![]() |
Sv: Hva har du spist til frokost i dag?
Kokt egg og Nannahs knekkebrød, kaffe med cocosa i - må huske å kjøpe salami...
|
Skal begynne i morgen på lavkarbo dietten.
Hadde tenkt å ha to skiver med grove polarlapper med kokt skinke og ost på!:rolleyes: Håper at dere som leser dette kan veilede meg hvis jeg gjør noe feil. Har tenkt og skrive her vær dag en stund. :) Til lunsj har jeg tenkt og ha salat med kylling:rolleyes: Og til kvelds tar jeg to polarlapper med makrell i tomat.;) |
Hei, helt ny her, takk for mange fine tips, håper at min yndlingsfrokost kan passe for noen og gi litt variasjon:
1/2 pakke bacon, som når den er nesten ferdigstekt blir tillsatt en stor neve med blandete nøtter, f. eks valnøtt, solsikkefrø og hasselnøtter, noen få rosiner og en liten dasj honning sammen med litt balsamico eller vanlig salateddik. Hell dette over en avocado i skiver. Variasjoner: Litt brønnkarse under avocadoen, lunken Chevreaux på toppen. |
En løvtynn skive brød med et tykt lag meierismør, egg, roastbeef, majones og en grønnssalat på toppen....................+ litt pisket kremfløte med 1 jordbær på toppen :p
|
Norvegiaskiver skjært med kniv med majones på.
|
Pannekake med usukret bringebærsyltetøy og en dæsj med krem... :D nammm!!
|
lapper med smør,sennep,jarlsberg og agurk. Noen sukkererter ved siden av.
|
Hadde dårlig tid i dag, så frokosten ble:
Tre "pølser" av paprika i skinke og osteskiver. Hver pølse besto av: Norvegiaskiver - tre stk lappet over hverandre. En skive med krydret familieskinke/skinke En lang bit paprika. Jeg rullet paprikabiten inn i skinken og osteskivene Og vips - ent rask og godt og medbringbart lavkarbomåltid :) |
Forsov meg :( frokosten ble nøtter og noen cherrytomater.
|
I dag tror jeg det er første gang jeg ikke hadde lyst på skikkelig varmmat til frokost. Rørte sammen:
15 g cocosa (extra virgin) 75 g cottage cheese 35 g creme fraiche 15 g mandelflak kanel Det smakte kokos, crunchy og fortreffelig! Fettprosent på godt over 80:-) |
Egg +bacon, enkelt og godt!
|
Nannahs knekkebrød med smør, ost og danskesalami. Kaffe med fløte. :)
|
Egg og bacon her også...lenge siden jeg har hatt det til frokost faktisk ,har helst gått i hjemmelagede knekkebrød.
|
Ei kokt sild (som dessverre var altfor salt) og ein lavkarbo-latte.
Litt uortodoks kombinasjon... |
Hadde litt dårlig tid før jobb, så det ble en skål med tyrkisk yoghurt, fun light eple/pære og masse kanel. Egentlig har det i overkant mye kh for meg, men jeg unner meg det i blant.
|
cc med fløte og sukkerfritt syltetøy. og litt flytende natreen da.. må bare ha det.
|
Omelett: 2 egg, en solid dæsj fløte, tomatpuré, chili, spisskummin, parmesan, 1 oppkuttet kjøttkake, masse meierismør. :sikle:
|
Hjemmelagede knekkebrød med strandaskinke og majones ,agurk..
|
Tre fiberrik med philadelphia og nyplukket, nystekt traktkantarell :)
|
Har akkurat spist eggerøre og bacon.......som vanlig:p
|
I dag ble det en helt enkel omelett laget av et egg med ost og en slice med skinke. Samt litt rød paprika, og rapidsalat på siden. :)
|
Eggerøre og bacon.
|
Varmet rester av tacokjøttdeig (hjemmelaget krydder) med en god skje usaltet smør, spiste sammen med ost og rømme.
|
Nannahs knekkebrød med smør og mye ost (norvegia).
Dobbel expresso til:) |
Kyllingbryst, kinakål og hamburgerdressing
|
| Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:26. |