![]() |
Sv: Oopsie-roll
Og jeg tar en dæsj- går fint det også! :ja:
|
Sitat:
osten som rant utfor.. og jeg bruker bakepapiret mer enn en gang.. kiiip jeg :lol: Kanskje dere steker dem for lite? Jeg steker dem jo lengre enn oppskriften siden jeg lager pizza av dem, og da får de jo noen minutter ekstra på sterkere varme. Sitat:
Og det smaker IKKE egg! :lol: Riktig deilig er det :p |
Disse har blitt reddningen min!
Jeg elsker desverre brød, og savner mest av alt noe å legge pålegget på. Har laget mange mange runder med disse nå. Bakepulver har jeg kuttet helt ut. Det er jo nesten bare egg, og egg hever mer enn nok. Anbefaler et produkt fra Tupperware som heter Speedy Chef (se tupperware.no) Denne pisker eggehviten KNALL stiv på 15 sekunder. Plommen og osten rører jeg bare ut i et glass med gaffel, og så vender jeg det i samme beholder som jeg har pisket eggehviten med en slikkepott. Så enkelt ,og lite oppvask (alt går rett i oppvaskmaskina) Og så steker jeg mine på 150g i 37 min på et TW silikon underlag . Dette kan brukes opp og opp igjen som bakepapir, og trenger ikke smøring. Når de er ferdig stekt, snur jeg de, og slår av ovnen og lar de bare ligge inne i ovnen en stund til med den varmen som er igjen. Da blir de PERFECT!! I dag spiste jeg de med avokade, pepper, salt, paprika og kalkunskinke. Legger en på topp og spiser de som en sandwich :D |
Teflonstekebrett? Hvor får man kjøpt det? Hørtes jo glimrende ut :D
|
Og en link til den "tingsten" som man pisker eggehvite med? Fant den ikke..
|
Tupperware!:ja:
|
Hehehe..jeg så det var tupperware..men jeg skulle hatt linken...sett åssen dingsen så ut og HVOR man skal bestille. Orker ikke ha et tupperwareparty ei heller å gå i et..er litt ferdig med tupperwarepartyer.. det har blitt noen opp igjennom årene. Solgte det selv..for 20 år siden :D nok er nok! :ja:
|
Trykk på magsinet inne på http://www.tupperware.dk/Norway/
Speedy Chef er på side 10 Silikon stekeunderlag er på side 27 Jeg får sikkert til å hjelpe deg med bestilling. |
Sitat:
Men hvordan kan jeg bestille den vispesaken? |
Sitat:
Silikon underlaget dekker hele plata. (så sant du ikke har en veeeldig gammel ovn med ekstra store plater) Jeg lager hele ooopsi oppskriften på. Og steker feks skuffekaker på. Du kan skrive mail til meg på tovelid@online.no så kan jeg hjelpe deg. |
*lilje*: har tenkt å prøve meg på denne i morgen og har bare et spm. til deg anngående siste du sier her, kan jeg steke røren i langpanne sånn som med lappene?
Lappene mine ble nok ikke helt bra ser jeg, eggehviten datt helt sammen, så de er skikkelig tynne, og det skal de vel egentlig ikke være- men de smakte godt lell :D |
Kan disse fryses?
|
Ja...og tines... http://www.cosgan.de/images/smilie/liebe/a050.gif like gode etter en tur i fryseren. :ja:
|
Flott!!! Tusen takk for svar!
|
Har prøvd meg på mange runder med Oopsie-rolls og ikke blitt helt fornøyd. Sist gang blandet jeg en toppet t-skjee bakemix fra ketolyse i oste-egge-blandingen, og de ble perfekt! Litt mer brødaktig:) Elsker å endelig kunne spise leverpostei med majones og agurk:D
|
Smart kommet på, Going! :)
|
åååh! :w00t: takk for tipset going down! :D Dette skal testes!! :heia:
|
Nå har jeg min første ladning med oopsi i ovnene, de ser høye og fine ut roreløpig. Gleder meg til frokost :stortsmil
|
Wow.... Endelig noe som IKKE smaker egg... selv og dette er nesten bare egg....
Jeg lagde de med Philadelphia Light (med hvitløk og urter) Det ble veldig godt :D Det viktige er jo å ha noe å legge det gode pålegget på (og det i store mengder....) Gleder meg vilt til leverpostei og agurk..... Salat, skinke og masse ost i en "dobbeltdekker"....:D Blir litt deilig å slippe alle disse *frø-brød-tingene*... for de ble jeg litt lei av.... Dette er i alle fall en god variasjon til "knekkebrødene" som jeg baker... Genialt.... :) (psssst... og et lite tips (mulig det er nevnt i tråden tidligere... har ikke lest hele..) Hvis man har en liten 1/2 ts eller no' sånt med salt sammen med eggehvitene så er det lettere å få de skikkelig stive....) |
Nå har jeg vært inne å lest gjennom alt i den linken som er i det første innlegget her. Såååååå mye godt man kan lage med denne oopsie-røra da gitt!!!
I morgeg skal jeg prøve en slags vannbakkels. Skal i bursdag og har bakt gulrotkake og sjokoaldekake til ALLE DE ANDRE. men det skal jo ikke JEG ha.... :rolleyes: Skal ta med oopsie vannbakkels og noen biter av den brownien jeg laget her om dagen :D Så kan de andre bare sitte der med sukkeret sitt! :p |
Må være noe feil med mig ;) ... Likte de ikke i det hele tatt og ja de smakte egg :D
|
Prøvde du å krydre dem, Stella? Jeg laget dobbelt porsjon, krydret halvparten med litt salt, oregano og noe annet - den andre halvdelen hadde jeg splenda i. De smakte egentlig veldig lite, og kunne ikke merke eggesmak. Men det var så deilig å ha noe å putte pålegg på! La dem i hver sin boks i kjøleskapet og smurte meg 2-3 ettersom jeg hadde lyst på, med økologisk peanøttsmør (inneholder ikke sukker, bare peanøtter, salt og olje), men jarlsberg/sennep, med krem og bittelitt sukkerfritt eple/pæresyltetøy (fra lerum, veldig godt!). Nå har jeg kjøpt sylte også. Synes det er deilig å vite at det er eggeproteiner i lappene, så gjør det ikke så mye om det ikke er så mye protein i pålegget.
Men for all del, det er lov å ikke like dem, altså. Man klarer seg jo fint uten. Brød vil jeg ikke kalle det, men noe å holde maten i. Det hadde jeg visst savnet :D |
Sitat:
Jeg brukte de som pølsebrød forrige søndag jeg :p |
Smart Elian! Har du funnet noen lure pølser? :spent:
|
Sitat:
Vil prøve igjen en gang med noe krydder eller sødt. Kanskje det er fordi jeg ikke savner brød så veldig mye. |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:26. |