![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Er det veldig dyrt å bare skifte ut/reparere vifta på pc-en? Har ca nettopp fått pc-en min tilbake fra reperasjon fra produsent - infocare, skifta ut harddisk, og jeg synes nesten vifta bråker mer og pc-en blir varmere enn før jeg sendte den. Var så mye rot med de infocare-folka at jeg er frista til å gå til en lokal pc-doktor i stedet for, med mindre det blir haugdyrt.
|
Kanskje du bør sende den til Gerd så hun kan ta den med til data- mannen sin? Hører han skal være dyktig og billig!;)
|
Sitat:
|
ei ny vifte koster ikke allverden. hva pc reparatører tar for jobben vet jeg dog ikke.
|
En god vifte koster typisk 150 kroner for en laptop. Det tar ca. 10 minutter å bytte den hvis man tar med tiden det tar å skru opp og igjen maskinen. Da blir det vel 300 kr sånn ca. ettersom det er skruinga som koster.
|
Sitat:
Nå må jeg bare finne ut hvilken sjappe her i nærheten som er best. :) |
Sitat:
|
Ok. Word igjen ... Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan jeg skal få det til å holde seg til ett språk i stavekontrollen! Jeg skriver oppgave på nynorsk, og den skifter HELE TIDEN tilbake til bokmål. Har krysset vekk boksen for automatisk identifisering av språk, men det hjelper fint lite. Holder på å bli gal her! :realmad:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg har et garn som jeg lurer på hva er :o (Nei, har ikke magebeltet, og finner ikke oppskriften, garnet befinner seg i dag i form av en jakke som egentlig bare mangler en heklekant rundt).
Det er hvitt med flekker av gull. Ganske tykt, tykkelse om trent som Fritidsgarn, Pt3, Alfa. Det er kjøpt på en strikkebutikk som nå er nedlagt, men de førte garn fra bl.a. Sandnesgarn, Dalegarn og Du store alpakka. Tror det er fra enten Sandnes eller Dale. Det jeg egentlig lurer på om om garnet tover. Har ikke noe til overs som jeg kan teste med, og hvis det ikke tover, gjør jeg jakken ferdig. Hvis det tover, rekker jeg opp. Noen som kan huske dette garnet ? |
Noen som husker grensen på iherb for å slippe å betale frakt? Og kg?
|
tror det er 40 dollar og over. som er over den hyggelige 200 kr grensa vår. pleier å være over hvertfall de gangene de har gratis frakt promo. grensa på vanlig postpakke er 1.8 kg eller no?
|
Sitat:
|
Jeg driver og bestiller et produkt på iherb. Jeg må velge mellom DISSE. Men da ser det ut som om frakt ikke er gratis likevel da? Hvem skal jeg velge? Hva gjør dere?
|
Katter som gjør ifra seg inne? Klikker i huet mitt snart.. Vi har en katt på ca et halvt år, som vi fikk veldig tidlig, siden noen hadde etterlatt han på en byggeplass. De andre kattene våre ble liksom stuerene helt av seg selv.. Jeg setter han ut så ofte som mulig, men det virker som at denne dusten går inn for å tisse og bæsje. Whyyyy? Han er ikke kastrert enda.. Kanskje det kan hjelpe å få gjort det?
Han gjør i fra seg ute innimellom, når han er stengt ute over lengre tid..Men da helst rett nedenfor trappa vår. |
Sitat:
Vi hadde en som ikke skjønte bæret før jeg satte kassen i skogkanten (pappeske) og lot den bli der til den gikk i oppløsning.. Han var tydeligvis så fin på det at det var "boksen" som var viktig.... :p Dersom du ikke bruker kasse så kan det være lettere å få han igang via kasse enn rett ut..., når han først har begynt å drite i kassa - i overført, ikke bokstavelig betydning. :( |
Sitat:
|
Det er forresten i gangen han gjør i fra seg mest.. Prøvde å ta ut kassa og da begynte han å gjøre det andre steder isteden. Virker som at han tror at gangen er ei eneste stor kasse.
|
Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Hm, kan du ikke sette kassen hans der han pleier gjøre fra seg ? Man bør også ha en kasse til hver katt, og en ekstra. Det er jo ikke gamle pusen, han fikk nok en dårlig start stakkar. For jeg trodde mammapusene skulle lære opp avkommene til å tisse og bæsje i kassen. Har igrunnen trodd dette var noe katter gjorde av seg selv. Men det er viktig at kassen er ren og innbydende for at de skal bruke den. Det kan godt lukte litt "toalett" av den, så den kjenner igjen lukten, uten at kassen er møkkete og stinkete liksom.
Er det slik nå at den tisser og bæsjer over alt i huset? |
Om h*n er gammel nok til å reagere på catnip, hva med å kjøpe en spray og spraye ved kassa? PS: Husk å ikke vaske med salmiakk der han har gjort fra seg før, det kan trigge lysten til å gjøre fra seg på samme sted igjen.
|
Sv: Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Sitat:
Jeg har lest at puser som blir tatt ifra mamman sin for tidlig kan bli sånn.. Og når de andre ikke bruker kassen, så skjønner han det kanskje ikke? Han tisser som regel i gangen eller i stua, utenfor gangen.. Avføringa har kanskje blitt litt bedre. Nå går han for det meste nedenfor trappen å gjøre det, men innimellom i gangen og en sjelden gang andre steder. |
Oh... da har du en vanskelig sak. Vi har hatt våre mye ute fra de var ganske små, så de har måttet gå ute og da er det lettere å fjerne kassa.
Når han har begynt å lage lukt i hele gangen og er såpass gammel kan det bli vanskelig. Tipper du må trene han til å brukke kassen først. Kan han være ute når du ikke er hjemme? Kan du ferske han før han rekker å gjøre noe og få han oppi kassen når dere er hjemme? |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48. |