Lavkarbo.no :: Karbojunkie

Lavkarbo.no :: Karbojunkie (http://forum.lavkarbo.no/index.php)
-   Generell diskusjon (http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=21)
-   -   "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=26063)

nellie 11-11-12 19:12

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1401580)
Om h*n er gammel nok til å reagere på catnip, hva med å kjøpe en spray og spraye ved kassa? PS: Husk å ikke vaske med salmiakk der han har gjort fra seg før, det kan trigge lysten til å gjøre fra seg på samme sted igjen.

Nei, vasker over med vanlig gulvvaskemiddel.:) Hva er catnip?

nellie 11-11-12 19:14

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1401582)
Oh... da har du en vanskelig sak. Vi har hatt våre mye ute fra de var ganske små, så de har måttet gå ute og da er det lettere å fjerne kassa.
Når han har begynt å lage lukt i hele gangen og er såpass gammel kan det bli vanskelig.

Tipper du må trene han til å brukke kassen først. Kan han være ute når du ikke er hjemme? Kan du ferske han før han rekker å gjøre noe og få han oppi kassen når dere er hjemme?

Ja, han kan være ute lenge også går han inn for å tisse.:o Jeg prøver å se etter tegn på at han må på do og kaster han egentlig ut så fort han har spist eller har fått våknet. Han smetter inn så fort han kan igjen, men får bare fortsette med det.:p Det har jo gått sååå enkelt med de to andre. De var innekatter lenge, men så fort de begynte å gå ute så sluttet de å bruke kassa.

Kanskje 11-11-12 19:16

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

fant dette til deg :-)

http://www.dooa.no/faktasider/k_urenslighet.html

http://home.no/terak/kattungen.html

Photobscura 11-11-12 19:18

Catnib = kattemynte. De fleste katter, om de er kjønnsmodne i alle fall, er helt gærne etter det. Sist jeg prøvde det på Zappa var han helt obscønt nærmest i hasjfjern lykkerus over denne fantastiske lukta. :cool: Om det funker for å få han til å bli kompis med kattedoen, vet jeg ikke. Men det var i alle fall veldig effektivt for å få ham til å bruke klorebrettet i stedet for sofaen.

nellie 11-11-12 19:20

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Photobscura (Innlegg 1401586)
Catnib = kattemynte. De fleste katter, om de er kjønnsmodne i alle fall, er helt gærne etter det. Sist jeg prøvde det på Zappa var han helt obscønt nærmest i hasjfjern lykkerus over denne fantastiske lukta. :cool: Om det funker for å få han til å bli kompis med kattedoen, vet jeg ikke. Men det var i alle fall veldig effektivt for å få ham til å bruke klorebrettet i stedet for sofaen.

Haha, høres fantastisk ut!
Jeg tror kanskje det kan handle litt om markering også. Han går og lukter på de stedene han har tissa mye. Ser litt stolt ut, den lille dritten. Får få han til legen fortest mulig.. Kanskje det ikke skal mer til enn det.

nellie 11-11-12 19:21

Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1401585)

Takk.:klem: Skal fordype meg.

Photobscura 11-11-12 19:26

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av nellie (Innlegg 1401588)
Haha, høres fantastisk ut!
Jeg tror kanskje det kan handle litt om markering også. Han går og lukter på de stedene han har tissa mye. Ser litt stolt ut, den lille dritten. Får få han til legen fortest mulig.. Kanskje det ikke skal mer til enn det.

Ja, det er litt fantastisk! (Søk på catnib på youtube, så vil du få deg en god latter om ikke annet. :D).

Dersom han fortsatt kan lukte på de stedene hvor han har tissa, foreslår jeg at du vasker med edikkvann. Det fjerner for det første eventuell lukt helt, og katter er iiiikke særlig glad i edikk, for å si det pent! Bare ikke amoniakkprodukter, for det kan få han til å markere på samme sted.
Og når jeg tenker på det, dersom han holder på sånn kan det virke som om det er en kjønnsmodning på gang, og at det er markering like mye som noe annet. Da har jeg bare to ord til deg: Snip snip! ;)

BenteR 11-11-12 20:04

Kan hjelpe og skifte sand-type eller fjerne taket på doen om du har det.
Om du finner en klatt bæsj, ikke kast den, men legg den i doen slik at doen lukter hans lukt.
Ikke alle katter liker samme type sand i kassen sin, og ikke alle liker og gå på do i åpen kasse, mens andre ikke liker lukket kasse.
Her i huset er det to katter, men jeg har tre do. I utgangspunktet skal det være en do pr katt og 1 ekstra i tillegg. Her er det da kort vei til nærmeste do uansett hvor i huset kattene befinner seg.
Mi frøken på fem og en halv måned har ikke fått lov til og gå ut enda siden hun enda ikke er kastrert, men hun bruker heldigvis doene inne slik hun skal.

Kanskje 11-11-12 20:28

Ok:
Sted - kjøkken
Vegger - hvite
Kjøkkenskap - malt i kaffelatte=vanilje.
Knotter på skap - stål
Gulv- grusomt gulvbelegg i grønt og brunt
Gardiner- hvite
Dekor- lyse farger/lys lilla/lys rosa.

Så gjelder det veggen bak vasken , under overskapene. Denne er grusom og skal males, men jeg er usikker på fargevalg.

Skal jeg bare velge hvitt, eller skal jeg gå for en kontrastfarge? Gulvet har mye grønt og brunt i seg, men jeg et ikke veldig glad i grønt.

Har ikke råd til fliser, så det blir bare å male, for å sette prikken over I'en som det heter:-)
Noen forslag ?
:) Tror jeg da virkelig kan trives på kjøkkenet mitt :-)

nellie 11-11-12 20:33

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1401609)
Ok:
Sted - kjøkken
Vegger - hvite
Kjøkkenskap - malt i kaffelatte=vanilje.
Knotter på skap - stål
Gulv- grusomt gulvbelegg i grønt og brunt
Gardiner- hvite
Dekor- lyse farger/lys lilla/lys rosa.

Så gjelder det veggen bak vasken , under overskapene. Denne er grusom og skal males, men jeg er usikker på fargevalg.

Skal jeg bare velge hvitt, eller skal jeg gå for en kontrastfarge? Gulvet har mye grønt og brunt i seg, men jeg et ikke veldig glad i grønt.

Har ikke råd til fliser, så det blir bare å male, for å sette prikken over I'en som det heter:-)
Noen forslag ?
:) Tror jeg da virkelig kan trives på kjøkkenet mitt :-)

Ta med masse prøver hjem og se.. Jeg var i butikken og plukket meg ut en tapet som jeg syntes var helt nydelig, til en fondvegg på kjøkkenet.. Så for meg at den skulle bli kjempefin i forhold til alle de andre fargene, men den så grusom ut, når jeg så den her. Heldigvis tok jeg med meg prøve hjem..:p

Marella77 11-11-12 21:12

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1401566)
Jeg driver og bestiller et produkt på iherb. Jeg må velge mellom DISSE. Men da ser det ut som om frakt ikke er gratis likevel da? Hvem skal jeg velge? Hva gjør dere?

Noen som vet? Trodde det var gratis frakt jeg ;)

Sugarpill 11-11-12 21:22

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Marella77 (Innlegg 1401619)
Noen som vet? Trodde det var gratis frakt jeg ;)

Det er ikke gratis frakt, men 6 dollar (billigste fraktkostnad) er ikke mye penger, da. Ang. hvilken du skal velge jeg ikke svare deg, for linken din fører meg bare til innloggingssiden min, og så handlekurven min. ;)

Marella77 11-11-12 21:28

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill (Innlegg 1401624)
Det er ikke gratis frakt, men 6 dollar (billigste fraktkostnad) er ikke mye penger, da. Ang. hvilken du skal velge jeg ikke svare deg, for linken din fører meg bare til innloggingssiden min, og så handlekurven min. ;)

HEHE, ÅJA. Trodde det førte den siden jeg linket til jeg, men det er vel fordi jeg er logget inn som meg der, derfor kommer du nok til din side.

Da er det den på 6 dollar jeg skal velge da. Nei, ikke dyrt, men hadde trodd at det var gratis...

Takk for hjelpen ;)

Kula 11-11-12 21:43

Hva er det beste produktet for omega-3-tilskudd?

-

smgj 11-11-12 22:29

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kula (Innlegg 1401634)
Hva er det beste produktet for omega-3-tilskudd?

-

Triomar memorex har veldig mye DHA - som er den fettsyren hjernen bruker mest. Da jeg sjekket var det den omega3-en som hadde mest og som var greit tilgjengelig. Så jeg foretrekker denne. (Apotekene har den.)

http://www.triomar.no/Triomar/Memorex/

Supera 11-11-12 23:48

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Sanney (Innlegg 1401540)
tror det er 40 dollar og over. som er over den hyggelige 200 kr grensa vår. pleier å være over hvertfall de gangene de har gratis frakt promo. grensa på vanlig postpakke er 1.8 kg eller no?

"200 nok to usd" i google sier 34,8 USD = 200 NOK nå.

Marella77 12-11-12 00:46

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Supera (Innlegg 1401663)
"200 nok to usd" i google sier 34,8 USD = 200 NOK nå.

Takk!! :)

Kanskje 12-11-12 01:23

Sukk, den senere tiden så logges jeg ut fra flere forum, gjerne flere ganger om dagen, selv om jeg har haket av for å logge på med navn og passord hver gang. Før måtte jeg ikke skrive det inn gang på gang, men kanskje bare hver gang jeg hadde rensket opp på pc.

Noen som vet hva som er galt?

Dietta 12-11-12 08:35

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1401673)
Sukk, den senere tiden så logges jeg ut fra flere forum, gjerne flere ganger om dagen, selv om jeg har haket av for å logge på med navn og passord hver gang. Før måtte jeg ikke skrive det inn gang på gang, men kanskje bare hver gang jeg hadde rensket opp på pc.

Noen som vet hva som er galt?

Merkur retrograd kanskje :confused:

Kula 12-11-12 11:07

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av smgj (Innlegg 1401646)
Triomar memorex har veldig mye DHA - som er den fettyren hjernen bruker mest. Da jeg sjekket var det den omega3-en som hadde mest og som var greit tilgjengelig. Så jeg foretrekker denne. (Apotekene har den.)

http://www.triomar.no/Triomar/Memorex/

Takk! :)

-

Kanskje 12-11-12 16:40

Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Dietta (Innlegg 1401698)
Merkur retrograd kanskje :confused:

Hæ?? hehe. Det har jeg ikke hørt om før.

Kanskje 12-11-12 16:48

Våknet i natt med vond og uggen mage. :( Helt oppunder magesekken, og rundt i hele systemet. En god del luft. Løs mage med "klumper", som deretter ble tynnere og tynnere. Beklager beskrivelsene *rødme*. Rapen smaker rottne egg, direkte vemmelig. Ble lite søvn, opp gang på gang, og dessuten ubehag som gjorde at jeg ikke lå bra, og ikke fikk sove. Vurderte å ta smertestillende, men tenkte det nok ville plage magen enda mer enn den allerede var plaget. Fikk massert og trykket på mage, og fikk ut en god del av luften på den måten, og etterhvert forsvant ubehaget....

Nå må jeg løpe veldig fort for å rekke frem. Og det som kommer ut er som lys kaffe. Raper fremdeles rottne egg, og blir kvalm når jeg prøver å drikke litt vann.:veitikke:

Noen som vet hva dette kan være ?:confused:

Har vurdert å ta imodium, men hvis dette likevel er noe som skal ut av meg, så er det kanskje dumt å stoppe det med imodium.

Måtte avlyse flere avtaler i dag, hadde ikke sjans om å stille.:(

Lich 12-11-12 17:00

Høres ut som du har fått i deg en sint bakterie som kroppen jobber hardt for å kvitte seg med.Jeg tror det er lurest å la det gå sin gang,men hvis det varer over flere dager,gå til lege.Pass på å drikke mye,litt svak saft,eller vann med litt honning og gjerne noe salt også. God bedring.

Dietta 12-11-12 19:01

Sv: Re: Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1401816)
Hæ?? hehe. Det har jeg ikke hørt om før.

Har akkurat vært diskuter inngående i 4000-tråden. Ta en kikk der ;)
(Jeg hadde heller ikke hørt om det altså :D)

smgj 12-11-12 19:54

Sitat:

Opprinnelig lagt inn av Kanskje (Innlegg 1401818)
Våknet i natt med vond og uggen mage. :( Helt oppunder magesekken, og rundt i hele systemet. En god del luft. Løs mage med "klumper", som deretter ble tynnere og tynnere. Beklager beskrivelsene *rødme*. Rapen smaker rottne egg, direkte vemmelig. Ble lite søvn, opp gang på gang, og dessuten ubehag som gjorde at jeg ikke lå bra, og ikke fikk sove. Vurderte å ta smertestillende, men tenkte det nok ville plage magen enda mer enn den allerede var plaget. Fikk massert og trykket på mage, og fikk ut en god del av luften på den måten, og etterhvert forsvant ubehaget....

Nå må jeg løpe veldig fort for å rekke frem. Og det som kommer ut er som lys kaffe. Raper fremdeles rottne egg, og blir kvalm når jeg prøver å drikke litt vann.:veitikke:

Noen som vet hva dette kan være ?:confused:

Har vurdert å ta imodium, men hvis dette likevel er noe som skal ut av meg, så er det kanskje dumt å stoppe det med imodium.

Måtte avlyse flere avtaler i dag, hadde ikke sjans om å stille.:(

Vent til det iallfall slutter å lukte svovel. Det er ikke sikkert at magen klarer å normalisere seg selv, men så lenge det lukter sånn så er det noe som ikke stemmer. Jeg anbefaler cola (med sukker) når det er sånn. Bare 1/2 glass i gangen og ikke oftere enn en gang i timen. Du kjenner om magen klarer å ta i mot det. Slutt med colaen når magen "fester seg" igjen. Og vær forsiktig og ikke spis for store måltider på en stund.

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.