![]() |
Sv: Fikk "klage" fra skolen....
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Såklart, viss man slanker seg på en ketogen diett, så må en del ting "settes til side" under slankekuren. Som med alle typer slankekurer. Grønnsaker er sunt ja. Frukt inneholder jo masse fruktsukker(= raske karber) , som påvirker blodsukkeret og for mange gir blodsukkerstigning og søtbehov og sult. |
Sitat:
Rams opp alt det du spiser i løpet av en dag. |
Sv: Fikk "klage" fra skolen
Sitat:
|
Sitat:
Om en ser på historien bak disse produktene var de opprinnelig brukt for å drøye maten da det var lite av kjøtt, fisk og fugl og folk hadde generelt dårlig råd. Det fyller magen godt. Det er absolutt ingen fare for barn å leve vanlig lavkarbo. Langt derifra ! De får i seg masse næring med alle grønnsakene, rent kjøtt, fugl og fisk/skalldyr, bær og nøtter, grovt korn etc. Jeg har flere ganger fått målt vitaminverdier i blodet og har fått beskjed (fra overrasket lege)at jeg kke trenger å ta kosttilskudd da maten jeg spiser faktisk gir meg det meste av det jeg trenger. Dessverre er grønnsakene i dag fra ganske utarmet jord og inneholder ikke så mye næring som før i tiden. Jeg tar normalt et mulivitamin tilskudd og omega 3+6 selv med dette kostholdet. Ville ikke ha noe problem med å gi mine barn/barnebarn maten jeg selv spiser. De elsker mitt hjemmelagde lavkarbo knekkebrød med masse pålegg, agurk, tomat og en dash majones ! Det er adskillig sunnere enn lyst brød med all slags søte smørepålegg som mange barn spiser altfor mye av, For ikke å snakke om grandiosaen og alle posesupper/mixer og ferdigmat tilsatt masse E-stoffer og transfett. På grunn av overgangsalder og diverse operasjoner er jeg dessverre nødt til å gå på mer streng lavkarbo om dagen og jeg merker matvalget er noe begrenset i forhold til mitt vanlig kosthold. Men så er det heller ikke meningen at barn skal spise "slanke lavkarbo" :) |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Ok, greit. Så du er ikke for lavkarbo-kosthold, Kari-Marita. Det er oppfattet. Ettertrykkelig. Men kan du da innse at dette faktisk er et lavkarboforum hvor folk diskuterer/spør om råd relatert til nettopp lavkarbo, i stedet for å gå i tråd etter tråd og snu diskusjonen til atter dette? Jeg burde ikke sette det som et spørsmål en gang, for det holder faktisk nå. Og det er ikke fordi vi ikke unner deg å ha din egen mening om ting, men fordi det får tråder som handler om helt andre ting til å skli fullstendig ut.
Det holder med diskusjoner nå. Poenget er tatt. -Moderator. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Ikke det at jeg kritiserer kostholdet ditt, for om det fungerer bra for deg så er det jo flott. Men det virker bare ganske så merkelig å si at du gjør det ene når du gjør noe helt annet. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Så problemet er egentlig ikke at du får sug pga mangler, men fordi du tror du aldri kan spise den type mat igjen? Og jo, du får sug da. Da jeg gikk på libra, som er tilsvarende GR bare mere brød, var folk På kurset helt hysterisk opptatt av is og bløtkake osv.... |
Sitat:
|
Alle får ikke sug når de spiser GR'sk akkurat som ikke alle får sug når de spiser lavkarbo. Går det an å diskutere det noe mer?
|
Du kaller det Gr, Kari Marita, vi kaller det lavkarbo ;)
Til og med jeg som spiser ketogent, har i meg raske karber av og til, i form av sjokolade f.eks. Men jeg lever fremdeles lavkarbo. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Hva er det som er forbudt da? Jeg spiser egentlig allt, men ikke alltid. |