% fett, og er grovere enn medisterkaker hjemme, så den er super til kjøttkaker. Og sånn Ølkorvar, 5 pakk. Super snacks, selv om de er litt salte da. Har kjøpt cavaliersjokoladen og, men skjønt at den ikke er bra.... :( Så kjøper jeg multivitamindrikk på helsekosten der, billigere enn hjemme. Og fiberhusk er mye billigere. Og så har de kalkuninnerfilet, fungerer som vanslig kyllingfilet. Og sånn innerfilet som jeg marinerer og "koker" i oppvaskmaskinen for å få den perfekt. Hmmmm.... Cocosa er billigere og :) |
Sitat:
|
Sitat:
Må pakkes inn i plast, legges i bunn. Om de er tykke må det nok et par runder til, og det må være på 65 grader. SÅ må den stekes kjapt i panna etterpå for å få stekeoverflate. Egner seg til gris, innerfilet, kylling og laks iallefall :) (og ingen såpe ;) ) |
:rulleøyne
|
Sitat:
|
Sitat:
(Jeg fikk bare sjekket Guns hälsokost da jeg var der, som du ser litt lenger opp i tråden.) |
Sorry, husker ikke, men kan sjekke neste gang jeg er der, blir vel i løpet av uka :)
|
Kjempefint:)
|
Sitat:
|
Hihi, vi har spist opp alle bratwurstene vi. Mannen syntes også de var gode. Heretter er det de pølsene barna får, og ikke driten fra Gilde!!
Og så lurer jeg på hvilken butikk dere hander fløte osv på? Jeg syns ikke fløten var kjempebillig. Og kjøpte noe creme fraiche, cc, den var vel 3-4 kroner billigere tenker jeg. Handlet på MaxiMat. Dååris, hvorfor tar du de egentlig i oppvaskmaskinen? Er det for å spare strøm? 65 grader er jo ikke kokvarmt egentlig, men det spiller vel ingen trille så lenge du steker dem etterpå. |
Det er for å oppnå optimal temperatur.
Ved 63 grader er det akkurat varmt nok til at bindingene i kjøttet går i stykker, slik at det blir mørt og fordøyelig. Alt over den temperaturen er bare med på å gjøre kjøttet tørrere. Ved å "koke" kjøttet sakte på denne temperaturen får kjøttet perfekt behandling, og blir mørt og fint tvers igjennom. Stekingen etterpå er snakk om sekunder på høy varme, for å frigjøre smak (fra smør/marinade etc) pluss å få kjøttet til å se apetittelig ut :) |
Sitat:
|
Skyllemiddel?
Oppvaskmaskinen! Og kjøttet må pakkes godt inn i tett plast, jeg bruker to poser med ziplock, eller knyter to plastposer :) |
Pleier også å kjøpe disse GØL- pølsene. Både ungene og jeg digger dem. Dessuten alt av kylling, kalkun, gyros-kjøtt, kebab-kjøtt, frosne bær og grønnsaker i STORE mengder, ost, diverse fiskeprodukter i mayonaise som skagen-røre osv. Soyamelk, rismel, fiberhusk og mye mye mer. Trenger heldigvis ikke snop, men hadde nok fått det der også.
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:38. |