![]() |
Sv: Superdupergode søte boller/rundstykker
Sitat:
Fint å få det oppklart!:) |
Dear Sandra,
3,1 g Carbohydrat per 100 gramm is the amount we analysed. I just checked with literature (Souci, Fachmann, Kraut) and they mention the same amount. So I think the diets forum might be wrong. Best wishes Charlotte Ruck |
Så flott at du fikk svar! Da vet vi det!:D
Og har fått enda et lavkarbo- alternativ å leke med!;) |
Ja, og jeg kan nye de deilige muffins-bolle-tingene med syltetøy og ost til kveldskaffen. Fytti raketten det var DIGG!
|
Disse var nydelige og jeg skal bake en porsjon til nå.
Kan bollene fryses, tro? Hvordan smakte de uten søtning? |
Kan fint fryses, ja!
Uten søtning smaker de mer rundstykker enn boller, tipper jeg!;) |
har aldri sett kavli trippel ost jeg, kan jeg bruke philadelphia?
|
Sitat:
|
Skal prøve disse som lussekatter, tenkte jeg. Kommer nok til å slite med å få til pølseform på dem, men tenkte å bytte ut kardemomme med safran. Og noen få rosiner skulle gå bra.
|
Sitat:
|
jeg har prøvd disse både som boller og rundstykker og jeg elsker de, spesielt rundtykkevarianten. nå har jeg lagd to store porsjoner, så har jeg deilig frokostbrød til alt det nydelige pålegget i julen. perfekt! :)
jeg pleier ofte å slenge oppi en ss med glutenmel også, og kanskje kokosmel. det binder deigen flott sammen. mine boller blir alltid høye nok slik at jeg kan dele de i to og spise de med pålegg på. yummie! :D |
Dette er det beste jeg til nå har bakt. Tok mindre "sukker" og droppa kardemommen. Det blei gode rundstykker.
|
Mangla jo alt dette "melet" så hivde oppi 2 ss soyamel (3.1 karbo) 3 ss malte mandler og 2 ss malte hasselnøtter...
Å HERREGUD SÅ GODT :D Skulle bruke hele helgen på å lage brøderstatning til en kresen 9 åring,men det trengte jeg ikke,for han elsker disse :suss::blomster: Tusen takk |
Kan man lage disse som f.eks donuts? Altså ha oppå sjokolade på toppen? Kan man da blande inn sukrinmelis og cocosa i sjokoladen så den ikke blir så sprø?
|
Disse var supergode!!!! Har spist alt for mange..huff...hehe... men deilig, fantastisk deilig å spise noe som faktisk smaker bolle!!! Tusen hjertelig takk for oppskrift!! I morgen skal jeg lage rundstykker av denne oppskriften...NAM!!
|
Prøvde meg i dag, men syntes røra ble alt for flytende til å forme boller, så ble i muffins former. Brukte i tilegg 2 ekstra ss bakemiks, og 1 ts ekstra johannesbrød kjernemel, men enda bløe den for flytende, kansje den skulle stått å hvilt og hevet i 30 minutter først?
|
De står i ovnen nå, men hadde ikke JBKM og ikke Soyamel, så jeg spedde på med litt mere kruskakli og bake pro. Håper de blir bra, de lukter ihvertfall hele amazing.:p
|
Hevet seg enooormt, og de står nå å får avkjølt seg litt.
Gubben synes det lukter nydelig:mad: så jeg får gjemme dem så fort de er prøvespist. |
Kan si de smakte veldig godt ja, ikke siste gangen de blir bakt her i huset.
Takk for oppskrift .) |
laget disse i dag, og sammen med hjemmelaget eggekrem av hjemmelaget majones så var det bare alldeles nyyydelig :D
|
ENDELIG, noe som virkelig minner om bakverk, å ikke egg :-)
Super godt! Ble litt for rennende deig til meg, jeg delte oppskriften i 2, så var vell litt unøyaktig :-) Men gjør ingen ting, bedre hevelse neste gang :-) |
Liker at dere roser bollene opp i skyene! Skal prøves!!! :D
|
Så bra du likte de. Jeg elsker de selv. Men med søtning og krem mellom er det som å spise vannbakkels. Herlig. Mine blir nesten alltid for løse, så har de i engangs muffins former for å beholde rundjeten og høyden.
|
har akkurat laga de venter de e litt kalde..alle i huset e veldig spente:)savner bakst ¨så fælt at ej prøver alt her til ej finner gode erstatninger:)
|
nå står mine i ovnen.. spent!! Pr. dags dato har jeg ikke klart å bake noe lavkarbo som jeg liker :p
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:49. |