![]() |
Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar
Nei, det er ikke mere skummelt enn at man kan fjerne vannbasert maling med vann!
Våtservietter med olje og babyolje vil kunne løse opp oljebasert maling så lenge de inneholder... ojle :) |
har ei bøtte med yogurt her, kan jeg bruke den til noe før den går ut på dato?? har spist den med eplesyltetøy og kanel, men blir småkvalm av det :P
|
Sitat:
Lag smoothie med jordbær/bringebær/blåbær, litt søtning og et egg eller 2!:sikle: |
rått egg? hmmmmm. skal lage pannekaker, kan jeg bruke yogurt istedenfor rømme tror du? skal lage enkle pannekaker av to egg og to ss rømme serru :)
|
Sitat:
Hva er galt med rått egg i smoothie? Spiser du ikke eggedosis heller? Du har ikke sjans til å merke egget og det er en flott metode å få i seg alt det sunne i et egg!:) |
hehe okei :P har bare ikke prøvd det før! kanskje i kveld som kveldsmat :) hva annet har du i smoothien så den ikke skal bli så hard? har kjøpt soyaprotein jeg tenkte jeg sku ha i også.
|
Sitat:
Glemte å skrive at jeg har oppi fløte til ønsker konsistens. Særlig om bærene er frosne! Friske bær trenger mindre fløte! |
okei :) da blir det kanskje det i kveld!
|
Du kan også bruke soyamelk for å tynne den ut :)
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Jeg får ømme pupper av soya ... Ikke bra :o.
|
Noen datakyndige her?
Har litt problemer med nettkoblinga på en pc. Får opp at den ikke kan kommunisere med primær DNS-server og noen tall. Jeg er ikke født bak en stein og vet hva DNS er og vet også at det sannsynligvis er noe feil med TCP da. Men hva skal jeg gjøre? Har prøvd alt jeg kan. |
Kan man kjøre vaskemaskin og tørketrommel på samme stikkontakt samtidig? Altså, en sånn dobbelstikkontakt som sitter fastmontert i veggen? Bor i et forholdvis gammelt hus, jeg vet ingenting om strømnettet.
|
Her måtte jeg frem med skjøteledningen og kjøre en inne på vaskerommet og en på en annen kurs i et annet rom! Da virker det som bare det!:p
Du merker jo fort om du må skifte sikring, da!:eek: |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Kort spm, vet ikke om dette er rett "tråd" men prøver :)
Har holdt på i 3-4 uker, gått ned gjevnt. Plutselig legger jeg på meg 2 kg på 2 dager:eek: skal ha mensen i løpet av de nærmeste dagene. Kan det være forklaringen? Har ikke spist noe anderledes. Litt stressa........:( |
Sitat:
Mensen og vann i kroppen er nok den store synderen her, men om du stresser deg opp, blir mye fort enda mer!:eek: Du klarer rett og slett ikke legge på deg 2kg fett på 2 dager, så slapp av og drikk mye under mensen, så slipper vannet fort etterpå!:D |
Jeg bor i en gård fra 1890, og her er det både 16A og 10A selv bare til min lille 30 m2 leilighet! Men det er jo seff skiftet ut for kort tid siden, da.
|
Jeg har begynt å miste mengder med hår, noen andre som har vært plaget med det? :confused:
|
Sitat:
|
Sitat:
|
Det opplevde jeg også etter et vekttap på nitten kg i 2006/2007. Da hadde jeg nokså tynt hår fra før på grunn av PCOS og hypothyerose, så det var begredelige greier. Det kom tilbake, da, altså sånn at det fortsatt er litt tynt, forsåvidt.
Jeg fikk anbefalt Nisim av frisøren min, det stoppa opp hårtapet en god del, faktisk. Men det er det hårtapet man normalt får av at hårsekkene ikke er "rene". Men jeg så stor forskjell på børsten og sluket. Verdt et forsøk, selv om man ikke kan stoppe alt hårtapet som vel tildels er hormonelt i forhold til slanking. |
Takk for svar :) Godt å høre at det er "normalt", begynte å lure på om jeg måtte ta meg en tur til legen...
|
Sitat:
Sakset fra huddoktoren: Hårvekst foregår syklisk i tre faser:
Ved telogen effluvium er dette altså betydelig antall større hårstrå som mistes. Selv mistet jeg i gjennomsnitt 700 hårstrå pr. greiing. Og ja, jeg talte dem :p. Ikke rart jeg mista over halvparten av håret mitt. Slanking er ne type stress for kroppen, og det er det samme som skjer under slanking med håret, som skjer med de fleste kvinner etter fødsel. Håret blir rett og slett ikke prioritert av kroppen. Men frykt ei. Vi som har tatt den tunge veien med hårtapet vet råd, så kanskje du slipper dette;). Behandling kan innebære å;
|
Noen som vet omtrent hvor lang tid det tar fra man spiser og til næringen tas opp i kroppen? Er det noen forskjell mellom kh, fett og protein i så måte?
|
Tror ikke det finnes noen formel for næringsopptak.
Kroppen tar vel opp litt etter litt, etter hvert som maten brytes ned. Men den gjengse anbefalingen for måling av blodsukker er ca 2 timer etter et måltid, kanskje det kan gi deg en pekepinne? |
Hva skal jeg gjøre??... :(
Jeg så en av mine lærere fra høgskolen i dag. Noen år senere ble vi medstudenter på et annet studie. Mens vi var medstudenter opplevde han i løpet av ett år: først døde kona, så ble dattera drept, så brant huset til grunnen... ++++ Han holdt hodet over vannet de årene vi gikk sammen på skolen, og årene etterpå. Så ble vi borte for hverandre.. Men jeg så ham igjen i dag.. Flotte mannen var redusert til et lite støv. Han ble tydeligvis flau da han så meg da han kom sjanglende ut av polet med veskene fulle med ymse ting.. Forfalt og trasig var han. Jeg klarer ikke slippe ham. Men hva kan jeg gjøre?? Jeg kan UANSETT ikke slippe ham nå som jeg har sett hvordan han har det. Han er pensjonist, og maaaaange år eldre enn meg, men vi fant tonen vi to. Og jeg kan takke HAM for at jeg kan det jeg kan i dag.. Vurderer besøke ham i morgen... |
Jeg har ikke oppvaskmasking og vasker da for hånd, varmt vann med zalo, bytter vann når skummet begynner å forsvinne, skyller i varmt vann før jeg setter tingene til tørk osv.
Men alle oppbevaringsboksene mine av plast får et sånn ekkelt klissete/fettete belegg, mest på utsiden og lokkene. Hva kommer det av og hva kan jeg gjøre for å få det bort? Vaske samme tingen om igjen uten å bruke det hjelper ikke =/ Føler at boksene er skitne selv om de er nyvasket... |
Sitat:
|
syns jeg bruker mye jeg, en god sprut =/ og en dråpe skal lissom være nok, både på flaska og i et par nettartikler jeg har lest. men men, alt skal prøves. liker ikke klissete plastbokser
|
Sitat:
|
Eller legg de i salmiakkvann en liten stund?
Fjerner fett fra kjøkkenskapene hvertfall. Kanutten: Besøk han! |
Sitat:
|
Sitat:
|
Sitat:
Enten gikk de på syre da de fant ut det, eller så er de proffe oppvaskere! Her duger bare en skikkelig god DÆSJ.:D. Men tørker du boksene med en gang eller lar du de renne av? Fettlaget kan komme dersom du lar de stå til avrenning. |
må innrømme at jeg er lat og lar det tørke av seg selv etter jeg har skylt såpa av de og satt de i stativet...
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:54. |