![]() |
Sv: Den store felles ED-tråden
Det er jo en diett som skal stabilisere hormonene, og for meg funker det bra. Vet ikke om det er mye soya i produktene, jeg? Vet en av tingene du kan velge er soyanøtter, ellers har jeg ikke satt meg veldig inn i hva det andre inneholder.
|
Jeg klarer ikke å få til "hot cocoa drink" uten å få ekle klumper. Hvordan får dere det til?
|
Sitat:
Sliter veldig med de ekle klumpene i suppene. Dem er ikke gode å tygge på ihvertfall ;) |
Jeg bruker stavmikser til alle ED-produktene som kommer i pulverform, men den drikken der har jeg ikke testet ennå.
|
Sitat:
Det er verre når man ikke er hjemme. Ristet for harde livet, men ender med enkelte klumper det er umulig å klemme istykker med skje/gaffel. |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Da jeg var på jobb hadde jeg med meg en matboks full av grønnsaker, og så hadde jeg med meg en pakke kjeks og en bar. Satt og drakk te og mye vann, og knasket på grønnsaker gjennom hele arbeidsdagen (jeg sitter mye stille på jobb, foran pcen). Til lunsj spiste jeg en grønn og dørgende kjedelig salat, etter som hva jeg fant i kantina, og så spiste jeg i tillegg noen kjeks i løpet av dagen, og et par kjeks på gåturen hjem. Det gikk veldig fint. Baren tok jeg til kvelds isteden, da jeg ikke trengte den på jobb likevel. Var skrubbsulten når det var tid for middag da, men slapp sultfølelsen på jobben, ved at jeg hele tiden satt og knasket på noe. :) Spiser forresten pannekaka til frokost, som to vafler med kanel i. De holder meg mett ganske lenge. :) |
Mhm. Samme her. Sitter rolig foran pc'en avbrutt av røykepauser.
Knasker grønnsaker så kjevene er såre. Merker mindre sult på jobb. Sikkert kombinert med kaffedrikking og at man er konsentrert om jobben man gjør. Prøvde vaffeltrikset ditt forleden. De ble jaggu sprø. Leste ett tips om å ta litt jbkm. i for da blir vaflene ikke så sprø. Får prøve ved neste bestilling. |
Sitat:
|
Sitat:
Sitat:
|
Da er stavmikserideen prøvd. Det fungerte kjempefint. Takk Hedda :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Her har det blitt litt stille igjen. Hvordan går det med dere folkens?
|
Her går det bra. :) Skal tilbake på jobb igjen i morgen etter å ha vært sykemeldt lenge. Gleder meg! Tipper jeg blir mer sulten på jobb enn jeg har vært her hjemme i det siste, det kan bli en utfordring. Håper det går bra. :)
Hvordan er det med deg? |
Sitat:
Det kan godt hende du blir mer sulten, men kanskje det også hjelper å tenkte på andre ting enn mat. Sånn sett kan det være deilig å jobbe. Med meg går det forsåvidt bra, men har hatt veldig lite energi i det siste. Har hele tiden tenkt at det kommer av at jeg heller ikke får så mye energi fra maten, men så kom jeg plutselig på i går at jeg har glemt at jeg skulle hatt en B12-sprøyte i begynnelsen av januar, så kanskje det er noe av forklaringen. Jeg har rett og slett ikke hatt energi til mer enn det som strengt tatt er nødvendig i det siste og det er kjedelig. I dag er siste dag på fase 1 og jeg var en liten sniktur opp på vekta. Den viste at jeg har gått ned ca 7,5 kg siden jeg startet på denne fasen. Da ble jeg positivt overrasket. Tenkte å veie meg offisielt i morgen for å se nedgangen på fase 1. Men egentlig er tirsdag veiedagen min. Ønsker deg lykke til i morgen, Hedda. Det blir nok godt for deg å komme tilbake til jobb. Du har hatt dine utfordringer i det siste. :klem:Håper du ikke får noen tilbakefall med lungebetennelsen. |
Sitat:
Sitat:
7,5 kilo er et fantastisk resultat! Jeg har min siste uke på fase 1 nå, og jeg tror ikke jeg rekker å gå ned to kilo til før 1. februar, men håper i alle fall jeg greier én kilo til, slik at jeg tilsammen har gått ned over 6 kilo. Vi får se på fredag hvordan det går. :o Sitat:
|
I dag er det første dag på Fase 2 i 2. omgang for meg. :) Jeg gikk ned 7,7 kg på fase 1. Det er jeg veldig fornøyd med :). Siden juli 2013 har jeg gått ned 28,6 kg. :D
Så er det bare å brette opp ermene og fortsette det gode arbeid. ;) Ha en fin dag, alle EDere! |
Gratulerer sååååååå mye. Du har vært kjempeflink både i første og annen runde. :heia: Utholdenhet lønner seg. Nyt de første kjøtt og fiskemåltidene dine.
|
God morgen.
Jeg har hatt det så travelt i det siste- så dere har blitt litt glemt dessverre. Veldig kjekt å lese at dere er så flinke- Wowo som har klart 7,5 kilo i fase1 det er strålende:) Kan tenke meg du nyter å spise kjøtt og fisk igjen:). Jeg er fortsatt i fase 2, har hatt flere utfordringer i det siste, men klarer å holde meg til dietten. Er utrolig stolt av meg selv. Men må innrømme at jeg er lei av de fleste produktene nå, så satser på at jeg snart kan gå over til fase 3. Kan da kutte ut 1 produkt til og spise lunsj/frokost uten produkt. Jeg drømmer om lavkarbo knekkebrød- skal til sykepleier på torsdag neste uke- håper hun gir meg OK til å lage knekkebrød. Ellers har jeg klart 6 kilo på litt over 3 uker. Merker det mer og mer på klærne, det er utrolig motiverende. Ønsker alle sammen en god helg- stå på dere er flinke:) |
|
Hjelp, i morra braker det løs! :eek:
Jeg føler meg ikke forberedt i det hele tatt.... Eller, jeg er motivert og greier, men jeg blir veldig stresset ved tanken på om jeg har riktige grønnsaker, hva om ting smaker dritt sammen, tenk om jeg ikke blir mett? Osv... Mett er lik stabilt blodsukker for meg, så redsel for sult er egentlig redsel for lavt blodsukker... For får jeg en skikkelig dropp for jeg panikk og hiver innpå nesten hva som helst for å ikke gå i bakken :o |
Er du i ketose fra før Carisma?
|
Sitat:
|
Jeg har vært mye mindre sulten enn jeg fryktet, så kan hende det blir sånn for deg og. :) Har kun hatt et par dager hvor jeg har følt veldig sult.
Ønsker deg masse lykke til! :klem: |
Sitat:
Denne gangen hadde jeg vært ute av ketose en god stund før oppstart ED. Da gikk jeg inn i ketose med ED. Det har vært utrolig mye lettere for meg denne gangen. Ikke sulten de to første fasene. På Lindbergklinikken nå har de begynt å anbefale å spise "vanlig" - ikke ketosemat i noen uker før oppstart. Så spis det du har lyst på med god samvittighet nå før du starter opp ED. Det er mest sannsynlig det beste du kan gjøre. :) |
Jeg fikk startpakka mi i helga, og jeg lurer på: Hva er de vakumpakkede som ser ut som pucker? og hvordan tilberedes de?
|
Det er altså en grønnsakspai som kan stekes eller grilles. Består bare av grønnsaker. Jeg er ikke veldig begeistret for deg. Har smakt den og siden aldri kjøpt den. Men smaken er jo forskjellig.
http://www.eurodiet.no/Varmretter/Mi...g-basilikum--/ Jeg har laget en grønnsaksrett og hatt den ved siden av. Det er mange ting som ikke akkurat er gourmetmat. Kunsten til å holde ut er å lære seg å modifisere smaken og å finne seeg noen produkter som man nesten liker. Du kan finne tips og ideer på eurodiett sin hjemmeside og i tråden under her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17152 Lykke til. Fordelen med dietten er at alle går ned i vekt. :) |
Lykke til Carisma! Jeg har vært mye sulten, men blodsukkeret er stabilt og det er deilig. :)
Jeg er veldig spennt på hvordan det går med deg. :) Krysser fingrene! |
Flere enn meg som blir veldig "luftig" og rar i magen av produktene? :o
|
Det skyldes søtstoffet. Det er en av grunnene til at vi ikke bare skal spise de søte produktene, men også de salte, middagene og suppene. Magen venner seg litt til etterhvert, men det går bedre uten for mange søte produkter senere også.
Det er også vanlig å få løs eller hard mage på grunn av lite fiber. Det kan hjelpes med å blande inn litt fiberhusk i omelettene eller pannekakene. |
Noen som har bestillt den 15-dagers pakka? Når det står en pakning av hver, betyr det en eske a 5 supper, en a 10 barer etc?
|
Sitat:
|
Regnes pannekaker som søte eller salte produkter? De smaker jo veldig søtt, men samtisdig er det jo mer "mataktig" enn mange av de søte produktene?
|
Jeg er litt usikker på det. Men jeg får iallefall ikke samme trøbbelet med magen, luft og sånn som jeg får med kjeks og barer.
|
Sitat:
|
Jeg skal til London i morgen og lurer på om noen vet om noen butikker som selger frie ED butikker sånn som her hjemme?
|
Sitat:
|
Fase 3a, uke 2.
Sulten, så sulten :( |
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:26. |